Obvestila

Ni obvestil.

Obvestila so izklopljena . Vklopi.

Kazalo

Predlogi

Ni najdenih zadetkov.


Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

MMC RTV 365 Radio Televizija mojRTV × Menu

Asistenti prevzemajo nadzor nad motocikli

12.06.2021

Kopica asistenčnih sistemov, ki se je v zadnjih letih naselila v osebne avtomobile in počasi najavlja tudi avtonomno vožnjo, se počasi seli tudi v motocikle. Pravzaprav si težko predstavljamo, da motocikel sam stoji in čaka, da sedemo nanj, potem pa povsem sam tudi pelje. Ampak, pustimo zdaj to kar malo futurističnO prihodnost in preverimo, kaj vse nudi današnji najmodernejši motocikel za več udobja, predvsem pa za več varnosti. Andrej Brglez poudarja, da sta zelo dobrodošla recimo aktivni tempomat in pa zavorni sistem, ki omogoča varno zaviranje tudi ko je motocikel nagnjen. Sicer pa je današnji motocikel tudi že sposoben povsem avtonomne vožnje.

Zelo uporabna sta recimo aktivni tempomat, ki motociklu omogoča avtomatsko zaviranje in pospeševanje in pa zavorni sistem, ki omogoča zaviranje tudi ko je motocikel nagnjen

Kopica asistenčnih sistemov, ki se je v zadnjih letih naselila v osebne avtomobile in počasi najavlja tudi avtonomno vožnjo, se počasi seli tudi v motocikle. Pravzaprav si težko predstavljamo, da motocikel sam stoji in čaka, da sedemo nanj, potem pa povsem sam tudi pelje. Ampak, pustimo zdaj to kar malo futuristično prihodnost in preverimo, kaj vse nudi današnji najmodernejši motocikel za več udobja, predvsem pa za več varnosti.

Andrej Brglez poudarja, da sta zelo dobrodošla recimo aktivni tempomat in pa zavorni sistem, ki omogoča varno zaviranje tudi ko je motocikel nagnjen. Sicer pa je današnji motocikel tudi že sposoben povsem avtonomne vožnje.

Kdo ve, ali so se spremenila mesta, ali avtomobili. Ampak izraz "mestni avtomobili"« že dolgo ni več primeren. Seveda se vsi avtomobili lahko vozijo po mestih in mesta jih, sicer vedno manj gostoljubno, tudi sprejmejo, a majhni avtomobili, primerni za šviganje po ulicah in parkiranje v škrbinah to niso več. Hyundai i20 je lep primer povedanega. Kot azijski konkurent je bil ob vseh atributih v minulih generacijah tudi še cenovno ugoden; no, tudi to je šlo rakom žvižgat.

Hyundai i20, priljubljen tudi na naših cestah, je nov. In lotili so se ga resno; ostre, natančne in odločne linije so pustile korejsko skromnost, ki je bila vesela že, če je v Evropi sploh smela tekmovati, daleč za seboj. Danes je to samozavestno stoječ avto in kar zunanjost obljublja, notranjost nato tudi uresniči. Presenetljivo veliko prostora je v vse štiri strani neba. Enostavno v tem Hyundaiu tudi štirje odrasli ne bodo čutili tesnobe, da ne govorimo, kako vesela bo družina z odraščajočo mladino.

Okoli kokpita je ostalo še nekaj pridiha veselih devetdesetih, ki pa ga povsem prekrije sodoben uporabniški vmesnik in digitalizirano okolje. V zadnji letih se moramo vedno bolj ukvarjati z logičnostjo, intuitivnostjo in dostopnostjo teh elektronskih pomagal, kajti vsa zadeva lahko precej hitro zdrkne prek roba prometne varnosti. Tu je Hyundai premišljen in previden z še nekaj pomoči klasičnih stikal; ponotranjenje vse tiste živopisnosti na ekranih in armaturni plošči, pa zahteva nekaj časa, če že ne lastništva.

