Evropska unija

Poudarki

  • Ministrstvo za finance: Za reševanje problema zadolženosti zasebnega sektorja v prvi vrsti odgovorno gospodarstvo samo
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4,3 od 28 glasov Ocenite to novico!
EK
Analiza bo pokazala, ali makroekonomska neravnovesja v 12 državah obstajajo in ali so škodljiva. Foto: MMC RTV SLO
Olli Rehn
Olli Rehn opozarja na morebitna tveganja v slovenskem makroekonomskem okolju. Foto: Reuters
VIDEO
Dve resni opozorili Sloveniji
VIDEO
Bruselj zahteva analizo m...

Dodaj v

Bruselj: Slovenija v primežu dragega dela, dragih nepremičnin in dolgov

MF odgovornost vali na zasebni sektor
14. februar 2012 ob 15:24,
zadnji poseg: 14. februar 2012 ob 20:53
Bruselj - MMC RTV SLO/STA

"V primeru Slovenije je treba podrobneje preučiti visoko zadolženost podjetniškega sektorja in razvoj v sektorju nepremičnin," je dejal komisar za denarne in gospodarske zadeve Olli Rehn.

Analiza komisije bo tako po Rehnovih navedbah usmerila priprave nacionalnih reformnih programov, ki jih morajo države aprila posredovati Bruslju.

Evropska komisija je danes namreč ocenila, da 12 držav, med njimi tudi Slovenija, potrebuje poglobljeno analizo makroekonomskega stanja. Šele ta analiza bo pokazala, ali makroekonomska neravnovesja v teh državah obstajajo in ali so škodljiva, so pojasnili v komisiji.

Poleg Slovenije poglobljeno analizo potrebujejo še Belgija, Bolgarija, Ciper, Danska, Finska, Francija, Italija, Madžarska, Španija, Švedska in Velika Britanija.

Dve možnosti, sicer kazen
Posamezna država mora Bruslju posredovati akcijski načrt za odpravo neravnovesij z jasnim časovnim okvirom za njegovo izvedbo. Če dvakrat ne posreduje zadovoljivega načrta, je predvidena finančna kazen.

Dvofazni postopek finančnih sankcij sicer velja samo za države v območju evra. Če država ne bo izvajala načrta za odpravo neravnovesij, bo uvedena prva faza sankcij - obrestni depozit v višini 0,1 odstotka bruto domačega proizvoda. V primeru vztrajnih kršitev bo to postala globa.

Drago delo in nepremičnine ter visoki dolgovi
Komisija je sicer v poročilu še zapisala, da so razlogi za poglobljeno analizo stanja v Sloveniji "hitro kopičenje notranjih neravnovesij z velikim naraščanjem stroškov dela na enoto proizvoda, zadolženosti v zasebnem sektorju in cen nepremičnin" ter "visoko zadolženi bančni sektor ".

MF: Zavedamo se težav
Slovenija po navedbah finančnega ministrstva (MF) določila EU-ja o makroekonomskih neravnovesjih presega pri neto mednarodni investicijski poziciji in pri gibanju stroškov dela na enoto proizvoda.

Komisija ob tem izpostavlja predvsem sorazmerno visoko zadolženost zasebnega sektorja in potencialna neravnovesja pri cenah nepremičnin. Slovenija se zaveda težav zaradi zadolženosti zasebnega sektorja, za reševanje katerih je v prvi vrsti odgovoren zasebni sektor oziroma lastniki podjetij, pojasnjujejo na ministrstvu.

Glede težav Slovenije pri gibanju stroškov dela na enoto proizvoda pa na ministrstvu poudarjajo, da sta ključnega pomena politika plač in dvig produktivnosti, kar namerava nova vlada rešiti prek politike spodbujanja konkurenčnosti slovenskega gospodarstva.

Gospodarski minister Radovan Žerjav pa je na srečanju na gospodarski zbornici poudaril, da je najprej treba zajeziti javno porabo, ko se bo pripravljal rebalans proračuna. Da je treba zajeziti proračunsko porabo in začeti krpati javnofinančno luknjo, se strinjata tudi vodja urada za makroekonomske analize Boštjan Vasle in ekonomist Maks Tajnikar, je poročal TV Dnevnik.

