Predlogi
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Noči so daljše, pogosto smo v tem času še bolj utrujeni in zaspani, iz mrzlega sedemo v avto, ki se segreje; ko je toplo, še lažje zakinkamo. Po ocenah, ki temeljijo na raziskavah v okviru Evropske unije, je voznikov, ki zaspijo za volanom od 10 do 20 odstotkov. V bistvu vemo, kako utrujenost prepoznati, a si pogosto »zatiskamo« oči pred tem, dobesedno, kar pa potem lahko pelje v izredno nevarne situacije. Kako se ubraniti? Pravzaprav nič ne pomaga kaj dosti, treba si je vzeti odmor, se naspati. Da je utrujenost pogosta spremljevalka voznikov potrjuje tudi Andrej Brglez.
Po ocenah, ki temeljijo na raziskavah v okviru Evropske unije, je voznikov, ki zaspijo za volanom, od 10 do 20 odstotkov
Noči so daljše, pogosto smo v tem obdobju še bolj utrujeni in zaspani, iz mrzlega sedemo v avto, ki se segreje; ko je toplo, še lažje zakinkamo. Po ocenah, ki temeljijo na raziskavah v okviru Evropske unije, je voznikov, ki zaspijo za volanom, od 10 do 20 odstotkov. V bistvu vemo, kako prepoznati utrujenost, a si pogosto »zatiskamo« oči pred tem, dobesedno, kar pa potem lahko pelje v izredno nevarne položaje. Kako se ubraniti? Pravzaprav nič ne pomaga kaj dosti, treba si je vzeti odmor, se naspati. Da je utrujenost pogosta spremljevalka voznikov, potrjuje tudi Andrej Brglez.
Danes se dostojno poslovimo od aktualne generacije dusterja, kajti romunska Dacia pod Renaultovo zastavo že kmalu tudi k nam pripelje novo generacijo tega nizkocenovnega športnega terenca, ki to pravzaprav ni več. Za slovo so nam pripravili dusterja z 80-kilovatnim 1,5-litrskim dizlom, ki mu ni kaj očitati, prav tako ne šeststopenjskemu samodejnemu dvosklopčnemu menjalniku. V novi generaciji s pogonskimi sklopi (sklepamo) niso imeli veliko dela, menda pa so kar resno prevetrili notranjost vozila, ki je, roko na srce, res klicala po priročnejši in modernejši razporeditvi in tudi po kakovostnejših materialih. Značilnost daciinega terenca je ob robustnosti (ki, upamo, ostaja tudi v novi generaciji) tudi višje sedenje in sploh oddaljenost od tal, ki omogoča tudi vožnjo po težje prevoznih terenih, a duster s samodejnim menjalnikom ne more biti v kombinaciji s štirikolesnim pogonom. Testno vozilo z bogatim paketom opreme in nekaj dodatki stane blizu 19 tisočakov, kar ga že postavi ob bok nekaterim konkurentom. Če bo nova generacija ob izboljšavah prinesla tudi še višje cene, pa izvemo sredi januarja prihodnje leto.
Pozorno spremljamo tudi Oplovo pot v galerijo vozil x, ki se kar pridno polni. Pred kratkim smo poročali o grandlandu x, skoraj istočasno pa smo se zapeljali še s crosslandom x. Da ne bo prevelike zmede. Gre za manjšega, skoraj mestnega križanca, ki pač skače v bazen s ta hip najtoplejšo vodo. A tako preprosto Nemci naloge le niso vzeli! Avtomobil je prikupen iz katere koli strani ga človek pogleda. Oglatost se končuje z mehkejšimi linijami in zapovedana dvobarvnost karoserije dela avtomobil nadvse privlačen. Malo verjetno tudi zaradi pnevmatik se zdi raven hrupa v kabini nekam visoka, žal empirični dokaz ostaja zunaj zmožnosti naše oddaje.