Sodobni so tudi agregati; sodobni v smislu zadnje evolucije zniževanja prostornin. Litrski trivaljnik diha s pomočjo turbine, 73 kilovatov je za namen avtomobila več kot dovolj, če pa si zaželite nekaj avtomobilske rekreacije, hitro protestira tudi podvozje, Ki pa je dobrodošlo mehko ob luknjasti realnosti slovenskega regionalnega cestnega omrežja.

Zabeležimo še dve predstavitvi. Najprej – recimo kar lepo presenečenje iz Renaulta. Že nekaj časa je jasno, da se okus kupcev odmika od ustaljenih norm, ki smo jih poznali skoraj celo avtomobilsko stoletje. Nastajajo razredi, podrazredi, niše ... mnogi vozniki bi radi izstopali, bili drugačni, modni.. Tako se je pred časom rodil nekakšen križanec, ki ni le SUV, temveč je SUV kupejevske oblike. Z modo so začeli veliki, dragi in prestižni, zdaj pa se seli po razredih navzdol. Zelo uspešno, če lahko pripomnimo.

Renault ne more stati ob strani. Za nalogo so določili starega dobrega Megana, ga podvrgli popolni stilski transformaciji in nastal je Megane Conquest. Na večini trgov se bo sicer imenoval arrkana, Slovenija z okolico pa je za Renault očitno dovolj pomembna, da smo dobili svoje poimenovanje.

Po prvih kilometrih sodeč gre za zelo zanimiv avtomobil, ki stavi predvsem na atraktivno obliko, a tudi v vseh ostalih pritiklinah, ki jih pričakujemo od sodobnega avtomobila, vse prej kot caplja na začelju.

Druga novost tedna pa je hondin novi model crosstar. Gre v bistvu za model jazz v izvedbi crossover. Avtomobilu so za tri centimetre povečali oddaljenost od tal, je pa tudi nekoliko daljši. Podobno kot jazz se tudi crosstar ponaša s prilagodljivo in prostorno notranjostjo, pogon pa je hibridni. Pogonski agregat je 1,5 litrski bencinski, a se je več kot polovico časa možno peljati tudi na elektriko. Generator proizvaja električno energijo in jo dovaja do baterije oziroma do pogonskih koles. Pri Hondi bodo letos slovenskemu trgu zagotovili 20 vozil crosstar, redna cena znaša 26 tisočakov.

Prihodnji teden pričakujemo prihod dveh novih modelov- to bosta Audijev eTron GT in Hyundai bayon.

 


Avtomobilsko prometne minute

862 epizod


Avtomobilsko prometne minute so namenjene novostim na avtomobilskem trgu, tako svetovnim predstavitvam, kot tudi novim avtomobilom, ki so na voljo kupcem v Sloveniji.

Asistenti prevzemajo nadzor nad motocikli

12.06.2021

Kopica asistenčnih sistemov, ki se je v zadnjih letih naselila v osebne avtomobile in počasi najavlja tudi avtonomno vožnjo, se počasi seli tudi v motocikle. Pravzaprav si težko predstavljamo, da motocikel sam stoji in čaka, da sedemo nanj, potem pa povsem sam tudi pelje. Ampak, pustimo zdaj to kar malo futurističnO prihodnost in preverimo, kaj vse nudi današnji najmodernejši motocikel za več udobja, predvsem pa za več varnosti. Andrej Brglez poudarja, da sta zelo dobrodošla recimo aktivni tempomat in pa zavorni sistem, ki omogoča varno zaviranje tudi ko je motocikel nagnjen. Sicer pa je današnji motocikel tudi že sposoben povsem avtonomne vožnje.