A. Č.
Prijavi napako
Komentarji
gorazdkotnik
# 19.02.2012 ob 12:47
pa će delamo zastonj bo to še vseeno predrago
420
# 15.02.2012 ob 14:25
GORILA
...so govoril, ko se rešimo komunizma in YU bo raj na zemlji... no, ko bomo v EU bo pa raj na zemlji..., no, ko bomo v šengenu bo pa res raj na zemlji..., no, ko bomo imeli € bo pa čisto res raj na zemlji...
...danes pa nam pravijo, ko vam znižamo plače in ukinemo socialo...
V glavnem samo vedno več delamo, za vedno nižje plače...

ja smo neke vrste novodobni sužnji.
delamo vedno več in to prostovoljno da zadostimo svojim potrebam ki so vedno večje
so tudi alternative
tupamaross
# 15.02.2012 ob 12:27
Hepimen,
oprosti. Možno res, vendar ne namenoma.
kva dogaja
# 15.02.2012 ob 11:51
JJ naj bi zdaj reševal, kar je JJ zavozil.
In sloni so poleteli.
hepimen
# 15.02.2012 ob 11:45
tupamaross

Tisto, kar si komentiral, je citat :P
tupamaross
# 15.02.2012 ob 11:24
Vidiš, spoštovani Skuggi, grozljivk. Mene so dali v kazenski
postopek zaradi domnevnega nakupa zasebnega avtomobila
za 2 milijona SIT (cca 8 tisoč EUR) z denarjem podjetja za
fizično osebo, v kar je posumil inspektor SDK, tajkuni pa si
na tak način kupijo po par stanovanj, par avtomobilov, jaht,
hiše... in jih nihče ne preganja...

Nisem zlopamtilo. Po oprostilni sodbi sem celo bil vesel,
da so me kazensko ovadili, čeravno me je vse to stalo prav
toliko, za kolikor so me obtožili (4 leta sojenj, odvetniki,
sodni stroški, sojenje daleč starn okrog 200 km...), da sem
dokazal, da nisem baraba pa še za naprej me je poučilo.
Za en sam tolar nepojasnjenega denarja me je bilo strah.

Nisem cinik, vendar sem srečen, da smo sploh še država,
ki je tle in eksistira, vendar koliko časa še.

Se Ti opravičujem, ker določene zadeve komentiram iz
lastnih izkušenj, ki jih poštenim podjetnikom nikoli ne bi
poželel.
tupamaross
# 15.02.2012 ob 11:15
Hepimen,
oprosti, na hitrco sem prebral le to, kar je z velikimi črkami
napisano, ker si to hotel povdariti.

"...plača je odvisna od teka, koliko je tisto vredno na trgu,kar
vi proizvedete..."

Točno. Vredno je n.pr. 2 tisoč EUR. Bruto, seveda. In, koliko
bo od tega prejel delavec? Neto, seveda.

Torej, v Evropi pravijo, da je naš delavec predrag, kar je že
spoštovani komentator Mirkoxx lepo pojasnil. Vendar, kot
sami vidimo, naš delavec je zelo poceni, država pa je tista,
ki je draga in nenasitna. Kot sem že omenil, smo prvi ali
drugi v svetu po prispevkih in davkih.

Oprosti, grem sedaj prebrati še ostalo Tvoje pojasnilo.
tupamaross
# 15.02.2012 ob 11:09
Mirkoxx,
zelo točno pojasnilo. Mi smo bili pred letom prvi na svetu
po višini obremenitev plače in po višini davka,Hrvaška pa
druga. Mislim,da se je koncem lanskega leta spremenilo
le to, da naj bi Hrvaška sedaj bila prva, mi pa drugi.

Torej je res,da tako strahotne obremenitve delavca skoraj
v vsem svetu ne poznajo.Ali,kot Ti temu praviš,kar je točno,
tako dragega delavca ne poznajo.

