Nemške železnice tarejo visoki stroški odstranjevanja grafitov z vlakov in poslopij železniških postaj. To navajajo kot razlog za predviden začetek robotskega videonadzora. Foto: EPA
Nemške železnice tarejo visoki stroški odstranjevanja grafitov z vlakov in poslopij železniških postaj. To navajajo kot razlog za predviden začetek robotskega videonadzora. Foto: EPA


Troti bodo opremljenimi s štirimi helikopterskimi rotorji in visokoločljivostnimi kamerami, poroča francoska tiskovna agencija AFP.

"Novo tehnologijo bomo uporabili na problematičnih območjih - tam, kjer so grafitarji najdejavnejši," je za AFP dejal vir iz Deutsche Bahna, ki je želel ostati neimenovan.

Upravljavec bo zračno plovilo lahko poslal do višine 150 metrov pri največji hitrosti 54 kilometrov na uro. Imeli bodo tudi infrardeče kamere in bodo zaznavali toploto, zato jih nemški železničarji nameravajo uporabljati predvsem v nočnih urah. Pridobljene fotografije in posnetke bo nato podjetje uporabilo kot dokazno gradtivo.

V Deutsche Bahnu zatrjujejo, da so samo lani zaradi grafitarjev utrpeli 7,6 milijona evrov škode.

Upravljavec železnic še obljublja, da bo trote uporabljal izključno v mejah svoje lastnine. V nasprotnem primeru bi lahko naletel na podobne težave kot spletni velikan Google, ki je od Nemcev prejel stotisoče zahtevkov za zameglitev njihovih domovanj na projektu Google Street View, še poroča AFP.
Uporaba trotov tako iz leta v leto narašča
Od ameriških brezpilotnih letal, ki krožijo nad Afganistanom in izvajajo likvidacije, do avstralskih (načrtovanih) reševalnih trotov obalne straže, brezpilotna letala so vse pogostejši gost nebesnega svoda. Kot je nedavno za MMC povedal strokovnjak za oborožitvene sisteme, niso daleč časi, ko bodo roboti v rokah policije opravljali funkcije vzdrževanja reda in miru na ulicah ter identifikacije državljanov.
Prav za danes, 29. maja, je na Svetu OZN-a za človekove pravice napovedana obravnava posebnega poročila, ki mednarodno skupnost poziva k ustavitvi razvoja in uporabe samodejnih ubojnih robotskih sistemov.