Obvestila

Ni obvestil.

Obvestila so izklopljena . Vklopi.

Kazalo

Predlogi

Ni najdenih zadetkov.


Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

MMC RTV 365 Radio Televizija mojRTV × Menu

Spoprijemanje s stresom

16.04.2015

Stres je pri šolarjih in dijakih prav tako prisoten kot v odrasli populaciji. A ga zaradi vse večje želje, da bi bili otroci kar se da uspešni, pogosto ne prepoznamo pravočasno, ali pa ga s prevelikimi pričakovanji le povečujemo. Kako lahko otrokom pomagamo iz njegovega primeža sta v Ambulanti 202 svetovali dr. Helena Jeriček Klanšček in mag. Maja Bajt z NIJZ.

Življenje živimo tukaj in zdaj, otrok naj bo najprej otrok, šele nato učenec

Stres je vedno bil in vedno bo, ne glede na to, kako se družba spreminja. In vedno so stres doživljali tudi otroci. A bistvena razlika med nekoč in danes je, da so bili nekoč stresi veliki, a kratkotrajni, zdaj pa je stres nenehen, brez pravega počitka in odkopa, brez prave možnosti regeneracije, opozarja na razliko dr. socialne pedagogike Helena Jeriček Klanšček z NIJZ. Novost pa je tudi, da je šolski uspeh med permanentnimi stresnimi faktorji v zadnjih dveh desetletjih zavzel zelo visoko mesto. Od otrok in mladostnikov pričakujemo veliko in še več, hkrati pa znakov pretiranega stresa pogosto ne spoznamo pravočasno.

Beg v navidezno ne rešuje ničesar

“Negativne misli, težave s pozornostjo, zbranostjo, vznemirjenost, potrtost, žalost, jeza, pa umikanje v samoto, težave s prehranjevanjem, spanjem in telesni znaki, kot so pospešeni utrip, povišani tlak in plitvo dihanje – vse to so tipični znaki stresa, ki so skoraj enaki tudi med odraslimi. Posebnost pri otrocih je, da se lahko zaradi stresa vrne tudi kakšna oblika regresivnega vedenja, ki ga je otrok morda že prerasel, kot je sesanje palca, vrtenje šopa las okoli prsta in podobno. Tudi vzrokov za psihosomatske znake, kot so bolečina v trebuhu ali glavobol, pogosto ne povezujemo s stresom, ampak iščemo vzroke najprej drugje,” našteva značilne znake dr. Jeriček Klanšček.

“Zelo značilen je tudi umik v navidezni svet interneta in številnih možnosti, ki jih nudijo pametni telefoni, česar pogosto ne povežemo s stresom, zato ostane neprepoznano. Vendar otroku tak beg stiske sploh ne olajša,” med prezrte opozorilne znake doda še psihologinja mag. Maja Bajt z NIJZ.

Pogovor je temelj vsega

“Najpomembnejši prvi korak je zagotovo pogovor z otrokom, s pomočjo katerega sploh razumemo, kaj ga spravlja v stres. Morda to ni le napovedana kontrolna naloga, ampak tudi nerazumevanje s sošolci ali celo kaj tretjega. A vedeti moramo, da otrokovo prepoznavanje problema ni enako kot pri odraslih. Pogosto se obremenjujejo s stvarmi, ki so za nas povsem nepomembne in moramo se zavedati njihove nesposobnosti, da realno ocenijo resničen problem.” A ne glede na to, kako banalni se z našega zornega kota zdijo razlogi za stres, morajo otroci začutiti, da so slišani, da njihovih razlogov za stres ne omalovažujemo.

Pomoč pri spoprijemanju s stresom

In kako se spoprijeti s stresom? Sogovornici sta tudi avtorici brezplačnega priročnika Ko učenca strese stres, ki s praktično razlago in številnimi praktičnimi vajami lahko pomaga pri učenju spoprijemanja s stresom tako učiteljem kot staršem.