Crossland je zmagovalec prostora. Pomična zadnja klop naredi čudež v prtljažniku, voznik in sovoznik sedita v čvrstih, vožnji prilagojenih sedežih. Ob tem so pripeljali zdaj že legendarna svetila in svojstveno povezljivost avtomobila tudi v najnižje razrede, kar pomeni, da so matrične luči in »on line« asistenca na voljo tudi v crosslandu. Treba je poudariti, da Opel v crosslandu vztraja pri pisani ponudbi motorjev, kar je v razredu prej izjema kot pravilo. Ne sicer po prostornini, ta je pri bencinskih trivaljnikih 1,2, pri dizelskih štirivaljnikih pa 1,6 litra, temveč predvsem pri izhodnih močeh. Tu lahko vsak voznik najde kaj zase.
Raziskave javnega mnenja v številnih mestih kažejo, da se ljudje veliko raje odločajo za prevoz z vlaki, tramvaji ali drugimi oblikami javnega prevoza kot pa z avtobusi, ker so prevozi s temi bolj odvisni od razmer na cestah. V mestu Džudžu na Kitajskem to slabo podobo avtobusov skušajo rešiti z novim konceptom avtobusa, ki so ga poimenovali »vlak brez tračnic«. Navzven je res videti bolj kot vlak, a ohranja karakteristike avtobusa. Vozi po kolesih, a sledi talnim označbam, ki nadomeščajo tirnice – za zdaj še z voznikom, ob koncu testnega obdobja pa bo vozil avtonomno. Poganja ga elektrika, sprejme lahko do 300 potnikov, a najpomembnejša inovacija je cena konstrukcije omrežja linij – ta stane le petino skupne vsote, ki bi jo mesto namenilo za izgradnjo podzemne železnice, hkrati pa lahko začne obratovati v precej krajšem času. Nad novostjo so se že navdušili v ameriškem Miamiju, tako se tudi tam resno zanimajo za uresničitev takega sistema.
Še opozorilo na glasovanje za Slovenski avto leta. Na naši spletni strani najdete kandidate in glasovnico – če jo izpolnite, boste pomagali izbrati pet finalistov in sodelovali v žrebu za tri nagrade, ki jih bomo podelili potem v januarju, ko bomo novinarji sodelujočih medijev z našimi glasovi določili Slovenski avto leta 2018.
861 epizod
Avtomobilsko prometne minute so namenjene novostim na avtomobilskem trgu, tako svetovnim predstavitvam, kot tudi novim avtomobilom, ki so na voljo kupcem v Sloveniji.
Noči so daljše, pogosto smo v tem času še bolj utrujeni in zaspani, iz mrzlega sedemo v avto, ki se segreje; ko je toplo, še lažje zakinkamo. Po ocenah, ki temeljijo na raziskavah v okviru Evropske unije, je voznikov, ki zaspijo za volanom od 10 do 20 odstotkov. V bistvu vemo, kako utrujenost prepoznati, a si pogosto »zatiskamo« oči pred tem, dobesedno, kar pa potem lahko pelje v izredno nevarne situacije. Kako se ubraniti? Pravzaprav nič ne pomaga kaj dosti, treba si je vzeti odmor, se naspati. Da je utrujenost pogosta spremljevalka voznikov potrjuje tudi Andrej Brglez.
Po ocenah, ki temeljijo na raziskavah v okviru Evropske unije, je voznikov, ki zaspijo za volanom, od 10 do 20 odstotkov
Noči so daljše, pogosto smo v tem obdobju še bolj utrujeni in zaspani, iz mrzlega sedemo v avto, ki se segreje; ko je toplo, še lažje zakinkamo. Po ocenah, ki temeljijo na raziskavah v okviru Evropske unije, je voznikov, ki zaspijo za volanom, od 10 do 20 odstotkov. V bistvu vemo, kako prepoznati utrujenost, a si pogosto »zatiskamo« oči pred tem, dobesedno, kar pa potem lahko pelje v izredno nevarne položaje. Kako se ubraniti? Pravzaprav nič ne pomaga kaj dosti, treba si je vzeti odmor, se naspati. Da je utrujenost pogosta spremljevalka voznikov, potrjuje tudi Andrej Brglez.
