Obvestila

Ni obvestil.

Obvestila so izklopljena . Vklopi.

Kazalo

Predlogi

Ni najdenih zadetkov.


Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

MMC RTV 365 Radio Televizija mojRTV × Menu

Parkirišča za invalide

23.04.2022

Z razvojem tehnologij v avtomobilski industriji se večajo tudi možnosti invalidov, da postanejo samostojni vozniki. Mobilnost seveda krepko pripomore tudi k večji vključenosti v družbo. A težava je, da je še vedno veliko tistih, ki se ne zavedajo pomembnosti zadostnega zagotovljenega prostora za vstop oziroma izstop invalida iz vozila. V društvu za mobilnost invalidov Moja pot so tako na platformi YouTube objavili štiri spote, ki opozarjajo na omenjeno problematiko. No, nekateri še vedno parkirajo na mestih označenih za invalide, a Andrej Brglez opozarja, da ni težava samo v tem. Nekateri parkirajo tik ob rumeni črti ali celo s kolesi na njej in že s tem invalidom povzročajo težave. Mnogi premalokrat pomislimo na to.

Žal je še vedno veliko tistih, ki se ne zavedajo pomembnosti zadostnega zagotovljenega prostora za vstop oziroma izstop invalida iz vozila.

Z razvojem tehnologij v avtomobilski industriji se večajo tudi možnosti invalidov, da postanejo samostojni vozniki. Mobilnost seveda krepko pripomore tudi k večji vključenosti v družbo. A težava je, da je še vedno veliko tistih, ki se ne zavedajo pomembnosti zadostnega zagotovljenega prostora za vstop oziroma izstop invalida iz vozila. V društvu za mobilnost invalidov Moja pot so tako na platformi YouTube objavili štiri spote, ki opozarjajo na omenjeno problematiko. No, nekateri še vedno parkirajo na mestih označenih za invalide, a Andrej Brglez opozarja, da ni težava samo v tem. Nekateri parkirajo tik ob rumeni črti ali celo s kolesi na njej in že s tem invalidom povzročajo težave. Mnogi premalokrat pomislimo na to.

Čeprav so zadnje čase v modi avtomobili, v katerih se sedi nekoliko višje, se mi ne pritožujemo nad avtomobiloma, ki sta nas obiskala pred kratkim. Za prvega se že dolgo ve, da ima vse, kar imajo veliki, danes trdimo podobno tudi za drugega. Vozili smo renaulta clia in škodo fabio.                                                                          Clio z nacionalno oznako I Feel Slovenia ponuja nekaj dodatkov, ki so vozniku v veselje, recimo 360-stopinjski nadzor okolice, pa sistem za nastavitev voznih programov, LED žaromete s sistemom samodejnega preklopa med kratkim in dolgim svetlobnim snopom, vsebuje pa tudi dobro delujočo multimedijsko napravo. Samodejne klimatske naprave in kartice za prostoročno odklepanje ter še nekaj dodatkov, ki poskrbijo, da je tak clio tudi na pogled atraktivnejši, ne bomo posebej omenjali.                                                                                                                                                                                                                                                        Kar zadeva vozne lastnosti, ne bi smeli imeti pripomb. Avtomobil je dobro vodljiv in ubogljiv, res pa je, da od 67-kilovatnega litrskega trivaljnika ne smemo pričakovati preveč. Če smo v avtu sami, potem je živahen in poskočen, če ga napolnimo s potniki in prtljago, pa bi si včasih želeli malo več moči oziroma si moramo pomagati s pogostejšim prestavljanjem šeststopenjskega menjalnika – takrat tudi poraba preseže mejo šestih litrov.                                                                Clio I Feel Slovenia stane dobrih 16 tisočakov in v tej izvedbi zagotovo pomeni zelo solidno razmerje med ceno, opremo in kakovostjo. Ne dvomimo, da bo še naprej najbolje prodajan avtomobil v Sloveniji – s tem posebnim paketom se še bolj približuje slovenskemu kupcu.