Velikokrat je za otroke veliko olajšanje že, če starši popustijo v svojih, včasih bolestno ambicioznih pričakovanjih, poudarita sogovornici. In tudi nenehno brezplodno razmišljanje, kakšne daljnoročne posledice utegne imeti otrokov morda nekoliko slabši šolski uspeh, povzroča le še dodaten stres.

 “Včasih je že to osredotočanje na samo “tukaj in zdaj”, torej na samo eno sámo stvar hkrati, lahko zelo zdravilno. S tem ne zgubljamo energije za neko načrtovanje vnaprej, ki je samo račun brez krčmarja: če pri kontrolni nalogi razmišljamo o tem, kako bo ta ocena pripomogla denimo k vpisu na želeno šolo, izgubljamo dragoceno energijo že s stresom, ki nam ga tako razmišljanje povzroči,” pojasni Maja Bajt.

Prav osredotočanje na samo »tukaj in zdaj« je tudi med osnovnimi zapovedmi t. i. čuječnosti, ki je prav tako lahko učinkovita protistresna strategija. “Že opazovanje dihanja, ki je denimo eden od načinov umirjanja, je lahko dober pripomoček pred kontrolno nalogo. Trije taki “čuječi” vdihi lahko otroka umirijo in je potem bolje pripravljen na pisanje.”

Tudi učitelji bi lahko bolj pripomogli k zmanjševanju stresa

“Gotovo lahko pripomore k sproščenemu vzdušju v razredu. Pred kontrolkami lahko skupaj z učenci denimo naredi kakšno vajo, bodisi dihalno, bodisi gibalno, lahko tudi smejalno, karkoli pač pripomore spremeniti vzdušje. To zelo koristi tudi takrat, ko so otroci nemirni. Takrat kakšna taka vaja koristi veliko bolj kot pa vpitje nanje ali umirjanje za vsako ceno. Aktiviranje za samo dve minuti vendarle deluje veliko bolj!” je kritična dr. Jeriček Klanšček.

Pomembna šola za življenje

In kaj takrat, ko postane stres neobvladljiv, ko je otroku vse v šoli “brezveze”, vse učiteljice ga ne marajo in mu tako ali tako dajejo krivične ocene, ko je vsa snov “bedna” in ko se stres kaže tudi v nervozi, nespečnosti, vedenjskih motnjah ali celo mislih na odhod iz šole?

“Zagotovo je treba poiskati pot iz te spirale negativnih misli, lahko tudi s pomočjo strokovnjakov. Vedno je tudi v tako črnogledem pogledu mogoče najti svetlejšo plat, predmet ali snov, ki mu je vsaj malo všeč; sošolca, s katerim se razume. Razmisliti je treba tudi, ali bi bilo res tako lepo, če bi zapustil šolo. Otroku moramo pomagati, da lahko uvidi situacijo tudi z drugega zornega kota. In da se hkrati zaveda, da so neprijetne stvari del življenja.

 Prav vsak ima predmet, ki mu ni ljub in mora početi stvari, ki jih ne mara. Ker je to tudi pomemben del učenja za življenje, kjer nas prav tako čaka veliko stvari, ki jih ne maramo, pa jih bomo morali narediti!

Morda bi mu pomagalo, če bi mu kdo pomagal naučiti se načina učenja, ki bi mu bolj ustrezal in bi lahko postal učinkovitejši. In zelo pomembno je, da najdemo stvari, ki ga veselijo tudi zunaj šole,” opozarja dr. Jeriček Klanšček.

Predvsem pa, poudarja mag. Maja Bajt, otrok naj ne bo predvsem dolgoročno načrtovan projekt, pač pa najprej naš otrok in šele nato učenec ali dijak: “Res bi se morali bolj zavedati, da življenje živimo tukaj in zdaj in se ne izgubljati v načrtih za prihodnost, ker tudi s tem ustvarjamo nepotreben stres.”


