Objave na Facebooku pred nastankom razmerja in po njem. X skala kaže dneve, Y pa število objav. Foto: Facebook
Objave na Facebooku pred nastankom razmerja in po njem. X skala kaže dneve, Y pa število objav. Foto: Facebook
Facebook
Facebook ima po zadnjih podatkih vsak mesec dejavnih 1,23 milijarde uporabnikov. Ogromna baza za kvantitativne raziskave. Foto: EPA

Najnovejše objave na Facebookovem odseku Data Science so se osredinile na šest vidikov razmerij med ljudmi.

Prvi je vera. Facebook je iz svoje ogromne zakladnice podatkov, ki jih uporabniki leta in leta dan za dnem marljivo osvežujejo, izluščil tiste ljudi, ki so na kakršen koli način versko opredeljeni. Tudi ateiste, agnostike in pripadnike Jedijeve religije (iz franšize Vojne zvezd).

In kaj so ugotovili? Tako poročeni pari kot tisti "kar tako" so v izjemno visokem odstotku sestavljeni iz iste veroizpovedi. Za ponazoritev: delež iz najbolj "mešanih" držav je že tričetrtinski in se hitro vzpenja do popolne verske homogenosti v razmerjih.
To Facebook ugotavlja tako za države, kjer prevladuje ena sama vera (Malezija), kot za tiste, kjer je veliko različnih in številčno močnih verskih skupin (Velika Britanija, Singapur).

Starostne razlike
Stereotip pravi, da je v razmerju moški starejši od ženske. Facebook stereotip večinoma potrjuje, saj je tako v kar dveh tretjinah razmerij. Petina partneric je starejših, preostanek je iste starosti. Največje so razlike v arabskih državah, najmanjše v skandinavskih.

Kaže pa še na dve zanimivi težnji. Prva je, da so starostne razlike med partnerjema precej večje pri homoseksualnih parih. Pri heteroseksualnih parih povprečna razlika znaša 2,4 leta, medtem ko je pri lezbičnih in gejevskih parih okoli šest let.

Druga težnja kaže, da se razlika pri starejših parih zvišuje. Facebook to pripisuje učinku šole. Mladi pari so se večinoma spoznali kot vrstniki v izobraževalnem sistemu, medtem ko se pozneje "poparčkajo" iz precej bolj raznolikih bazenov.

Trajanje Facebook razmerij
Če ste zdržali dve leti, vam zelo dobro kaže. Zakonitost, ki jo je "odkril" Facebook, je preprosta in skoraj samoumevna: več čas ko par zdrži skupaj, manjša je možnost, da se bo razšel. Po 24 mesecih se krivulja končanih razmerij iz strme prelevi v položno.

Facebook je iz tega dela izločil dolgotrajno poročene pare in tista razmerja, ki so se končala po treh mesecih.

Dvorjenje na Facebooku
Iz števila objav in ogledov profila je izrazito vidno nastajanje razmerja. V mesecu pred nastankom para se ta v virtualnem svetu intenzivno "obiskuje". V trenutku, ko par nastane in se razmerje preseli v pravo življenje, pa njuna interakcija na Facebooku močno zamre.

Oživi pa pozitivno: objave so po nastanku razmerja precej bolj optimistično naravnane.

Ko se konča ...
... pridejo na dan prijatelji. Po koncu razmerja, pa naj bo dolgotrajno ali kratkotrajno, nenadoma poskoči interakcija med osebo ter prijatelji/-icami, v zadnjem odseku valentinovske analize razmerij ugotavlja Facebook.

Seveda Facebookovo raziskavo ne gre šteti za znanstveno. Vzorec ima številne kakovostne omejitve, prav tako je vprašljiva verodostojnost vseh podatkov, ki jih uporabniki objavijo. Kljub temu pa je vzorec tako ogromen, da ima močno sporočilno vrednost.

Facebook še zagotavlja, da so bili podatki pred obdelavo anonimizirani.