Obvestila

Ni obvestil.

Obvestila so izklopljena . Vklopi.

Kazalo

Predlogi

Ni najdenih zadetkov.


Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

MMC RTV 365 Radio Televizija mojRTV × Menu

Zombi pešci s pametnimi telefoni

06.09.2017

O telefoniranju za volanom tudi pri nas pogosto govorimo, pa o tekstanju, ki zna biti še bolj nevarno, danes pa spomnimo na pešce. Vedno več jih je, ki, medtem ko hodijo, buljijo v ekrane svojih telefonov in seveda nič kaj dosti ne vedo, kaj se dogaja okrog njih. Ponekod so jih že poimenovali – smombiji, fonbiji ali mobi-zombiji.

Morda bi lahko v telefone vnesli aplikacijo, ki bi na vsake toliko vprašala uporabnika: "Ali veš, kje hodiš?"

Hyundai Ioniq

Toyota že dolgo in še vedno prisega na hibridni pogon, njen prius pa je dobil konkurenta – mislim, da lahko tako poimenujemo Hyundaiev model ioniq. Avtomobil lahko poganja samo elektrika, lahko je priključni hibrid, naš testni pa je bil običajen hibrid, tak, ki sam skrbi za polnjenje baterije, električni pogon pa potem samodejno ponudi predvsem ob nižji hitrosti po mestu – takrat 1,6-litrski, 72-kilovatni bencinski motor za nekaj časa pogosto povsem utihne. Moč se sicer prenaša na sprednji kolesi ob pomoči šeststopenjskega samodejnega menjalnika. Avtomobil ni majhen – dolg je skoraj štiri metre in pol, oblikovno je všečen in prepoznaven, značilnost je tudi deljena zadnja šipa, zato vidljivost nazaj pogosto ni najboljša. O notranjosti ne bomo trdili, da je posebej moderna, a je kabina urejena in voznik ima vse pri roki – seveda tudi vse podatke, ki zadevajo pogonske zmožnosti. Pri hibridnem vozilu nas zanima, kakšno je povprečje porabe – pri ioniqu se je ves čas gibalo malenkost pod petimi litri – torej vredno razmisleka za vse, ki se veliko vozijo po mestih – tam je namreč ioniq, kar zadeva porabo, najskromnejši …

Hyundai i30

Po desetih letih je tu tretja generacija »korejskega« Hyundaia i30. Korejskega v narekovajih, saj so ga razvili v nemškem Russelsheimu, izdelujejo pa ga na Češkem. Oblikovan je sicer precej tradicionalno, a jasno in z nekaterimi ostrimi potezami, privlačno – kot bi hotel povedati: če vam je všeč golf, vam moram biti tudi jaz. Sicer pa je pred željo po oblikovni všečnosti nedvomno uporabnost in racionalnost, avtomobil je udoben in prostoren za potnike, tudi s skoraj 400 litri prtljažnega prostora. I30 je konkurenčen, tudi kar zadeva asistenčne sisteme – na kratko povedano: ima vse, kar se v tem razredu pričakuje. Sicer so šli pri Hyundaiu v korak s konkurenco tudi pri agregatih: litrski bencinski trivaljnik zmore 88 kilovatov, s šeststopenjskim ročnim menjalnikom peljeta vozilo predvsem pri nižjih hitrostih prijetno in dovolj energično, poraba goriva lahko znaša okoli šest litrov, a se hitro občutno poveča, če motor priganjamo v višje vrtljaje. Ob udobju in prostornosti je treba posebej opozoriti tudi na zanesljivo lego med vožnjo. I30 z nekaj dodatki stane malo manj kot ioniq – približno 24 tisočakov, torej je tudi pri ceni kar blizu konkurentom …
Ravno smo podrobneje spoznali novi petvratni i30, pa so nam že predstavili njegovo karavansko različico. Avtomobil je daljši za skoraj četrt metra, kar se seveda mora poznati – več je prostora za zadnjimi sedeži, prtljažnik je prostornejši kar za dobrih 200 litrov. Seveda sta si obe izvedbi v marsičem enaki, lahko pa posebej poudarimo, da ima i30 wagon v opremi serijsko samodejno pomoč za preprečevanje naletov. Motorna paleta zajema tri bencinske in dva dizelska motorja, izstopa novi prisilno polnjeni 1,4-litrski bencinski s 103 kilovati moči. Cene gredo od 14.690 evrov navzgor.

