Evropska unija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 1.8 od 23 glasov Ocenite to novico!
EU skuša z novo direktivo poenotiti pravila, ki potrošnikom, ki kupujejo po spletu ali neposredno v trgovini, dajejo na voljo pravna sredstva v primeru nakupa pokvarjenega oziroma neustreznega blaga. Toda nova pravila za nekatere države, med njimi je Slovenija, pravzaprav pomenijo nižanje sedanjih standardov. Foto: BoBo
Člani odbora EU-ja so izglasovali, da bi v prihodnje veljal največ dveletni rok, v katerem se lahko pokaže stvarna napaka izdelka, ki jo mora prodajalec upoštevati. Foto: Reuters
       Konkreten primer je določba o dveletnem jamčevalnem roku za napake izdelka. Potrošniške organizacije so opozarjale na to, da je omejitev jamčevalnega roka na največ dve leti v marsikaterem primeru prekratka, še posebno če upoštevamo, da je velik del blaga narejen na način, da pride do okvar ravno po preteku dveh let. Industriji to seveda ustreza, potrošniki pa na drugi strani ostajajo brez vsakršnega varstva po tej dobi. Ni odveč spomniti, da tak pristop ustvarja tudi ogromne količine odpadkov, ki nastajajo, ker vse deluje po konceptu 'uporabi in zavrzi', in kmalu bomo prešli v stanje, ko naš planet enostavno ne bo več zmogel. S tem bomo do leta 2050 potrebovali kar štiri planete kot je Zemlja, da bi zadovoljili vse potrebe človeštva.       
 Igor Šoltes o nižanju sedanjih standardov.

Dodaj v

Ali bo nova evropska direktiva skrčila pravice slovenskih potrošnikov?

Nova enotna pravila pri spletnih in klasičnih nakupih
24. februar 2018 ob 09:41
Ljubljana - MMC RTV SLO

Odbor evropskega parlamenta, ki skrbi za varstvo potrošnikov, je prižgal zeleno luč za nova enotna evropska pravila glede pravic potrošnikov pri spletnih in klasičnih nakupih. Toda nove potrošniške pravice bodo, kot kaže, manjše, kot so jih sedaj deležni slovenski kupci.

Evropska komisija želi z novo evropsko direktivo okrepiti potrošniške pravice na področju EU-ja. Njen namen je izenačenje pravic potrošnikov pri nakupih v klasičnih trgovinah in po spletu. Kar pomeni: enaka garancija, enaka možnost popravila ali zamenjave pokvarjenih izdelkov.

Predlog nove direktive so v četrtek večinsko podprli tudi evropski parlamentarci - člani odbora za notranji trg in varstvo potrošnikov (IMCO). Vendar so močno razočarali evropske potrošniške organizacije. Če bo na koncu potrjena omenjena različica predloga direktive, privoliti morajo še Evropski svet oz. države članice EU-ja, bodo okrnjene pravice potrošnikov, ki jih le ti že uživajo v nekaterih državah članicah. Med drugim v Sloveniji.

"Glasovanje ni le zamujena priložnost, temveč je veliko razočaranje. Kako bodo potrošniki razumeli, da jim EU odvzema nekatere njihove pravice namesto da bi jih razširili?" je v sporočilu za javnost dejala Monique Goyens, generalna direktorica Evropske potrošniške organizacije (BEUC).

Zmanjšanje pravic slovenskih potrošnikov?
Tudi v Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS) s predlogom nove potrošniške zaščite niso zadovoljni. Po novi evropski direktivi, če bo sprejeta, potrošniki v Sloveniji, kot navajajo, ne bodo imeli več možnosti svobodne izbire med t. i. jamčevalnimi zahtevki kot do sedaj.

Jamčevalni rok je rok, v katerem se lahko pokaže stvarna napaka, ki jo mora prodajalec upoštevati. Kupec izdelka z napako pa trenutno lahko izbiral med odpravo napake, vračilom zneska ali zamenjavo blaga.

Člani omenjenega odbora EU-ja so izglasovali, da bi v prihodnje veljal dveletni jamčevalni rok za napake izdelka. Potrošniške organizacije pa glede na razmere na trgu potrošniškega blaga opozarjajo, da je omejitev jamčevalnega roka na največ dve leti v marsikaterem primeru prekratka. Številni izdelki bi predvidoma morali delovati več let. Denimo pralni stroji, avtomobili … Morebitne napake pa bi se lahko razkrile šele čez leta.