Danes se dostojno poslovimo od aktualne generacije dusterja, kajti romunska Dacia pod Renaultovo zastavo že kmalu tudi k nam pripelje novo generacijo tega nizkocenovnega športnega terenca, ki to pravzaprav ni več. Za slovo so nam pripravili dusterja z 80-kilovatnim 1,5-litrskim dizlom, ki mu ni kaj očitati, prav tako ne šeststopenjskemu samodejnemu dvosklopčnemu menjalniku. V novi generaciji s pogonskimi sklopi (sklepamo) niso imeli veliko dela, menda pa so kar resno prevetrili notranjost vozila, ki je, roko na srce, res klicala po priročnejši in modernejši razporeditvi in tudi po kakovostnejših materialih. Značilnost daciinega terenca je ob robustnosti (ki, upamo, ostaja tudi v novi generaciji) tudi višje sedenje in sploh oddaljenost od tal, ki omogoča tudi vožnjo po težje prevoznih terenih, a duster s samodejnim menjalnikom ne more biti v kombinaciji s štirikolesnim pogonom. Testno vozilo z bogatim paketom opreme in nekaj dodatki stane blizu 19 tisočakov, kar ga že postavi ob bok nekaterim konkurentom. Če bo nova generacija ob izboljšavah prinesla tudi še višje cene, pa izvemo sredi januarja prihodnje leto.
Pozorno spremljamo tudi Oplovo pot v galerijo vozil x, ki se kar pridno polni. Pred kratkim smo poročali o grandlandu x, skoraj istočasno pa smo se zapeljali še s crosslandom x. Da ne bo prevelike zmede. Gre za manjšega, skoraj mestnega križanca, ki pač skače v bazen s ta hip najtoplejšo vodo. A tako preprosto Nemci naloge le niso vzeli! Avtomobil je prikupen iz katere koli strani ga človek pogleda. Oglatost se končuje z mehkejšimi linijami in zapovedana dvobarvnost karoserije dela avtomobil nadvse privlačen. Malo verjetno tudi zaradi pnevmatik se zdi raven hrupa v kabini nekam visoka, žal empirični dokaz ostaja zunaj zmožnosti naše oddaje.
Crossland je zmagovalec prostora. Pomična zadnja klop naredi čudež v prtljažniku, voznik in sovoznik sedita v čvrstih, vožnji prilagojenih sedežih. Ob tem so pripeljali zdaj že legendarna svetila in svojstveno povezljivost avtomobila tudi v najnižje razrede, kar pomeni, da so matrične luči in »on line« asistenca na voljo tudi v crosslandu. Treba je poudariti, da Opel v crosslandu vztraja pri pisani ponudbi motorjev, kar je v razredu prej izjema kot pravilo. Ne sicer po prostornini, ta je pri bencinskih trivaljnikih 1,2, pri dizelskih štirivaljnikih pa 1,6 litra, temveč predvsem pri izhodnih močeh. Tu lahko vsak voznik najde kaj zase.
Raziskave javnega mnenja v številnih mestih kažejo, da se ljudje veliko raje odločajo za prevoz z vlaki, tramvaji ali drugimi oblikami javnega prevoza kot pa z avtobusi, ker so prevozi s temi bolj odvisni od razmer na cestah. V mestu Džudžu na Kitajskem to slabo podobo avtobusov skušajo rešiti z novim konceptom avtobusa, ki so ga poimenovali »vlak brez tračnic«. Navzven je res videti bolj kot vlak, a ohranja karakteristike avtobusa. Vozi po kolesih, a sledi talnim označbam, ki nadomeščajo tirnice – za zdaj še z voznikom, ob koncu testnega obdobja pa bo vozil avtonomno. Poganja ga elektrika, sprejme lahko do 300 potnikov, a najpomembnejša inovacija je cena konstrukcije omrežja linij – ta stane le petino skupne vsote, ki bi jo mesto namenilo za izgradnjo podzemne železnice, hkrati pa lahko začne obratovati v precej krajšem času. Nad novostjo so se že navdušili v ameriškem Miamiju, tako se tudi tam resno zanimajo za uresničitev takega sistema.
Še opozorilo na glasovanje za Slovenski avto leta. Na naši spletni strani najdete kandidate in glasovnico – če jo izpolnite, boste pomagali izbrati pet finalistov in sodelovali v žrebu za tri nagrade, ki jih bomo podelili potem v januarju, ko bomo novinarji sodelujočih medijev z našimi glasovi določili Slovenski avto leta 2018.
