Nova evropska pravila med drugim predvidevajo, da pilot ne sme leteti ali biti v pripravljenosti na letališču več kot 16 ur. Foto: MMC RTV SLO
Nova evropska pravila med drugim predvidevajo, da pilot ne sme leteti ali biti v pripravljenosti na letališču več kot 16 ur. Foto: MMC RTV SLO

V raziskavi britanskega združenja pilotov je 43 odstotkov pilotov ocenilo, da je utrujenost ogrozila njihovo zmožnost upravljanja letala vsaj enkrat na mesec v zadnjega pol leta, poroča francoska tiskovna agencija AFP.

Dobra polovica pilotov (56 odstotkov) je med poletom že kdaj zaspala, 29 odstotkov pa se jih je zbudilo in ugotovilo, da je utrujenost premagala tudi drugega pilota.

Raziskavo so opravili po incidentu, o katerem je poročala britanska uprava za civilno letalstvo. V času, ko je letalo upravljal avtopilot, sta namreč v pilotski kabini neimenovane letalske družbe hkrati zaspala tako pilot kot kopilot airbusa A330. Incident se je zgodil 13. avgusta.

Eden izmed pilotov je po incidentu poročal, da sta z drugim pilotom prejšnji dve noči spala le po pet ur.

Skoraj polovica v raziskavo vključenih pilotov, natančneje 49 odstotkov, je utrujenost ocenila za največjo grožnjo letalski varnosti, medtem ko je tretjina navedla, da njihovi delodajalci raje ne slišijo poročil o preutrujenosti.

Koliko delovnih ur za pilote?
Rezultate raziskave so objavili pred ponedeljkom, ko bo Evropski parlament glasoval o predlogu določitve največjega dovoljenega števila delovnih ur za pilote in druge letalske uslužbence. Britansko združenje pilotov trdi, da je predlog nevaren, saj bi lahko letalske družbe skladno z njim od pilotov zahtevale, da ostanejo budni tudi do 22 ur.

Nova evropska pravila med drugim predvidevajo, da pilot ne sme leteti ali biti v pripravljenosti na letališču več kot 16 ur. To je manj kot na primer v Španiji, kjer je ta omejitev kar 26 ur, a več kot v Veliki Britaniji, kjer je meja pri 14 urah.