"Velik del blaga je narejen na način, da pride do okvar ravno po preteku dveh let, v tem primeru pa potrošniki ostanejo brez kakršnega koli varstva. Zato bi moral predlog upoštevati predvideno daljšo življenjsko dobo nekaterih izdelkov," opozarjajo na ZPS-ju.

Nova direktiva bi lahko, kot so v ZPS-ju zapisali na spletni strani, v Sloveniji onemogočila tudi ohranitev obvezne garancije, s katero bi ukinili tudi dolžnost proizvajalca in posledično prodajalca proti plačilu zagotavljati popravilo, vzdrževanje blaga, nadomestne dele in priklopne aparate vsaj tri leta po poteku garancijskega roka.

Obvezna garancija pa potrošnikom tudi omogoča, da se obrnejo neposredno na proizvajalca, kar je zlasti pomembno, ko pravic ne morejo ali so jih neuspešno poskusili uveljaviti pri prodajalcu.

Predlog je sporen
"Gre za izredno kontroverzen predlog Komisije, ki slabi in niža že obstoječe pravice potrošnikov, zato smo Zeleni glasovali proti predlogu. Smo namreč mnenja, da je predlog Komisije smiseln samo v primeru krepitve varstva potrošnikov, vsaka druga rešitev pa za nas ni sprejemljiva. Ne smemo pristati na nižanje standardov, zato bomo še naprej opozarjali na nerazumnost predloga Komisije. Pomembno vlogo bodo odigrale tudi države članice, pozicijo Sveta EU-ja namreč še čakamo," pravi slovenski evropski poslanec Igor Šoltes (Zeleni), ki je bil eden redkih članov odbora IMCO, ki je glasoval proti predlogu direktive.

Zakaj evropski poslanci niso upoštevali mnenj potrošniških organizacij, Šoltes odgovarja, da to lahko samo ugibamo. "Očitno je, da je bila večina bolj naklonjena interesom industrije, ki ji varstvo potrošnikov seveda predstavlja težavo in oviro pri maksimizaciji dobička. Gotovo so se tudi pri lobiranju zelo potrudili. Potrošniki pa bodo ob tem očitno zopet potegnili kratko," dodaja.

Gregor Cerar
Prijavi napako
Komentarji
MultiHunter
# 24.02.2018 ob 09:54
max 2 leti garancije??? Evro poslancem jasno ni problem kupit novega avta vsake 2 leti. Kaj pa ostalih 99%? Po možnosti ga bodo dobili še zastonj od lobistov.

And let me guess..možnost stvarne napake/obvezne garancije, ki je tako ali tako všteta v ceno se ne bo zmanjšala niti za 1 cent. Da o tem, da večini sploh ni mar za to self destruct spiralo potrošništva in uničevanja Zemlje sploh ne govorimo. Sad day for EU
SamoRes
# 24.02.2018 ob 09:44
EU. Za kapital gre.
mums
# 24.02.2018 ob 10:20
Počasi a zanesljivo v nepovrat ljudje moji.....
KovacevaKobila
# 24.02.2018 ob 10:22
Gospodarstvo ima politiko v žepu. Javnost se pri vseh drugih zgodbah neskončno huduje nad škodljivimi 'plačanci', tukaj pa je žal hladna kot špricer - kar dokazuje tudi število komentarjev pod to novico.