O kitajskem avtomobilskem trgu in prodoru kitajskih avtomobilov tudi k nam se zadnje čase veliko govori. Lani je na naše ceste zapeljalo okrog 1100 avtomobilov s Kitajske, letos jih bo gotovo več. Kako je poslovati s Kitajci, kako oni gledajo na naš trg in kako poskušajo s svojimi izdelki prodreti v svet?
Pri nas so avtomobilski saloni praktično preživeti, povsem drugače pa je na Kitajskem. Tam je avtomobilski val neverjetno velik, praktično čez noč je nastalo preko sto avtomobilskih znamk, proizvodne številke gredo v milijone. Da so avtomobili na pohodu, dokazuje tudi nedavni avtomobilski salon v Pekingu, ki si ga je v desetih dneh ogledalo skoraj 900 tisoč obiskovalcev, videli pa so kar 117 svetovnih premier in 278 električnih in plug-in hibridnih vozil.
Čeprav je zavorni sistem ABS tudi na motorjih prisoten že več desetletij, je med motoristi pogosto še vedno aktualna debata o tem, ali se lahko kdo hitreje ustavi z zavornim sistemom ABS ali ne.
Število električnih vozil na cesti je iz dneva v dan večje. Kako je in bo s servisi, strokovnimi kadri, kako z recikliranjem baterij? Pa ne gre samo za baterije, zraven so še elektromotorji in kup elektronike, za katero so potrebna nova znanja in nova opremljenost servisnih delavnic. Da je to nujno in da se je električni prihodnosti treba prilagoditi zdaj, poudarja Andrej Brglez. Pred dnevi so odprli središče za baterije osebnih in gospodarskih vozil. Kako deluje in kako je opremljeno, o tem generalni direktor skupine Emil Frey za Slovenijo Jožko Tomšič.
Slovenska avtomobilska industrija predstavlja v celoti 10 odstotkov slovenskega bruto domačega proizvoda, podjetja v tej dejavnosti prispevajo k petini slovenskega izvoza, zato je nujno, da se prestrukturirajo v skladu z digitalnim in zelenim prehodom. Zato so bo vlada prizadevala do leta 2027 zagotoviti 200 milijonov evrov. Da gre za edinstveno povezovanje med državo, znanostjo in gospodarstvom.
Lahko bi rekli, da razvoj v gumarski industriji sicer napreduje, a so na drugi strani spremembe počasne, rast majhna in prodaja težka, ker je ponudbe veliko. Zdaj pa kaže, da se le začenjajo bolj konkretne spremembe, ki jih določajo električni avtomobili. Kakšni so rezultati raziskav na tem področju in kaj se obeta?
Lahko bi rekli, da razvoj v gumarski industriji sicer napreduje, a so na drugi strani spremembe počasne, rast majhna in prodaja težka, ker je ponudbe veliko. Zdaj pa kaže, da se le začenjajo bolj konkretne spremembe, ki jih določajo električni avtomobili. Kakšni so rezultati raziskav na tem področju in kaj se obeta, je Janez Martinčič preveril pri poznavalcu avtomobilov in mobilnosti Andreju Brglezu.
Z Andrejem Brglezom o tem, da so oglasi za avtomobile dandanes zelo pestri, včasih tudi že čez mejo dobrega okusa. V zadnjem času so posamezne reklame za avtomobile bolj ozko usmerjene, namenjene točno določenim skupinam uporabnikov. Na ta način skušajo proizvajalci oziroma prodajalci ta ali oni avtomobil približati točno določeni osebi in jo prepričati, da je namenjen prav njej. Ni dvoma, da na mnoge potencialne kupce tovrstna reklama bolj ali manj deluje.
Letos bo, kar zadeva obisk Planice, že drugo leto zapored obiskovalcem v pomoč car-sharing platforma "Shareplanica". Na ta način poskušajo zmanjšati število avtomobilov na parkiriščih ob prizorišču. Letos pa so akcijo še nadgradili, na platformi se namreč lahko povezujejo osebe z invalidnostjo, ki bi želele priti v Planico in tisti, ki so jih pripravljeni tja peljati. Pokrovitelj akcije je Mastercard, med ambasadorji akcije pa je tudi nekaj znanih imen, med njimi Jurij Tepeš in Cene Prevc.