Zelo uporabna sta recimo aktivni tempomat, ki motociklu omogoča avtomatsko zaviranje in pospeševanje in pa zavorni sistem, ki omogoča zaviranje tudi ko je motocikel nagnjen

Kopica asistenčnih sistemov, ki se je v zadnjih letih naselila v osebne avtomobile in počasi najavlja tudi avtonomno vožnjo, se počasi seli tudi v motocikle. Pravzaprav si težko predstavljamo, da motocikel sam stoji in čaka, da sedemo nanj, potem pa povsem sam tudi pelje. Ampak, pustimo zdaj to kar malo futuristično prihodnost in preverimo, kaj vse nudi današnji najmodernejši motocikel za več udobja, predvsem pa za več varnosti.

Andrej Brglez poudarja, da sta zelo dobrodošla recimo aktivni tempomat in pa zavorni sistem, ki omogoča varno zaviranje tudi ko je motocikel nagnjen. Sicer pa je današnji motocikel tudi že sposoben povsem avtonomne vožnje.

Kdo ve, ali so se spremenila mesta, ali avtomobili. Ampak izraz "mestni avtomobili"« že dolgo ni več primeren. Seveda se vsi avtomobili lahko vozijo po mestih in mesta jih, sicer vedno manj gostoljubno, tudi sprejmejo, a majhni avtomobili, primerni za šviganje po ulicah in parkiranje v škrbinah to niso več. Hyundai i20 je lep primer povedanega. Kot azijski konkurent je bil ob vseh atributih v minulih generacijah tudi še cenovno ugoden; no, tudi to je šlo rakom žvižgat.

Hyundai i20, priljubljen tudi na naših cestah, je nov. In lotili so se ga resno; ostre, natančne in odločne linije so pustile korejsko skromnost, ki je bila vesela že, če je v Evropi sploh smela tekmovati, daleč za seboj. Danes je to samozavestno stoječ avto in kar zunanjost obljublja, notranjost nato tudi uresniči. Presenetljivo veliko prostora je v vse štiri strani neba. Enostavno v tem Hyundaiu tudi štirje odrasli ne bodo čutili tesnobe, da ne govorimo, kako vesela bo družina z odraščajočo mladino.

Okoli kokpita je ostalo še nekaj pridiha veselih devetdesetih, ki pa ga povsem prekrije sodoben uporabniški vmesnik in digitalizirano okolje. V zadnji letih se moramo vedno bolj ukvarjati z logičnostjo, intuitivnostjo in dostopnostjo teh elektronskih pomagal, kajti vsa zadeva lahko precej hitro zdrkne prek roba prometne varnosti. Tu je Hyundai premišljen in previden z še nekaj pomoči klasičnih stikal; ponotranjenje vse tiste živopisnosti na ekranih in armaturni plošči, pa zahteva nekaj časa, če že ne lastništva.

Sodobni so tudi agregati; sodobni v smislu zadnje evolucije zniževanja prostornin. Litrski trivaljnik diha s pomočjo turbine, 73 kilovatov je za namen avtomobila več kot dovolj, če pa si zaželite nekaj avtomobilske rekreacije, hitro protestira tudi podvozje, Ki pa je dobrodošlo mehko ob luknjasti realnosti slovenskega regionalnega cestnega omrežja.

Zabeležimo še dve predstavitvi. Najprej – recimo kar lepo presenečenje iz Renaulta. Že nekaj časa je jasno, da se okus kupcev odmika od ustaljenih norm, ki smo jih poznali skoraj celo avtomobilsko stoletje. Nastajajo razredi, podrazredi, niše ... mnogi vozniki bi radi izstopali, bili drugačni, modni.. Tako se je pred časom rodil nekakšen križanec, ki ni le SUV, temveč je SUV kupejevske oblike. Z modo so začeli veliki, dragi in prestižni, zdaj pa se seli po razredih navzdol. Zelo uspešno, če lahko pripomnimo.

Renault ne more stati ob strani. Za nalogo so določili starega dobrega Megana, ga podvrgli popolni stilski transformaciji in nastal je Megane Conquest. Na večini trgov se bo sicer imenoval arrkana, Slovenija z okolico pa je za Renault očitno dovolj pomembna, da smo dobili svoje poimenovanje.