Ekonomisti bodo seveda ekstatični nad novo direktivo, saj se bo gospodarska rast, ta sveta krava sodobne ekonomije, spet malo zvišala. Seveda pa se gore odpadkov, kupi skozi okno zmetanih virov in ostala škoda, ki jo povzroča politika načrtne zastarelosti, ne bodo pojavili v ličnih grafih ekonomistov.
zeuss-zeng
# 24.02.2018 ob 10:11
Ali bo nova evropska direktiva skrčila pravice slovenskih potrošnikov?
--------------
Eu vse bolj obvladuje kapital - to pa pomeni hiranje držav , vse manj socialnih pravic in povečevanje legalne korupcije . Pa saj to smo ,,hoteli ,, ali ne ? ( dol s komunizmom -živel kapitalizem pa to ... )
QUENDI
# 24.02.2018 ob 11:33
....predlagam da se v EU ukinejo državljansta.....se nadomestijo z npr klubsko pripadnostjo kakšni multinacionalk...
zeuss-zeng
# 24.02.2018 ob 10:08
"Očitno je, da je bila večina bolj naklonjena interesom industrije, ki ji varstvo potrošnikov seveda predstavlja težavo in oviro pri maksimizaciji dobička. Gotovo so se tudi pri lobiranju zelo potrudili.
------------------
mogoče pa počasi komu le postaja jasno v kakšneh ,,zverinjak ,, smo prostovoljno vstopili . Ampak brez skrbi - bo še veliko hujše - če ne prej ob ,,ukinitvi ,, javnega transporta , ukinitvi domačih bank
in EU subvencij ali uvedbi davka na nepremičnine ...
AlFe
# 24.02.2018 ob 11:19
Zakaj evropski poslanci niso upoštevali mnenj potrošniških organizacij

Ker so jih korporacije podkupile. Na tak ali drugačen način.
Bivši uporabnik
# 24.02.2018 ob 11:14
Včasih se je dalo 101-ko šraufat, danes pa lahko avto zaradi najmanjše napakice naložiš na vlačilca. Bodo že uredili, da se niti pregorenih žarnic ne bo dalo lastnoročno zamenjati, če ravno se zadnje čase nekam sumljivo hitro kvarijo, kot se prej nikoli niso.
cairns
# 24.02.2018 ob 10:49
Pomembno vlogo bodo odigrale tudi države članice, pozicijo Sveta EU-ja namreč še čakamo," pravi slovenski evropski poslanec Igor Šoltes (Zeleni), ki je bil eden redkih članov odbora IMCO, ki je glasoval proti predlogu direktive.

Šoltes se je ponovno izkazal za zaščitnika Slovenije in Slovencev. V EU parlamentu je vedno glasoval tako da je prav nam in ne bruseljski mafiji ki ji predseduje zaljubljeni pijanec.
Homer.
# 24.02.2018 ob 10:44
Logično!
Kapitalizem drži pokonci potrošništvo.
Zato je potrebno skrajševati življenjsko dobo izdelkov.
Človeštvo je obsojeno na propad zaradi onesnaženja, in izrabe vseh resursov, ki jih ta planet premore.
Edina neznanka je le potreben čas....
maja kibira
# 24.02.2018 ob 11:33
Krcijo se pravice ljudi in sirijo se vplivi korporacij..vec orozja...vec zdravil..manjse place...slaba hrana..kam bo slo vse to?
KovacevaKobila
# 24.02.2018 ob 11:08
Ampak ja, človeška logika je "Uh danes se mi je pokvaril telefon .... pa ravno prejšni teden je potekla garancija. Barabe, to naredijo tako, da crkne takoj po garanciji". Logika je pač zggrešena, predvsem zato, ker ljudje potem razmišljajo "To je samo zato, da greš kupit novega"

Absolutno. Zato je Apple pred kratkim javno priznal namerno upočasnjevanje starih telefonov.

Ko smo že pri 'zgrešeni logiki': zakaj točno bi proizvajalec v ekonomskem sistemu, ki brez potrošnje propade, skrbel za dolgoživost proizvodov?
praetor
# 24.02.2018 ob 10:37
Kot piše, to bo direktiva. Torej minimalni standardi za vse. Če bo Slovenija hotela, bo lahko imela višje standarde.
TineB
# 24.02.2018 ob 10:34
To so MINIMALNI standardi. Seveda lahko trgovine in proizvajalci dajejo boljša jamstva, garancije, pogoje menjave oz popravila, da s tem povečujejo konkurenčnost pred tekmeci.

Nihče nikomur ne omejuje BOLJŠIH standardov, pravilniki in direktive, zakoni itd pa predpisujejo minimalne, ki jih morajo vsi zadostiti.

Bojim se, da so pa naši birokrati že do te mere zbirokratizirani, da zanje minimalni standard velja kot absolutno pravilo: da ne sme nihče ponuditi slabše ALI boljše, kot določa standard.