Ena izmed resnih konkurentk Renaultevemu cliu je zagotovo škoda fabia. V zadnji generaciji prihaja kar občutno daljša (zdaj je s 411 cm tudi za 6 cm daljša od clia); ker je tudi za skoraj 5 cm širša, je njena podoba tudi dosti privlačnejša. Med tekmece prihaja brez sramu, saj je obdarjena z napredno tehnologijo iz koncerna, ob vsej moderni ponudbi pa imajo pri Škodi v rokavu še nekaj posebnosti. Ena teh je recimo dežnik v vratih, ki je bil pred leti najprej le v največjem superbu, značilnost pa je tudi kopica odlagalnih mest. Da je fabia avtomobil, ki bi bil rad še bolj družinski, dokazuje tudi možnost pritrditve otroškega sedeža na sovoznikov sedež – ta ima tudi poklopljiv naslon.                                                                                                                                                                                                          Ob tem, da je nova fabia večja in pametnejša, je treba poudariti tudi, da je notranjost že na pogled sodobnejša, opazni so dobri materiali in natančnejša izdelava.    Testno fabio je poganjal litrski 70-kilovatni bencinski trivaljnik, ki dobro sodeluje s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, ugotovili smo povprečno porabo blizu šest litrov. Dodajmo še to, da je fabia primerljiva s cliem, tudi kar zadeva ceno – s kar bogato opremo ambition pridemo na dobrih 16 tisočakov. Obiskala sta nas torej avtomobila iz manjšega razreda, v katerem pa mnogi že iščejo in tudi najdejo zelo solidne družinske prevoznike.

Zdaj pa naprej k tistim velikim, največjim. Pri Audiju so prenovili svojo 519 oziroma v podaljšani izvedbi 532 cm dolgo admiralsko ladjo z oznako A8. Omembe vredni so novi žarometi, ki poleg običajnih svetilnih diod in matričnega snopa vsebujejo kar 1,3 milijona zrcalc, ki delijo svetlobo na mikroskopsko majhne pike in izjemno natančno razporejajo svetlobni snop pred avtomobilom. Vozilo zdaj premore več kot 40 elektronskih sistemov, nekaj jih je v serijski opremi. V motorni ponudbi sta trilitrska šestvaljnika – še vedno turbodizelski z 210 kilovati in bencinski z 250-imi, ter v najbolj športnem modelu S8 štirilitrski bencinski osemvaljnik s 420 kilovati moči. Priključno hibridna kombinacija bencinskega in električnega motorja razvije 338 kilovatov. Najcenejši A8 stane malo pod sto tisočakov.

Še lexus danes omenimo. Pokazali so svoj novi model RZ. Gre za električnega križanca z dvema elektromotorjema – na sprednji osi 150, na zadnji pa 80 kilovatov, torej z 230 kilovati sistemske moči in dosegom čez 400 kilometrov. K nam se po napovedih pripelje v začetku prihodnjega leta.

 


Avtomobilsko prometne minute

859 epizod


Avtomobilsko prometne minute so namenjene novostim na avtomobilskem trgu, tako svetovnim predstavitvam, kot tudi novim avtomobilom, ki so na voljo kupcem v Sloveniji.

Parkirišča za invalide

23.04.2022

Z razvojem tehnologij v avtomobilski industriji se večajo tudi možnosti invalidov, da postanejo samostojni vozniki. Mobilnost seveda krepko pripomore tudi k večji vključenosti v družbo. A težava je, da je še vedno veliko tistih, ki se ne zavedajo pomembnosti zadostnega zagotovljenega prostora za vstop oziroma izstop invalida iz vozila. V društvu za mobilnost invalidov Moja pot so tako na platformi YouTube objavili štiri spote, ki opozarjajo na omenjeno problematiko. No, nekateri še vedno parkirajo na mestih označenih za invalide, a Andrej Brglez opozarja, da ni težava samo v tem. Nekateri parkirajo tik ob rumeni črti ali celo s kolesi na njej in že s tem invalidom povzročajo težave. Mnogi premalokrat pomislimo na to.

Žal je še vedno veliko tistih, ki se ne zavedajo pomembnosti zadostnega zagotovljenega prostora za vstop oziroma izstop invalida iz vozila.

