Zdravje

Poudarki

  • V UKC Ljubljana dnevno pregledajo 90 bolnikov z gripo, vsaj za polovico hospitalizacije potrebnih pa primanjkuje postelj.
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.0 od 7 glasov Ocenite to novico!
Bolnišnica
Zaradi razsajanja gripe so obiski po večini bolnišnic omejeni ali celo prepovedani. Foto: Pixabay
VIDEO
Prostorska stiska zaradi gripe

Dodaj v

Bolnišnice komaj še sprejemajo bolnike z gripo in virozami

Bolezen ne prizanaša niti zaposlenim
9. januar 2017 ob 17:59
Ljubljana - MMC RTV SLO/Radio Slovenija/STA

Zaradi povečanega števila bolnikov z virozami in gripo se oddelki za nalezljive bolezni po slovenskih bolnišnicah vztrajno polnijo. Poleg tega, da so obiski povsod omejeni ali celo prepovedani, tudi naročenih bolnikov v Ljubljani in Mariboru ne sprejemajo, če ni zares nujno.

V Ljubljani in Mariboru morajo biti namreč vse proste postelje na voljo bolnikom, poroča novinarka Radia Slovenija Helena Lovinčič. Med njimi je največ starejših, ki se jim že prisotne kronične bolezne zaradi viroz in gripe običajno še poslabšajo. V naslednjih tednih pričakujejo vrhunec gripe, tedaj bodo razmere še bolj kritične.

V ljubljanskem kliničnem centru so razmere najbolj tvegane, saj sprejemajo bolnike iz vse države. Že od prejšnjega tedna ni več programskih operacij, proste postelje za bolnike pa iščejo po vseh oddelkih.

Mraz na hodnikih, bolniki čakajo na le 16 stopinjah Celzija
Dodatna nevšečnost na urgenci pa je mraz na hodnikih, kjer bolniki zaradi stalnega prepiha ob vstopu novih in slabe izolacije zidu gradbišča na drugi strani urgence čakajo pri temperaturi 16 stopinj.

Bolezni ne prizanašajo niti zaposlenim
Vodja internistične prve pomoči Interne klinike UKC Ljubljana Hugon Možina je ob tem dejal, da vsak dan pregledajo 90 tovrstnih bolnikov, a za polovico hospitalizacije potrebnih tudi letos primanjkuje postelj. Pri reševanju prostorske stiske so si že izposodili dodatne postelje na interni kliniki in kardiološkem oddelku. En oddelek pa so tovrstnim bolnikom namenili tudi na ortopedski kliniki.

Ob tako velikem številu bolnikov ti na pregled čakajo povprečno pet ur in pol, na sprejem pa še veliko dlje. Bolezen pa ne prizanaša niti osebju, zato so za določen čas zaposlili okoli 40 medicinskih sester.

L. L.
Prijavi napako
Komentarji
angel2
# 09.01.2017 ob 18:53
Še dobr, da piše UKC Ljubljana, jest sm mislu, da je bolnica Franja
xes
# 09.01.2017 ob 19:11
A vrata se skos odpirajo, pa je zato mrzlo?? Ojej, res groza, predlagam ustanovitev posebne parlamentarne komisije, da si gre v en merkator pogledat kako so tam zrihtali gretje, ker ocitno na ministrstvu za zdravje tega podviga sami niso sposobni speljat ... veste, jih je premalo, da bi to sami stuhtali v vseh teh letih!
designprologo
# 09.01.2017 ob 18:56
Ljudje so v veliki meri sami krivi, da se kapljično okužijo ker:
-spijo z bolanim partnerjem v isti sobi
-bolani ljudje tudi prijemajo vsa vrata in omare v hiši, kar je nevarnost za zdrave osebe
-se v trgovini poleg vozička in košare zaradi nepozornosti dotaknejo obraza, ust, nosu, oči...virus je 48h aktiven na površini
-denarnice, ključi, volan, stisk roke, tipke na dvigalu...

Razkužujte si roke, ko pridete iz nakupovalnih centrov.
Ne dotikajte se obraza, če ste bili na javnih mestih!
...in prosim, razni Lekadoli vas ne naredijo sposobne za javnost ampak samo MASKIRAJO SIMPTOME medtem, ko ste vi veselo infektivni za okolico. Bolani naj ne bi hodili v trgovino, kino itd...

