Kupci poleg rož, čokolad in nakita iščejo čim bolj unikatna darila ali darila, ki ponujajo doživetja (masaže, terme, večerje). Foto: BoBo
Kupci poleg rož, čokolad in nakita iščejo čim bolj unikatna darila ali darila, ki ponujajo doživetja (masaže, terme, večerje). Foto: BoBo
Mladi kupujejo več daril za valentinovo. Najdražja darila kupujejo tisti, stari med 30 in 45 let. Foto: BoBo

"Slovenci krvavo potrebujemo dan, kot je valentinovo, in sicer zato, ker smo ujeti samo še v strahove, zamere, nezaupanje, frustracije, stres ... In nismo več veseli, sproščeni, prijateljski, ljubeči. Vse to že zelo odmeva v naši družbi," je za MMC dejala partnerska terapevtka Varja Kališnik.

Živimo v času kolektivnih in individualnih izzivov, vse nas vleče k temu, da se začnemo spoznavati, pravi Kališnikova. Po eni strani postajamo družba samozadostnih. A hkrati se dnevno spopadamo z iluzijami, ki jih prinašajo neuresničljivi ideali hollywoodske produkcije oz. mehiških telenovel.

Občutek za resnične stike se izgublja v poplavi mobilnih aplikacij, kot je Tinder, oz. se čustvovanja omejujejo na omejeno število znakov, ki jih ponuja Twitter. Po drugi strani pa se popolne ljubezenske zgodbe prikazujejo na profilnih fotografijah. Če ne čez leto, pa se to zgodi na valentinovo.

"Mislim, da valentinovega ne razumemo prav dobro. Mislim, da je to dan, v katerem se opogumimo in pošljemo sporočilo človeku, ki ga ljubimo. Mi pa podarimo bombone in rože, ampak ni enako, če dobiš igračko ali pa besede, ki ti odprejo srce," je opozorila Kališnikova.

Veseli dan za trgovce
Nekateri trgovci za valentinovo naredijo kar eno tretjino svoje celoletne izvedbe. Najpogosteje zaljubljenci kupujejo darila tik pred zdajci, v zadnjih 14 dneh ali celo zadnjem tednu, ker gre za obdarovanje najdražjih, so cene daril pogosto drugotnega pomena.

Slovenci tako potrebujemo po besedah Kališnikove "zdravilo ljubezni". "Ne vem, ali nam ga lahko valentinovo ponudi, ampak nekje bo treba začeti."