Skuggi,
seveda Ti pritrjujem. Vendar je dejstvo, da naše banke
imajo ogromno zapadlih hipotekarnih kreditov od fizičnih
oseb pa naj bo to "tajkun" ali navadni državljan. Razlika
je le v tem, da so tajkuni iz kreditov, ki so jih najemali za
svoja podjetja, za odkup ali redno poslovanje, z temi
krediti ravnali tako, kot s svojim lastnim denarjem. Kot
majhen podjetnik sem bil v kazenskem postopku, kjer
mi je državni tožilec očital, da sem z denarjem podjetja,
ki je bilo v moji 100% lasti, ravnal tako, kot s svojo denarnico.
Na mojo veliko srečo, to ni bilo res in je usledila oprostilna
sodba. Pa je bilo vprašanje okrog 2 milijona SIT zaradi
nekega nakupa avta za fizično osebo.

Kar se tiče cen nepremičnin, res je, da niso ne vem koliko
padle, vendar le za to, ker jih skoraj še nihče noče prodati
in je cena še vedno knjigovodska in ne tržna. Prodati pa
jih "noče" za to, ker ni kupcev. Stanoivanja in cele bloke
in nebotičnike so gradili na zalogo, za neznanega kupca,
kot bi pekli štruce kruha...

Lep pozdrav!
hepimen
# 15.02.2012 ob 10:46
kajuli

Zapomnite si tole: PLAČA NI ODVISNA OD TEGA, KOLIKO ŽULJEV IMATE NA ROKI, NITI NI ODVISNA OD TEGA, KAKŠNE SO CENE V TRGOVINAH, PLAČA JE ODVISNA OD TEGA, KOLIKO PODJETJE NA TRGU ZASLUŽI S TISTIM, KAR VI PROIZVEDETE.

Podjetje zasluži... Ja, ko si že privlekla na plan inženirje, za koga vraga se pa recimo projekti za pridobitev gradbenega dovoljenja dobijo recimo za 3800EUR, pa ga delajo vsaj štirje ljudje(arhitekt, statik, strojnik, električar) dva tedna (pa ga vsaj en mesec z vsemi komplikacijami, ampak za izračun tvojih bajnih inženirskih plač bo), načeloma iz različnih podjetij.

To je 3800/4 (če poenostavimo in imajo vsi štirje enako dela) je 950EUR bruto na posameznika za dva tedna, kar je spet poenostavljeno približno 950EUR na mesec neto plače za vsakega od teh inženirjev, če v enem mesecu pač naredijo dva takšna projekta (pa jih ne) in podjetja, kjer so zaposleni NIMAJO NOBENE DODANE VREDNOSTI, t.j. profita od njihovega dela. Poleg tega

Zdaj mi pa razloži, kje so tiste ultravisoke inženirske plače (950EUR neto ahoy!) in kje je tista silna dodana vrednost štirih pooblaščenih inženirjev!

Lahko se lupeta o dodani vrednosti ampak stanje je takšno, da bodo zaradi krize vsa podjetja ponujala svoje produkte pod ceno, zato pa ni kriv delavec ampak podjetje in delavec NIMA previsoke plače, ker je njegovo podjetje nesposobno pri prodaji njegovega dela...

Razen če smo po tvoje samo Slovenci taka zarukana nacija, da vsi delamo v fabrikah, za kaso v trgovinah in plužimo sneg, Nemci, Američani in cel zahod nasploh so pa vsi strokovnjaki na področju farmacije, zdravstva, energetike, vesoljskega programa...
Buldog
# 15.02.2012 ob 10:40
@tupamaross
15.02.2012 ob 07:36

Kar nekaj napisanega ne drži.

1. Če bi naše banke dajale t.i. tajkunska posojila za nakupe nepremičnin, potem ne bi bilo treba v bankah delat tako velikih slabitev, ker vrednost nepremičnin v tem času ni tako zelo padla, kot so bile velike slabitve.