Vsem bolanim želim čimprejšnje okrevanje!
macwola
# 09.01.2017 ob 19:05
Ah Ramos, kakšen hipokrit si. Ne verjameš znanosti ko pravi da so dinozavri starejši od 6000 let, ko pa izdela cepivo za tvojo hipohondrično rit, je pa vse ok. Naj se zgodi božja volja jez pravim, če zmoliš dve zdravi mariji ti ziher ne bo nič :)
Ramus
# 09.01.2017 ob 19:10
Poleg tega pa,... če imate gripo in niste kronični bolnik, nimate kaj delati na urgenci. Ležite doma, počivate in pijete čaje, zbijate vročino s paracetamolom in to je to,... ne skačete naokoli po ambulantah in trgovskih centrih in ne hodite v službo, ker tako popljuvate še vse naokoli sebe in okužite še sto drugih ljudi okoli sebe,...
xes
# 09.01.2017 ob 19:06
16ur čakalna doba na urgenci zaradi gripe ... res, cel svet se nam lahko smeji!
fracek
# 09.01.2017 ob 19:01
@Mindmaster
Trenutno prebivam na oni boljši, napredni, in oh in sploh čudežni strani Atlantika, kjer se dan in noč cedita med in mleko. Popolnoma se strinjam s tabo, da bi bilo tudi v Sloveniji mnogo bolje, če bi lepo ukinili naš zdravstveni sistem in ga zamenjali z plačljivim. To bi hitro rešilo problem bolnikov, ki morajo čakati na pregled na hladnih hodnikih, saj si mnogi od njih itak nebi mogli privoščiti zdravniškega pregleda in bi lepo ostali na hladnem doma ali, še bolje, na ulici. Prosim, posreduj peticijo, ko jo sestaviš, da jo lahko podpišem.
Geres*
# 09.01.2017 ob 19:37
To je grozljivo. Prostorskih stisk sploh ni v planu resit, a? To je samo flikanje sistema, ki ze dolgo ne funkcionira.

The law1: zastonj se trudis. Ljudem v Sloveniji so tako oprali mozgane, da ob omembi besede privat zavarovalnice sploh ne berejo dalje. Kar posplosi se, da to pomeni, da bo drago in si ne bo mogoce placat zavarovanja.

Nobenga tud ne gane, da tisti, ki sedaj placuje 300 eurov nima nic od tega in se vedno cepi na urgenci 16 ur - po mnenju sodrzavljanov je pac edino prav, da smo vsi na istem... No jaz kot ena od tistih, ki placuje malo pod 300 eur mesecno bom rekla tko - nimam problema s solidarnostjo, ce sistem deluje. Se pravi, ce dobim primerno oskrbo, ko jo potrebujem. Ker jo ne, sem vedno bolj sita parol o solidarnosti. Ce smo vsi enaki pri oskrbi, dajmo bit se pri davkih in prispevkih. Ampak ne, tega pa Slovenc noce. On bi placeval minimum al pa se rajs nic on imel top storitve. V drzavi kot je Slovenija smo nori tisti, ki garamo po cele dneve za mal boljs placo, ki jo potem obdavcjo 50%, ko pa kaj rabmo, pa ne dobimo nic za teh 50%. Za povrh vsega je trg tako skorumpiran in zarukan, da nimamo nobene resne privatne bolnice ala UKC in privatnega zavarovanja, tako da si (v nasprotju z javnim prepricanjem) niti kupit ne mores ustrezne obravnave v primeru resnih zadev. Pustmo stat kako preprosto preiskavo ala uz trebuha. To ze nardis privat. Vse resne zadeve, pa se resuje v UKC in tam vemo kako se caka itd.
Hyperion
# 09.01.2017 ob 21:58
Ljudje pričakujejo čudež od zdravnikov. Takoj bi šli na antibiotike itd.. in če niso zdravi v 4 dneh je vsega krivo zdravstvo. Ni čudnega, da se država do nas obnaša kot do otrok, če se tako obnašamo. Sem vsak dan športno aktiven.. pozimi dodatno pojem se nekaj vitaminov, pazim, da me ne zebe, pozimi še 2x bolj skrbim za higieno: umivanje rok.. in ceprav sem vsak dan v kontaktu z 100 razlicnimi ljudmi, redko zbolim, oz. ce ze smrkam... pa sem bil kot otrok zelo bolehen. (p.s. za to nisem okrivil cepljenja :/)
no72
# 09.01.2017 ob 21:02
Položaj je večplasten:

