Izdelovalec je predvidel, da bi bilo letalo 24 ur na dan v polni pripravljenosti, da se poda v boj z ognjem. Foto: www.evergreenaviation.com
Izdelovalec je predvidel, da bi bilo letalo 24 ur na dan v polni pripravljenosti, da se poda v boj z ognjem. Foto: www.evergreenaviation.com
Evergreen Supertanker
Rdeče šobe na letalu omogočajo dve možnosti gašenja. Foto: www.evergreenaviation.com

Nova različica znamenitega jumba, ki ga je izdelalo podjetje Evergreen International, je dobila ime Evergreen Supertanker. Na spletni strani podjetja so zapisali, da so jumbove zmožnosti razprševanja, učinkovitosti, delovne prilagodljivosti in njegovi varnostni standardi revolucionarni.

Novi boeing B-747/200 lahko naenkrat nosi 75 tisoč litrov vode, kar je sedemkrat več kot do zdaj največje letalo, ki je bilo prirejeno za te namene, locheed P-3 orion. Omogoča izbirno gašenje na več požarnih frontah, in to v enem samem letu.

Gašenje s supertankerjem naj bi bilo tudi cenejše, saj bo požar pogašen v krajšem času, za to bo potrebno manjše število članov posadke. Še ena prednost pa je ta, da novo gasilsko letalo lahko raztresa vodo in druge kemične snovi pod pritiskom v obliki emulzije ali pa razpršeno, kot dežne kapljice.

Supertanker se bo lahko uporabljal tudi še v druge namene, na primer za občutljive varnostne in okoljevarstvene misije. Njegova največja prednost pa naj bi bila prav hitra odzivnost.