Smombiji, fonbiji ali mobizombiji

O telefoniranju za volanom tudi pri nas pogosto govorimo, pa o pisanju sporočil, ki zna biti še bolj nevarno, danes pa spomnimo na pešce. Vse več jih je, ki, medtem ko hodijo, buljijo v ekrane svojih telefonov in seveda nič kaj dosti ne vedo, kaj se dogaja okrog njih. Ponekod so jih že poimenovali – smombiji, fonbiji ali mobizombiji. Andrej Brglez pravi, da je to grda razvada. Ja, res, najbrž je rešitev kje drugje. Morda bi lahko v telefone vnesli aplikacijo, ki bi na vsake toliko vprašala uporabnika: “Ali veš, kje hodiš?”


Avtomobilsko prometne minute

861 epizod


Avtomobilsko prometne minute so namenjene novostim na avtomobilskem trgu, tako svetovnim predstavitvam, kot tudi novim avtomobilom, ki so na voljo kupcem v Sloveniji.

Zombi pešci s pametnimi telefoni

06.09.2017

O telefoniranju za volanom tudi pri nas pogosto govorimo, pa o tekstanju, ki zna biti še bolj nevarno, danes pa spomnimo na pešce. Vedno več jih je, ki, medtem ko hodijo, buljijo v ekrane svojih telefonov in seveda nič kaj dosti ne vedo, kaj se dogaja okrog njih. Ponekod so jih že poimenovali – smombiji, fonbiji ali mobi-zombiji.

Morda bi lahko v telefone vnesli aplikacijo, ki bi na vsake toliko vprašala uporabnika: "Ali veš, kje hodiš?"

Hyundai Ioniq

Toyota že dolgo in še vedno prisega na hibridni pogon, njen prius pa je dobil konkurenta – mislim, da lahko tako poimenujemo Hyundaiev model ioniq. Avtomobil lahko poganja samo elektrika, lahko je priključni hibrid, naš testni pa je bil običajen hibrid, tak, ki sam skrbi za polnjenje baterije, električni pogon pa potem samodejno ponudi predvsem ob nižji hitrosti po mestu – takrat 1,6-litrski, 72-kilovatni bencinski motor za nekaj časa pogosto povsem utihne. Moč se sicer prenaša na sprednji kolesi ob pomoči šeststopenjskega samodejnega menjalnika. Avtomobil ni majhen – dolg je skoraj štiri metre in pol, oblikovno je všečen in prepoznaven, značilnost je tudi deljena zadnja šipa, zato vidljivost nazaj pogosto ni najboljša. O notranjosti ne bomo trdili, da je posebej moderna, a je kabina urejena in voznik ima vse pri roki – seveda tudi vse podatke, ki zadevajo pogonske zmožnosti. Pri hibridnem vozilu nas zanima, kakšno je povprečje porabe – pri ioniqu se je ves čas gibalo malenkost pod petimi litri – torej vredno razmisleka za vse, ki se veliko vozijo po mestih – tam je namreč ioniq, kar zadeva porabo, najskromnejši …