1. Slovenci smo razvajen narod. Za vsako povišano temperaturo in prehlad zares ni potrebno delati gneče na urgenci.
etore
# 09.01.2017 ob 19:08
Ramus
In kakšno cepivo bi ti uporabil proti virozam?
xes
# 09.01.2017 ob 19:05
Še ene navadne centralne niso sposobni zrihtat, kaj šele kaj drugega ... bravo naše zdravstvo, bravo naša politika res svaka vam čast, nimate para pod nebom ... vsem takoj trinajsto plačo, božičnico in nagrado za delovno uspešnost!
firtoh
# 09.01.2017 ob 20:57
Sicer še nikoli nisem imel gripe,viroze oz. prehlade pa.Ljudje so preveč občutljivi in gredo zdravniku,takoj,ko jih malo boli in imajo temp.37.5. Vročine se ne zbija do 38.4,ker je to obramba telesa,verjamem pa,da se nekateri počutijo,kot da bodo vsak čas umrli.
Pri virozah in gripi,itak zdravljenje poteka simptomatsko. Zdravi se simptome in ne bolezni,razen,ko pride do zapletov(plučnica,endokarditis...).
Radio
# 09.01.2017 ob 21:41
@law 1:

Ne bi se jaz na tvojem mestu hvalil z Estonijo. Ja, Sloveniia da visji BDP za zdravstvo, ima pa 4 leta daljso pricakovano zivljenjsko dobo. Nizozemska pa da 12 posto BDP za zdravstvo (Slovenija 9, Estonija 6), pa ima le pol leta daljso pricakovano zivljenjsko dobo od Slovenije. Ce je pri nas po tvojem denarja za zdravstvo prevec, potem ga Nizozemci mecejo v smeti.
Geres*
# 09.01.2017 ob 20:22
No po moje/ vsaj upam, hodijo na urgenco z gripo ljudje s kronicnimi obolenji, pri katerih ima gripa cisto drugacen vpliv.

Je pa seveda spet ena od cvetk nasega sistema, da niso nobenmu sposobni zaracunat nepotrebnega obiska urgence. Ker zdrava odrasla oseba, ki jo mal praska po grlu pac nima kaj hodit na urgenco. Urgence se v Ljubljani tudi mnozicno zlorablja za prit mimo vrste - te boli glava in ori splosnem dobis npr po parih obiskih napotnico za nevrologa. Na pregled bos cakal 3 mesce+, potem na slikanje spet vsaj 3 mesce. Ce gres trikrat v enem tednu na urgenco se te navelicajo in ti dajo napotnico z oznako nujno, pa bos vsaj tri mrsce "prisparal". Ce bos dodal zadostno mero teatralnih efektov, te bodo pa se poslikal tisti dan.
the law1
# 09.01.2017 ob 19:39
No, spodaj je lestvica evropskih zdravstvenih sistemov. Na prvih dveh mestih sta sistema, ki sta izraziti privatno usmerjena

The 2015 Euro Health Consumer Index

In še nekaj je zanimivo. Slovenija je po lestvici tam tam z Estonijo toda mi porabimo za biti tam cca. 9% BDP medtem, ko Estonci pa 6% BDP.

In naši tumbajo, da je problem v denarju. Kako suhoparni podatki razbijejo mite, ki prihajajo iz ust požrešnih socialistov
etore
# 09.01.2017 ob 19:27
Ramus
Cepivo, ki si ga navedel j zgol proti enemu virusu, ki povroča "gripo". Kaj pa ostale viroze, ki so sicer manj nevarne, a veliko bolj razširjene? Sam bi se zelo rad cepil proti prehladu, ki me vsako leto malo heca... :)
Mindmaster
# 09.01.2017 ob 19:26
@fracek

To, kar si napisal, je argument slamnatega moza. Postavil si tezo, da je moja preferenca slovenskemu drzavnemu zdravstvu ameriski zdravstveni sistem, in nato opisal slabosti ameriskega zdravstvenega sistema, mislec, da si ovrgel mojo kritiko slovenskega drzavnega zdravstva.

