Boscarol meni, da je letenje z električno energijo lahko enakovredno letenju na fosila goriva Foto: www.pipistrel.si
Boscarol meni, da je letenje z električno energijo lahko enakovredno letenju na fosila goriva Foto: www.pipistrel.si
Pipistrel je dosegel nov odmeven uspeh. Foto: MMC RTV SLO
Prestižna nagrada Pipistrelu

Zmagovalec bo prejel 1,3 milijona ameriških dolarjev vredno nagrado. "Veseli smo, da smo imeli priložnost premakniti meje omejitev električnih poletov. Kar je bilo pred leti še znanstvena fantastika, je danes realnost," je po zmagi zapisal prvi mož Pipistrela Ivo Boscarol.

"Letalska industrija pred avtomobilsko"
"To je bilo tekmovanje, komu bo uspelo najdlje leteti z najmanjšo porabo goriva na potnika. Mejo smo uspeli spraviti na več kot 400 milj na potnika na galono. S petimi evri lahko štiri osebe prepeljemo 700 kilometrov daleč. V tem trenutku je letalska industrija bistveno pred avtomobilsko, čeprav je tam manj omejitev. Dokazali smo, da je letalski promet lahko bolj zelen kot avtomobilski," je Boscarol povedal za TV Odmeve.

Iva Boscarola smo avgusta gostili tudi v MMC-jevi spletni klepetalnici.
Vabljeni k branju!

Po razglasitvi je Pipistrel napovedal, da bo del nagradnega denarja daroval za naslednji izziv, katerega cilj bo izdelava nadzvočnega električnega letala.

"Tekmujemo na natečajih, ki jih razpisuje Nasa, in poskušamo na njih tudi zmagati, saj navadno zmagovalca čaka visoka nagrada, ki jo mi seveda potrebujemo, ker nimamo dovolj denarja za razvoj. Za te natečaje niso potrebne tone papirja kot na domačih razpisih, prijaviš se na enem listu. Le dokazati moraš, da si boljši od vse svetovne konkurence, in pobereš nagrado. Letos se potegujemo, da bi že tretjič pobrali lovoriko za najučinkovitejše letalo na svetu."
Ivo Boscarol v MMC-jevi spletni klepetalnici

Drugo mesto je osvojila ekipa E-Genius z Univerze v Stuttgartu, kar pomeni dvojno zmago za Pipistrel, saj je bilo ajdovsko podjetje razvojni partner E-geniusa.

Prvo štirisedežno letalo na električni pogon
Pipistrel je tekmoval s posebej zato narejenim štirisedežnim električnim letalom Taurus G4, ki ima na krovu 450 kilogramov litijevih baterij. Boscarol je že pred časom pojasnil, da s tem letalom preizkušajo tudi nove sisteme, ki jih bo imelo novo Pipistrelovo letalo. Novo letalo z imenom Panthera bo namreč štirisedežno in bo prvo štirisedežno letalo na električni pogon, ki je kadar koli letelo. Pipistrel je do zdaj izdeloval le dvosedežna ultralahka letala, letalo taurus electro pa je bilo leta 2007 prvo dvosedežno električno letalo na svetu.

Merila izpolnjevale le štiri ekipe
Na tekmovanje se je prvotno prijavilo 13 ekip, vendar so merila izpolnjevale le štiri z letali E-Genius, PhoEnix, EcoEagle in Taurus G4. Organizator zahteva, da mora na tekmovanju sodelovati ameriški partner, zato Pipistrel sodeluje z univerzo Penn State University oziroma njihovo razvojno in testno ekipo, ki skupaj uradno tvorijo ekipo Pipistrel-USA.com.

Slovensko ekipo ob Boscarolu sestavljajo glavni aerodinamik projekta G4 Gregor Veble, vodja ekipe Tine Tomažič, mojster električnih sistemov na letalu Jure Tomažič, sokonstruktor strukture letala Vid Plevnik in Franci Popit, ki skrbi, da je z letalom vse v redu.

Člani ameriške ekipe pa so vodja Jack Lagelaan, testna pilota Dave Morss in Robin Reid, Pipistrelov zastopnik v ZDA Michael Coates ter lokalni Pipistrelov zastopnik za Kalifornijo Vance Turner.

Pipistrelov Virus SW je že zmagal na tekmovanjih Nase, in sicer v letih 2007 in 2008.

V spodnji galeriji si lahko ogledate zmagovalno letalo Taurus G4. Vir fotografij: www.pipistrel.si

Prestižna nagrada Pipistrelu