Glede tega se vedno z njimi prerekam: da nikjer ni omjetev za boljše blago, szoritve, pogoje, standarde, pravice itd Da standard postavlja le minimalno zahtevo, ne pa maksimalno. Res, kaka lobotomija je pri nekaterih birokratih prisotna.
21.12.2012
# 24.02.2018 ob 10:20
ne razumem, kaj zdaj bo prepovedano dajanje garancije daljše od dveh let?
alternativna izbira jamčevalnega zahtevka pa že zdaj ni bila absolutna, saj je omejena z načelom poštene uporabe pravic.
KovacevaKobila
# 24.02.2018 ob 10:53
Bojim se, da so pa naši birokrati že do te mere zbirokratizirani, da zanje minimalni standard velja kot absolutno pravilo: da ne sme nihče ponuditi slabše ALI boljše, kot določa standard.

Naši birokrati so tisti, ki minimalni standard jemljejo kot pravilo? Heh.

Ozrite se po svetu: kapital praktično vse zakonske standarde opisuje kot 'gospodarstvu škodljive', nenehno lobira za znižanje minimalnih standardov ali celo za ukinitev slednjih, in ves čas išče načine, kako sesuti ali eskivirati zakonske omejitve. Vse to na škodo ljudi in okolja.

To je razvidno na vseh področjih - minimalne plače, delavske pravice (od tod epidemija prekariata, neplačevanje prispevkov, selitev proizvodnje v tretji svet itn.), okoljevarstveni normativi, plačevanje davkov, v članku omenjene garancije itn.

Gospodarstveniki bi radi delali biznis brez kakršnekoli odgovornosti ali obveznosti do družbe in okolja. Ni treba bit znanstvenik, da ugotoviš, kam to pelje.
Pigglet
# 24.02.2018 ob 11:37
Pa še to. Te direktive so približno tako kot cviljenje podgane v mišolovki. Prave države dajo tem samorazglašenim vladarjem EU dvojko. Direktivo ni potrebno upoštevati, če je zakonodaja bolj restriktivna od direktive. Po tem principu je RS (sicer na našo škodo) onemogočila uporabo motornih koles do 125ccm in 11kW voznikom, ki imajo B kategorijo več kot 20 let (če se ne motim). Enako sedaj na podlagi kao direktive o športnem in lovskem orožju hoče EU komisija razorožiti ljudi (ki jih več ne upoštevajo). Čehi so jim že dali dvojko, Švicarji so zagrozili, da se bodo umaknili iz povezane zakonodaje. Pač, države, kjer imajo državniki jajca. Je pa res, da se je v primeru v članku navedene direktive upreti tako ciganom iz EU kot tudi industriji, ki ima velike interese, da se to uvede.
PS: Zapisal sem ciganom zato, ker naj bi to bila žaljivka, vsekakor se morebitnemu članu EU komisije romske narodnosti iskreno opravičujem, si jo pa zasluži za podporo in pripravo take direktive!
Pigglet
# 24.02.2018 ob 11:22
@copcop
Če ste pač niste seznanjeni in "ovca", ki verjame vse kar ji tvezijo, je pač vaš problem. Avtomobilska industrija se že od 80.-ih let prejšnjega stoletja ukvarja z načrtovanjem napak. Temu se ne reče tako temveč življenska doba elementa, po kateri bo doživel katastrofalno napako, Dražji kot so, manjša je verjetnost, da bodo šli k vragu znotraj dveh (zaradi garancije) do petih (zaradi kulanc) let. Na splošno pa to področje pokrivajo standardi kakovosti, kjer ekonomist hitro najde preveč dolgoživ izdelek in previsoko kakovost ali previsoko maso materialov. Tako, da .... ne nimate prav. Včasih sem delal tudi po kakovosti kaj, tako da vem kaj govorim.
PS: Ovca je zapisana v narekovajih, ni namenjena žalitvi temveč opisu mirnega in dobrohotnega stanja duha-ravno takega, kot ga hočejo naši oblastniki v Bruslju in posledično pri nas.
tone7
# 24.02.2018 ob 11:07
Pričakovano, saj EU temelji na spoštovanju človeških pravic.......malo morgen.