Slovenski in ameriski zdravstveni sistem sta si povsem podobna. Oba onemogocata konkurenco z visokimi vstopnimi stroski za nove ponudnike zdravstvenih storitev. Oba sta prikrojena po meri ozkega kroga posvecenih, ki smejo edini sluziti z zdravstvenimi storitvami.

Vse, kar jaz hocem, je to, kar pozna razvita Evropa, konkurenco zdravstvenih zavarovalnic in izvajalcev zdravstvenih storitev. Vsak davcni rezident Slovenije bi moral za davke, ki jih placuje, imeti prosto izbiro zavarovalnice in prosto izbiro bolnisnice, ki ga bo zdravila. Tega nima, ker mu drzava ne pusti in zato pacienti zmrzujejo po hodnikih predpotopnih zgradb kot v Venezueli.
etore
# 09.01.2017 ob 23:40
pikam_dopust

Preden postavljaš nekomu diagnozo (shizofrenija), ti predlagam, da še enkrat prebereš vse poste. No, da se ne boš preveč trudil, ti bom kar sam podal bistvo.

Moj prvi post je bil odziv na post Ramusa, ki je povzel naslov članka in napisal:
"Bolnišnice komaj še sprejemajo bolnike z gripo in virozami"
Vsem, ki so zboleli in niso cepljeni bi zaračunal zdravljenje,..."

Moje vprašanje pa se je nanašalo na njegov predlog, da bi zaračunal zdravljenje vsem, ki so zboleli in se niso cepili za gripo in virozami.

Vprašanje se je torej nanašalo, kako naj se človek cepi proti adenovirusom in respiratornim sincicijskim virusom, ki jih uvrščamo med viroze. Dejansko se ne more, ker ne poznamo cepiva. Posledično se lahko samo zavaruje zgolj s preventivnim ravnanjem, ki pa je sila omejeno.

Ni bil pa fokus mojih postih na gripi, zato sem posledično tudi naredil napako in zapisal, da gre zgolj za en virus, dejansko pa gre za tri...

Glede mojega ceplenja pa sledeče... nikoli se nisem cepil proti gribi in na srečo tudi nisem nikoli za gripo zbolel. Če pa je bila kdaj gripa, pa je imela blažje simptome, ki so značilni za ostale viroze. In da ne bo pomote, nimam nič proti cepljenjem, moti me edino "zapletena" procedura cepljenj...
megan
# 09.01.2017 ob 23:37
@firtoh
Ljudje so preveč občutljivi in gredo zdravniku,takoj,ko jih malo boli in imajo temp.37.5

Glede nekaterih se strinjam - da grejo k zravniku ni treba niti temperatura 37,5. Pri nekaterih je dovolj to, da se jim pač ne da v službo in pridejo po bolniško. Pogovarjala sem se z eno zdravnico družinske medicine in tega sploh ni malo. Pridejo in pojamrajo in dobijo bolniško. Bolečine v glavi in hrbtenici itak niso dokazljive, pogosto ni jasno, kaj je razlog. Poleg tega si zdravniki ne upajo zavrnit bolniške, ker tvegajo preveč, če bi morda potem res šlo kaj narobe.
Na drugi strani pa so delavci, ki hodijo bolani v službo. Mnogi ne grejo, ker jih je strah nadrejnega in da jim zaradi odsotnosti ne bo podaljšal pogodbe, nekateri pa so taki deloholiki, da si enostavno ne znajo vzeti odmora niti takrat, ko jim telo jasno pove, da ga nujno rabi - dokler so sposobni vstat iz postelje tudi delajo.
Prostorska stiska nima ne z enimi ne drugmi nič. Hipohondrov in lenuhov se ne hospitalizira, deloholiki pa niti do osebnega zdravnika ne grejo.
Kadar je sezona gripe je pač veliko ljudi bolanih - tako je bilo in bo. Nekaj bi se dalo rešit, če bi se ljudi več ozaveščalo o preventivi - o tem, kako krepit imunski sistem in kako preprečevat okužbe - viriusi in bakterije so praktrično povsod na površinah, ki se jih dotikamo (kljuke, tipkovnice, nakupovalni vozički, oblačila ...) zato je bolje da se čimmanj dotikamo obraza. Pa prostore je nujno zračit, redno menjat posteljnino ... pa seveda skrbet za imunski sistem