Po prvih kilometrih sodeč gre za zelo zanimiv avtomobil, ki stavi predvsem na atraktivno obliko, a tudi v vseh ostalih pritiklinah, ki jih pričakujemo od sodobnega avtomobila, vse prej kot caplja na začelju.

Druga novost tedna pa je hondin novi model crosstar. Gre v bistvu za model jazz v izvedbi crossover. Avtomobilu so za tri centimetre povečali oddaljenost od tal, je pa tudi nekoliko daljši. Podobno kot jazz se tudi crosstar ponaša s prilagodljivo in prostorno notranjostjo, pogon pa je hibridni. Pogonski agregat je 1,5 litrski bencinski, a se je več kot polovico časa možno peljati tudi na elektriko. Generator proizvaja električno energijo in jo dovaja do baterije oziroma do pogonskih koles. Pri Hondi bodo letos slovenskemu trgu zagotovili 20 vozil crosstar, redna cena znaša 26 tisočakov.

Prihodnji teden pričakujemo prihod dveh novih modelov- to bosta Audijev eTron GT in Hyundai bayon.

 


23.05.2024

Številni podcenjujejo zaviranje pri električnih skirojih

Kako hitro se lahko ustavi voznik e-skiroja, če mu nekaj nenadoma prekriža pot. Pri Zavarovalnici Triglav se zdaj lahko pohvalijo z novo pridobitvijo, in sicer s simulatorjem vožnje z električnim skirojem, ki voznikom lahko pokaže, kako hitro se je mogoče ustaviti, kakšna je zavorna pot. Prve izkušnje so zanimive in zgovorne, namreč ni jih malo, ki se uštejejo in začnejo prepozno zavirati in pač trčijo v oviro, ki je lahko marsikaj ali marsikdo. O novi pridobitvi in izkušnjah na simulatorju bomo govorili z vodjo projektov za varno mobilnost pri omenjeni zavarovalnici Ano Cergolj Kebler in strokovnim sodelavcem oddaje Andrejem Brglezom.


16.05.2024

Kitajski avtomobilizem

O kitajskem avtomobilskem trgu in prodoru kitajskih avtomobilov tudi k nam se zadnje čase veliko govori. Lani je na naše ceste zapeljalo okrog 1100 avtomobilov s Kitajske, letos jih bo gotovo več. Kako je poslovati s Kitajci, kako oni gledajo na naš trg in kako poskušajo s svojimi izdelki prodreti v svet?


09.05.2024

Kitajska s ciljem: postati prvi proizvajalec avtomobilov na svetu

Pri nas so avtomobilski saloni praktično preživeti, povsem drugače pa je na Kitajskem. Tam je avtomobilski val neverjetno velik, praktično čez noč je nastalo preko sto avtomobilskih znamk, proizvodne številke gredo v milijone. Da so avtomobili na pohodu, dokazuje tudi nedavni avtomobilski salon v Pekingu, ki si ga je v desetih dneh ogledalo skoraj 900 tisoč obiskovalcev, videli pa so kar 117 svetovnih premier in 278 električnih in plug-in hibridnih vozil.


25.04.2024

Mnogo motoristov pred nesrečo sploh ne zavira

Čeprav je zavorni sistem ABS tudi na motorjih prisoten že več desetletij, je med motoristi pogosto še vedno aktualna debata o tem, ali se lahko kdo hitreje ustavi z zavornim sistemom ABS ali ne.


18.04.2024

Elektrifikacija vozil je tu, toda kaj bomo z odpadnimi baterijami?

Število električnih vozil na cesti je iz dneva v dan večje. Kako je in bo s servisi, strokovnimi kadri, kako z recikliranjem baterij? Pa ne gre samo za baterije, zraven so še elektromotorji in kup elektronike, za katero so potrebna nova znanja in nova opremljenost servisnih delavnic. Da je to nujno in da se je električni prihodnosti treba prilagoditi zdaj, poudarja Andrej Brglez. Pred dnevi so odprli središče za baterije osebnih in gospodarskih vozil. Kako deluje in kako je opremljeno, o tem generalni direktor skupine Emil Frey za Slovenijo Jožko Tomšič.


