Traffic hotline 080 80 15

22. May 2020 at 08:15 EU, Slovenija, svet Euranet Plus

Med zmagovalci hackathona #EUvsVirus tudi Slovenci

Foto: European Community/ec.europa.eu
Foto: European Community/ec.europa.eu

Pred kratkim so razglasili zmagovalce prvega panevropskega hackathona #EUvsVirus. Izbranih je bilo 117 rešitev, ki podpirajo ukrepe za okrevanje v času pandemije COVID-19. Med temi sta tudi dva projekta, kjer sta v ekipi sodelovali tudi udeleženki iz Slovenije.

Prvi panevropski hackathon #EUvsVirus je potekal med 24. in 26. aprilom pod okriljem Evropskega inovacijskega sveta v sodelovanju z Evropsko komisijo, državami članicami, organizacijami, civilno družbo, inovatorji, partnerji in investitorji iz celotne Evrope. Preko spleta je sodelovalo skoraj 21.000 udeležencev, 2.600 mentorjev, 400 žirantov in več kot 500 prostovoljcev.

Izvedbeni partner hackathona za Slovenijo je bil Tehnološki park Ljubljana, v sodelovanju z Ministrstvom za izobraževanje, znanost in šport ter Ministrstvom za javno upravo in s partnerji slovenskega podjetniškega ekosistema.

,,Posebna prednost tega hackathona je, da je sama organizacija potekala od spodaj navzgor, da je zagotavljala temeljni namen, tj. združiti najbolj inovativne vedoželjne skupine in posameznike pri iskanju rešitev ob nastopu pandemije,'' pove državni sekretar Jure Gašparič z Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport.

Hackathon #EUvsVirus je naslavljal teme razvoja inovativnih rešitev za različne globalne izzive, izhajajoče iz pandemije COVID-19. Sodelujoči so ob uporabi številnih digitalnih orodij in platform rešitve lahko prispevali k šestim ključnim izzivom: zdravje in življenje, neprekinjeno sodelovanje, družbena in politična kohezivnost, delo in učenje na daljavo, digitalne finance in drugo, pove Gašparič: ,,Posamezniki so bili organizirani v skupine glede na izziv, ki so ga naslavljali. Vsaki skupini je bil dodeljen mentor, ki je vodil celoten proces oblikovanja rešitve. Zlasti pomembno je bilo, da je bila rešitev kolikor mogoče celovita, in da jo je mogoče prenesti v prakso v roku šestih mesecev.''

Zmagovalne ekipe, ki so bile izbrane na ravni posameznih domen in posameznih izzivov, prihajajo iz 114 držav EU in celotnega sveta. Po besedah Gašpariča so med 117-imi zmagovalnimi rešitvami največ pozornosti pritegnile naslednje tri: ,,Pri rešitvi ''Team Discover'' gre za sistem spremljanja bolnikov, ki zmanjša potrebo po fizičnih stikih med medicinskim osebjem in bolniki, kar je zelo konkretno usmerjena rešitev. ''Aid Bind'' je spletna platforma, ki naslavlja informacijsko vrzel med ponudbo, povpraševanjem in financiranjem medicinske opreme, kar je tudi zelo aktualno. Za področje izobraževalnega sistema, zlasti za učenje na daljavo, so razvili rešitev ''The Village – Where the World is Your Classroom''. Gre za aplikacijo sistema delitvene ekonomije za skupnostno učenje.''

Slovenija je bila z 250 udeleženci le ena od treh držav, kar pomeni, da smo dosegli 120% načrtovane nacionalne kvote za udeležbo. S tem je bila tretja najuspešnejša država po relativnem številu udeležencev. Cilj na ravni EU je bil pritegniti 60.000 udeležencev. Državni sekretar Gašparič pove, da sta bila od Slovenije uspešnejša zgolj Malta in Vatikan: ,,Podatki kažejo, da imamo v Sloveniji izjemno živahen ekosistem sestavljen iz zagonskih podjetij, raziskovalcev, podjetnikov, posameznikov, ki so res v kratkem času sposobni oblikovati konkretne in inovativne rešitve. Najbrž je to tudi dokaz o uspešnosti in učinkovitosti našega izobraževalnega in znanstveno-raziskovalnega sistema.''

Ekipe, v katerih so sodelovali slovenski udeleženci, so oddale 39 rešitev, kar Slovenijo uvrša na 27. mesto po absolutnem številu oddanih rešitev in v sam vrh glede na število oddanih rešitev na milijon prebivalcev.

Med izbranimi rešitvami sta bila dva projekta v katerih sta sodelovali slovenski udeleženki, pojasnjuje Gašparič: ,,''Guide Your Guide'' je zmagovalna rešitev, ki odgovarja na izziv podpore umetnosti in zabavni industriji, kar je mogoče še posebej razveseljivo, saj naslavlja tisto problematiko, ki mogoče ni v prvem planu boja proti pandemiji, je pa v tovrstnih situacijah še kako potrebna. Gre za spletno platformo in orodje, ki obiskovalcem omogoča oddaljen dostop do kulturnih institucij, kot so muzeji in druga dediščina. Za razliko od drugih rešitev je ta posebna v tem, da omogoča neposredno interakcijo med udeleženci in vodičem, kar pomeni, da poskrbi za unikatno izkušnjo skupine ali posameznika.''

Druga slovenska rešitev nosi naslov ''Transparency'', pri kateri gre za sistem za spremljanje in vizualizacijo podatkov o finančnih transakcijah javno-finančnih sredstev, kot je recimo ERAR.

Katera od 117-ih izbranih rešitev prvega panevropskega hackathona #EUvsVirus bo prva doživela realizacijo je v tem trenutku neznanka, še doda državni sekretar Jure Gašparič z Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport saj ,,bo šlo za tiste rešitve, ki se bodo največjim globalnim korporacijam in financerjem zdele najbolj zanimive. Pojavile so se že iniciative o začetnih finančnih nagradah.''

Konec maja namerava Evropski inovacijski svet zagnati posebno COVID platformo, ki bo namenjena vzpostavljanju in krepitvi povezav med nagrajenimi ekipami in končnimi uporabniki. Slednja bo zagotavljala tudi dostop ekip do investitorjev, fundacij in drugih finančnih priložnosti.

Lidija Petković, Radio Si; projekt Euranet Plus – Boljše razumevanje Evrope
@euranetplusslovenija

Lidija Petkovič