Nasa zatrjuje, da lahko astronavte in pilote zaščiti pred Sončevimi blišči, ne pa tudi pred sevanjem. Foto: MMC RTV SLO

Izsledki raziskave kažejo, da so nenavadno šibka magnetna polja na Soncu povezana z njegovo zmanjšano dejavnostjo, ki povzroča izginotje Sončevih peg. Te so sicer izginjale od leta 2008 do leta 2010.

Čeprav so Sončevi 11-letni cikli visoke in nizke dejavnosti splošno znani, Sončeve pege navadno ne izginjajo za daljše časovno obdobje. Razumevanje Sončevih peg je pomembno, saj Sončeva dejavnost vpliva na vreme v vesolju, ki nato vpliva na tehnologijo v vesolju in tudi na Zemlji, je pojasnil Piet Martens z univerze v Montani, eden izmed avtorjev raziskave.

Odkritje omogoča boljšo zaščito komunikacijskih sistemov
Kot primer je navedel odsotnost Sončevih peg leta 2009, ki je povzročila kozmično sevanje in so ga izmerili na eni izmed raket, ki so potovale po vesolju. Izpostavljenost intenzivnemu sevanju je lahko nevarna za astronavte in pilote na dolgih poletih. Nasa namreč zatrjuje, da jih lahko zavaruje pred Sončevimi blišči, ne pa tudi pred sevanjem.

Ekipa znanstvenikov je za zbiranje informacij uporabljala teleskope, s katerimi so proučevali površino Sonca, analizirali Sončeve pege in moč magnetnega polja na južnem in severnem polu. Izdelali so model dejavnosti na Soncu za več kot 2.000 let in tako prišli do povezave med odsotnostjo Sončevih peg in šibkim magnetnim poljem. Odkritje odpira novo možnost napovedovanja mrtvila v dejavnosti Sonca s proučevanjem obeh polov.

Poleg tega preskoki v delovanje Sonca zmanjšujejo moč vetrov, kar preprečuje nadaljnji razpad vesoljskih smeti, kot so deli satelitov in plovil. Ti so namreč nevarni za delujoče satelite, ki krožijo po vesolju. Tako bi lahko zmožnost napovedovanja najšibkejše in najmočnejše Sončeve dejavnosti pripomogla k zaščiti komunikacijskega sistema, saj bi lahko spremenili orbite satelitov ali izklopili občutljive sisteme.