Zanimivosti
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.5 od 21 glasov Ocenite to novico!
Kolo
Na Nizozemskem je več koles kot prebivalcev. Foto: Reuters
Kolo
Nizozemci kolesarijo v vsakem vremenu. Foto: Reuters

Dodaj v

V Utrechtu odprli največjo parkirno hišo za kolesa na svetu

Potrebe so še večje, opozarjajo nekateri
8. avgust 2017 ob 11:46
Utrecht - MMC RTV SLO

V Utrechtu na Nizozemskem so odprli največjo parkirno hišo za kolesa na svetu, saj je v njej prostora za kar 12.500 koles. A meščani niso zadovoljni, saj že opozarjajo, da 17.100 kvadratnih metrov velik prostor še zdaleč ne zadostuje.

Novo garažno hišo, namenjeno izključno za kolesa, so zgradili pod glavno železniško postajo v mestu. Na vlak namreč prikolesari kar 40 odstotkov vseh potnikov. Prvih 24 ur bodo lastniki svoja kolesa v garaži lahko pustili brezplačno, za vsak naslednji dan pa bodo morali plačati 1,25 evra.

Trenutno je na voljo 6.000 novih parkirnih mest za kolesa, do konca prihodnjega leta pa nameravajo poskrbeti še za 6.500 koles. Verjetno bi bila za večino mest po svetu to ogromna številka, a ne za Utrecht, kjer praktično vsi ljudje kolesarijo. Mnogi namreč opozarjajo, da 12.500 mest za kolesarje še zdaleč ne bo dovolj za vse, saj so potrebe mesta mnogo večje, piše Guardian. Pri tem navajajo statistiko - prebivalci Utrechta kar 43 odstotkov vseh voženj, krajših od 7,5 kilometra, opravijo na dveh kolesih.

1,3 kolesa na enega prebivalca
Odstotek ljudi, ki mnogo poti opravi s kolesom, je na Nizozemskem v stalnem vzponu. Nizozemska je tudi država z največjim številom koles na prebivalca - 1,3, sledijo Danska, Japonska, Belgija in Kitajska. Nič čudnega torej, da tudi v drugih mestih gradijo parkirišča za kolesa. V Haagu bodo tako spomladi poskrbeli za parkiranje 8.500 koles, v Delftu za 5.000, Amsterdam pa ima v načrtu kolesarsko parkirišče za 7.000 koles.

Povprečni Nizozemec na leto s kolesom naredi približno 1.000 kilometrov, v državi pa obstaja 22,5 milijona koles - prebivalcev je 17 milijonov. Več kot četrtina Nizozemcev vsak dan kolesari v službo, zato se mnogi pritožujejo, da je na kolesarskih stezah že prevelika gneča. V Amsterdamu je kar 32 odstotkov voženj opravljenih s kolesom - zanimivo, pred njim je le Köbenhavn s 35 odstotki, visoko, na četrtem mestu v tej kategoriji, pa je tudi Ljubljana, kjer prebivalci s kolesom opravijo 12 odstotkov vseh premikov po mestu.

A. P. J.
Prijavi napako
Komentarji
anny22
# 08.08.2017 ob 12:50
V Ljubljani potrebujemo kolesarnico (ali več njih) v centru mesta , kjer bi lahko v miru pustili kolesa IN čelade, pa mogoče še kak večji kos prtljage. Ni problema, tudi če zaračunajo in plačajo varnostnika. Marsikdo se ne vozi samo zato, ker mu bodo kmalu ukradli pecikl! Mestna kolesa so to skrb malo omilila, ampak ne moreš se zapeljati povsod, kamor bi hotel. Rudnik, Šiška, Rožna dolina, Koseze, Vrhovci so mrtve pike.
Deprofundis
# 08.08.2017 ob 12:13
In kje je kakšna fotografija te mega kolesarnice?
larbitron
# 08.08.2017 ob 12:56
Spet en površen članek.
Med mesti Ljubljana gotovo ni na četrtem mestu, to je kristalno jasno vsakemu, ki je bil kdaj na Nizozemskem, tam so v kolesarjenju vsa mesta pred Ljubljano.
Morda je Ljubljana kvečjemu 4. med glavnimi mesti.
TheBlade
# 08.08.2017 ob 12:00
Nizozemci znani kolesarji..
uiophjk
# 08.08.2017 ob 12:24
na četrtem mestu v tej kategoriji, pa je tudi Ljubljana, kjer prebivalci s kolesom opravijo 12 odstotkov vseh premikov po mestu.

Na četrtem mestu izmed Kopenhagna, Amsterdama, Utrechta in Ljubljane?

Tule se najde podatke o modal splitu za malo več mest. Ljubljana je z (resda malo starejšim podatkom) 10% kolesarskih voženj (anketni podatki) na 160-180 mestu.

http://www.epomm.eu/tems/
ti-ne
# 08.08.2017 ob 12:29
Večina slovenskih mest je primerna za kolesarjenje.
Tukaj bi tudi vlada lahko naredila vidne premike.
uiophjk
# 08.08.2017 ob 16:51
Morda je Ljubljana kvečjemu 4. med glavnimi mesti.