Hyundai i30

Po desetih letih je tu tretja generacija »korejskega« Hyundaia i30. Korejskega v narekovajih, saj so ga razvili v nemškem Russelsheimu, izdelujejo pa ga na Češkem. Oblikovan je sicer precej tradicionalno, a jasno in z nekaterimi ostrimi potezami, privlačno – kot bi hotel povedati: če vam je všeč golf, vam moram biti tudi jaz. Sicer pa je pred željo po oblikovni všečnosti nedvomno uporabnost in racionalnost, avtomobil je udoben in prostoren za potnike, tudi s skoraj 400 litri prtljažnega prostora. I30 je konkurenčen, tudi kar zadeva asistenčne sisteme – na kratko povedano: ima vse, kar se v tem razredu pričakuje. Sicer so šli pri Hyundaiu v korak s konkurenco tudi pri agregatih: litrski bencinski trivaljnik zmore 88 kilovatov, s šeststopenjskim ročnim menjalnikom peljeta vozilo predvsem pri nižjih hitrostih prijetno in dovolj energično, poraba goriva lahko znaša okoli šest litrov, a se hitro občutno poveča, če motor priganjamo v višje vrtljaje. Ob udobju in prostornosti je treba posebej opozoriti tudi na zanesljivo lego med vožnjo. I30 z nekaj dodatki stane malo manj kot ioniq – približno 24 tisočakov, torej je tudi pri ceni kar blizu konkurentom …
Ravno smo podrobneje spoznali novi petvratni i30, pa so nam že predstavili njegovo karavansko različico. Avtomobil je daljši za skoraj četrt metra, kar se seveda mora poznati – več je prostora za zadnjimi sedeži, prtljažnik je prostornejši kar za dobrih 200 litrov. Seveda sta si obe izvedbi v marsičem enaki, lahko pa posebej poudarimo, da ima i30 wagon v opremi serijsko samodejno pomoč za preprečevanje naletov. Motorna paleta zajema tri bencinske in dva dizelska motorja, izstopa novi prisilno polnjeni 1,4-litrski bencinski s 103 kilovati moči. Cene gredo od 14.690 evrov navzgor.

Smombiji, fonbiji ali mobizombiji

O telefoniranju za volanom tudi pri nas pogosto govorimo, pa o pisanju sporočil, ki zna biti še bolj nevarno, danes pa spomnimo na pešce. Vse več jih je, ki, medtem ko hodijo, buljijo v ekrane svojih telefonov in seveda nič kaj dosti ne vedo, kaj se dogaja okrog njih. Ponekod so jih že poimenovali – smombiji, fonbiji ali mobizombiji. Andrej Brglez pravi, da je to grda razvada. Ja, res, najbrž je rešitev kje drugje. Morda bi lahko v telefone vnesli aplikacijo, ki bi na vsake toliko vprašala uporabnika: “Ali veš, kje hodiš?”


16.05.2024

Kitajski avtomobilizem

O kitajskem avtomobilskem trgu in prodoru kitajskih avtomobilov tudi k nam se zadnje čase veliko govori. Lani je na naše ceste zapeljalo okrog 1100 avtomobilov s Kitajske, letos jih bo gotovo več. Kako je poslovati s Kitajci, kako oni gledajo na naš trg in kako poskušajo s svojimi izdelki prodreti v svet?


09.05.2024

Kitajska s ciljem: postati prvi proizvajalec avtomobilov na svetu

Pri nas so avtomobilski saloni praktično preživeti, povsem drugače pa je na Kitajskem. Tam je avtomobilski val neverjetno velik, praktično čez noč je nastalo preko sto avtomobilskih znamk, proizvodne številke gredo v milijone. Da so avtomobili na pohodu, dokazuje tudi nedavni avtomobilski salon v Pekingu, ki si ga je v desetih dneh ogledalo skoraj 900 tisoč obiskovalcev, videli pa so kar 117 svetovnih premier in 278 električnih in plug-in hibridnih vozil.


25.04.2024

Mnogo motoristov pred nesrečo sploh ne zavira

Čeprav je zavorni sistem ABS tudi na motorjih prisoten že več desetletij, je med motoristi pogosto še vedno aktualna debata o tem, ali se lahko kdo hitreje ustavi z zavornim sistemom ABS ali ne.


18.04.2024

Elektrifikacija vozil je tu, toda kaj bomo z odpadnimi baterijami?

Število električnih vozil na cesti je iz dneva v dan večje. Kako je in bo s servisi, strokovnimi kadri, kako z recikliranjem baterij? Pa ne gre samo za baterije, zraven so še elektromotorji in kup elektronike, za katero so potrebna nova znanja in nova opremljenost servisnih delavnic. Da je to nujno in da se je električni prihodnosti treba prilagoditi zdaj, poudarja Andrej Brglez. Pred dnevi so odprli središče za baterije osebnih in gospodarskih vozil. Kako deluje in kako je opremljeno, o tem generalni direktor skupine Emil Frey za Slovenijo Jožko Tomšič.