Ambulanta 202

428 epizod


Prinaša aktualne informacije o zdravju, novosti v zdravstvu in spodbuja pravočasno prepoznavanje znakov obolenj, opozarja na premalo poznane bolezni.

Spoprijemanje s stresom

16.04.2015

Stres je pri šolarjih in dijakih prav tako prisoten kot v odrasli populaciji. A ga zaradi vse večje želje, da bi bili otroci kar se da uspešni, pogosto ne prepoznamo pravočasno, ali pa ga s prevelikimi pričakovanji le povečujemo. Kako lahko otrokom pomagamo iz njegovega primeža sta v Ambulanti 202 svetovali dr. Helena Jeriček Klanšček in mag. Maja Bajt z NIJZ.

Življenje živimo tukaj in zdaj, otrok naj bo najprej otrok, šele nato učenec

Stres je vedno bil in vedno bo, ne glede na to, kako se družba spreminja. In vedno so stres doživljali tudi otroci. A bistvena razlika med nekoč in danes je, da so bili nekoč stresi veliki, a kratkotrajni, zdaj pa je stres nenehen, brez pravega počitka in odkopa, brez prave možnosti regeneracije, opozarja na razliko dr. socialne pedagogike Helena Jeriček Klanšček z NIJZ. Novost pa je tudi, da je šolski uspeh med permanentnimi stresnimi faktorji v zadnjih dveh desetletjih zavzel zelo visoko mesto. Od otrok in mladostnikov pričakujemo veliko in še več, hkrati pa znakov pretiranega stresa pogosto ne spoznamo pravočasno.

Beg v navidezno ne rešuje ničesar

“Negativne misli, težave s pozornostjo, zbranostjo, vznemirjenost, potrtost, žalost, jeza, pa umikanje v samoto, težave s prehranjevanjem, spanjem in telesni znaki, kot so pospešeni utrip, povišani tlak in plitvo dihanje – vse to so tipični znaki stresa, ki so skoraj enaki tudi med odraslimi. Posebnost pri otrocih je, da se lahko zaradi stresa vrne tudi kakšna oblika regresivnega vedenja, ki ga je otrok morda že prerasel, kot je sesanje palca, vrtenje šopa las okoli prsta in podobno. Tudi vzrokov za psihosomatske znake, kot so bolečina v trebuhu ali glavobol, pogosto ne povezujemo s stresom, ampak iščemo vzroke najprej drugje,” našteva značilne znake dr. Jeriček Klanšček.

“Zelo značilen je tudi umik v navidezni svet interneta in številnih možnosti, ki jih nudijo pametni telefoni, česar pogosto ne povežemo s stresom, zato ostane neprepoznano. Vendar otroku tak beg stiske sploh ne olajša,” med prezrte opozorilne znake doda še psihologinja mag. Maja Bajt z NIJZ.

Pogovor je temelj vsega

“Najpomembnejši prvi korak je zagotovo pogovor z otrokom, s pomočjo katerega sploh razumemo, kaj ga spravlja v stres. Morda to ni le napovedana kontrolna naloga, ampak tudi nerazumevanje s sošolci ali celo kaj tretjega. A vedeti moramo, da otrokovo prepoznavanje problema ni enako kot pri odraslih. Pogosto se obremenjujejo s stvarmi, ki so za nas povsem nepomembne in moramo se zavedati njihove nesposobnosti, da realno ocenijo resničen problem.” A ne glede na to, kako banalni se z našega zornega kota zdijo razlogi za stres, morajo otroci začutiti, da so slišani, da njihovih razlogov za stres ne omalovažujemo.

Pomoč pri spoprijemanju s stresom

In kako se spoprijeti s stresom? Sogovornici sta tudi avtorici brezplačnega priročnika Ko učenca strese stres, ki s praktično razlago in številnimi praktičnimi vajami lahko pomaga pri učenju spoprijemanja s stresom tako učiteljem kot staršem.

