Jumbo Visma končuje uvodne skupne priprave v Alicanteju, kjer so v četrtek izmerili kar 29,2 stopinje Celzija. A na jugovzhodu Španije ni številke ena Primoža Rogliča, ki temeljne priprave opravlja v Monaku in okoliških Alpah. Foto: Team Jumbo Visma
Jumbo Visma končuje uvodne skupne priprave v Alicanteju, kjer so v četrtek izmerili kar 29,2 stopinje Celzija. A na jugovzhodu Španije ni številke ena Primoža Rogliča, ki temeljne priprave opravlja v Monaku in okoliških Alpah. Foto: Team Jumbo Visma

Najboljša ekipa pandemske kolesarske sezone 2020 je v Alicanteju pred tednom dni pripravila novinarsko omejeno, a obširno predstavitev vseh treh ekip in ključnih mož ter žensk z vso potrebno podporno zasedbo in jo v svet poslala prejšnji petek. A isti dan zvečer je Tom Dumoulin prosil za sestanek z vodstvom Jumba Visme in sporočil, da se začasno (?) umika iz tekmovalnega kolesarstva.

Trizobi napad kapetanov le pobožna želja
Spet je v vodo padel načrt s trizobim napadom kapetanov, pri čemer za spremembo od lanske predstavitve ni bilo slepomišenja, da so si vsi trije enakovredni. A tako vodje kot papirnata sokapetana Dumoulin in Steven Kruijswijk so poudarjali, da se jim ne sme zgoditi kot na preteklem Touru de France, ko je že navsezgodaj vse breme in pozornost padla na Rogliča. Kot lani v 8. etapi na Peyresourde pa so tokrat že ostali brez močnega aduta v obliki Dumoulina ... tokrat že sredi uvodnih skupnih priprav na novo sezono.

Richard Plugge je generalni direktor kolesarske ekipe Jumbo Visma. 51-letni nekdanji novinar je del ekipe vse od leta 2012, ravno ko je zaradi preiskav prišlo na dan sistematično dopingiranje v takratni velesili za klasike Rabobank. Nizozemska banka je umaknila ime, vseeno pa še za eno leto primaknila močno skrčena sredstva, krmilo skorajda razpadle ekipe pa je prevzel Plugge, ker ni bil povezan z grešno preteklostjo zasedbe. Tri leta so se utapljali, do zasuka pa je prišlo ravno s prihodom Primoža Rogliča. Foto: Team Jumbo Visma
Richard Plugge je generalni direktor kolesarske ekipe Jumbo Visma. 51-letni nekdanji novinar je del ekipe vse od leta 2012, ravno ko je zaradi preiskav prišlo na dan sistematično dopingiranje v takratni velesili za klasike Rabobank. Nizozemska banka je umaknila ime, vseeno pa še za eno leto primaknila močno skrčena sredstva, krmilo skorajda razpadle ekipe pa je prevzel Plugge, ker ni bil povezan z grešno preteklostjo zasedbe. Tri leta so se utapljali, do zasuka pa je prišlo ravno s prihodom Primoža Rogliča. Foto: Team Jumbo Visma

Plugge: Pogačar trenutno najboljši kronometrist
"Po dolgem potovanju smo postali najboljša ekipa na svetu. Pred nami je zahtevna naloga, da bomo boljši, kot smo bili lani. V Franciji nas čaka še nedokončano delo. Letvica je postavljena visoko: da ostanemo št. 1 na svetu,"
je razlagal generalni direktor Richard Plugge.

Na stavnicah Roglič zdaj prvi favorit

S predstavitvami in pripravami se velja pred štartom sezone 2021 ozreti na stavnice, kjer sta oba Slovenca izrazita favorita za zmago na 108. Dirki po Franciji. Kvota na Rogliča znašajo 2,75, na Tadeja Pogačarja pa 3,50. Sledi dvojec zmagovalcev iz 2018 in 2019, ki vozita skupaj za Ineos Grenadier: Geraint Thomas s kvoto 10 in Egan Bernal s kvoto 13.

