Znanost in tehnologija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.5 od 13 glasov Ocenite to novico!
Hoja s povprečno hitrostjo lahko zmanjša tveganje za prezgodnjo smrt za 20 odstotkov. Foto: Pixabay

Dodaj v

Če bi radi dlje živeli, hodite hitreje

Zaščitni učinek hitre hoje je še izrazitejši pri starejših ljudeh
7. junij 2018 ob 09:35
Sidney - MMC RTV SLO, STA

Če človek hitro hodi, bo morda dlje živel, so ugotovili avstralski znanstveniki. Že hoja s povprečno hitrostjo lahko zmanjša tveganje za prezgodnjo smrt za 20 odstotkov.

Zaščitni učinek hitre hoje je še izrazitejši pri starejših ljudeh. Pri starosti 60 in več let se je tveganje za prezgodnjo smrt zmanjšalo za 46 odstotkov, če so hodili s povprečno hitrostjo. S hitro hojeo je bilo to zmanjšanje celo 53-odstotno.

"Hitra hoja praviloma pomeni od pet do sedem kilometrov na uro, vendar je resnično odvisna od telesne pripravljenosti pešca. Alternativni kazalnik pa je hoditi s takšno hitrostjo, da se človek rahlo zadiha ali prepoti, če vztraja dlje časa," je pojasnil avtor študije Emmanuel Stamatakis.

V okviru raziskave so primerjali podatke o umrljivosti in izsledke 11 raziskav, izvedenih v Angliji in na Škotskem med letoma 1994 in 2008, v katerih so morali udeleženci poročati o svojih navadah pri hoji. Upoštevali so tudi dejavnike, kot so skupna količina in intenzivnost vseh opravljenih telesnih dejavnosti, starost, spol in indeks telesne mase.

"Ob predpostavki, da naši rezultati odražajo vzroke in učinek, te analize kažejo, da je lahko povečanje hitrosti hoje enostaven način za izboljšanje zdravja srca in tveganja prezgodnje umrljivosti - to je preprosto sporočilo za kampanje na področju javnega zdravja," je dejal Stamatakis.

Predvsem v primerih, ko zaradi časovnega pritiska ali manj ugodnih razmer ni mogoče hoditi več, je lahko hitrejša hoja po njegovih besedah dobra možnost za povečanje srčnega utripa - možnost, ki bi jo lahko večina ljudi enostavno vključila v svoje življenje.

Izsledki raziskave so bili objavljeni v reviji British Journal of Sports Medicine.

G. C.
Prijavi napako
Komentarji
Voly
# 07.06.2018 ob 12:03
Jaz hodim skoraj vsak dan, trasa je dolga 6 km in prehodim jo v eni uri. Pri tem uporabljam nordijske palice in tako razgibam praktično celo telo.
Odkar to počnem, se počutim neznansko bolje, pa tudi nekaj kil je šlo dol. Poleg tega pa sem povrnil tudi kondicijo, tako da čeprav sem že v penziji, dohajam marsikoga precej mlajšega!
Vzemite si čas in ustanite za eno uro od računalnika, boste videli, kak blagodejen učinek ima hoja v naravi.
kislec
# 07.06.2018 ob 20:53
Kar se tiče "hitrosti" v starosti:
Janezek pove sošolcu, da gre njegov 80-letni dedek vsako jutro teč na 10 km.
"U...! Kaj pa dela popoldne?"
" Teče zadnji kilometer..."
mb128
# 07.06.2018 ob 23:49
No dobro, ni ravno zdravo pretiravati! Mislim saj je lepo zapisano MORDA. Je že relativno dolgo nazaj od kar sem na tv gledal eno oddajo, ki se tiče vseh nas sesalcev. Znanstveniki so ugotovili, da imamo prav vsi sesalci približno enako število utripov srca v svoji življenski dobi tako da je ta hipoteza bolj tako.
Po drugi strani pa je že kar dejstvo, da z hitro hojo krepimo srčno mišico in večamo pljučni volumen! Samo pretiravati pa ni zdravo ker s tem naredimo več škode kot koristi. Članek je verjetno namenjen tistim, ki večinoma sedijo in so po možnosti še (pre)debeli.
Nikolaj
# 08.06.2018 ob 17:03
Zmerna hoja, hitra hoja, zmeren tek in hoja v hrib - to je zdravo.

Pretiravanje pa je škodljivo. Primer:
Bila je narejena analiza tistih, ki redno trenirajo maraton in tistih, ki sedijo na kavču in se ne gibljejo. Rezultat analize: Tako maratonec kot kavčar imata dokaj enake možnosti, da umreta še pred 6 leto starosti - maratonec ima zaradi pretiranega napora okvarjeno srce, kavčar pa ima zaradi negibanja slabo srce; oba lahko zadane infarkt.

