Trenutno se predvaja:
Maribor 2
1. januar 2021 ob 15:57 Zgodbe

Slovenija je letošnja nosilka naziva Evropska gastronomska regija

Vse več je turistov, ki sledijo kulinaričnim užitkom dežele
Foto: Radio Maribor/Nataša Kuhar
Foto: Radio Maribor/Nataša Kuhar

Slovenija je v leto 2021 vstopila z nazivom Evropska gastronomska regija. Pandemija je sicer omejila nekatere dejavnosti, ki bi prispevale k promociji naše dežele, to pa ne spremeni dejstva, da je bila že prepoznana kot edinstvena, vrhunska gastronomska destinacija za butična, 5-zvezdična doživetja. Slovenija je edina evropska država, ki povezuje Alpe, Mediteran, Kras in Panonsko nižino; izjemna raznolikost pokrajin in narave pa se povezuje s pestrostjo kulture in gastronomije.
Sodobni turisti ne potujejo zgolj zaradi znamenitosti. Vse več je tudi takih, ki sledijo kulinaričnim užitkom dežele. Zunaj naših meja se že dolgo govori o Sloveniji in njenih 24-ih gastronomskih regijah; o tem pričajo najrazličnejše uvrstitve, nazivi in članki v medijih, pa vodnik Gault-Millau in še letošnji Michelinov vodnik, v katerem so se znašle naše vrhunske restavracije. Vse to zdaj zaokrožuje še naziv Evropska gastronomska regija. Odkar ga podeljujejo, se je prvič zgodilo, da je lahko kandidirala kar cela država; pred tem so ga prejele le posamezne regije. Prestižno poimenovanje je priznanje vsem, ki so vključeni v gastronomsko ponudbo, tako na področju pridelave in predelave živil kot tudi pri izvedbi in promociji gastronomije. Doktor Aleš Gačnik s Fakultete za turistične študije Univerze na Primorskem je prepričan, da je prav hrana temelj za pripovedovanje zgodb na področju gastronomskega turizma, pri tem je zelo pomembno tudi povezovanje.
Pomembno vlogo pri kandidaturi je imel etnolog in umetnostni zgodovinar doktor Janez Bogataj, ki je uredil publikacijo Okusiti Slovenijo. Z njo se je država tudi predstavila. In kaj nam prinaša naziv: «Če ne bi bilo koronavirusne bolezni bi imeli možnosti in priložnosti veliko več. Po mojem pa je največja prednost te vključitve v evropsko družino ta, da začnemo v večji meri komunicirati z ostalimi regijami. Slovenci smo premalo odprti, Evropska unija pa temelji na komuniciranj in, izmenjavi izkušenj na vseh področjih. To ne pomeni kopiranja, ampak, da spoznavamo druga lokalna in regionalna okolja in se tako tudi sami bogatimo.«

Visoko kakovostna, inovativna in avtentična ponudba hrane in vina

Vizija naše države je doseči še dodatno prepoznavnost z visoko kakovostno, inovativno, avtentično ponudbo hrane in vina številnih butičnih ponudnikov. Marjan Cukrov z Ministrstva za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano izpostavlja, da je projekt namenjen tudi predstavitvi stanja na področju gastronomije. Po njegovem so želeli s tem projektom doseči nekakšen popis stanja kakovosti gastronomske ponudbe v Sloveniji in jo dvigniti na tak nivo, ki ustreza standardom razvitih gastronomskih držav. Rezultati truda na tem področju pa se že poznajo, je prepričana Barbara Zmrzlikar iz Slovenske turistične organizacije. Pred dobrim mesecem nas je razveselila objava v enem najprestižnejših in vplivnih medijev na področju turizma, Conde Nast Travellerju, ki nas je postavil na prvo mesto med najbolj zaželenimi destinacijami prihodnjega leta. Med razlogi so izpostavili vrhunsko kulinariko in trajnostno naravnanost.

Prihodnost brez pandemije tako prinaša priložnosti za našo deželo. Kdor bi želel spoznati najbolj prepoznavne jedi in pijače 24-ih slovenskih gastronomskih regij in treh vinorodnih dežel, bi moral vse leto prav vsak dan okušati kaj drugega – toliko je namreč značilnih in prepoznavnih slovenskih jedi in pijač. In prav ta kulinarična pestrost je vse pomembnejši razlog za obisk Slovenije, letošnje Evropske gastronomske regije.

Nataša Kuhar

Nazaj na vrh