Takoj zatem je 51-letni nekdanji novinar postavil zanimivo izhodišče za glavni cilj sezone – zmaga na Dirki po Franciji 2021: "Zmaga na Vuelti nam je pokazala nekatere stvari, ki jih lahko še izboljšamo. Zelo jasno je, da nismo zmagali na Dirki po Franciji. V prihajajočem letu smo, če upoštevamo dva kronometra na Touru 2021, ob Pogačarjevi vožnji na čas že dve minuti in pol v zaostanku za njim. Zato nas čaka veliko dela v vožnji na čas, saj je v trenutku najboljši kronometrist na svetu s prednostjo dveh minut in pol. Takšne stvari moramo pogledati."

Vožnja na čas prvo bojno polje
Tadej Pogačar
se v vseh intervjujih vodstva in glavnih kolesarjev rumeno-črnih pojavlja kot primerjava, merilo in oporna točka. Ne Sky/Ineos kot v preteklih dveh sezonah, temveč zadnji zmagovalec Toura je zdaj tarča Nizozemcev. Ob premlevanju dogodkov s TdF 2020 se je ob pogledu na novo francosko pentljo izkristalizirala prva frontna črta – vožnja na čas.

Roglič: Pogrešam kakšno stopinjo več

Tudi sam Primož Roglič se je iz samoizolacije v svojem domovanju v Monaku ob predstavitvi dotaknil kronometrov: "Priprave so izredno pomembne. Nisem še opravil izvidnic na trasah letošnjih kronometrov ali drugih etap, ki jih ne poznam, a si jih bomo še podrobno pogledali, da bom kar najbolje pripravljen pred štartom Toura."

Prav tako je zasavski orel poudaril prednost več kandidatov za skupno zmago: "Upajmo, da ne bo vse samo na meni. Saj se potem lahko drugi skoncentrirajo samo name."

Trasa prvega kronometra v 5. etapi letošnjega Toura, ki poteka po ravnini v okolici mesta Laval. Foto: Zajem zaslona
Trasa prvega kronometra v 5. etapi letošnjega Toura, ki poteka po ravnini v okolici mesta Laval. Foto: Zajem zaslona

Lani na smučišče, letos ob rečnih ravnicah
Znameniti kronometer iz 20. etape 107. Dirke po Franciji na La Planche des Belles Filles je bil boleča lekcija za Jumba Vismo, ki je bila na francoskih cestah prevladujoča ekipa v na videz trdnem lastništvu rumene majice. 108. izdaja največje kolesarske dirke na svetu prinaša dva kronometra, ki pa sta po značaju popolnoma drugačna, kot je bila ura resnice v Vogezih.

V 5. etapi se bo 30. junija v pokrajini Loire vozilo 27 km na razdalji Changé–Laval.

Znova v predzadnji, 20., etapi se bo v regiji Nova Akvitanija 17. julija dirkalo na 31ilometrski relaciji Libourne–Saint-Émilion.

Profila obeh tras sredi popolne obrečne ravnine dajeta podobo palačink.

Drugi adut Jumba Visme za TdF 2021 Steven Kruijswijk:
Drugi adut Jumba Visme za TdF 2021 Steven Kruijswijk: "Moramo imeti v zavesti, da ne zmaga vedno najmočnejša ekipa. Upam, da smo se tega lani na Touru naučili. Ne smemo podcenjevati nasprotnikov in moramo se zavedati, da ne moremo nenehno nadzorovati razvoja dirke. Mogoče moramo oddirkati bolj taktično." Foto: Team Jumbo Visma

Niermann: Lahko bomo prilagodili taktiko
"To leto bomo imeli prednost v tem, da je kronometer že v 5. etapi. Potem bomo že vedeli, koliko boljši je spet mogoče Tadej Pogačar v vožnji na čas. Nato bomo imeli še dva tedna časa za ustrezen odziv,"
je glavni športni direktor Grischa Niermann poudaril, da jih tokrat Pogačar ne bo mogel šokirati.

