"Jezik je namreč ena najbolj prepoznavnih prvin identitete, tudi narodne, etične in kulturne. Zato je izobraževanje v maternem jeziku za vsako narodno skupnost ključno," je poudaril. Foto: DZ

Komisija državnega zbora za narodni skupnosti je ob 60-letnici dvojezičnega šolstva v Prekmurju pripravila posvet o dvojezičnem šolstvu in pogledu z več zornih kotov. Predsednik parlamenta Dejan Židan je v nagovoru poudaril, da tako madžarska kot italijanska narodna skupnost z vsemi svojimi značilnostmi predstavljata dragoceno bogastvo, ki ga "moramo s skupnimi napori ohranjati in negovati".

S tem se je strinjal tudi predsednik državnega sveta Alojz Kovšca, ki je izpostavil, da po 60 letih, odkar je bil v osnovne šole na narodno mešanem območju Prekmurja uveden model dvojezičnega izobraževanja, jezik ne le govori, ampak tudi živi. V Sloveniji je kultura dialoga na visoki ravni, zato je naša naloga, da poskrbimo, da tako ostane še naslednjih 60 let in več, je dodal.

Predsednik komisije Ferenc Horvath pa je povedal, da je bil tudi sam del tega izobraževanja in da ima upoštevanje drugačnosti za našo družbo izjemen pomen. Podpredsednik komisije za narodni skupnosti Felice Žiža pa je med drugim dejal, "da je 60 let zavidljivih za dvojezično šolstvo in poučevanje manjšinskih jezikov temelj identitete manjšin".

Posvet o dvojezičnem šolstvu

Navzoče na posvetu je nagovorila tudi madžarska veleposlanica v Sloveniji Edit Szilagyine Batorfi, ki je opozorila, da je izobraževanje v materinščini vedno najbolj učinkovito. Da pa bodo mladi imeli možnosti uporabljati svoj jezik v vsakodnevnem življenju, pa je po njenih besedah "naša skupna skrb".