2. Tajkunska posojila so bila dana za prevzeme podjetij.

3. Nepremičnine, ki so jih banke zarubile, so zarubljene gradbincem. Na teh nepremičninah so imele banke hipoteke, ker so tako podjetja dobila denar za gradnjo teh nepremičnin. Tajkunom rubijo nepremičnine le, če so jih zastavili za pridobitev t.i. tajkunskih posojil.

4. Ko daješ tako velike upe na to, da bo ta vlada pobrala premoženje tajkunom, pozabljaš, da ga je vlada med leti 2006-2008 dala tem osebam in da je takrat vladal JJ. Po javno objavljenih podatkih je bilo v tistem obdobju največ prodaj državnega premoženja, največ tajkunskih kreditov so podelile banke in takrat se je najbolj (v celotni zgodovini Slovenije) povečal zunanji dolg.

5. Prodaje državnega premoženja so izvajali vlada, KAD in SOD. Tedanji direktor SOD-a sedaj za nagrado sedi v parlamentu - poslanec SDS-a. Takratni predsednik vlade je spet predsednik vlade,...

6. Tu subjekti, ki so prodajali državne deleže, so točno vedeli, da jih prodajajo ljudem, ki so za nakup teh deležev dobili posojila, za katerega so jomčili z delnicami in š z ne pridobljenimi delnicami.

7. V nadzornih svetih bank v večinski državni lasti je imela takratna vlada že od konca leta 2005 večino. Naloga nadzornih svetov je tudi preverjanje ustrezne zavarovanosti podeljenih kreditov, ter v nekaterih primerih mora nadzorni svet kredite tudi odobrit (predvsem, ko gre za večje zneske, večjo izpostavljenost banke,...).

8. Zakaj pa misliš, da je Šrot izstopil iz SD in podprl JJ? Zato, ker mu je JJ omogočil, da je prišel do takega premoženja, kot ga je imel, Pahor mu ga je pa z ukrepi odvzel, in upa, da mu ga bo JJ dal nazaj.
hepimen
# 15.02.2012 ob 10:26
Se priporočam za informacijo, kje se to drago delo nahaja, bi še jaz malo...
mirkoxx
# 15.02.2012 ob 09:58
Za vse tiste, ki ne štekajo, kaj predrago delo pomeni:
predrago je zato, ker dobiš PREMALO plače NE preveč.
In ne, razlike ne pobere delodajalec. Bolj jasno?

Da se malo bolj tole razlozimo, na primeru.
- Delavca ki zasluzi 500 evrov na mesec mora podjetje placati prek 1000 evrov. Tak delavec je pac drag, hkrati pa dobi majhno placo.
tupamaross
# 15.02.2012 ob 09:38
Valcek2010,
zadel si žeblj na glavo. V Nemčiji je okrog 90% najemnikov
stanovanj, pri nas pa isti omer v lastnih stanovanjih ali celo
hišah. Hiše pa nas je 90% delalo v lastni režiji.

Pa še, kot sam praviš, premajhno tržišče smo in toliko
pozidave je bedarija. Komu naj bi sploh prodali?

Sleherno Tvojo navedbo potrdil, ker je do pike točna.
valcek2010
# 15.02.2012 ob 09:27
problem so delovni procesi v podjetij v katere se ne vlaga in nit se ne vlaga v novosti , ki se pojavljajo na trgu, prav tako v nabavo opreme, ki bi pohitrila samo delo in izboljšala kvaliteto pač glavno da se dela Ljudje delajo na 80% pol pa bodo pač delali na 120%, bomo prišparali na dragi opremi, delovnih procesih, itd,
in ko delavec ne bo zmogel bo šel na bolniško ga bomo odpustili in vzeli drugega, saj delvacev je prevec na cesti, vsak pa bo imel pogodobo za določen čas, da bomo lažje z njimi manipulirali.