Velikokrat je za otroke veliko olajšanje že, če starši popustijo v svojih, včasih bolestno ambicioznih pričakovanjih, poudarita sogovornici. In tudi nenehno brezplodno razmišljanje, kakšne daljnoročne posledice utegne imeti otrokov morda nekoliko slabši šolski uspeh, povzroča le še dodaten stres.

 “Včasih je že to osredotočanje na samo “tukaj in zdaj”, torej na samo eno sámo stvar hkrati, lahko zelo zdravilno. S tem ne zgubljamo energije za neko načrtovanje vnaprej, ki je samo račun brez krčmarja: če pri kontrolni nalogi razmišljamo o tem, kako bo ta ocena pripomogla denimo k vpisu na želeno šolo, izgubljamo dragoceno energijo že s stresom, ki nam ga tako razmišljanje povzroči,” pojasni Maja Bajt.

Prav osredotočanje na samo »tukaj in zdaj« je tudi med osnovnimi zapovedmi t. i. čuječnosti, ki je prav tako lahko učinkovita protistresna strategija. “Že opazovanje dihanja, ki je denimo eden od načinov umirjanja, je lahko dober pripomoček pred kontrolno nalogo. Trije taki “čuječi” vdihi lahko otroka umirijo in je potem bolje pripravljen na pisanje.”

Tudi učitelji bi lahko bolj pripomogli k zmanjševanju stresa

“Gotovo lahko pripomore k sproščenemu vzdušju v razredu. Pred kontrolkami lahko skupaj z učenci denimo naredi kakšno vajo, bodisi dihalno, bodisi gibalno, lahko tudi smejalno, karkoli pač pripomore spremeniti vzdušje. To zelo koristi tudi takrat, ko so otroci nemirni. Takrat kakšna taka vaja koristi veliko bolj kot pa vpitje nanje ali umirjanje za vsako ceno. Aktiviranje za samo dve minuti vendarle deluje veliko bolj!” je kritična dr. Jeriček Klanšček.

Pomembna šola za življenje

In kaj takrat, ko postane stres neobvladljiv, ko je otroku vse v šoli “brezveze”, vse učiteljice ga ne marajo in mu tako ali tako dajejo krivične ocene, ko je vsa snov “bedna” in ko se stres kaže tudi v nervozi, nespečnosti, vedenjskih motnjah ali celo mislih na odhod iz šole?

“Zagotovo je treba poiskati pot iz te spirale negativnih misli, lahko tudi s pomočjo strokovnjakov. Vedno je tudi v tako črnogledem pogledu mogoče najti svetlejšo plat, predmet ali snov, ki mu je vsaj malo všeč; sošolca, s katerim se razume. Razmisliti je treba tudi, ali bi bilo res tako lepo, če bi zapustil šolo. Otroku moramo pomagati, da lahko uvidi situacijo tudi z drugega zornega kota. In da se hkrati zaveda, da so neprijetne stvari del življenja.

 Prav vsak ima predmet, ki mu ni ljub in mora početi stvari, ki jih ne mara. Ker je to tudi pomemben del učenja za življenje, kjer nas prav tako čaka veliko stvari, ki jih ne maramo, pa jih bomo morali narediti!

Morda bi mu pomagalo, če bi mu kdo pomagal naučiti se načina učenja, ki bi mu bolj ustrezal in bi lahko postal učinkovitejši. In zelo pomembno je, da najdemo stvari, ki ga veselijo tudi zunaj šole,” opozarja dr. Jeriček Klanšček.

Predvsem pa, poudarja mag. Maja Bajt, otrok naj ne bo predvsem dolgoročno načrtovan projekt, pač pa najprej naš otrok in šele nato učenec ali dijak: “Res bi se morali bolj zavedati, da življenje živimo tukaj in zdaj in se ne izgubljati v načrtih za prihodnost, ker tudi s tem ustvarjamo nepotreben stres.”


