Prvi mož podjetja je eden od soustanoviteljev Facebooka Mark Zuckerberg, njegova zgodba pa je bila uprizorjena tudi v leta 2010 posnetem filmu Socialno omrežje. Foto: EPA
Prvi mož podjetja je eden od soustanoviteljev Facebooka Mark Zuckerberg, njegova zgodba pa je bila uprizorjena tudi v leta 2010 posnetem filmu Socialno omrežje. Foto: EPA
Twitter
Poleg tega se mora Facebook za uporabnike boriti z bistveno več konkurenčnimi spletnimi družbenimi omrežji, kot so Twitter, Pinterest, Snapchat, Instagram, Tumblr in Google+. Foto: Reuters
Facebook praznuje 10. rojstni dan

Mark Zuckerberg je 4. februarja 2004 ustvaril spletno stran za študente univerze Harvard 'The Facebook' (člen 'the' so morali snovalci družbenega omrežja opustiti ob nakupu domene facebook.com leta 2005).
Pri vzdrževanju sta mu na začetku pomagala Dustin Moskovitz in Chris Hughes in ni trajalo dolgo, da se je The Facebook razširil tudi na druge univerze (Stanford, Columbia, Yale) in izobraževalne ustanove (Boston University, Boston College, Northeastern University, MIT, Ivy League).

Dve leti pozneje se je razširil še na druge univerze po svetu svetu, 26. maja 2006 pa je postal dostopen vsakomur. Spletna stran je za brezplačna in se vzdržuje z oglaševanjem. Uporabnik za prijavo potrebuje le spletni poštni naslov, star pa mora biti najmanj 13 let.

Všečkanje in še več
Že na začetku je Facebook uporabnikom ponujal zanimiva orodja za uporabo, kot t. i. zid (ang. Wall), kjer lahko uporabniku prijatelji pustijo sporočilo, fotografijo, video, ki jih lahko tudi všečkajo (ang. Like). Uporabniki lahko tudi objavilo svoje fotografske albume, prek statusa pa prijatelje obveščajo, kakšen je njihov stan, kje delajo, kje so študirali oziroma tudi to, kje trenutno so.

Prav tako lahko uporabniki izberejo omrežje ali skupine, v katere se bodo vključili, to so lahko različna društva, mesto zaposlitve, šole ipd.

Pomembno vlogo igral tudi v protestniških gibanjih (kot je bila nedavno arabska pomlad), ko aktivisti zaradi državne cenzure ne morejo do informacij ali jih ne morejo objavljati.

Uporablja ga skoraj polovica prebivalcev ZDA
Podatki analitske hiše Emarketer po celinah kažejo, da Facebook danes uporablja 46,6 odstotka prebivalstva v Severni Ameriki, 35,7 odstotka v zahodni Evropi, 29,9 odstotka v Latinski Ameriki, 24,9 odstotka v srednji in vzhodni Evropi, 11 odstotkov na Bližnjem vzhodu in v Afriki ter 7,1 odstotka na azijsko-pacifiški območju.

Sicer pa je lani Facebook s skupno 6.337 zaposlenimi ustvaril 1,5 milijarde dolarjev dobička in 7,87 milijarde dolarjev prihodkov, medtem ko je imel v letu prej 53 milijonov dolarjev dobička in 5,1 milijarde dolarjev prihodka.

Zanimiv tudi za starejše uporabnike
Facebook je ponesel spletna družbena omrežja v vsakdanjik velikega dela svetovnega prebivalstva in močno vplival na obliko komuniciranja med ljudmi, v zadnjem obdobju pa ugotavlja, da se povprečna starost uporabnikov zvišuje.

Facebook praznuje 10. rojstni dan