Z razvojem tehnologij v avtomobilski industriji se večajo tudi možnosti invalidov, da postanejo samostojni vozniki. Mobilnost seveda krepko pripomore tudi k večji vključenosti v družbo. A težava je, da je še vedno veliko tistih, ki se ne zavedajo pomembnosti zadostnega zagotovljenega prostora za vstop oziroma izstop invalida iz vozila. V društvu za mobilnost invalidov Moja pot so tako na platformi YouTube objavili štiri spote, ki opozarjajo na omenjeno problematiko. No, nekateri še vedno parkirajo na mestih označenih za invalide, a Andrej Brglez opozarja, da ni težava samo v tem. Nekateri parkirajo tik ob rumeni črti ali celo s kolesi na njej in že s tem invalidom povzročajo težave. Mnogi premalokrat pomislimo na to.

Čeprav so zadnje čase v modi avtomobili, v katerih se sedi nekoliko višje, se mi ne pritožujemo nad avtomobiloma, ki sta nas obiskala pred kratkim. Za prvega se že dolgo ve, da ima vse, kar imajo veliki, danes trdimo podobno tudi za drugega. Vozili smo renaulta clia in škodo fabio.                                                                          Clio z nacionalno oznako I Feel Slovenia ponuja nekaj dodatkov, ki so vozniku v veselje, recimo 360-stopinjski nadzor okolice, pa sistem za nastavitev voznih programov, LED žaromete s sistemom samodejnega preklopa med kratkim in dolgim svetlobnim snopom, vsebuje pa tudi dobro delujočo multimedijsko napravo. Samodejne klimatske naprave in kartice za prostoročno odklepanje ter še nekaj dodatkov, ki poskrbijo, da je tak clio tudi na pogled atraktivnejši, ne bomo posebej omenjali.                                                                                                                                                                                                                                                        Kar zadeva vozne lastnosti, ne bi smeli imeti pripomb. Avtomobil je dobro vodljiv in ubogljiv, res pa je, da od 67-kilovatnega litrskega trivaljnika ne smemo pričakovati preveč. Če smo v avtu sami, potem je živahen in poskočen, če ga napolnimo s potniki in prtljago, pa bi si včasih želeli malo več moči oziroma si moramo pomagati s pogostejšim prestavljanjem šeststopenjskega menjalnika – takrat tudi poraba preseže mejo šestih litrov.                                                                Clio I Feel Slovenia stane dobrih 16 tisočakov in v tej izvedbi zagotovo pomeni zelo solidno razmerje med ceno, opremo in kakovostjo. Ne dvomimo, da bo še naprej najbolje prodajan avtomobil v Sloveniji – s tem posebnim paketom se še bolj približuje slovenskemu kupcu.

Ena izmed resnih konkurentk Renaultevemu cliu je zagotovo škoda fabia. V zadnji generaciji prihaja kar občutno daljša (zdaj je s 411 cm tudi za 6 cm daljša od clia); ker je tudi za skoraj 5 cm širša, je njena podoba tudi dosti privlačnejša. Med tekmece prihaja brez sramu, saj je obdarjena z napredno tehnologijo iz koncerna, ob vsej moderni ponudbi pa imajo pri Škodi v rokavu še nekaj posebnosti. Ena teh je recimo dežnik v vratih, ki je bil pred leti najprej le v največjem superbu, značilnost pa je tudi kopica odlagalnih mest. Da je fabia avtomobil, ki bi bil rad še bolj družinski, dokazuje tudi možnost pritrditve otroškega sedeža na sovoznikov sedež – ta ima tudi poklopljiv naslon.                                                                                                                                                                                                          Ob tem, da je nova fabia večja in pametnejša, je treba poudariti tudi, da je notranjost že na pogled sodobnejša, opazni so dobri materiali in natančnejša izdelava.    Testno fabio je poganjal litrski 70-kilovatni bencinski trivaljnik, ki dobro sodeluje s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, ugotovili smo povprečno porabo blizu šest litrov. Dodajmo še to, da je fabia primerljiva s cliem, tudi kar zadeva ceno – s kar bogato opremo ambition pridemo na dobrih 16 tisočakov. Obiskala sta nas torej avtomobila iz manjšega razreda, v katerem pa mnogi že iščejo in tudi najdejo zelo solidne družinske prevoznike.