Za Amsterdamom (ali Haagom?), Kopenhagnom in Berlinom ter pred Dunajem, Bernom, Brusljem, Stockholmom, Oslom, Luksemburgom itd.... Romanskih in vzhodnih prestolnic ter Londona ne naštevam, ker so gotovo zadaj.

Je možno. Pri čemer gre relativno visoka uporaba koles zlasti na račun javnega prometa. Pri vožnjah z avtomobili je Ljubljana tudi zelo visoko uvrščena.
gigi2016
# 08.08.2017 ob 13:56
Meni se zdi malo 10% .

Glede na to da je public transportation samo 13 %
Normalno da v mestih kjer so metroji, tramvaji, avtobsi... je uporaba koles manjša. Večji problem je da ima LJ 58 % vožnje z avtom.

LP
Serpente
# 09.08.2017 ob 07:35
@zzzblj: Na Nizozemskem ti ne bodo ukradli kolesa, ker je drugačna mentaliteta...

Sem kar nekaj let zivel v Amdamu in ti iz prve roke povem, da samo v tem mestu na leto ukradejo vec kot milijon koles! Velikokrat lahko vidis parkirana kolesa brez sedala, pedala ali pa brez prednjega kolesa, kajti to je nekako najboljsa zascita pred krajo - Verige za zaklepanje so pa 3x debelejse, kot pri nas, vendar je to se vrdno zelo slaba zascita.
bass0
# 09.08.2017 ob 00:52
Slovenske kolesarske steze, tudi ta nove v Ljubljani, so napram Nizozemskim slaba šala. Nizozemska ima fizično ločene kolesarske steze s posebnimi semaforji, takorekoč neodvisne ceste za kolesa. Po taki kolesarski "cesti" lahko prekolesariš državo z enega konca na drugega - slabih 300 km.

Kolesa pa lahko kupiš za 5 eur, ti ga gre džanki ukrast v sosednjo ulico po izbiri - moško, žensko, črno, rdeče... :)

Nizozemci so naredili resne premike v infrastrukturi v 70. letih. Groningen je leta 1977 dobil na tisoče kilometrov samostojnih kolesarskih stez znotraj mesta in v povezavi z vsemi okoliškimi kraji. Pred tem so bili tako kot Slovenija sedaj. Tudi tukaj se da, če bo volja.
mooodeeel
# 08.08.2017 ob 21:51
@fritaja: pojdi si enkrat v amsterdam situacijo tudi dejansko ogledat preden govoris. 97% cest v amsterdamu ima tudi kolesarsko stezo. Ne govori ce se ne spoznas. Primerjava z Ljubljano je tu utopicna. V ljubljani na kolesarski stezi slej kot prej dobis morsko bolezen ali pa pades cez balanco.
Gautama
# 08.08.2017 ob 16:55
Kdor se vsaj malo vozi po Ljubljani, ve, kako obupne so kolesarske steze in kako povrsno in nepremiljeno je narejen rezim za kolesarje.

Res bi si lahko vzeli za zgled Nizozemsko, ker v praksi se zelo jasno kaze, da si ljudje zelimo kolesariti!
fritaja
# 08.08.2017 ob 16:10
ti-ne
# 08.08.2017 ob 12:29
Večina slovenskih mest je primerna za kolesarjenje.
Tukaj bi tudi vlada lahko naredila vidne premike.


In kaj naj bi vlada tukaj naredila? Kupila kolesa za vse prebivalce?
Nekateri si očitno ne znate predstavljati življenja brez vlade ;)
mooodeeel
# 08.08.2017 ob 16:01
Samo Nizozemska ima tam okoli 50 mest vecjih od Celja, tako da je ta podatek da je Ljubljana cetrta na svetu povsem za lase privlecen.
ti-ne
# 08.08.2017 ob 14:34
larbitron

# 08.08.2017 ob 12:56
Prijavi neprimerno vsebino Spet en površen članek.
Med mesti Ljubljana gotovo ni na četrtem mestu, to je kristalno jasno vsakemu, ki je bil kdaj na Nizozemskem, tam so v kolesarjenju vsa mesta pred Ljubljano.
Morda je Ljubljana kvečjemu 4. med glavnimi mesti.

:::::::::::::::::::::::
Imaš prav ampak tudi to je lep rezultat
https://www.theguardian.com/world/2017/a
ug/07/worlds-biggest-bike-parking-garage-utrecht-netherlands
gruzinec
# 09.08.2017 ob 12:21
zzzblj
Na Nizozemskem ti ne bodo ukradli kolesa, ker je drugačna mentaliteta. Pri njih je kraja najbolj primitivna, sramotna vrednota, kar jih je.