11.04.2024

Kitajska je vse večja konkurenca evropski avtomobilski industriji

Slovenska avtomobilska industrija predstavlja v celoti 10 odstotkov slovenskega bruto domačega proizvoda, podjetja v tej dejavnosti prispevajo k petini slovenskega izvoza, zato je nujno, da se prestrukturirajo v skladu z digitalnim in zelenim prehodom. Zato so bo vlada prizadevala do leta 2027 zagotoviti 200 milijonov evrov. Da gre za edinstveno povezovanje med državo, znanostjo in gospodarstvom.


04.04.2024

Gumarska industrija si mane roke zaradi elektrifikacije vozil

Lahko bi rekli, da razvoj v gumarski industriji sicer napreduje, a so na drugi strani spremembe počasne, rast majhna in prodaja težka, ker je ponudbe veliko. Zdaj pa kaže, da se le začenjajo bolj konkretne spremembe, ki jih določajo električni avtomobili. Kakšni so rezultati raziskav na tem področju in kaj se obeta?


04.04.2024

Električni avtomobili prinašajo renesanso v gumarsko industrijo

Lahko bi rekli, da razvoj v gumarski industriji sicer napreduje, a so na drugi strani spremembe počasne, rast majhna in prodaja težka, ker je ponudbe veliko. Zdaj pa kaže, da se le začenjajo bolj konkretne spremembe, ki jih določajo električni avtomobili. Kakšni so rezultati raziskav na tem področju in kaj se obeta, je Janez Martinčič preveril pri poznavalcu avtomobilov in mobilnosti Andreju Brglezu.


28.03.2024

Avtomobilski oglasi tudi čez mejo dobrega okusa

Z Andrejem Brglezom o tem, da so oglasi za avtomobile dandanes zelo pestri, včasih tudi že čez mejo dobrega okusa. V zadnjem času so posamezne reklame za avtomobile bolj ozko usmerjene, namenjene točno določenim skupinam uporabnikov. Na ta način skušajo proizvajalci oziroma prodajalci ta ali oni avtomobil približati točno določeni osebi in jo prepričati, da je namenjen prav njej. Ni dvoma, da na mnoge potencialne kupce tovrstna reklama bolj ali manj deluje.


14.03.2024

SharePlanica: Dostop v Planico tudi za osebe z invalidnostjo

Letos bo, kar zadeva obisk Planice, že drugo leto zapored obiskovalcem v pomoč car-sharing platforma "Shareplanica". Na ta način poskušajo zmanjšati število avtomobilov na parkiriščih ob prizorišču. Letos pa so akcijo še nadgradili, na platformi se namreč lahko povezujejo osebe z invalidnostjo, ki bi želele priti v Planico in tisti, ki so jih pripravljeni tja peljati. Pokrovitelj akcije je Mastercard, med ambasadorji akcije pa je tudi nekaj znanih imen, med njimi Jurij Tepeš in Cene Prevc.


07.03.2024

Vsi smo na isti poti

Ob svetovnem dnevu varčevanja z energijo in trajnostnega odnosa do okolja sta Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo in Agencija za varnost prometa ustvarila novo video-kampanjo 'Vsi smo na isti poti'. V njej poudarjajo pomen medsebojnega spoštovanja in ozaveščenosti vseh udeležencev v prometu. V glavni vlogi nastopa kolesar, ki med vožnjo opazuje, kako se do njega obnašajo drugi udeleženci v prometu, seveda pa se mora tudi sam obnašati strpno in prijazno do drugih. Sogovornika Janeza Martinčiča bosta nacionalni koordinator za kolesarjenje Gregor Steklačič in igralka Gorka Berden, ki nastopa v spotih.


29.02.2024

Evropski avto leta

Po slovenskem avtu leta 2024 smo zdaj dobili tudi evropski avto leta. To je električni renault scenic e-tech. Med glasovalci je že nekaj let slovenski novinar Sebastjan Plevnjak.