27.01.2022

Na podstrešju: Prizemljit se je treba

Kako v domačem okolju prepoznati težave otrok, ki so posledica stresa, kako ukrepati, da ne obremenijo njihovega duševnega zdravja in kako opremiti otroka, da bo stresne dogodke prepoznal in se znal odzvati nanje? V drugem delu nove serije Na podstrešju se pogovorjamo s psihiatrinjo Mojco Zvezdano Dernovšek.


20.01.2022

Na podstrešju: Med čustvenimi, vedenjskimi, duševnimi težavami otrok in mladostnikov

V novi seriji oddaj Na podstrešju se bomo zadržali med čustvenimi in duševnimi stiskami otrok in mladostnikov. Kako zgraditi podporno, varno družinsko okolje in ustvariti temelje za zdrav čustven razvoj otroka ter zmanjšati tveganje za razvoj vedenjskih in duševnih težav? Kako opremiti otroka, da se razvije v funkcionalno osebo z zdravo samopodobo? Danila Hradil Kuplen gosti kliničnega psihologa dr. Aleksandra Zadela.


22.04.2021

Na podstrešju: dr. Peter Janjušević

Kako prepoznati vedenja, ki so povezana z odklanjanjem šole in kako otroku pomagati v čustvenih stiskah, ki se odražajo kot anksioznost, depresivnost, izbruhi trme in besa?


15.04.2021

Na podstrešju: dr. Tristan Rigler

Pandemija in razmere v družbi poglabljajo duševne stiske. Posebej pri mladostnikih utegnejo biti hujša težava, saj za svoj razvoj potrebuejojo občutek pripadnosti, ki pa ga dobijo s socialno interakcijo. Navajeni so bili, da pripadajo svojemu krogu vrstnikov, da so se lahko družili in dobivali nove izkušnje. Te so jim zdaj omejene, opozarja klinični psiholog dr. Tristan Rigler.


08.04.2021

Na podstrešju: dr. Aleksander Zadel

Psiholog Aleksander Zadel o šolskem letu, ki ga je zaznamovala pandemija. Kako ocene, učni uspeh in sporočila učiteljev vplivajo na samopodobo tistih, ki se šolajo? Kako se nanje odzivajo učenci in kako njihovi starši?


03.12.2020

Na podstrešju: Psiholog dr. Aleksander Zadel

S psihologom Aleksandrom Zadelom o vzdrževanju ravnovesja v zahtevnih časih.


26.11.2020

Na podstrešju: Empatija sama po sebi družbe ne bo povezala

V drugi oddaji o empatiji z gledišča nevroznanosti in psihologije Zvezdan Pirtošek in Miran Možina razmišljata o vprašanju, ali družba, v kateri živimo, postaja čedalje manj empatična in sočutna.


19.11.2020

Na podstrešju: Moralnost je širša od empatije

V družbi, ki jo poganja storilnost, ki zapoveduje uspeh in ki ustvarja individualiste, so nove življenjske razmere v epidemiji obudile spoznanje, da potrebujemo drug drugega. Potencial za empatijo je v vseh, a ni nujno, da jo bomo vsi razvili. O empatiji in sočutju z gledišča nevroznanosti in psihologije. Sogovornika: psihiater Miran Možina in nevrolog Zvezdan Pirtošek.