Jap, nadobudni skorumpirani politiki gradijo svoj položaj na pljuvanju bivše države in pozdravljajo EVRODIKTATURO, katera nas pelje v sužnjelastniško razmerje. Bravo, kako dobro so nas nategnili 1990 leta
menitosi
# 24.02.2018 ob 12:37
pa saj je logično EU je vseeno za ljudi. Njih skrbi za denar in korporacije, zato je bila tudi ustanovljena na začetku. Od EU smo dobili nekaj dobrih stvari kot je neomejeno gibanje a tudi mnogo slabih kot je poceni trgovine z nezdravo hrano na vsakem koraku.
Pigglet
# 24.02.2018 ob 11:59
Guztl, saj sva na isti liniji... dve leti za garancijo=delež odpovedi 0%, pet let za kulance=delež odpovedi 0,5% (na pamet, prek prsta). Po petih letih se začnejo pojavljati črički, ropot-utrjevanje plastik in posledično pokanje pozimi (ampak to so bolj kot ne malenkosti), in tako se začne. Potrošni materiali 1. vgradnje so itak bolj dolgotrajni kot rezervni, tak da ... Tudi elektroniko se da ščititi in zagotavljati zanesljivo delovanje po IP 68 in od -40 do +72 st. C. Sam potem veva, da gre za analog vojaški tehniki, podobno zanesljivost in podobne cene. To pa si v masovki ala Reno Clio ali VW Polo, Golf ne gre privoščiti.
GorskiVodnik
# 24.02.2018 ob 11:40
@copcop
Ne nakladajte. Da pride do okvar ravno po preteku dveh let je izmišljotina. To preprosto ni res, saj ni mogoče izdelati artikla, ki bo ne glede na uporabo in ne glede na obremenitev crknil ravno po dveh letih.

Motiš se. Seveda ni možno projektirati izdelka, ki se bo pokvaril čez dve leti in dan od dne, ko si ga kupil, oz. začel uporabljati. Da se pa temu kar lepo približati. To vem iz lastne izkušnje. Pred nekaj leti sem prenovil kuhinjo. Nabavil sem fluorescentne svetilke za montažo pod zgornje elemente, da osvetljujejo delovne površine, pri našem največjem slovenskem trgovcu za tehnično robo, da ostanem diskreten. Skupaj 5 kosov. Bile so kitajske, vendar uvožene preko Bosne. Prva mi je crknila po 2 letih in 3 mesecih uporabe, zadnja pa po 2 letih in 11 mesecih. Pri vseh je crknila elektronika, ki nadomešča dušilko in starter pri klasični svetilki tega tipa. Sem tehnik in te stvari dobro poznam, to ni bilo naključje, ampak so jih Kitajčki dizajnirali na določeno število ur delovanja. Zadevo sem sicer rešil tako, da sem vanje namestil LED cevi in opravil ustrezno prevezavo kablov, ker seveda nisem bil navdušen, da bi ponovno dal 200 € za škart za naslednji dve leti...
pinkobalinko
# 24.02.2018 ob 15:31
Oprostite, jaz pa mislim, da smo slovenski potrošniki slabo zaščiteni, kljub navidez daljšim rokom, kot jih predvideva nova uredba. Zakaj? Zato, ker je marsikatera stvar pri nas samo mrtva črka na papirju, institucije, ki bi morale skrbeti za to pa prelagajo odgovornost ena na drugo. Pred kratkim je bil članek o preprodajalcih Viagogo in kako naši organi "ne morejo nič", čeprav so italijanski organi že uspešno ukrepali.
Novembra 2015 sem pri slovenskemu podjetju prek interneta kupil izdelek. Namesto obljubljenega izdelka sem dobil ponaredek. Stvar sem prijavil na tržno inšpekcijo. Novembra 2015. Najbrž ste uganili, da do danes nisem prejel še nobene odločbe TIRS-a, kaj šele vrnjene kupnine.
Ne gre torej samo za roke in pravice, pač pa predvsem za to kako lahko potrošnik svoje pravice uveljavi. In če bo nova uredba dala slovenskemu potrošniku več možnosti za ukrepanje kot jih ima sedaj, potem ne moremo govoriti o krčenju pravic.
aktivist
# 24.02.2018 ob 12:59
Čestotke Šoltesu
Guztl
# 24.02.2018 ob 11:36
Nov avto kupljen v Nemčiji ima 3 leta garancije ostali 2 leti je potrebno doplačati, v Sloveniji velja 5 let garancije oz. 150.000 km !
sik
# 24.02.2018 ob 10:26
V moji branži norci dajejo 10 letno jamstvo na proizvod cene pa nižajo.
Dolgoročno je tako poslovanje obsojeno na propad.
ZPS odločite se ali se torej prodaja kvaliteta po višji ceni in daljšo garancijo ali slaba kvaliteta po nizki ceni s krajšo garancijo.
Je pa res da je razlika med pošteno garancijsko dobo ko je garancijski list napidan v nkaj stavkih in nepošteno kjer je polno pasti in napišejo 10 let vendar je v resnici za uveljavitev le te polno zank.V to pa se malokdo spušča.
Roky89
# 25.02.2018 ob 22:03
Jah, nič ljudje. Bo treba vzeti mobitele v roke, nehati nabijati igrce in poklicati v pisarno kakšnega poslanca. Mogoče tudi vlade. Kot je rečeno v članku. Zadnjo besedo ima Evropski svet - torej... kdo je tam od naših? :)
kawboy
# 24.02.2018 ob 13:26
Ja lejte, če želi EU omejevati pravice potrošnikov in s tem podpirati kapital oziroma kapitaliste potem se bodo potrošniki oziroma kupci temu tako odzvali, da ne bodo več kupovali tam kjer je to za kupce manj ugodno ali celo neugodno ali neprivlačno in tako bodo na izgubi prodajalci in ne kupci oziroma potrošniki. To posledično pomeni, da bodo na večji škodi vsi tisti kateri bodo izgubili zaradi takšne sporne odločitve EU parlamenta. Vrnilo se jim bo slej kot prej kot bumerang efekt. Ne pozabite EU poslanci kdo vas voli kapitalisti ali volivci in katerih je več? Morda imajo EU poslanci zaradi takšne odločitve, ki gredo na račun potrošnikov res kakšne koristi od tega vendar račune izstavljamo na volitvah.
nonparel
# 26.02.2018 ob 08:31
Po dveh letih ti danes itak vsak pralni stroj ckrne.
To je napredek :))
REsnica
# 24.02.2018 ob 21:39
Janšisti in komunisti spet enotni proti pravicam malih ljudi.
Petrle se je spet skril v luknjo kot takrat ko je kot čebelar glasoval za to da GSOja v medu ni potrebno označit.
Da ne omenjam neomajne podpore vseh naših čezatlantskim korporacijskim zločinom.

