Črna kronika

Poudarki

  • Policist gre lahko v disciplinski postopek, dobi opozorilo ali izgubi službo
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4,0 od 4 glasov Ocenite to novico!
Mejni prehod Gruškovje
Policist je od potnikov v avtobusu zahteval, da gredo v prostor, kjer se izvaja kontrola, Avstrijec pa ga je nato hotel na silo zapustiti. Foto: MMC RTV SLO
VIDEO
Policist kršil zakon

Sorodne novice

Dodaj v

Policist na Gruškovju ravnal nezakonito

Prijem zakonit, udarec ne
24. avgust 2010 ob 16:53
Maribor - MMC RTV SLO/STA

Policist, ki je 15. avgusta na mejnem prehodu Gruškovje udaril avstrijskega državljana, je ravnal nezakonito, je potrdil direktor policijske uprave Maribor Danijel Lorbek.

Kot kažejo prve ugotovitve, je namreč policist izvajal postopek kontrole potnika in stvari, Avstrijec, ki je potoval z avtobusom, pa naj ne bi upošteval njegovega ukaza, naj počaka ob strani zaradi izvedbe nadaljnjega postopka. 24-letnik naj bi se ob tem začel upirati in skušal oditi iz prostora, kjer se je kontrola izvajala, zaradi česar je policist zoper njega uporabil "strokovni prijem z roko in strokovni udarec v predel vratu".

A policist po koncu dela o uporabi prisilnega sredstva ni poročal, temveč je to storil šele, ko je bil že opozorjen. Kot je še povedal Lorbek, pa je komandir postaje mejne policije Gruškovje kot zakonit ocenil strokovni prijem, medtem ko naj bi bil udarec uporabljen nezakonito.

Policist osumljen zlorabe položaja
Ker obstaja sum zlorabe uradnega položaja, so o zadevi obvestili sprecializirani oddelek skupine državnih tožilcev za pregon organiziranega kriminala na vrhovnem državnem tožilstvu, ki mu bodo zadevo tudi odstopili v nadaljnje reševanje.

Izjave policista in Avstrijca so sicer različne, zato se preverjanje okoliščin dogodka nadaljuje. Lorbek je pojasnil, da bo po dokončno zbranih obvestilih zoper policista uveden ustrezen ukrep. Mogoči so uvedba disciplinskega psotopka, pisno opozorilo pred redno odpovedjo pogodbe o zaposlitvi ali izredna odpoved pogodbe o zaposlitvi.

"Na Avstrijca nismo skušali vplivati"
Lorbek je zavrnil medijske navedbe, naj bi policija skušala vplivati na Avstrijca. Po njegovih besedah namreč policija kot organ na njegov molk ni nikoli vplivala, če pa bi se to vendarle zgodilo, bi šlo za individualno dejanje policista, ki bi nedvomno pomenilo kršitev pooblastil.

E. S.
Prijavi napako
Komentarji
enoo
# 26.08.2010 ob 08:36
Sem na strani policista. Sigurno ga je sproviciral in je policistu počil film.
LjuticaBogdan
# 25.08.2010 ob 23:46
Kmalu bomo z Italijo in Avstrijo spet imeli mejo. In spet bomo švercali kofe, prašek, olje ... In potem bo prišel boter in rekel: Glejte, kam vas je spravil vaš Janša. In Slovencelj bo verjel, sklonil glavo in potiho robantil doma na vrtu (če ga ima) ali pa v zakotnem bifeju (če še dajo na kredo).
Maat
# 25.08.2010 ob 18:42
trikrat hura za policista! kaj se bodo jodlarji kar naprej repenčili tukaj pri nas, predaleč je šlo tole!!! bravo! takoj ga oprostit in kolajno mu dat. nej bo za vzgled sodelavcem in navadnim državljanom, ki sam da slišjo nemščino, sklonijo glavo in se grejo hlapčke.
rambo4
# 25.08.2010 ob 08:11
policista bodo po mojem vrgl vn s šihta, ker je na kameri blo razvidno (ne vem zakaj noben ne omenja kamere-če bi pa kdo poskusil dat podkupnino policaju bi bil ves dogodek zumiran), da je avstrijcu 5 krožnih spustu, pa še enga seb.
Kaj ma un jodlarček za bluzit na mejnem prehodu? Če bi čiču pri miru, spoštoval naše zakone in se lepo spoštljivo vedel do naših policistov bi lahko dobil lilipih. Tko pa zdej glumi v bolnišnici enga boščka in čaka na odškodnino, pa še unim jodlarskim vnukom bo pripovedoval zgodbice, kako je on hladnokrven in skuliran ostal, medtem ko ga je naš policist davil.
Po mojem, je bil ta jodlarček đanki. Medtem ko ga je naš dragi policaj KAO udaril, so ostali đankiji iskoristil priložnost in pretihotapili svaštarije čez mejni prehod.
Kaj pravite?
shalom
# 24.08.2010 ob 22:28
Pred kakimi 15 leti, ko sem potoval v avstrijo, sem na avtocestnem mejnem prehodu Spilje dozivel pijano hordo avstrijskih policistov, ki so Slovence zmerjali s "Scheiss Jugoslawien". Ker mejo pogosto prestopam, se zavedam, da se na mejnem prehodu, kjer je gibanje omejeno, na kar smo potniki opozorjeni z obvestilnimi napisi, pac moram ravnati po navodilu mejnih organov doticne drzave, pa naj bo to Hrvaska (kjer so policisti toliko leni, da bi ti celo odgovorili z "dober dan", namesto tega pa drzi tvojo osebno v rokah, kot kaksen bog, ker je to pac njegovih 5 sekund v zivljenju, ko se lahko s pistolo za pasom pocuti nad civili - se posebaj, ce ti prihajajo iz Slovenije,Ceske, Slovaske, Poljske).