Zdaj pa naprej k tistim velikim, največjim. Pri Audiju so prenovili svojo 519 oziroma v podaljšani izvedbi 532 cm dolgo admiralsko ladjo z oznako A8. Omembe vredni so novi žarometi, ki poleg običajnih svetilnih diod in matričnega snopa vsebujejo kar 1,3 milijona zrcalc, ki delijo svetlobo na mikroskopsko majhne pike in izjemno natančno razporejajo svetlobni snop pred avtomobilom. Vozilo zdaj premore več kot 40 elektronskih sistemov, nekaj jih je v serijski opremi. V motorni ponudbi sta trilitrska šestvaljnika – še vedno turbodizelski z 210 kilovati in bencinski z 250-imi, ter v najbolj športnem modelu S8 štirilitrski bencinski osemvaljnik s 420 kilovati moči. Priključno hibridna kombinacija bencinskega in električnega motorja razvije 338 kilovatov. Najcenejši A8 stane malo pod sto tisočakov.

Še lexus danes omenimo. Pokazali so svoj novi model RZ. Gre za električnega križanca z dvema elektromotorjema – na sprednji osi 150, na zadnji pa 80 kilovatov, torej z 230 kilovati sistemske moči in dosegom čez 400 kilometrov. K nam se po napovedih pripelje v začetku prihodnjega leta.

 


25.04.2024

Mnogo motoristov pred nesrečo sploh ne zavira

Čeprav je zavorni sistem ABS tudi na motorjih prisoten že več desetletij, je med motoristi pogosto še vedno aktualna debata o tem, ali se lahko kdo hitreje ustavi z zavornim sistemom ABS ali ne.


18.04.2024

Elektrifikacija vozil je tu, toda kaj bomo z odpadnimi baterijami?

Število električnih vozil na cesti je iz dneva v dan večje. Kako je in bo s servisi, strokovnimi kadri, kako z recikliranjem baterij? Pa ne gre samo za baterije, zraven so še elektromotorji in kup elektronike, za katero so potrebna nova znanja in nova opremljenost servisnih delavnic. Da je to nujno in da se je električni prihodnosti treba prilagoditi zdaj, poudarja Andrej Brglez. Pred dnevi so odprli središče za baterije osebnih in gospodarskih vozil. Kako deluje in kako je opremljeno, o tem generalni direktor skupine Emil Frey za Slovenijo Jožko Tomšič.


11.04.2024

Kitajska je vse večja konkurenca evropski avtomobilski industriji

Slovenska avtomobilska industrija predstavlja v celoti 10 odstotkov slovenskega bruto domačega proizvoda, podjetja v tej dejavnosti prispevajo k petini slovenskega izvoza, zato je nujno, da se prestrukturirajo v skladu z digitalnim in zelenim prehodom. Zato so bo vlada prizadevala do leta 2027 zagotoviti 200 milijonov evrov. Da gre za edinstveno povezovanje med državo, znanostjo in gospodarstvom.


04.04.2024

Gumarska industrija si mane roke zaradi elektrifikacije vozil

Lahko bi rekli, da razvoj v gumarski industriji sicer napreduje, a so na drugi strani spremembe počasne, rast majhna in prodaja težka, ker je ponudbe veliko. Zdaj pa kaže, da se le začenjajo bolj konkretne spremembe, ki jih določajo električni avtomobili. Kakšni so rezultati raziskav na tem področju in kaj se obeta?


04.04.2024

Električni avtomobili prinašajo renesanso v gumarsko industrijo

Lahko bi rekli, da razvoj v gumarski industriji sicer napreduje, a so na drugi strani spremembe počasne, rast majhna in prodaja težka, ker je ponudbe veliko. Zdaj pa kaže, da se le začenjajo bolj konkretne spremembe, ki jih določajo električni avtomobili. Kakšni so rezultati raziskav na tem področju in kaj se obeta, je Janez Martinčič preveril pri poznavalcu avtomobilov in mobilnosti Andreju Brglezu.


