Smučarska zveza Slovenije, ki ji predseduje Tomaž Lovše, ostaja panožna športna zveza v Sloveniji z največjim proračunom. Foto: MMC RTV SLO/T. O.
Smučarska zveza Slovenije, ki ji predseduje Tomaž Lovše, ostaja panožna športna zveza v Sloveniji z največjim proračunom. Foto: MMC RTV SLO/T. O.
Andrea Massi in Tina Maze
Bo SZS našel skupni jezik z vsemi nezadovoljnimi zimskimi športniki, ki so kot po pravilu tudi najuspešnejši Slovenci v svojih disciplinah? Foto: MMC RTV SLO/T. O.
Planica
Predsednik je priznal, da res ni vedel, da se v Planici ne da trenirati. Foto: MMC RTV SLO/Sandi Fišer
Prihodek SZS-ja prek 10 milijonov evrov

Čeprav je imel SZS 600 tisoč evrov presežka prihodkov nad odhodki, pa je obremenjen tudi z obveznostmi iz preteklosti in iz pretekle sezone. Lovše je pojasnil, zakaj ima SZS precejšnje negativno stanje v tekočem poslovanju.

Minus zaradi kotizacije za nordijski SP 2017
"Kar 1,2 milijona evrov mora zveza v tekočem denarnem toku nameniti za pokritje obveznosti iz prejšnje sezone. Tako smo imeli v prejšnji zimi, ne pa v koledarskem letu 2010, 10,1 milijona evra prihodkov in 10,2 odhodkov. Stanje pa bi bilo pozitivno, če ne bi plačali kotizacije Mednarodni smučarski zvezi (Fis) za kandidaturo za svetovno prvenstvo v nordijskih disciplinah leta 2017, obljubljenega s strani države pa v tem segmentu nismo dobili. Spoštovanja vredni tekmeci Planice so Oberstdorf, Lahti in Zakopane, toda odločili smo se za zavestno tveganje, saj bo to tekmovanje za SZS zelo pomembno," je na novinarski konferenci dejal Lovše.

Alpinci v minusu, biatlonci v plusu
Alpske discipline
so imele 365.000 evrov izgube, kar bodo pokrivale v naslednjih treh letih. Biatlon pa je imel na drugi strani 206.000 evrov pozitivnega stanja, kar se bo namenilo za pokrivanje kreditnih obveznosti za izgrajeni biatlonski center na Pokljuki. Lovše je slednje pohvalil kot primer dobe prakse v športu.

Planica pokriva del nordijskega proračuna
"Organizacijski odbor svetovnega pokala v skokih v Planici namenja del denarja za nordijske discipline in posredno tudi za financiranje klubov. Iz tega naslova je bilo 3.087.245 evrov, 2.174.655 pa je bilo odhodkov," je predsednik SZS-ja razkril, da je planiška prireditev pridelala skoraj milijon evrov dobička.

Skakalkam štirikrat več denarja
"S 50.000 na 200.000 evrov so se povečali stroški za ženske smučarske skoke, pri ostalih disciplinah pa skupaj še za 150.000 evrov. Zato bomo imeli razgovor s predstavniki nordijske panoge ter še z dvema sponzorjema," je Lovše spregovoril o dvigu proračuna za skakalce, ki so pred dnevi javno opozorili na nevzdržne razmere. Sedmi sili je Lovše tudi priznal, da ob nastopu funkcije predsednika ni vedel, da skakalci še vedno ne morejo trenirati v Planici.

Čelada se izplača samo Mazejevi
V alpskem delu je ostalo nerešeno vprašanje reklamiranja na čeladah. "Razen Tine Maze nihče drug v alpskih reprezentancah nima oprijemljivih prihodkov od reklamiranja čelad. Vesel sem, da so v preteklosti pristali na sofinanciranje priprav v višini 5000 evrov, kar pa smučarji težko zagotovijo. Vendar pa ukinitev tega prispevka pomeni, da moramo dobiti dodatni sponzorski denar, kar pa je povezano z reklamiranjem na čeladah," je navedel Lovše.

"Ker je Mazejeva lani sklenila dveletno pogodbo z Milko, je prišlo do težav. V pogajanjih z njenim odvetnikom Damjanom Terpinom smo sklenili dogovor za spremembo reklamiranja po naslednji sezoni. Pogovore pa bomo imeli z ostalimi tekmovalci. Če do konca julija ne bodo dobili sponzorja za reklamiranje čelad v višini med 500.000 in 600.000 evrov, potem se tudi pri ostalih še ne bo prišlo do spremembe," je predsednik pojasnil stališče zveze pri vprašanju reklamiranja na čeladah.

Predsednik trdno za svojim direktorjem
Obenem je znova zagotovil, da direktor SZS Matija Vojsk kljub kritikam dobro dela in da uživa njegovo podporo tako kot drugi v poslovnem delu SZS. Po Lovšetovih besedah Vojsk ne dobiva večje plače kot prejšnji direktor Jaro Kalan, in če Lovše ne bo več predsednik zveze, tudi ne do dobil odpravnine.

"Ulaga naj bo več na SZS-ju"
"Pričakujem, da bo Vojsk opravil pomanjkljivosti, predvsem pri sodelovanju znotraj zveze, od Primoža Ulage, vodje marketinga SZS, pa, da bo več časa na zvezi, da se bo bolj osredotočil na realizacijo dogovorov s sponzorji in da se bo v večji meri posvetil tudi opremljevalcem," je končal Lovše.

Prihodek SZS-ja prek 10 milijonov evrov