18.06.2020

Na podstrešju: Varnost je temelj za ustrezno samopodobo

Psihiatrinja asis. dr. Karin Sernec in klinični psiholog dr. Tristan Rigler o tem, da če ni jasnih meja, se otrok ne počuti varnega, in če ni varnosti, ne zgradi zdrave samopodobe


11.06.2020

Na podstrešju: Smo na dobri poti, da ustoličimo kakšno novo vrednoto

Ta čas na strokovnjake za duševno zdravje pogosto naslavljamo vprašanja o vplivu novonastalih razmer na naše počutje, zdravje, na duševno kondicijo.Tudi minula valovska oddaja Na podstrešju je sledila tem vprašanjem. Osrednja tema današnje so spremembe. Razmere, v katerih smo se znašli in osamitev, iz katere smo izstopili, so namreč marsikoga opremile z novimi spoznanji, z željo po spremembah, prevrednotenju vrednot, spremembi prioritet. Sogovornika Danile Hradil Kuplen sta urednik in publicist Aljoša Harlamov in psihiatrinja Mojca Zvezdanana Dernovšek.


04.06.2020

Na podstrešju: Težava ni virus, težava je tisto, kar je bilo, preden je prišel

Potem ko smo v novembrskih oddajah Na podstrešju preverjali, kako na porast duševnih motenj vpliva družba s svojimi zahtevami, opozarjali na podcenjevanje stresa, iskali razloge za anksioznost in depresijo, se zdaj posvečamu času, ki ga je zaznamovala pandemija ter v naša življenja vnesla še več tesnobe in negotovosti. Kako razmere, v katerih smo se znašli, vplivajo na duševno zdravje in kako se odzivamo nanje? Kako ta čas doživlja Matej in kako o njem razmišlja psihiater in psihoterapevt Miran Možina, v oddaji na Podstrešju.


26.02.2020

Kako poskrbeti za ustrezno higieno rok?

Če privzdignete dlani in si jih ogledate, se vam morda na prvi pogled zdijo čiste. Pogled skozi mikroskop razkrije, da vam po dlaneh gomazi več sto tisoč bakterij in virusov, večina je neškodljivih, kakšne med njimi pa bi lahko povzročale nevšečnosti. Za zadostno umivanje rok morate pod vodo porabiti vsaj 15 sekund, pomembno je tudi, da si jih ustrezno posušite. Če želite opraviti res temeljito čiščenje rok, strokovnjaki priporočajo razkužilo.


28.11.2019

Na podstrešju: Čuječnost in meditacija

V seriji Na podstrešju predstavljamo orodja, ki utegnejo olajšati pot iz primeža razpoloženjskih in duševnih motenj: Čuječnost in meditacija.


21.11.2019

Na podstrešju: Anksioznost in depresija

Čeprav se kdaj znajdemo v primežu hudega strahu in tesnobe, čeprav smo kdaj nerazpoloženi, potrti in brez energije, še ne pomeni, da bomo razvili anksiozno in depresivno motnjo. A bodimo pozorni, če tako počutje traja več kot dva tedna, večji del dneva in nas začne ovirati v vsakdanjem življenju! V oddaji Na podstrešju sta o anksioznosti in depresiji govorila soustanoviteljica društva DAM Emanuela Malačič Kladnik in psihiater in psihoterapevt Miran Možina. Oddajo je pripravila Danila Hradil Kuplen.


14.11.2019

Od stresa do izgorelosti

Ustavite konje, kdaj pa kdaj, čeprav je delo prvenstveni vir vašega zadovoljstva. Če ob ponedeljkih, po prostem koncu tedna, prihajate na delo utrujeni, je to resen znak za alarm! Ko vam stres odnaša spanje, energijo in prosti čas, ko stres obvlada vaše življenje, utegne biti prepozno! Gostji Danile Hradil Kuplen sta bili psihiatrinja prof. Mojca Zvezdana Dernovšek in psihologinja dr. Eva Boštjančič.