"Lani pa je bil odločilni kronometer na predzadnji dan, po njem je bilo Toura konec. Če bi bil na primer v 10. etapi, bi imeli dva tedna časa, da razbijemo ekipo UAE Emirates," je Nemec še podrobneje obrazložil pomen zgodnjega kronometra na naslednji Dirki po Franciji.

Taktični cilj – dva kandidata za zmago
"Če vidimo, da je nekdo močnejši od našega tekmovalca, potem moramo vpeljati drugačno taktiko z več kot le enim kandidatom za zmago. Tadej je imel precej lahko delo, saj je moral samo slediti Primožu. Če bi poslali Dumoulina naprej, to ob zaostanku 7–8 minut ne bi spremenilo stvari. Če pa bi imeli tri kapetane, bi lahko naprej poslali ali Stevena ali Toma,"
je Niermann poudarjal pomen pristopa s tremi kandidati za skupno zmago, še preden je ostal brez tretjega aduta.

Nesrečna kronometrska čelada na La Planche des Belles Filles na Rogličevi glavi je postala simbol neuspeha Jumba Visme. Slovenski šampion je že pred usodno etapo opozarjal, da mu ne ustreza popolnoma.
Nesrečna kronometrska čelada na La Planche des Belles Filles na Rogličevi glavi je postala simbol neuspeha Jumba Visme. Slovenski šampion je že pred usodno etapo opozarjal, da mu ne ustreza popolnoma. "Raje bi uporabil starejši model, to sem povedal pred dirko, a so mi zagotovili, da je nova bolj aerodinamična." Sama ekipa tega ni izpostavljala, zato pa je zdaj že predstavila novo novo čelado za vožnjo na čas. Foto: Team Jumbo Visma

Pogačar v vetrovnik, Rogliču nova-nova čelada
Vožnja na čas bo v ospredju priprav tudi samega Tadeja Pogačarja, ki je ob svoji predstavitvi dejal, da načrtuje obiske vetrovnikov, kjer doslej še ni prebil veliko časa. Nasprotno so pri Jumbu Vismo pri Tehniški univerzi Eindhoven redni gostje, ob tem so dali izdelati replike svojih glavnih adutov, tudi Rogliča. A znanstveni pristop in preizkušanje na lutki manekenu jim je prinesla tudi opazno napako – nesrečno novo čelado, o kateri je Roglič podvomil že pred štartom, na koncu pa je postala simbol njegove izgube rumene majice. Posledično imajo Nizozemci za letos že novo kronometrsko čelado.

Roglič: Raje se spominjam, da sem se boril za vsak meter dirke

V četrtek je L'Equipe objavil nov obsežen intervju s Primožem Rogličem, ki so ga opravili med njegovim zimskim dopustom v zdaj njemu tako ljubemu Tignesu. V pogovoru za francoski športni dnevnik se je 31-letni Zasavec razgovoril o razpletu preteklega Toura.

"Poraz je bil brutalen, uničujoč, a bolj za ljudi okoli mene kot zame. Sem oseba, ki grem rad naprej, ne obstanem veliko časa pri zadnjem izidu. Če se ozrem nazaj na Tour: takrat je bilo drugo mesto frustrirajoče, a je to še vedno odličen rezultat."

"V nekaterih trenutkih dirke bi moral zagrabiti še nekaj sekund, toda nikoli ne bi bilo dovolj, da bi pridobil skoraj dve minuti proti Pogačarju. Raje se spominjam, da sem se boril za vsak meter dirke."