# 09.01.2017 ob 20:14
prezasedenost bolnišnic me ob vsej poplavi anti-vaxxerjev in drugih sovražnikov znanosti hkrati čudi in mi v isti sapi ponudi razlago ...
the law1
# 09.01.2017 ob 19:20
@fracek

Bo šlo z cifro koliko plačuješ za zdravstveno zavarovanje?
Mitja80
# 09.01.2017 ob 19:04
Med njimi je največ starejših, ki se jim že prisotne kronične bolezne zaradi viroz in gripe običajno še poslabšajo

celo življenje so plačevali zdravstveno zavarovanje, da so jih zdaj na stara leta vrgli na hodnik pri 16ih stopinjah. Hvala poslanci in poslanke, za to smo vas poslali v parlament. Točno zato, da boste pravilno razporedili naš denar, ki ga redno odvajamo. Pa da se ne bo kdo spomnil in začel, katera vlada je kriva in čigava je zagonla največ denarja. Vsi so isti! Smrdijo od prvega do zadnjega! In tisti ki so bili in tile ki so sedaj. Vrana vrani ne izkljuje oči... z roko v roki si le podajajo štafeto... Ampak za vsako rit šiba raste :)
Bubbles
# 09.01.2017 ob 23:51
berem tele komentarje in se sprašujem ali ste nekateri res taki blondinci.....na urgenco ne hodijo samo ljudje z gripo....tja pridejo poškodovanci, ljudje z infarkti, ljudje s pljučnicami, itd............ja, za vsak prehlad se res ne šiba na urgenco in raznoraznim primerkom tipa: urezal sem se pa ne znam zalimat flajštra bi tudi jaz zaračunala...pa tistim primerkom, ki imajo vse simptome gripe, brez komplikacij pa skrbijo, da virus kroži in okuži še vse kronične bolnike (sej ne, da ne bo zavarovalnica hvaležna, ker pač obstaja velika verjetnost, da se bodo kroniki zaradi gripe pospešeno skenslali iz stroškovne postavke na drugi svet).......
pikam_dopust
# 09.01.2017 ob 22:13
Cepivo, ki si ga navedel j zgol proti enemu virusu, ki povroča "gripo".

Ni samo en virus.
Preberi si "pakungo" cepiva, potem pa pametuj.

Kot si sam tudi pametno ugotovil, ostale "viroze" niso toliko nevarne kot gripa.
Zakaj bi se torej človek cepil proti npr. "srbečici pri piku komarja"; če pa to ni nevarno?

Daj razpucaj najprej svoja stališča, ker trenutno si precej shizofren (bi se cepil za brezvezne reči, hkrati se pa nočeš cepiti proti nevarnim rečem).

Pa brez zamere, ker ti direkt povem.
BojanD
# 09.01.2017 ob 20:43
@etore, cepiva proti drugim virozam seveda ni.

Pa si se cepil vsaj proti gripi?
bobbek
# 09.01.2017 ob 19:10
mene so cepli v 80-letih kot otroka proti vsemu,kot psa,se spominjam,kot danes,po nekje desetih letih v OS Sem bil nazadnje,danes pri 40-ih se nisem imel vrocine,gripe,pa kaj jaz vem kjaj obstaja,na bolniski pa samo,ce Sem imel fizicne poskodbe na delu,ali pa Sem si prisparal dopust,tak ,da ne vem,se je vmes kaj spremenilo,da so ljudje napram cepljenju tudi bolani,ali to samo nekateri tu pravite.
QUENDI
# 09.01.2017 ob 19:04
.....še en odraz slabega standarda državljanov....ne jamraj - išči rešitev.....
statist_num
# 09.01.2017 ob 18:58
20 milijonov za plače tistih zdravnikov ki zaslužijo več kot 4000€ je država našla, ne najde pa pol toliko da bi kupili dodatne postelje in zgradili dodatne bolniške sobe. Tako je to če so na oblasti teoretiki, ostaneš bolan pred vrati bolnišnice.
Pastafarian
# 10.01.2017 ob 20:04
Zaposlili 40 sester za določen čas, kkkkhmmm, pripravnikov !
melanholik
# 10.01.2017 ob 17:24
Tvoje vprašanje je odraz tvojega znanja,... sicer bi vedel, da RSV virus pride na plano Novembra s prvim padcem temperatur in je prav značilnost kroženja virusa gripe in RSV, da se ne mešata, virusi influence krožijo bistveno kasneje. Kar pa se tiče adenoviroz, pa je teh v primerjavi z virusom influence zanemarljivo malo manj kot 5%. Prav lahko bi si jih država privoščila in ob pozitivnem testu bolnika na virus influence, ki ni bil cepljen, tudi zaračunala necepljenemu.

