Zdenko Pavček je dejal, da Zupana pozna še iz časov pred osamosvojitvijo in da sta bila v korektnem poslovnem odnosu, morda celo že v prijateljskem. Foto: BoBo
Zdenko Pavček je dejal, da Zupana pozna še iz časov pred osamosvojitvijo in da sta bila v korektnem poslovnem odnosu, morda celo že v prijateljskem. Foto: BoBo

Viator & Vektor je bil lastnik Sistemske tehnike, katere oklepnik ni bil izbran na razpisu ministrstva za obrambo. Sistemska tehnika je sicer z ministrstvom za obrambo podpisala pismo o nameri, a kot je povedal Pavček, pismo za državo ni bilo zavezujoče, vendar so se zaradi tega lahko začeli prej pripravljati na projekt 8 x 8. Kljub temu je bilo dejstvo, da posla niso dobili, šokantno.

Vozila Patrie so bila po njegovem mnenju bolj zastarela od tistih, ki bi jih sami izdelali. Lokalni partner Patrie, Rotis, pa tudi ni imel proizvodnih zmogljivosti. "Rotis je imel zmogljivosti za avtomobilčke sestavljat," se je izrazil Pavček, prepričan, da je Sistemska tehnika izgubila na razpisu, ker je korektno navedla čas protidobave in število ljudi, ki bi jih morali zaposliti.

Pavček ne pozna Cekute
Pavček je tudi povedal, da obtoženega Cekute ne pozna, videl pa naj bi ga le enkrat, na odprtju nove hale Sistemske tehnike na Ravnah. Zupana pa pozna še iz časov pred osamosvojitvijo in sta bila v korektnem poslovnem odnosu, morda celo že v prijateljskem.

Verjetno sta se tudi pogovarjala o projektu 8 x 8, vendar mu Zupan ni povedal ničesar takega, česar že ne bi dobili po uradni poti. "Pogovarjali smo se o željah, Zupan ni bil odločujoč dejavnik," je pojasnil.

Pavček je še pojasnil, da tehničnih lastnosti ne moreš prilagajati, spremembe pa se morda lahko naredi pri nadgradnji oziroma oborožitvi. Koliko vozil namerava slovensko obrambno ministrstvo kupiti, pa je bila tako ali tako javna informacija, saj jo je sprejel državni zbor.

Za motor se čaka pol leta
Tudi časovna dinamika dobave ni bila primarnega pomena, to pa zato, ker je odvisna od drugih okoliščin, denimo dobave komponent. Za motor se čaka približno pol leta. Tudi če bi imeli nekatere interne informacije še pred objavo razpisa, jim to ne bi kaj prida koristilo, saj bi na mesec lahko največ dobili le pet ali šest motorjev, je pojasnjeval Pavček.

S posrednikom Patrie Hansom Wolfgangom Riedlom, ki je bil na prvi stopnji obsojen v Avstriji, pa se ni nikoli srečal, niti nista nikoli sodelovala. Vendar je zanj slišal, da ima v Steyrju, kjer je Riedl pred leti delal, še vedno informatorje.

Tožilstvu v zadevi Patria II obtoženemu upokojenemu brigadirju Petru Zupanu očita, da je slikarju Juretu Cekuti pred objavo razpisa predal dokumente v povezavi s projektom bojnih vozil. Te dokumente naj bi Cekuta posredoval posredniku Patrie Hansu Wolfgangu Riedlu, za kar naj bi Cekuta na svoj avstrijski bančni račun v več obrokih od Riedlovega podjetja RHG in finske Patrie prejel 460.875 evrov.