28.03.2024

Avtomobilski oglasi tudi čez mejo dobrega okusa

Z Andrejem Brglezom o tem, da so oglasi za avtomobile dandanes zelo pestri, včasih tudi že čez mejo dobrega okusa. V zadnjem času so posamezne reklame za avtomobile bolj ozko usmerjene, namenjene točno določenim skupinam uporabnikov. Na ta način skušajo proizvajalci oziroma prodajalci ta ali oni avtomobil približati točno določeni osebi in jo prepričati, da je namenjen prav njej. Ni dvoma, da na mnoge potencialne kupce tovrstna reklama bolj ali manj deluje.


14.03.2024

SharePlanica: Dostop v Planico tudi za osebe z invalidnostjo

Letos bo, kar zadeva obisk Planice, že drugo leto zapored obiskovalcem v pomoč car-sharing platforma "Shareplanica". Na ta način poskušajo zmanjšati število avtomobilov na parkiriščih ob prizorišču. Letos pa so akcijo še nadgradili, na platformi se namreč lahko povezujejo osebe z invalidnostjo, ki bi želele priti v Planico in tisti, ki so jih pripravljeni tja peljati. Pokrovitelj akcije je Mastercard, med ambasadorji akcije pa je tudi nekaj znanih imen, med njimi Jurij Tepeš in Cene Prevc.


07.03.2024

Vsi smo na isti poti

Ob svetovnem dnevu varčevanja z energijo in trajnostnega odnosa do okolja sta Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo in Agencija za varnost prometa ustvarila novo video-kampanjo 'Vsi smo na isti poti'. V njej poudarjajo pomen medsebojnega spoštovanja in ozaveščenosti vseh udeležencev v prometu. V glavni vlogi nastopa kolesar, ki med vožnjo opazuje, kako se do njega obnašajo drugi udeleženci v prometu, seveda pa se mora tudi sam obnašati strpno in prijazno do drugih. Sogovornika Janeza Martinčiča bosta nacionalni koordinator za kolesarjenje Gregor Steklačič in igralka Gorka Berden, ki nastopa v spotih.


29.02.2024

Evropski avto leta

Po slovenskem avtu leta 2024 smo zdaj dobili tudi evropski avto leta. To je električni renault scenic e-tech. Med glasovalci je že nekaj let slovenski novinar Sebastjan Plevnjak.


22.02.2024

Večje je lepše, a tudi bolj uporabno?

Avtomobili postajajo vse večji, pa tudi težji, predvsem so na teži pridobili električni avtomobili. Ta rast avtomobilov ima seveda svoje vzroke in prednosti, imajo pa vse te povečave tudi nekatere negativne posledice. Zato se tudi Andrej Brglez upravičeno sprašuje, če smo ubrali pravo pot, saj predvsem okolju na ta način zagotovo ne delamo usluge.


15.02.2024

Kako zanesljivi so naši avtomobili?

Kako zanesljivi so avtomobili, ki jih vozimo? Izpostavljamo rezultate mednarodne raziskave o zadovoljstvu z avtomobili. Lani spomladi in poleti je potekala v več evropskih državah, tudi v Sloveniji, skupno pa je v njej sodelovalo več kot 30.000 potrošnikov za približno toliko avtomobilov.


01.02.2024

Anatomija vožnje

Anonimizirani podatki več kot 100 tisoč uporabnikov mobilne aplikacije DRAJV, ki spremlja in ocenjuje način vožnje ter nagrajuje varne voznike, so na novo zaživeli na DRAJV zemljevidu, ki je javno dostopen vsem uporabnikom. Na enem mestu so tako zbrani podatki o najbolj nevarnih odsekih oziroma najpogostejših izzivih v prometu.


25.01.2024

50 let golfa, simbola ljudskega avtomobila

Edini avtomobil, po katerem smo poimenovali kar razred, kateremu pripada, je volkswagnov golf. Letos praznuje abrahama, v osmih generacijah so jih izdelali in prodali več kot 37 milijonov.


