Donald Trump in Anna Wintour v složnejših časih - leta 2005. Foto: Reuters
Donald Trump in Anna Wintour v složnejših časih - leta 2005. Foto: Reuters
Revija Vogue je letos prvič izrekla podporo kakemu političnemu kandidatu. Foto: Reuters
Hollywood je med volilno kampanjo praktično v en glas podprl Clintonovo - nekateri menijo, da ji morda to pravzaprav ni pomagalo, ampak je bila videti v očeh povprečnih Američanov še bolj elitistična. Foto: Reuters

Prejšnji teden je čez Trumpa rentačila Anna Wintour, ki velja za enega najvplivnejših glasov v modi, njene kritike pa so sovpadle z odmevnim uvodnikom revije Teen Vogue, v katerem so Trumpa povsem raztrgali in ga obtožili nenehnega laganja javnosti. Kot poroča BBC, so bili mnogi bralci pretreseni tako nad žolčnostjo uvodnika kot nad odkritimi kritikami Wintourjeve.

A oboje nakazuje, da je leto 2016 korenito spremenilo t. i. ženske revije - morda za vedno. Vogue in druge podobne revije zdaj svoje političnosti ne skrivajo - imajo dostop do najviše pozicioniranih političnih voditeljev, hkrati pa v svojih tiskanih izdajah izrekajo uradno podporo kandidatom, kar smo do zdaj poznali zgolj v ameriških novičarskih medijih. A oktobra letos je Vogue postavil precedens za modne revije, ko je podprl predsedniško kandidaturo Hillary Clinton. "Vogue nima zgodovine političnih podpor," je priznala modna biblija, preden je nadaljevala, da "glede na to, kako visoki so vložki letos", tokrat dela izjemo.

Kritiki menijo, da modne revije nikakor ne bi smele komentirati politike, a mnogi bralci so odločitev Vogua pozdravili, češ da je lepo, da je naslovil njihove resne pomisleke. Vogue je ob tem izpostavil, da čeprav so res objavili šest portretov Clintonove, so v reviji večkrat obsežno pisali tudi o Ivani Trump, Marli Maples (obe nekdanji Trumpovi soprogi), Melanii Trump in Ivanki Trump.

"Z njo sem"
Ni pa bil Vogue edini, ki je postal med letošnjo predsedniško kampanjo političen. "Zame je edina izbira Hillary Clinton," je prav tako oktobra zapisala urednica revije Glamour Cindi Leive v uvodniku z naslovom "Te volitve sem z njo" (volivci Clintonove so se zanjo izrekali s krilatico "I'm With Her", op. a.). Leivova je izpostavila, da je po štirih volitvah, kolikor časa dela pri Glamourju, letos prvič čutila, da mora deliti svoje zasebne nazore. "Eden od dveh glavnih kandidatov je izkušena javna uslužbenka, medtem ko se drugi lahko pohvali z več desetletij dolgim življenjepisom omalovaževalnega vedenja do žensk in njihovih skrbi," je zapisala.

Mehiška izdaja revije Marie Claire pa je na naslovnico postavila Ivanko Trump, ob njeni fotografiji pa javno prošnjo: "#DragaIvanka. Kdaj nas boš zaščitila pred svojim očetom?"

Eden od razlogov, zakaj se je nedavni uvodnik Teen Vogua tako naglo razširil po spletu, je, da javnost Teen Vogue povezuje s članki o težavah najstnic s fanti in namigi za ličenje. Le malokdo je pričakoval, da bo revija objavila nekaj tako ostrega. Morda bi morali. "Mladih žensk so se teme, kot sta Trump in brexit, zelo dotaknile - in jih tudi razburile," za BBC razlaga Barbara Rowlands, profesorica novinarstva na londonski univerzi. "Če bi obstajala najstniška različica revije GQ in bi oni objavili nekaj takega, ne bi nihče niti trenil z očmi."

Podcenjevanje mladih žensk
Feministične komentatorke menijo, da šokiranost nad Teen Voguom, ker je objavil koherentno politično mnenje, kaže, kako močno se ženske podcenjuje. "Nehajte se že tako ponosno šopiriti z vašimi nizkimi pričakovanji," je na Twitterju zapisala ameriška feministična avtorica Roxane Gay.

Avgusta je še aktualni predsednik Barack Obama v poskusu naslavljanja mlajših žensk za revijo Glamour napisal esej o svojih feminističnih nazorih kot moški in kot oče dveh deklet. "Z Michelle sva svoji hčerki vzgojila, da se oglasita, ko vidita kje dvojna merila ali se počutita nepravično obravnavani glede na svoj spol ali raso - ali če opazita, da se to dogaja komu drugemu," je zapisal. "Zanju je pomembno, da vidita vzornice, ki se povzpnejo do najvišjih mest v kateremkoli poklicu, ki ga izberejo. In, da, pomembno je, da je njun oče feminist, ker zdaj to pričakujeta od vseh moških."

Glamour ima 10 milijonov bralcev svoje tiskane izdaje in 15 milijonov spletnih, zato ni čudno, da so se tega zavedeli tudi politiki, ki skušajo tudi prek medijev, ki do zdaj niso veljali za politične, širiti svoje politično sporočilo, še piše BBC.