11.04.2024

Kitajska je vse večja konkurenca evropski avtomobilski industriji

Slovenska avtomobilska industrija predstavlja v celoti 10 odstotkov slovenskega bruto domačega proizvoda, podjetja v tej dejavnosti prispevajo k petini slovenskega izvoza, zato je nujno, da se prestrukturirajo v skladu z digitalnim in zelenim prehodom. Zato so bo vlada prizadevala do leta 2027 zagotoviti 200 milijonov evrov. Da gre za edinstveno povezovanje med državo, znanostjo in gospodarstvom.


04.04.2024

Gumarska industrija si mane roke zaradi elektrifikacije vozil

Lahko bi rekli, da razvoj v gumarski industriji sicer napreduje, a so na drugi strani spremembe počasne, rast majhna in prodaja težka, ker je ponudbe veliko. Zdaj pa kaže, da se le začenjajo bolj konkretne spremembe, ki jih določajo električni avtomobili. Kakšni so rezultati raziskav na tem področju in kaj se obeta?


04.04.2024

Električni avtomobili prinašajo renesanso v gumarsko industrijo

Lahko bi rekli, da razvoj v gumarski industriji sicer napreduje, a so na drugi strani spremembe počasne, rast majhna in prodaja težka, ker je ponudbe veliko. Zdaj pa kaže, da se le začenjajo bolj konkretne spremembe, ki jih določajo električni avtomobili. Kakšni so rezultati raziskav na tem področju in kaj se obeta, je Janez Martinčič preveril pri poznavalcu avtomobilov in mobilnosti Andreju Brglezu.


28.03.2024

Avtomobilski oglasi tudi čez mejo dobrega okusa

Z Andrejem Brglezom o tem, da so oglasi za avtomobile dandanes zelo pestri, včasih tudi že čez mejo dobrega okusa. V zadnjem času so posamezne reklame za avtomobile bolj ozko usmerjene, namenjene točno določenim skupinam uporabnikov. Na ta način skušajo proizvajalci oziroma prodajalci ta ali oni avtomobil približati točno določeni osebi in jo prepričati, da je namenjen prav njej. Ni dvoma, da na mnoge potencialne kupce tovrstna reklama bolj ali manj deluje.


14.03.2024

SharePlanica: Dostop v Planico tudi za osebe z invalidnostjo

Letos bo, kar zadeva obisk Planice, že drugo leto zapored obiskovalcem v pomoč car-sharing platforma "Shareplanica". Na ta način poskušajo zmanjšati število avtomobilov na parkiriščih ob prizorišču. Letos pa so akcijo še nadgradili, na platformi se namreč lahko povezujejo osebe z invalidnostjo, ki bi želele priti v Planico in tisti, ki so jih pripravljeni tja peljati. Pokrovitelj akcije je Mastercard, med ambasadorji akcije pa je tudi nekaj znanih imen, med njimi Jurij Tepeš in Cene Prevc.


07.03.2024

Vsi smo na isti poti

Ob svetovnem dnevu varčevanja z energijo in trajnostnega odnosa do okolja sta Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo in Agencija za varnost prometa ustvarila novo video-kampanjo 'Vsi smo na isti poti'. V njej poudarjajo pomen medsebojnega spoštovanja in ozaveščenosti vseh udeležencev v prometu. V glavni vlogi nastopa kolesar, ki med vožnjo opazuje, kako se do njega obnašajo drugi udeleženci v prometu, seveda pa se mora tudi sam obnašati strpno in prijazno do drugih. Sogovornika Janeza Martinčiča bosta nacionalni koordinator za kolesarjenje Gregor Steklačič in igralka Gorka Berden, ki nastopa v spotih.