07.11.2019

Na porast duševnih motenj vpliva družba s svojimi zahtevami

Čustva, občutki, ranljivost, negotovost. Tesnoba, depresija, stres in izgorelost. Pritiski družbe in zagate posameznika, preventiva in kurativa. O stiskah človeka se pogovarjamo v štiridelni seriji oddaj Na podstrešju. Prvi gost je bil psihiater in psihoterapevt dr. Miran Možina, ki je spregovoril tudi o pritiskih družbe, ki želi, da živimo v strahu: "Strah imamo vgrajen v živčni sistem, to je alarmna funkcija prepoznavanja stalne nevarnosti. Sistem neprenehoma deluje, a se ga ne zavedamo. Čim pa pride dražljaj, vizualni, slušni, se sistem aktivira in strah prevlada nad vsem." V sodobnem času se človek vseskozi sooča s pričakovanji, da bo pri svojem življenju, pri delu, uspešen. Če je neuspešen, si je sam kriv. "Mnogokrat je uspeh v prvem planu, če ti ne gre, si v delo vložil premalo truda. To je šlo predaleč," pravi dr. Miran Možina in doda: "Spomnim se mlade ženske, ki je prišla v svet dela z nekimi ideali, a je bila ob soočenju s kruto realnostjo razočarana. Stiskanje, odpuščanje delavcev, vse večje obremenitve. Ni si želela življenja podrediti službi, s čimer pa se danes sooča vse več zaposlenih, ki so sposobni." Pogovor je pripravila Danila Hradil Kuplen.


03.10.2019

Val teče: Prva postaja - Ljubljana (Koseški bajer)

Oktobra se na Valu 202 pridružujemo tekaški vnemi, ki bo v državi dosegla vrhunec konec meseca z Ljubljanskim maratonom, največjo tekaško prireditvijo v Sloveniji. A da o teku ne bomo govorili le med studijskimi zidovi, smo se odločili, da gremo ven, na prave tekaške proge in skupaj z našimi poslušalci in sledilci v enem mesecu osvojimo osnovno tekaško znanje ter vse ključne informacije, ki jih mora imeti rekreativni tekač začetnik. Prva postaja je bila ta ponedeljek pri Koseškem bajerju v Ljubljani, kjer se je zbrala številčno zela lepa tekaška skupina, kako je bilo, pa zdajle Maja Ratej in Jure Jeromen.


26.09.2019

V trenutku si odvisen od naprav, brez njih me ne bi bilo

"Začelo se je povsem nedolžno, bolel me je trebuh. Tretji dan se je stanje nenadoma poslabšalo, izkazalo se je, da mi življenje visi na nitki. Od tam naprej se ne spomnim ničesar več, sledilo je 37 dni kome in nato še skoraj mesec bivanja na intenzivni negi. Brez naprav, ki so več kot mesec dni nadomeščale moje srce in pljuča, me ne bi bilo," se takrat 25-letna študentka spominja boja za svoje življenje pred osmimi leti.


19.09.2019

Sprehod kar na recept?

V središču letošnjega tedna mobilnosti je poziv k hoji, ki naj postane redna spremljevalka naših vsakdanjih opravkov. Slovenci po podatkih Statističnega urada v povprečju hodijo pol ure na dan, pri tem pa so ženske nekoliko dejavnejše kot moški. Zakaj je hoja koristna za zdravje in blagodejno vpliva na naše duševno počutje ter za katere družbene skupine je še posebej priporočljiva? Naš gost bo dr. Aleš Dolenec s Fakultete za šport v Ljubljani.


05.09.2019

Materinstvo in vrhunski šport

Na svetovnem prvenstvu v kajaku na mirnih vodah je Slovenija prvič osvojila dve kolajni na enem tekmovanju. V dvosedu sta srebro in bron osvojili Špela Ponomarenko Janič in Anja Osterman. Pri tem uspehu še posebej izstopa zgodba Špele, ki je do odličja na svetovnem prvenstvu priveslala le 10 mesecev po rojstvu hčerke. O tem, kako združuje materinstvo in vrhunski šport, se je s Špelo Ponomarenko Janič pogovarjal Franci Pavšer.


Stran 1 od 22
Prijavite se na e-novice

Prijavite se na e-novice

Neveljaven email naslov