Fant, ki bi ga slovenski policist naj pretepel, kot pisejo mediji, se je na mejnem prehodu ocitno obnasal samovoljno in ni uposteval navodil slovenske policije. Zanima me, kako bi bilo, ce bi Slovenec v Avstriji ne uposteval navodil njihovih policistov. Sicer pa itak vemo, da so avtobusni potniki na mejnih prehodih, kjer morajo iz avtobusov, pogosto nesramni in nestrpni do obmejnih organov. Avstrijcem in Hrvatom je pa Slovenija itak sociolosko, politicno in vinjetno moteca dezela.
Detective
# 24.08.2010 ob 22:27
Problem je samo v tem, da policija ni raziskala dogodka (sam policist ni zabeležil dogodka, kot bi ga moral).

V naši državi te lahko policist že samo grdo pogleda pa ga lahko uspešno tožiš.

Verjamem v strokovnost policije zato tudi verjamem, da je bila uporaba sile upravičena.
pikam_dopust
# 24.08.2010 ob 22:09
Dopušam tudi možnost, da je policaj govoril resnico - in se je slovenska policija tujega posredovanja ustrašila in je na prvi migljaj "spustila gate, počepnila in nastavila rit" (kot pravijo naši dedki).

Ampak tudi v tem primeru imamo zelo, zelo velik problem....

Kakor koli obračam - z našo policijo je nekaj HUDO narobe.
pikam_dopust
# 24.08.2010 ob 22:06
Problem je v pretirani uporabi sile policista

Ne, problem ni niti v jezikanju avstrijca niti v pretirani sili policaja.
Problem je v tem, da se mora vmešati neka zunanja država, da naš represivni aparat končno odstrani nekega prenapeteža, ki ga srbijo prsti.

Če bi se popolnoma identična situacija zgodila Slovencu, bi "tiskovni predstavnik policije" povedal, da je zgodba drugačna - da v njihovih uradnih poročilih piše, da je Slovenec napadel policaja, ubogi policaj se je pa samo branil. In da tudi njihov "interni nadzor kaže, da v obravnavi Slovenca ni bilo nobenih napak".

To je zame glavni problem!
Da mora biti vpletena tuja država, da se pri nas končno nekaj zgodi.
žižola
# 24.08.2010 ob 20:20
bravo, sigurno je preveč gobcal... drugič bo fantina mogoče premislil prej ko bo kej sikal!
pisoJ zorbotit
# 24.08.2010 ob 18:01
Jaz verjamem slovenskemu policaju - jodlar ist ein lažnivec!
k0stk0
# 24.08.2010 ob 17:59
Saj ni štos v morebitnem neupoštevanju predpisov Avstrijca. Problem je v pretirani uporabi sile policista. Lisice bi mu nataknil, ne pa da ga v vrat tolče. Menda ne pričakujete, da če boste odklonili podpis zapisnika, da vas bodo pregarbali?
MIRNČAN
# 24.08.2010 ob 17:52
Lepo da se strinjaš. Sej se ne mormo vedno vsi strinjat.:)
Gringos
# 24.08.2010 ob 17:49
Verjetno si je "mulo" mislil : "Ja kje ste pa videli,da bi nekega Avstrijca (oni se imajo za višjo raso),pregledoval nek "balkanski" policaj.
Gringos
# 24.08.2010 ob 17:43
MIRNČAN - tokrat se s tebo strinjam !!!
MIRNČAN
# 24.08.2010 ob 17:38
To so rekli zato ker so se usrali pod pritiskom Avstrijcev. OStale države bi dale prednost svojemu državljanu. Fuj pa taka država.
Gringos
# 24.08.2010 ob 17:33
Če bi se "mulo" ravnal,kot se na mejnem prehodu mora,ne bi bilo problema. Ali pa se je zaradi česa hotel izogniti kontroli. Kako bi pa ravnali na nekdanji meji z Avstrijo njihovi obmejni organi,če bi se hotel izogniti kontroli. Verjetno bi se po hitrem postopku znašel v "čuzi" pa tudi "pregarbali" bi te pošteno,če bi se nesramno vedel do njihovih kolegov. Do odgovornih organov se vedi primerno,pa ne bo problemov.
miroslav
# 24.08.2010 ob 17:19
ne vem kaj komplicirajo-na vsakem prehodu so kamere-in tam mora bit vse videt...
provokatorr
# 24.08.2010 ob 17:15
zdaj bo policaj naj...., ker je avstrijec imel dolg jezik in se delal pametnega
BACK
# 24.08.2010 ob 17:08
Ja, sej takle mamo. Drugič bo pa pištolo potegnu, pa ge šicnu, ane.
Kazalo