Na dan, ki je poznan tudi kot
Na dan, ki je poznan tudi kot "črni petek", se je prek luže tradicionalno začela nakupovalna mrzlica, ki traja vse do božiča. Foto: Reuters
V ZDA začetek nakupovalne mrzlice

Milijoni Američanov dan po zahvalnem dnevu, rečejo mu tudi "črni petek", nimajo veliko časa za počitek po obilni tradicionalni zahvalni večerji. Številni so se namreč že v zgodnjih jutranjih urah zapodili v trgovine, kajti popustom, še posebej pri velikih nakupih, se je težko upreti.

Na "črni petek" se police v trgovskih centrih hitro izpraznijo, saj trgovci, ki vrata svojih trgovin odprejo okoli petih zjutraj - nekateri trgovski centri so svoja vrata celo odprli pred polnočjo, kar je sprožilo proteste zaposlenih, saj so morali namesto na zahvalno večerjo iti na delo -, ponudijo stvari po občutno znižanih cenah.

Dan po zahvalnem dnevu je tako vsako leto preizkus in dober kazalnik, kako bodo potrošniki zapravljali v predpraznični sezoni, in če gre soditi po prvem dnevu, bodo Američani kljub krizi še množično zahajali v trgovine. Lani je 226 milijonov Američanov na črni konec tedna v trgovinah pustilo 52 milijard dolarjev.

Kako je videti dan, ko se Američani množično zapodijo v trgovine in ko si trgovci manejo roke - ta konec tedna bodo ustvarili več kot tretjino letnega prometa -, si lahko pogledate v spodnji fotogaleriji in v priloženem prispevku Edvarda Žitnika.

V ZDA začetek nakupovalne mrzlice