Potem pa nikoli nisi bil na Nozozemskem. Ker vsaj v Amsterdamu je kraj koles zelo veliko, kar kažejo tudi volovsko debele ketne, ljudje si pa kupujejo velikokrat kolesa za male pare, da niso privlačne za krajo..ali pa da jim vsaj ni žal če jim ga ukradejo. Ne zaletavaj se pri svojem občudovanju urejenosti Zahoda...Še sami prebivalci Amsterdama pravijo, da so v kanalih mesta 3 plasti: najprej voda, čisto spodaj mivka, vmes pa plast ukradenih koles, ki so jih potem odvrgli v reko...seveda je to anekdota, ampak če še sami pravijo, da se veliko krade kolesa....
uiophjk
# 09.08.2017 ob 08:47
@Tomazzzinho

Nizozemci so pa za 4.7 milijarde dobili 159km ravninske proge za pristanišče Rotterdam.

Samo ne vem kaj ima to za opraviti s kolesarnico ali kolesarskimi stezami.
Tomazzzinho
# 09.08.2017 ob 07:40
Fantje brez panike. Mi bomo pa dobili kar 27 km drugega tira za Luko Koper. Koga bo pol še zanimala druga infrastruktura. Nizozemci nimajo pojma.... 27km! Narod to podpira. Živela OF, dol.... vse ostalo.
Fennix
# 06.09.2017 ob 07:14
Jaz sicer rad kolesarim, pa se v LJ s kolesom vozim v službo zato, ker je javni prevoz tam, kjer avtobusi nimajo svojega pasu, bolj slaba šala, z avtom pa ob konicah nikamor ne prideš.

Po opravkih popoldne grem pa raje z avtom iz dveh razlogov - prvi je ta, da kolesa nočem puščat na samem (v službi ga lahko lepo pospravim v stavbo), drugi pa neurejenost stez. Saj jih je čedalje več, ampak pri nas kolesarska steza pomeni, da nekdo vzame črto in jo potegne po pločniku (po možnosti z milijon uvozi in izvozi, da je potem kot rodeo) ali pa se kolesarjenju nameni zelo ozek pas ob cesti. Mreža pa je tudi precej nepremišljena - marsikdaj brez prekrška sploh ne moreš na želeno mesto, razen če greš vmes dol s kolesa in ga pelješ čez prehod.
anny22
# 08.08.2017 ob 23:49
In kaj naj bi vlada tukaj naredila? Kupila kolesa za vse prebivalce?
Nekateri si očitno ne znate predstavljati življenja brez vlade ;)


Ne vlada, tukaj so na potezi mesta. Na podeželju ljudje zaradi oddaljenosti trgovin, vrtcev, delovnih mest še vedno zelo uporabljajo avtomobile, kolesa pa bolj za rekreacijo. V mestih je za marsikoga kolo že glavno prevozno sredstvo. Eno kolo v sharing sistemu bicikelj si dnevno izposodi od 7-14 ljudi. To je izjemno velika številka! Eno vozilo v enakem sistemu z ulic odstrani najmanj 10 (!) lastniških avtomobilov, ki 95% časa rjavijo po parkiriščih. Če bi se ljudje znali odpovedati tistemu, kar jim samo požira denar, povzroča gnečo in onesnaženje in dela skrbi, bi bilo manj prometa in življenje za vse bistveno bolj kvalitetno. Še vedno pa je potrebno zagnati sistem, kjer si boš lahko izposodil avto za vikend ali za teden in tudi za daljše razdalje. Ali kombi za prepeljat kakšen večji kos iz trgovine. Potem bo večina potreb po avtomobilu pokrita.
maratonc73
# 08.08.2017 ob 13:43
..vizualizacija:
https://www.youtube.com/watch?v=ynIRAhoq
oBc
fritaja
# 08.08.2017 ob 21:43
Jaz se vsakodnevno vozim s kolesom po Ljubljani, pa nimam nobenih problemov. Tudi kolesarskih stez ne pogrešam, uporabljam jih tam, kjer so, kjer jih pa ni, pa vozim po cesti ali pločniku. Kolesarske steze so bolj koristne na regionalnih cestah, npr. tistih par km na vrhniški cesti bi lahko že naredili. Ampak tu gre predvsem za rekreativno kolesarjenje, ne za dnevne opravke. V Amsterdamu je zelo malo kolesarskih stez, pa ljudje vseeno kolesarijo brez (večjih) problemov.
zzzblj
# 08.08.2017 ob 15:53
Na Nizozemskem ti ne bodo ukradli kolesa, ker je drugačna mentaliteta. Pri njih je kraja najbolj primitivna, sramotna vrednota, kar jih je. V Slovenistanu pa krasti pomeni biti frajer, jack. Slovenceljska socialistična mentaliteta narekuje, da je treba vedno in povsod priti čim ceneje in čim lažje do cilja oz. želene dobrine, pa čeprav s tem narediš škodo sočloveku.
fantasycamp
# 08.08.2017 ob 13:28
Slovenija se je dvignila v top 10 na svetu!

Kazalo