Ultralahko letalo poganja zgolj sončna energija. Foto: Reuters
Ultralahko letalo poganja zgolj sončna energija. Foto: Reuters

Borschberg je na svojo sedmo etapo (od dvanajstih) nameraval kreniti že pred dnevi, a so bile vremenske razmere nad Pacifikom preveč nestabilne. Da bi prečkal hladno fronto, bi se moral čas letenja podaljšati na sedem dni, kar pa bi bilo za pilota že kritično. Večino preleta bo ostal buden, vmes namerava samo na kratko zadremati.

"Na koncu gre bolj zame, to bo moje notranje popotovanje," je pred vzletom za BBC povedal Borschberg, sicer izkušeni pilot. "V teh šestih dnevih v zraku bom odkrival, kako se počutim in kako vse skupaj prenašam."

Letalo do Havajev loči 8.500 kilometrov. S šestimi dnevi na poti bo šlo za najdaljšo in najnevarnejšo etapo enosedežnega sončnega letala na poti okoli sveta, celotno etapo bodo spremljali iz nadzorne sobe v Monaku, vremenoslovci pa bodo Švicarja vseskozi obveščali o vremenskih razmerah.

Start: Abu Dabi
Doslej je 62-letni pustolovec uspešno preletel šest etap. Začel je marca v Abu Dabiju, skupaj pa naj bi pot okoli sveta opravil v 12 etapah oziroma okoli 25 dneh.

Borschberg si pilotski stolček sicer izmenjuje s še enim Švicarjem, Bertrandom Piccardom. Če bo letalu uspel prelet sveta, bo postavil svetovni rekord, saj še nobenemu letalu na sončno energijo ni uspelo preleteti zemeljske oble.

Razpon kril tega poskusnega letala je večji od potniškega boeinga 747, tehta pa zgolj kot malce večji avtomobil. Solar Impulse 2 se na svoji poti večkrat ustavlja za vzdrževalna dela, veliko pozornost pa namenjajo tudi kampanji za ozaveščanje o zelenih tehnologijah.