29.02.2024

Evropski avto leta

Po slovenskem avtu leta 2024 smo zdaj dobili tudi evropski avto leta. To je električni renault scenic e-tech. Med glasovalci je že nekaj let slovenski novinar Sebastjan Plevnjak.


22.02.2024

Večje je lepše, a tudi bolj uporabno?

Avtomobili postajajo vse večji, pa tudi težji, predvsem so na teži pridobili električni avtomobili. Ta rast avtomobilov ima seveda svoje vzroke in prednosti, imajo pa vse te povečave tudi nekatere negativne posledice. Zato se tudi Andrej Brglez upravičeno sprašuje, če smo ubrali pravo pot, saj predvsem okolju na ta način zagotovo ne delamo usluge.


15.02.2024

Kako zanesljivi so naši avtomobili?

Kako zanesljivi so avtomobili, ki jih vozimo? Izpostavljamo rezultate mednarodne raziskave o zadovoljstvu z avtomobili. Lani spomladi in poleti je potekala v več evropskih državah, tudi v Sloveniji, skupno pa je v njej sodelovalo več kot 30.000 potrošnikov za približno toliko avtomobilov.


01.02.2024

Anatomija vožnje

Anonimizirani podatki več kot 100 tisoč uporabnikov mobilne aplikacije DRAJV, ki spremlja in ocenjuje način vožnje ter nagrajuje varne voznike, so na novo zaživeli na DRAJV zemljevidu, ki je javno dostopen vsem uporabnikom. Na enem mestu so tako zbrani podatki o najbolj nevarnih odsekih oziroma najpogostejših izzivih v prometu.


25.01.2024

50 let golfa, simbola ljudskega avtomobila

Edini avtomobil, po katerem smo poimenovali kar razred, kateremu pripada, je volkswagnov golf. Letos praznuje abrahama, v osmih generacijah so jih izdelali in prodali več kot 37 milijonov.


18.01.2024

Naj bodo naši najmlajši v avtu varni

V prihodnjih minutah pa k najmlajšim udeležencem v prometu, ki so kot sopotniki v prometu povsem odvisni od nas. Nekateri se še vedno premalo zavedajo, kako zelo pomembno je, da imamo dober otroški varnostni sedež, pa seveda tudi, da je ustrezno nameščen.


11.01.2024

Kaj prinaša novi potniški center v Ljubljani?

Začela se je gradnja novega potniškega centra v Ljubljani, ki seveda prinaša kar nekaj motenj v prometu. Gradnja bo po napovedih trajala dve leti in v tem času se bomo morali prilagajati občasnim zaporam in oviram na gradbišču. Če bi tak ali podoben projekt izpeljali pred recimo vsaj 30 leti, bi bilo danes marsikaj drugače. Ampak kar zadeva mobilnosti, smo zadaj še kje.


04.01.2024

Električna mobilnost v 2024

V preteklem letu smo zelo veliko govorili o električni mobilnosti. Na tem področju so zelo močni kitajski proizvajalci, ki so tudi odgovorni, da so proizvajalci električnih vozil le začeli počasi popuščati s cenami, ki pa so še vedno zelo visoke. Kakšne so smernice in kaj lahko pričakujemo letos in v prihodnjih letih? O vsem tem Janez Martinčič in Andrej Brglez.


28.12.2023

Mobilnost v 2023 | Andrej Brglez

V minutah za mobilnost se bomo tokrat ozrli nazaj na leto, ki se izteka. Andrej Brglez nas spomni, da so uničujoče poplave pri nas vplivale tudi na mobilnost, da je bilo veliko avtomobilov poplavljenih, pa da so cene avtomobilov še naprej rasle in da je rasla tudi prodaja električnih avtomobilov. Ta je v Evropi letos prvič presegla prodajo dizelskih avtomobilov. Sicer pa sprehod po svetu pokaže, da so avtomobilske zgodbe po različnih koncih sveta zelo različne.


Stran 1 od 44
Prijavite se na e-novice

Prijavite se na e-novice

Neveljaven email naslov