18.01.2024

Naj bodo naši najmlajši v avtu varni

V prihodnjih minutah pa k najmlajšim udeležencem v prometu, ki so kot sopotniki v prometu povsem odvisni od nas. Nekateri se še vedno premalo zavedajo, kako zelo pomembno je, da imamo dober otroški varnostni sedež, pa seveda tudi, da je ustrezno nameščen.


11.01.2024

Kaj prinaša novi potniški center v Ljubljani?

Začela se je gradnja novega potniškega centra v Ljubljani, ki seveda prinaša kar nekaj motenj v prometu. Gradnja bo po napovedih trajala dve leti in v tem času se bomo morali prilagajati občasnim zaporam in oviram na gradbišču. Če bi tak ali podoben projekt izpeljali pred recimo vsaj 30 leti, bi bilo danes marsikaj drugače. Ampak kar zadeva mobilnosti, smo zadaj še kje.


04.01.2024

Električna mobilnost v 2024

V preteklem letu smo zelo veliko govorili o električni mobilnosti. Na tem področju so zelo močni kitajski proizvajalci, ki so tudi odgovorni, da so proizvajalci električnih vozil le začeli počasi popuščati s cenami, ki pa so še vedno zelo visoke. Kakšne so smernice in kaj lahko pričakujemo letos in v prihodnjih letih? O vsem tem Janez Martinčič in Andrej Brglez.


28.12.2023

Mobilnost v 2023 | Andrej Brglez

V minutah za mobilnost se bomo tokrat ozrli nazaj na leto, ki se izteka. Andrej Brglez nas spomni, da so uničujoče poplave pri nas vplivale tudi na mobilnost, da je bilo veliko avtomobilov poplavljenih, pa da so cene avtomobilov še naprej rasle in da je rasla tudi prodaja električnih avtomobilov. Ta je v Evropi letos prvič presegla prodajo dizelskih avtomobilov. Sicer pa sprehod po svetu pokaže, da so avtomobilske zgodbe po različnih koncih sveta zelo različne.


14.12.2023

Trg rabljenih električnih vozil

Ker so električna vozila z nami že kar nekaj let, je na trgu tudi vedno več rabljenih. Kupci pa se za nakup takih težko odločajo, saj je neznank še preveč, predvsem pa ne zaupajo kakovosti baterij, ki so del avtomobila, okoli katerega se pravzaprav vse vrti.


07.12.2023

Velik porast spletne prodaje avtomobilov v Sloveniji in izbor avta leta

Vemo, da prodaja avtomobilov še vedno v veliki meri temelji na obisku avtomobilskega salona, ampak nakupni proces se tudi v tej panogi pri večini kupcev začne na spletu. Vendar pa se nakupne poti spreminjajo, tudi pri nas. Spomnimo, kako je prodaja tekstila in obutve prek interneta postala izjemen posel, počasi podobne nakupne navade prodirajo tudi na področje prodaje avtomobilov, tudi rabljenih. Kako hitro gre slovenski kupec na nova polja spletnega nakupovanja? Sogovornik: - Marin Vladović, izvršni direktor in partner platforme AutoBrief


30.11.2023

Mobilnost: Razvoj avtomobilskih žarometov in njihova prihodnost

Avtomobilska industrija iz leta v leto beleži izjemen napredek pri razvoju praktično vseh avtomobilskih sklopov. Eden pomembnejših in še kako dobrodošlih za voznika je napredek pri razvoju avtomobilskih svetil, predvsem žarometov. Zadnje čase je popularna t. i. LED matrična tehnologija, ki je s pomočjo več tisoč LED diod v žarometu sposobna usmerjati množico svetlobnih snopov, ki so neodvisni drug od drugega in tako lahko dinamično osvetljujejo različne segmente ceste. Sogovornik: - vodja razvoja žarometov v Hella Saturnus Janez Nučič


Stran 1 od 43
Prijavite se na e-novice

Prijavite se na e-novice

Neveljaven email naslov