Rast Facebooka - koliko časa še? Foto: EPA
Rast Facebooka - koliko časa še? Foto: EPA
Nekdanji spletni velikan Yahoo ima danes le še 10-odstotni delež tistega, kar je imel leta 2000. Foto: EPA

Tako prihodnost priljubljenemu družabnemu omrežju vsaj napoveduje Eric Jackson, ustanovitelj investicijske družbe Ironfire Capital. Jackson je o neizogibnem propadu Facebooka in o razvoju spletnih podjetij govoril na oddaji ameriške mreže CNBC Squawk on the Street.
"V pet do osmih letih bo Facebook izginil, tako kot je izginil Yahoo," je povedal Jackson. "Yahoo še vedno služi, še vedno ima dobiček, še vedno ima 13.000 uslužbencev, a je vreden le še 10 odstotkov vrednosti, ki jo je imel na svojem vrhuncu leta 2000. Tako, da je v bistvu tako rekoč izginil."

V Ljubljani se začenja prva slovenska konferenca o digitalnem komuniciranju DIGGIT. Na konferenci, ki jo organizirata Marketing magazin in Tsmedia, bo predavalo več kot 20 domačih in tujih strokovnjakov s področja digitalnega komuniciranja, upravljanja spletnih mest in družbenih omrežij, digitalnega trženja in optimizacije poslovanja. S konference bomo poročali tudi na MMC-ju.

Jackson je ob tem opisal tri generacije spletnih družb. Prvi generaciji so vladale spletne strani kot Yahoo, ki so združevale vse, kar morate vedeti, na enem mestu. Tem velikim spletnim portalom je sledilo rojstvo družabnih omrežij, vključno s Facebookom. Trenutno generacijo pa sestavljajo v celoti spletne družbe, ki se osredotočajo na unovčevanje mobilne platforma.

Težave prehajanja iz generacij
Po Jacksonovih besedah težave Facebooka ležijo v tem, da družba ni sposobna z lahkoto prehajati iz ene generacije v drugo. Vzemimo za primer Google, ki je bil velikan prve generacije, a se mu ni in ni uspelo zares premakniti na področje družabnih omrežij. Ob kopici propadlih modelov je Google+ še najuspešnejše Googlovo družabno omrežje, vendar se njegovih več kot 100 milijonov aktivnih uporabnikov še vedno ne more primerjati z 900 milijoni uporabnikov Facebooka.

"Ko pogledaš te tri generacije, se zdi, da ne glede na to, kako uspešen si v eni generaciji, koliko denarja imaš na banki ali koliko pametnih doktorjev znanosti dela zate, ti nekako ne uspe prenesti tega uspeha v drugo generacijo," razlaga Jackson.

V osnovi "le" družabno omrežje
Po njegovem mnenju Facebook ne more učinkovito ustvariti in unovčiti mobilne platforme z zgolj kupovanjem cele kopice mobilnih aplikacij. Facebook seveda lahko odšteje milijardo dolarjev za Instagram, a to ne bo spremenilo Facebookovega osrednjega poslovnega modela. V svojem bistvu je Facebook družabno omrežje, ne pa družba mobilnih telefonov.

"Facebook lahko kupi cel kup mobilnih družb, a bo še vedno spletna stran," pravi Jackson. Facebook bo tako prav mogoče za vedno ujet v sferi družabnih omrežij. In kot smo videli s Facebookovimi predhodniki, kot sta MySpace in Friendster, bo vedno nov tekmec na obzorju. "Facebook ne bo bankrotiral. Mislim, da kar se bo zgodilo, je, da se bo pojavilo nekaj novega, česar še nismo videli, in bo očaralo ljudi," še meni Jackson.