Problem s to argumentacijo je v tem, da bi potem morali vsakemu bolniku s klinično sliko gripe to tudi dejansko dokazovat. To pa je pri neproblematičnem poteku bolezni popolnoma nepotrebno in v resnici razmetavanje denarja. Če pa brisa ni, potem tudi 100-odstotne gotovosti ni, in potem je tudi račun težko izdat. Ampak po moje je še vedno boljše tako kot pa naročat nepotrebne laboratorijske preiskave.
melanholik
# 10.01.2017 ob 17:22
Moje izkušnje z urgenco so, da so ljudje kar imeli razlog, da so tam, in da je bilo osebje vedno izjemno korektno (enkrat celo bolj kot sem sam hotel - ker sem po 3h urah preiskav hotel iti domov, ker sem imel vsega poln ku*** (če si bolan, pač vidiš samo to, da te vsi skupaj končno pustijo pri miru), pa me niso pustili, ker niso bili sigurni, če me lahko spustijo). Vmes se sem in tja najde kakšen pacient (v glavi), ampak tak odstotek je tudi v normalni populaciji. Nič takega, da bi tule vehementno pisaril "ostanite doma", "razvajeni ste", "delate gnečo", "če si doma, traja 7 dni, če greš k zdravniku, pa en teden" in podobno "empatične" pozive.

Na splošnih urgencah niti ne. Tiste imajo dostikrat kar nalogo, da pošiljajo domov vse, ki so tam brez pametnega razloga. In ja, tisti, ki pridejo z virozo ali gripo in jih obdelajo na SNMP, čisto lahko tudi ne bi prišli. Onih par resnih pa potem napotijo na IPP.
pikam_dopust
# 10.01.2017 ob 13:10
Res so neznosno nepraktični, človek si mora vzeti dopust, da se lahko cepi.

Ja, to je res bizarno.
Pri nas (v Sloveniji) imamo zdravstveno osebje, ki se ne cepi in gripo veselo prenaša naprej na paciente.
Hkrati moraš iti na točno določen konec, ob točno določenem času (pa prej se napovedat), da se lahko cepiš (govorim na NIJZ Ljubljana - verjetno drugje ni veliko drugače, od kar se je to veselo centraliziralo in se je ta grda praksa razpasla povsod). Saj razumem, da morajo cepivo vzeti iz hladilnika itd. Ampak vseeno. Če si želiš visoko precepljenost prebivalstva (res želiš - ne samo, da to "kar tako" razlagaš na TV), potem bi moralo to biti čim bolj olajšano, ne pa oteženo.

Ampak glede na to, da pri nas celo zdravniki verjamejo v vraže glede cepljenja, pa zadeva niti ni pretirano čudna. In tako vsakič znova beremo bizarnosti, češ kako "zboleva zdravstveno osebje in je bilo na hitro treba zaposliti medicinske sestre itd" (mimogrede, nočem ugibati, kako izgleda delo s t.i. hitro zaposlenimi sestrami, ker je običajno treba to še uvesti). Ko bi bili v tretjem svetu, ne pa sredi Evrope.
pikam_dopust
# 10.01.2017 ob 09:17
Gripa je za kronične bolnike lahko usodna.

Lahko je usodna tudi za koga drugega. Pravila ni. Zato pa ljudje, ki se jim situacija zelo poslabša, gredo k zdravniku. Hvala bogu.

Lahko je pametovati, če imaš to srečo, da ti nič ni. Sita vrana lačni ni nikoli verjela, da je lačna. Čim imaš pa probleme, je pa hu.dič. Bi bilo fer, da se ljudi, ki gredo k zdravniku, ne trpa pod "mevže, mehkužce itd".
the law1
# 10.01.2017 ob 05:37
@Radio

Ne bi se jaz na tvojem mestu hvalil z Estonijo. Ja, Sloveniia da visji BDP za zdravstvo, ima pa 4 leta daljso pricakovano zivljenjsko dobo. Nizozemska pa da 12 posto BDP za zdravstvo (Slovenija 9, Estonija 6), pa ima le pol leta daljso pricakovano zivljenjsko dobo od Slovenije. Ce je pri nas po tvojem denarja za zdravstvo prevec, potem ga Nizozemci mecejo v smeti.