Le pojdite na volitve...naj zmagajo roza beli črni rdeči svobodni...v demokratičnem kapitalizmu bo pohlep kapitala vedno zahteval dobiček na račun mase raje ki ji politika za "boljši" jutri konstantno jemlje pravice.

Seveda pa je demokratično da to pozabite in ne mislite s svojo glavo ampak se prepustite svobodi črednega nagona in tulite, meketare ali blejate s svojimi ko pride največji praznik demokracije- svobodne in demokratične volitve, ki so za vas obvezne. Zanesljivo bo po volitvah boljše, če zmagajo " naši".
drugo mnenje
# 24.02.2018 ob 14:15
meni nič spornega. govorite o kapitalizmu in da korporacije ugrabljajo kapitalizem. morda res, ampak to je na vas potrošnikih. vi ste tisti, ki odločate kaj boste kupoval. kvaliteta včasih pride s ceno, ampak če boste podpiral kvaliteto bodo firme, ki prodajajo kvaliteto nadaljevale s svojo politiko, ostali se bodo pa prilagodili ali pa izumrli. boš kupil nike za 90 evrov al boš dal 120 za asics? a boš brand al boš quality? your decision
patriot44x2
# 24.02.2018 ob 12:07
Pa sej v tej državi delajo samo to da se nam pravice kršijo in pa da vsak dan več vplačujemu za njihove nastavljene lenuhe.
Joker
# 27.02.2018 ob 09:09
Naprava, ki je ne kupimo, se ne more pokvariti.
jockan
# 25.02.2018 ob 11:49
to da lahko z garancijo izdelek kupiš kjerkoli v evropi je smrtni udarec za lokalne trgovce in zastopnike.
ZZK-1c
# 24.02.2018 ob 22:02
Eden slabših člankov na vašem portalu. Malce zanimanja v tej smeri predenj pišete res ne bi škodilo. Napisan je dvoumno in zavajajoče.
oleander
# 24.02.2018 ob 22:00
Saj je prav, da poveste, da je bil Šoltes proti.
AMPAK ZAKAJ NE OBJAVITE, KAKO SO GLASOVALI DRUGI SLOVENSKI POSLANCI???
Robiland
# 24.02.2018 ob 19:21
Spet Soltes na strani razuma. Bravo.

