Uprava RS za varno hrano, veterinarstvo in varstvo rastlin, ki je pristojna za nadzor nad varnostjo in kakovostjo živil oz. hrane v gostinski dejavnosti, je lani pregledala 1.384 gostinskih objektov. Foto: <a href=freedigitalphotos.net">
Uprava RS za varno hrano, veterinarstvo in varstvo rastlin, ki je pristojna za nadzor nad varnostjo in kakovostjo živil oz. hrane v gostinski dejavnosti, je lani pregledala 1.384 gostinskih objektov. Foto: freedigitalphotos.net

V Turistično gostinski zbornici Slovenije so prepričani, da je naloga inšpekcijske službe nadzorovati in opozarjati nosilce gostinske dejavnosti na neskladja oz. neizpolnjevanja predpisov. Eno so neskladja zaradi papirologije oz. neurejene dokumentacije, pomanjkljive evidence, npr. porekla živil, ali izpolnjevanja minimalnih tehničnih pogojev za opravljanje gostinske dejavnosti, drugo pa so hujše kršitve, ki predstavljajo neizpolnjevanje sistema dobre higienske prakse za gostinsko dejavnost, so opozorili in dodali, da morajo mediji to upoštevati.

Dejan Židan
Minister lansko akcijo nadzora gostinskih obratov vidi kot dokaz, da so se pravilno odločili, ko so uvedli celovit nadzor sistema varne hrane. Foto: BoBo

Uprava za varno hrano, veterinarstvo in varstvo rastlin je, kot smo že poročali, lani pregledala 1.384 gostinskih lokalov in pri skoraj 60 odstotkih ni ugotovila neskladij glede zahtev živilske zakonodaje, v 59 objektih (4,3 odstotka primerov) pa je morala odrediti zaprtje, začasno zaprtje objekta oz. prepoved dejavnosti ali procesov.

Zdaj so na upravi za varno hrano objavili celoten seznam pregledanih objektov, kar je med gostinci sprožilo veliko negodovanja in jeze - prepričani so namreč, da se jim s tem povzroča gospodarska škoda. Ministru za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano Dejanu Židanu pa se zdi takšno stališče nesprejemljivo. "Tisti, ki dela v higiensko neprimernih razmerah, si s tem, ko dela higiensko neprimerno, sam dela gospodarsko škodo. Ni krivo razkritje, ampak je kriv tisti, ki stvari počne neustrezno," je prepričan minister. Na upravi za varno hrano teh očitkov sicer ne komentirajo. "Naša naloga je varovanje zdravja potrošnikov."

OZS: Nadzor potreben, a ni vedno objektiven
V sekciji za gostinstvo in turizem pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije pa menijo, da je ustrezen nadzor potreben, a hkrati poudarjajo, da mora biti izveden objektivno. "Opažamo, da je v praksi odkrivanje napak in njihovo sankcioniranje na vseh področjih vse prevečkrat odvisno od subjektivne presoje posameznega inšpektorja," so zapisali in ocenili, da javno objavljanje tovrstnih seznamov ne odraža dejanskega stanja v posameznem obratu.

Minister Židan je dodal, da ima uprava vso njegovo podporo, da tudi v prihodnje dela transparentno. "Tudi objava je pogosto razlog, da se kršitelji še bolj potrudijo in delajo v skladu z načeli dobre higienske prakse," je dodal. Sam sicer lansko akcijo nadzora gostinskih obratov vidi kot dokaz, da so se pravilno odločili, ko so uvedli celovit nadzor sistema varne hrane. "V preteklosti je bilo namreč tako, da je takratna veterinarska uprava nadzirala samo del verige, drugi del pa so nadzirale druge institucije. Izkazalo se je, da sistem ni enoten in da je različno strog," je pojasnil.

Velika večina obratov deluje zavidljivo dobro, a jih bodo vseeno še naprej nadzorovali
Veseli ga sicer, da so prvi resni nadzori, ki so jih izvedli lani, pokazali, da velika večina gostinskih obratov dela zavidljivo, saj so le dobri štirje odstotki predstavljali tveganje za potrošnika. Ob tem minister napoveduje: "Nadzori bodo potekali tudi v prihodnje." Uprava za varno hrano letos načrtuje 330 rednih pregledov v obratih, ki se ukvarjajo s proizvodnjo kruha, svežega peciva in slaščic oz. proizvodnjo pekarskih izdelkov in testenin. Poleg tega načrtujejo tudi 1.185 pregledov gostinskih obratov, so pojasnili danes.

Število akcij vnaprej ni določeno. Obseg in vsebina pregledov sta prilagojena podatkom, ki jih pridobijo na podlagi lastnih ugotovitev, ugotovitev nosilcev dejavnosti, prijav in drugih indicev.

V Turistično gostinski zbornici Slovenije so prepričani, da je naloga inšpekcijske službe nadzorovati in opozarjati nosilce gostinske dejavnosti na neskladja oz. neizpolnjevanja predpisov. Eno so neskladja zaradi papirologije oz. neurejene dokumentacije, pomanjkljive evidence, npr. porekla živil, ali izpolnjevanja minimalnih tehničnih pogojev za opravljanje gostinske dejavnosti, drugo pa so hujše kršitve, ki predstavljajo neizpolnjevanje sistema dobre higienske prakse za gostinsko dejavnost, so opozorili in dodali, da morajo mediji to upoštevati.