Ja, Nizozemska res porabi več toda tam je sistem zelo privatiziran. Jaz sem za Nizozemski sistem imam pa občutek, da vi socialisti niste.

Estonijo sem pa dal kot primer, ker oni imajo enak koncept kot mi in zgleda, da dosežejo podobne rezultate z manj denarja.
MP3CE
# 10.01.2017 ob 00:12
Vsekakor podpiram cepljenje proti gripi. Ampak zakaj to cepljenje ni pokrito (vsaj v velikem delu) iz zdravstvenega zavarovanja ? Takole na pamet se mi zdi, da bi se s tem lahko zmanjšali stroški zdravljenja (ob upoštevanju tveganja za dodatne komplikacije), splošno zdravje populacije pa bi se tudi izboljšalo (in bi to lahko bil razlog za celo obvezno cepljenje proti gripi). Na splošno sem mnenja, da je preventiva boljša in da se splača vlagati v ta del zdravstva.
anny22
# 09.01.2017 ob 22:58
Ni tako, da v hudem mrazu bacili poginejo? Razumem prehlad in pljučnica, ampak gripa?
pikam_dopust
# 09.01.2017 ob 22:08
"Vsem, ki so zboleli in niso cepljeni bi zaračunal zdravljenje,..."

Točno tako. Sev je bil v cepivu, kdor se je cepil, tega danes nima. Zbolevajo necepljeni ljudje in prenašajo to sr*** na tiste, ki se resnično ne smejo cepit (npr. bolniki z levkemijo itd).

Ja, res so tudi virusi, ampak to je gripa. Če bi samo gripo spedenali, bi vsi skupaj imeli veliko manj dela. Upam, da se bo gospa, ki kriči, kakšen "kriminal je to, da ljudje čakajo na mrzlih hodnikih", drugič šla cepit (in bo cepila tudi svojega očeta), pa ji naslednjič ne bo treba čakati na hodniku.

@na pametnjakoviče, da se gripa cajta doma "s čajčkom in paracetamolom".
Odvisno od tega, kako hudo gripo imaš. Če imaš komplikacije, moraš iti v bolnico, ker drugače lahko umreš. To so tisti, ki jih UKC sprejme - in sprejme kar polovico vseh čakajočih (glej Odmeve), kar pomeni, da ljudje "ne delajo kar tako gužve" v čakalnici, pač pa rešujejo svoje življenja. Na HR imajo mrtve - zaradi gripe. Za vse te so ugotovili, da niso bili cepljeni. Koliko bo mrtvih pri nas, bomo pa še videli...
Pastafarian
# 09.01.2017 ob 22:01
Lani se spomnim na urgenci človeka v mesecu juniju z urgentno napotnico iz meseca februarja, itak so ga morali vzeti (ker tista o urgentni napotnici in 24 urah je le mit, za vnovčitev velja celo leto dni od izdaje, WTF, tako kot vsaka druga napotnica) :)) Jaz pa kot konj čakal tisti pregled pod "hitro", dokler me niso napol nezavestnega z rešilcem odpeljali... Če si prijazen do osebnega zdravnika, si zanj očitno relativno zdrav, zdaj bom v primeru, da potrebujem urgentno napotitev raje bil zadirčen, pa bo svet lepši ?
jbzt
# 09.01.2017 ob 19:42
Ne vem,zakaj ljudje hodijo v prenapolnjene bolnišnice...saj je gospod Cerar,kateri še vedno podpira zdravstveno ministrico Milojko...lepo pred časom povedal,da ne jamrat in poiskat rešitve...
sempetrc
# 09.01.2017 ob 19:14
Še več denarja za zdravstvo!
Geres*
# 10.01.2017 ob 09:27
Sicer pa vsem nam želim čim več zdravja in čim manj obiskov zdravnikov.
Geres*
# 10.01.2017 ob 09:26
pikam_dopust:

Gripa je za kronične bolnike lahko usodna.

Lahko je usodna tudi za koga drugega. Pravila ni. Zato pa ljudje, ki se jim situacija zelo poslabša, gredo k zdravniku. Hvala bogu.