Ampak, kaj cmo mi, smo samo internet nergaci. Lajf gre naprej, z manjso garancijo. Zeh.
izo
# 24.02.2018 ob 15:39
Evropska komisija želi z novo evropsko direktivo okrepiti potrošniške pravice na področju EU-ja. Njen namen je izenačenje pravic potrošnikov pri nakupih v klasičnih trgovinah in po spletu

cut the bs. vemo, za koga oz za kaj gre. naj živijo kolonije združenih držav..
Alcarin
# 24.02.2018 ob 14:55
Uzakonit bi morali 5 letno garancijo na vse izdelke ki se prodajajo nad 50€!!! za ostale pa 1 letno kot do zdaj, in case closed... za stvarno pa je 2 leti res dolgo... 6 mesecev ali 1 leto bi bilo imo dovolj.
stotrideset
# 24.02.2018 ob 14:19
Ti čedalje bolj bedasti kapitalisti in lastniki kapitala se ne zavedajo več, da brez potrošnika tudi njihovega razcveta ne bo več....
Seveda pa SLO butldorfarji, ki so na oblasti, ne znajo reči NE, kar je skrajno slabo za nas, navadne državljane. Moj predlog Slovencem: kradimo in goljufajmo, kjer se le da!
MZ
# 26.02.2018 ob 12:42

Roky89
# 25.02.2018 ob 22:03

Jah, nič ljudje. Bo treba vzeti mobitele v roke, nehati nabijati igrce in poklicati v pisarno kakšnega poslanca. Mogoče tudi vlade. Kot je rečeno v članku. Zadnjo besedo ima Evropski svet - torej... kdo je tam od naših? :)


V teoriji se sicer sliši lepo in prav, ampak kaj, ko v praksi to ne reši ničesar. Če gre za kakšno manjšo skupino ljudi, ki nekaj zahtevajo, se jih ponavadi ignorira (najbolj glasne pa seveda še dodatno utiša...Evropa ima pač bogato zgodovino totalitarnih metod), če gre za kakšen večji odpor, pa se zadeva malo da na hladno in potem sledi implementacija v prebarvani obliki, seveda čimbolj potiho (primer je npr. zavrnitev TTIP, nakar smo potiho dobili praktično identičen sporazum CETA).

Ni dovolj le klic, temveč mora tistim nedotakljivim na vrhu poleg tega tudi zadosti kapniti v žep, da sploh koga povohajo. Žal pa so s spodbujanjem apatije in krajo časa in denarja oligarhi v Bruslju dodobra onemogočili voljo in možnosti navadne raje, da bi se ukvarjala s tem, kako in kam nas vodijo posvečeni.
SKEpsiS
# 26.02.2018 ob 11:08
EU naj si že svoje direktive vtakne nekam, kjer ne sije sonce. Zaboga, kako vam še ni jasno da nismo vsi ENAKI tako kot "ravne kumare", ampak želimo biti ENAKOPRAVNI. To sta dva različna pojma.
ElTorro
# 25.02.2018 ob 08:54
@tupamaross
Saj pa bo podjetje lahko dalo tudi daljšo garancijo od dveh let. Direktiva zgolj prepoveduje posameznim državam, da zakonsko določijo daljši minimalni rok.

Članek je v celoti povzet po precej zavajajočem ZPS-jevem članku....žal se ZPS v zadnjem času vse bolj orientira na služenje denarja, tudi za ceno objektivno podanih informacij.
tupamaross
# 24.02.2018 ob 20:43
Konkretno

Pri Pirnarju sem kupil glavna vhodna vrata za 3 tisoč EUR z
jamstvom 5 let, za ključavnico pa je jamstvo bilo eno leto.