22.02.2024

Večje je lepše, a tudi bolj uporabno?

Avtomobili postajajo vse večji, pa tudi težji, predvsem so na teži pridobili električni avtomobili. Ta rast avtomobilov ima seveda svoje vzroke in prednosti, imajo pa vse te povečave tudi nekatere negativne posledice. Zato se tudi Andrej Brglez upravičeno sprašuje, če smo ubrali pravo pot, saj predvsem okolju na ta način zagotovo ne delamo usluge.


15.02.2024

Kako zanesljivi so naši avtomobili?

Kako zanesljivi so avtomobili, ki jih vozimo? Izpostavljamo rezultate mednarodne raziskave o zadovoljstvu z avtomobili. Lani spomladi in poleti je potekala v več evropskih državah, tudi v Sloveniji, skupno pa je v njej sodelovalo več kot 30.000 potrošnikov za približno toliko avtomobilov.


01.02.2024

Anatomija vožnje

Anonimizirani podatki več kot 100 tisoč uporabnikov mobilne aplikacije DRAJV, ki spremlja in ocenjuje način vožnje ter nagrajuje varne voznike, so na novo zaživeli na DRAJV zemljevidu, ki je javno dostopen vsem uporabnikom. Na enem mestu so tako zbrani podatki o najbolj nevarnih odsekih oziroma najpogostejših izzivih v prometu.


25.01.2024

50 let golfa, simbola ljudskega avtomobila

Edini avtomobil, po katerem smo poimenovali kar razred, kateremu pripada, je volkswagnov golf. Letos praznuje abrahama, v osmih generacijah so jih izdelali in prodali več kot 37 milijonov.


18.01.2024

Naj bodo naši najmlajši v avtu varni

V prihodnjih minutah pa k najmlajšim udeležencem v prometu, ki so kot sopotniki v prometu povsem odvisni od nas. Nekateri se še vedno premalo zavedajo, kako zelo pomembno je, da imamo dober otroški varnostni sedež, pa seveda tudi, da je ustrezno nameščen.


11.01.2024

Kaj prinaša novi potniški center v Ljubljani?

Začela se je gradnja novega potniškega centra v Ljubljani, ki seveda prinaša kar nekaj motenj v prometu. Gradnja bo po napovedih trajala dve leti in v tem času se bomo morali prilagajati občasnim zaporam in oviram na gradbišču. Če bi tak ali podoben projekt izpeljali pred recimo vsaj 30 leti, bi bilo danes marsikaj drugače. Ampak kar zadeva mobilnosti, smo zadaj še kje.


04.01.2024

Električna mobilnost v 2024

V preteklem letu smo zelo veliko govorili o električni mobilnosti. Na tem področju so zelo močni kitajski proizvajalci, ki so tudi odgovorni, da so proizvajalci električnih vozil le začeli počasi popuščati s cenami, ki pa so še vedno zelo visoke. Kakšne so smernice in kaj lahko pričakujemo letos in v prihodnjih letih? O vsem tem Janez Martinčič in Andrej Brglez.


28.12.2023

Mobilnost v 2023 | Andrej Brglez

V minutah za mobilnost se bomo tokrat ozrli nazaj na leto, ki se izteka. Andrej Brglez nas spomni, da so uničujoče poplave pri nas vplivale tudi na mobilnost, da je bilo veliko avtomobilov poplavljenih, pa da so cene avtomobilov še naprej rasle in da je rasla tudi prodaja električnih avtomobilov. Ta je v Evropi letos prvič presegla prodajo dizelskih avtomobilov. Sicer pa sprehod po svetu pokaže, da so avtomobilske zgodbe po različnih koncih sveta zelo različne.


14.12.2023

Trg rabljenih električnih vozil

Ker so električna vozila z nami že kar nekaj let, je na trgu tudi vedno več rabljenih. Kupci pa se za nakup takih težko odločajo, saj je neznank še preveč, predvsem pa ne zaupajo kakovosti baterij, ki so del avtomobila, okoli katerega se pravzaprav vse vrti.


Stran 1 od 44
Prijavite se na e-novice

Prijavite se na e-novice

Neveljaven email naslov