Lahko je pametovati, če imaš to srečo, da ti nič ni. Sita vrana lačni ni nikoli verjela, da je lačna. Čim imaš pa probleme, je pa hu.dič. Bi bilo fer, da se ljudi, ki gredo k zdravniku, ne trpa pod "mevže, mehkužce itd".


S tem se seveda strinjam. Bi bilo pa po moje vendarle treba tudi tistim, ki hodijo na urgenco res čisto brez potrebe, zaračunat. Morda ne prvič, ampak v informacijski dobi bi ne bi smelo bit problemov dobit podatka, kolikokrat je nekdo na urgenci. In če je nekdo tam vsak mesec za malenkosti in ne spada v rizične skupine (kronični bolniki, nosečnice ipd) bi se mu pač moralo nekaj zaračunat za obisk. Ko sem peljala mamo na urgenco (imela raka in je imela komplikacije po kemoterapiji) - ko sva bili v ambulanti je dr rekel sestri, da je pacientka, ki je bila noter pred nama tam vsak teden. In da ni nikoli nič urgentnega. No to bi pač morali računat. Pika.
crtomirjansa
# 10.01.2017 ob 09:13
Ja nc bo treba zacet u parlamentu mal sparat z gretjem pa ga mal vec pokurt v zdravstvu, ce so vzorni pokitiki naj to tudi dokazejo...
Radio
# 10.01.2017 ob 08:22
@Lluka:

Gripa je za kronične bolnike lahko usodna.
RJSlo
# 10.01.2017 ob 06:24
No ja. Nehajte se kregati okoli zdravstvenih sistemov. Slovenski zdravstveni sistem je slab, ljudje zaposleni v njem pa žrtve tega in takšnega sistema. Paraziti na vodilnih mestih, svetovalci, člani invalidskih komisij in podobni prasci pa se vsemuj temu smejijo in hodijo na zdravljenje v tujino. Ob tem pa se iz tega oh in sploh "vsem dostopnega in brezplačnega" zdravstvenega sistema nekako pokrade najmanj 500 milijonov €.

Primerjati slovenski zdravstveni sistem z ameriškim, švicarskim, nemškim, itd. je smešno in nesmiselno. V teh državah niso imeli "socializma s človeškim obrazom": Slovensko zdravstvo primerjajte z ruskim, češkim, itd.
spy rtv slo
# 10.01.2017 ob 00:16
prodana država in razvajeni ljudje in to je to lp
pikam_dopust
# 09.01.2017 ob 22:14
BTW Prvi stavek je citat g. etore.
Ostalo pa moj odgovor.
Ker ni očitno...
pikam_dopust
# 10.01.2017 ob 13:26
Ko sem peljala mamo na urgenco (imela raka in je imela komplikacije po kemoterapiji) - ko sva bili v ambulanti je dr rekel sestri, da je pacientka, ki je bila noter pred nama tam vsak teden. In da ni nikoli nič urgentnega. No to bi pač morali računat. Pika.

Če smo že pri empatiji...
Obstaja folk, ki je duševno bolan.
Ja, niso vsi samo fizično bolni, so tudi duševni bolniki.
In eni pač hodijo vsak dan v ordinacije (drugi pa počno kaj drugega).

Ni pa takih večina!
Daleč od tega.
Ko smo že pri empatiji, kar malo poglej še okoli sebe na urgenci (ali pa pri zdravniku).
Boš hitro videl/a še koga drugega, ki je enako (pogosto pa še bolj) ubogi kot tvoja mama.
Če seveda premoreš to empatijo, o kateri tako veliko razlagaš.

Moje izkušnje z urgenco so, da so ljudje kar imeli razlog, da so tam, in da je bilo osebje vedno izjemno korektno (enkrat celo bolj kot sem sam hotel - ker sem po 3h urah preiskav hotel iti domov, ker sem imel vsega poln ku*** (če si bolan, pač vidiš samo to, da te vsi skupaj končno pustijo pri miru), pa me niso pustili, ker niso bili sigurni, če me lahko spustijo). Vmes se sem in tja najde kakšen pacient (v glavi), ampak tak odstotek je tudi v normalni populaciji. Nič takega, da bi tule vehementno pisaril "ostanite doma", "razvajeni ste", "delate gnečo", "če si doma, traja 7 dni, če greš k zdravniku, pa en teden" in podobno "empatične" pozive.
Kazalo