Natančno po poteku enega leta in dva meseca, je ključavnica
šla rakom žvižgat. Nova (dvojna cilndrična) ključavnica z vsemi
drugimi stroški je stala 300 EUR. Podpisal sem, da je zamenjava
bila v redu narejena, po prejetju računa pa sem jim poslal slike
cilindričnih ključavnicah na starih vratih, ki delajo brezhibno tudi
po 50 letih in prosil za dobropis. Zelo uljudno so mi pojasnili, da
so njihove ključavnice najboljše, ker so iz Nemčije, mi pa niso
niti pritrdili, niti zavrnili izdajo dobropisa.

Lepo in vljudno sem jim pojasnil, da verjamem, da so te ključavnice
iz Nemčije, ki pa so bile narejene na Kitajskem in vgrajene v vrata,
ki stanejo 3 tisoč EUR, menjava samo ključavnice na teh vratih pa bi
me stalo toliko, kolikor skupaj z cilindrično ključavnico stanejo neka
"navadna" vrata...

Prijazno in vljudno so mi poslali dobropis ob pojasnilu, da, če bom
še kaj imel težav tudi z novo zamenjano ključavnico, da bi bodo pri
tem pomagali.

No, to je bila poslovnost, kar me zelo veseli. Upam, da bo tako tudi
z drugimi, če bo ta zakon sprejet, sicer bodo resnično počasi vsi
šli v stečaj, ostali pa bodo samo najboljši. Tako, kot je Pirbar.
tupamaross
# 24.02.2018 ob 20:31
Tudi meni se zdi dveletni rok jamstva prekratek za takšne
izdelke, kot so pralni stroj, avto...

Vendar, proizvajalec, čigar proizvodi se bodo kvarili takoj
po poteku dveh let, jih pa ne bo hotel popraviti, bo lahko
zaprl tovarno. Zakaj?

Če se mi pokvari pralni stroj ali avto tik po poteku dveh
let in mi proizvajalec ali prodajalec ne bo hotel brez
plačila odpraviti napako, bom preko vseh sredstev
obveščanja opozarjal potencialne kupce, naj se pazijo...

To bodo naredili vsi, ki bodo nasedli slabšemu izdelku
in mi verjemite, da bo proizvajalec v kratkem bankrotiral.

Nemci se bodo potrudili, da se njihov pralni stroj, avto...
ne pokvari najmanj v 10 letih, kaj pa bo z tistimi, ki tega
ne bodo sposobni, ali celo bodo delali namenoma take
proizvode ob napačnem mnenju, da, čim hitreje se njihov
proizvod pokvari, tem večkrat boš moral kupiti njihov novi
proizvod...

Ta zakon bo v prid izključno temu, ki je bolj sposoben, da
naredi pralni stroj, avto..., ki se tudi po 20 let ne pokvari.

Torej, Nemci bodo z tem zakonom počistili z konkurenco,
ki ne bo sposobna delati dobrih pralnih strojev, avtomobilov...
izo
# 24.02.2018 ob 17:22
jsz sem vedno za au ali nek približek temu, samo če e res potem to to. dokler pa vse vodi "diplomacija", ppotem kaj drugače kot imamo zdej, ne more biti.
ampak jst resno en razumem, zkaj je tak problem tem budalam prek atlantika (politiki, da se razumemo, ne ljudem) reči ne. sej točno ved v bruslj ipd, koliko je ura, ampak rzaen redkih izjem se noben ne upa nič niti pisnit o zadevi. zakaj morajo vendo oni dobi popuste, pa neobdavčen trg itd itd? pa zakaj smo toliko nuemni, da si sami vrtamo luknje v kolena, da bodo oni imeli koristi?
dejmo se enako obnašat do njih, kot oni do nas. takrat bo evropa res evropa.
xnplater
# 24.02.2018 ob 14:16
že tako je preveč smeti, teli butli v EU parlamentu bi jih pa radi še povečali! življenjske dobe izdelkov se morajo podaljšati! naj dajo začetno ceno višjo, samo potem bo stvar delala 10 let. manj bo smeti, manj bo svinjarije, čistejše bo okolje.
Guztl
# 24.02.2018 ob 12:04
Ja res , maš +
123pepe321
# 24.02.2018 ob 12:00
EU - Adijo pa zdrava ostani!
Kazalo