Zaključek: glavno načelo, ki ga mora v življenju upoštevati je zmernost.
zeuss-zeng
# 08.06.2018 ob 10:20
mb128
Samo pretiravati pa ni zdravo ker s tem naredimo več škode kot koristi.
-------------
za to se ni bati ...
d_a_r_k_o
# 07.06.2018 ob 22:32
Kar po stopnicah.
kislec
# 07.06.2018 ob 20:56
" Pri starosti 60 in več let se je tveganje za prezgodnjo smrt zmanjšalo za 46 odstotkov, če so hodili s povprečno hitrostjo. S hitro hojeo je bilo to zmanjšanje celo 53-odstotno."

Tistim. ki so tekali, se je tveganje za prezgodnjo smrt zmanjšalo celo za 101 odstotek...,
povzetek
# 08.06.2018 ob 19:02
Ja, in delajte še hitreje. Pa nič se pritoževati, čeprav ste čisto nevrotični od vsakdanjega življenja.
eMZe
# 08.06.2018 ob 15:55
Kaj je vzrok in kaj je posledica?

Ali veliko hodi tisti, ki je itak zdrav, ali je čudežno zdrav tisti, ki veliko hodi?

Tale popularna statistka je jako škodljiva, če metodologija ni znana ali je namerno zakrita. Tastari smo v srednji šoli, tamali pa že v 9. razredu srečali korelacijo kot pomembno zadevo pri statistiki in jasno povedali, da korelacija ni enako vzročnost.
zeuss-zeng
# 08.06.2018 ob 10:19
Če bi radi dlje živeli, hodite hitreje...
---------------
naslov je seveda zavajoč in aludira na to da je potrebno le hitreje stopati pa bomo živeli do ne vem kdaj in spet neki psevdo strokovnjaki odkrivajo toplo vodo .Tukaj gre seveda za zamenjavo vzroka in posledice . Problem hitrih reakcij in refleksov tiči namreč v mladosti človeka . Če bo namreč otrok sedel v šolskih klopeh in se gulil na pamet ne pa plezal po drevesih , se plazil po skalah ali preskakoval ovire se mu refleksno- gibalni sistem nikoli ne bo zadostno razvil . Poglejmo samo na naših ,,štacunah ,, recimo na kasi kako ljudje počasi delujejo - z eno roko dajejo nakupljeno na pult , počasi odpirajo denarnice in prelagajo v vrečke - vse gre kot v počasi vrtečem se filmu ... Hitra hoja , ja tudi no , ampak ....
RogergR
# 07.06.2018 ob 19:49
Pot od A do B je najkrajša peš.
rarock
# 15.06.2018 ob 10:00
zagotovo je zmernost na prvem mestu. Ampka ne škodi pa tudi ne če že hodiš da se še malo zadihaš. Ampak jaz bi tale članek združil z članki ki popularizirajo npr. hojo in nordijsko hojo. Ker pogosto vidim pretežno gospe, ki s palicami čisto zložno sprehajajo in klepetajo, in če so že v naravi bi bilo dobro da bi še mal pospešile. Voly 6kmh je pa čisto v redu za penzijo. Sicer srečam tudi 70 letnike, ki držijo tempo 8,5 kmh in še več, ampak to je pa najbrž že pretiravanje.
brezlj
# 08.06.2018 ob 22:16
Umreš, ko umreš. Ne komplicirajte. Skoraj vsak teden pride ven nek članek o svašta neumnostih.
Nikolaj
# 08.06.2018 ob 17:06
Popravek:
Tako maratonec kot kavčar imata dokaj enake možnosti, da umreta še pred 60 letom starosti - maratonec ima zaradi pretiranega napora okvarjeno srce, kavčar pa ima zaradi negibanja slabo srce.
G.Bruno
# 08.06.2018 ob 12:38
Če bi radi dlje živeli, hodite hitreje

Pomaga samo v primeru počasne smrti.
zeuss-zeng
# 08.06.2018 ob 10:23
agenda21
kratki koraki, pa zmerni pulz:)
Srce ima svoj števec udarcov.
---------------
srce , pljuča in mišični sistem je potrebno spraviti v fazo visokega srčnega utripa , hitrega globokega zadihanja in do meje mišičnega tonusa - če to ni storjeno , potem je stvar sicer ok , ampak nezadostna ..
Ovca
# 07.06.2018 ob 23:42
Kaj pa če se hitro spotakneš in padeš in zlomiš vrat na hitro?
agenda21
# 07.06.2018 ob 19:08
kratki koraki, pa zmerni pulz:)
Srce ima svoj števec udarcov.
Kazalo