Ob svetovnem dnevu varčevanja z energijo in trajnostnega odnosa do okolja sta Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo in Agencija za varnost prometa ustvarila novo video-kampanjo 'Vsi smo na isti poti'. V njej poudarjajo pomen medsebojnega spoštovanja in ozaveščenosti vseh udeležencev v prometu. V glavni vlogi nastopa kolesar, ki med vožnjo opazuje, kako se do njega obnašajo drugi udeleženci v prometu, seveda pa se mora tudi sam obnašati strpno in prijazno do drugih. Sogovornika Janeza Martinčiča bosta nacionalni koordinator za kolesarjenje Gregor Steklačič in igralka Gorka Berden, ki nastopa v spotih.
Po slovenskem avtu leta 2024 smo zdaj dobili tudi evropski avto leta. To je električni renault scenic e-tech. Med glasovalci je že nekaj let slovenski novinar Sebastjan Plevnjak.
Avtomobili postajajo vse večji, pa tudi težji, predvsem so na teži pridobili električni avtomobili. Ta rast avtomobilov ima seveda svoje vzroke in prednosti, imajo pa vse te povečave tudi nekatere negativne posledice. Zato se tudi Andrej Brglez upravičeno sprašuje, če smo ubrali pravo pot, saj predvsem okolju na ta način zagotovo ne delamo usluge.
Kako zanesljivi so avtomobili, ki jih vozimo? Izpostavljamo rezultate mednarodne raziskave o zadovoljstvu z avtomobili. Lani spomladi in poleti je potekala v več evropskih državah, tudi v Sloveniji, skupno pa je v njej sodelovalo več kot 30.000 potrošnikov za približno toliko avtomobilov.
Anonimizirani podatki več kot 100 tisoč uporabnikov mobilne aplikacije DRAJV, ki spremlja in ocenjuje način vožnje ter nagrajuje varne voznike, so na novo zaživeli na DRAJV zemljevidu, ki je javno dostopen vsem uporabnikom. Na enem mestu so tako zbrani podatki o najbolj nevarnih odsekih oziroma najpogostejših izzivih v prometu.
Edini avtomobil, po katerem smo poimenovali kar razred, kateremu pripada, je volkswagnov golf. Letos praznuje abrahama, v osmih generacijah so jih izdelali in prodali več kot 37 milijonov.
V prihodnjih minutah pa k najmlajšim udeležencem v prometu, ki so kot sopotniki v prometu povsem odvisni od nas. Nekateri se še vedno premalo zavedajo, kako zelo pomembno je, da imamo dober otroški varnostni sedež, pa seveda tudi, da je ustrezno nameščen.
Začela se je gradnja novega potniškega centra v Ljubljani, ki seveda prinaša kar nekaj motenj v prometu. Gradnja bo po napovedih trajala dve leti in v tem času se bomo morali prilagajati občasnim zaporam in oviram na gradbišču. Če bi tak ali podoben projekt izpeljali pred recimo vsaj 30 leti, bi bilo danes marsikaj drugače. Ampak kar zadeva mobilnosti, smo zadaj še kje.
V preteklem letu smo zelo veliko govorili o električni mobilnosti. Na tem področju so zelo močni kitajski proizvajalci, ki so tudi odgovorni, da so proizvajalci električnih vozil le začeli počasi popuščati s cenami, ki pa so še vedno zelo visoke. Kakšne so smernice in kaj lahko pričakujemo letos in v prihodnjih letih? O vsem tem Janez Martinčič in Andrej Brglez.
V minutah za mobilnost se bomo tokrat ozrli nazaj na leto, ki se izteka. Andrej Brglez nas spomni, da so uničujoče poplave pri nas vplivale tudi na mobilnost, da je bilo veliko avtomobilov poplavljenih, pa da so cene avtomobilov še naprej rasle in da je rasla tudi prodaja električnih avtomobilov. Ta je v Evropi letos prvič presegla prodajo dizelskih avtomobilov. Sicer pa sprehod po svetu pokaže, da so avtomobilske zgodbe po različnih koncih sveta zelo različne.
Ker so električna vozila z nami že kar nekaj let, je na trgu tudi vedno več rabljenih. Kupci pa se za nakup takih težko odločajo, saj je neznank še preveč, predvsem pa ne zaupajo kakovosti baterij, ki so del avtomobila, okoli katerega se pravzaprav vse vrti.
Neveljaven email naslov