Pieper: Ravninska kronometra ne bosta odločilna
A Pogačarjev šef Allan Pieper je nasprotno tudi mnenja, da popolnoma ravninska kronometra na TdF-ju 2021 še zdaleč ne bosta tako ključna kot lanski s pravcatim gorskim vzponom na smučišče. "Vzpon na La Planche je bil vedno ključen za skupno razvrstitev. To se je vedelo vnaprej. Na teh dveh ravninskih kronometrih bo zaradi ravnine in razporeditve drugače. Kandidati za skupno razvrstitev bodo morali iz sebe iztisniti kar največ, a mislim, da tam ne boš mogel dobiti Toura," je stališče Avstralca, ki je glavni športni direktor ekipe UAE Emirates. Seveda Pogačarjevi UAE Emirates ne zanemarjajo kronometra, ne nazadnje Colnago za njih razvija novo kozo za vožnjo na čas.

Kjer se prepirata dva, Ineos dobiček ima?
Zgodnji termin prvega kronometra bo sicer dal različna izhodišča pred prihodom v Alpe, a najbrž bo to prisililo v ofenzivo ekipo Ineos Grenadier, ki ima sicer močno orožje v zmagovalcu Toura 2018 Geraintu Thomasu, a sočasno pri Eganu Bernalu ali pa Richardu Carapazu ne more računati na prednost po prvem kronometru. Mogoče bodo pa ravno Britanci uporabili recept s tremi sokapetani?

Najboljša kolesarska ekipa minulega desetletja je za zdaj precej zadržana glede urnikov in razdelitev kapetanskih nalog na tritedenskih dirkah, zato pa je vrhovni vodja Dave Brailsforda napovedal drugačno in aktivnejše dirkanje, takšno, kot jim je prineslo po Thomasovem odstopu nenadejano skupno zmago in kar 7 etapnih uspehov na pretekli Dirki po Italiji.

Nove odpovedi in prestavitve dirk

V četrtek so uradno prestavili tudi Dirko po Valencii, ki bi bila med 3. in 7. februarjem prva etapna dirka nove sezone v Evropi. Predtem so bile že prestavljene Izzivi Majorke, Po Algarvi in po Andaluziji. V nedeljo je še vedno na sporedu VN Marseilla, kateri sledi etapna dirka Etoie de Besseges, na kateri naj bi sezono odprlo 12 ekip svetovne serije, tekmovali bodo tudi Geraint Thomas, Mads Pedersen, Philippe Gilbert, Lennard Kämna ...

Prvo vnovično soočenje Pog – Rog aprila v Baskiji
V prihajajoči sezoni, ki jo za zdaj sicer vnovič močno kroji koronavirusna pandemija, se bosta pred Dirko po Franciji slovenska šampiona predvidoma pomerila na dveh etapnih dirkah.

Gorski festival Po Baskiji (od 5. do 10. aprila) ob petih razgibanih etapah vedno ponuja tudi vožnji na čas, ki pa ni nujno razgibana. Ko je Primož Roglič slavil na Itzulii 2018, je ključno prednost privozil z etapno zmago na ravninskem kronometru v Lodosi. Na tradicionalni generalki za TdF na Dirki po Dofineji (od 30. maja do 6. junija) je vožnja na čas lani izpadla zaradi skrčenega programa, a na običajni 8-etapni dirki se vedno najde mesto tudi za zanjo.

Dodatno možnost za primerjanje moči v vožnji na čas seveda ponuja tudi državno prvenstvo tik pred začetkom Tour de France 2021. Pogačar želi braniti naslov prvaka, medtem ko zaradi protikoronskih ukrepov Roglič za zdaj tega nima v načrtih.

Bianchi se je po sedmih letih poslovil kot opremljevalec koles za nizozemsko ekipo, ki se zdaj vozi na kolesih kanadskega proizvajalca Cervelo (v lasti nizozemskega holdinga Pon). S tem pa so pri Jumbu Vismi prišli tudi do novejšega kronometrskega kolesa. Foto: Reuters
Bianchi se je po sedmih letih poslovil kot opremljevalec koles za nizozemsko ekipo, ki se zdaj vozi na kolesih kanadskega proizvajalca Cervelo (v lasti nizozemskega holdinga Pon). S tem pa so pri Jumbu Vismi prišli tudi do novejšega kronometrskega kolesa. Foto: Reuters