vlaga se v privat hiše, drage avte, vikende, itd

če bi se odnos lastnikov do dela spremenil in bi bilo delo cenejše, kvalitetnejše in bi lahko stali z enakim proizvodom vštric z avstrijci, nemci, ki imjoa za *2 večjo plačo. cena izdelka pa je celo nižja od slovenskega, in večja kvaliteta.
valcek2010
# 15.02.2012 ob 09:21
Slovenije je enostavno premali trg, in od tega trga je težko živet , zato pa se postavljajo takšne cene predvsem podjetniki parketarji, vodovoraji- centralna, itd.
cslesce
# 15.02.2012 ob 09:19
kajuli: to ni res...ko bi pri nas sodstvo in kaznovanje delovalo kot v avstriji in nemčiji, sploh ne bi imeli raznih tajkunov ala kordež, kramar, hilda, pavček, šrot, jankovič in desetine ostalih "prokletih" goljufov, od katerih nihče ni v zaporu. Una dva mehankarja pri tehničnih pregledih sta bila pa takoj ovadena!!!!
PLAČE SO PRENIZKE V SLOVENIJI!!!! Oziroma narobe prerazporejene.
valcek2010
# 15.02.2012 ob 09:17
Drago delo?, pa kje živite delo sploh ni drago. Zakaj je drago ker lastniki podjetij hlaptijo po dobičku , kaj pomaga delavcu če dobi bruto 700€, izdelek pa se proda , ki ga delavec naredi v enem mesecu za 5.000€ in več. Ne mi rečt da je delo drago.

Mislim da je problem podjetij logistika, zmanjševanje stroškov, realizacije na vseh področij. Delo pa nikoli ni bilo predrago, razen mogoče do bili davki previsoki.

Saj samo davki na plačo povzočijo drago delo, sama urna postavk je minimalna.

pol pa zakaj imamo podjetja ki prodajajo delvace drugim podjetjem. Recimo delavca podjetje proda v Slovneiji za 50€ na uro+ DDV, a isti delavec dobi 6-7€ bruto na uro od delodajalac, razlika ostane njegovemu delodajalcu, in pol mi kvasite da je delo drago. In ta isti delavec ni upravičen do nagrad kot drugi delavci ki so redno zaposleni pri delodajalu kateremu je delavec prodan.

ne vem vprašajmo se v nemčiji dobi delavec 1500€ plače in dela v avto industruiji, kar je 2x več kot v slovenijipa je v nemčiji del drago

pogljmo kilometer ceste v sloveniji stane 19 milijonov, v nemčiji pa stane 21 milijonov, s tem da delavec dobi plačo okoli 1200-1800 € plače v sloveniji pa dobi 700€ bruto od tega mu odtrgajo da mu na koncu ostane 250€,

ne vem mislimda so v Sloveniji delodajalci oz lasnitki preožrešni ker bi vska imel v enem letu jahto, vikende, počitnice, itd in zaradi lastnega interesa je delo drrago in ne zaradi delavcev.
Re
# 15.02.2012 ob 09:10
Zgolj še en v seriji pritiskov na plače delavcev in pridobljene pravice.
Očitno se gredo sistem, da je treba veliko govorit o nečem in sčasoma vsi verjamejo, da je to res. Jaz vidim največjo težavo v nagnjenosti ljudi k goljufiji. Če imamo zakone, se jih je treba držat in ne le iskat luknje v njih. Kadar se vodilni ljudje v Državi požvižgajo na Ustavo in Zakone, kot je primer v Sloveniji, govorimo o "mafijski državi".
tupamaross
# 15.02.2012 ob 08:59
Najbolj smešno bo to,da ko bodo banke prodale zadnjo
zastavljeno nepremičnino, se znajo cene vrniti na neko
normalno raven. To je tisto "vroče-hladno."
tupamaross
# 15.02.2012 ob 08:54
To, kar mi še vedno delamo, ni nobeno reševanje krize,
pač pa celo vse globlje pogrezanje v krizo.Namreč,naša
država, naše banke, je čakala in še vedno čaka, da se
nekretninam povečajo cene in, da jih takrat prodajo kos
po kos in ne naenkrat, da ne bi same sebi zbile cene.

Cena nekretninam pa se iz dana v dan znižuje in nič ne
kaže,da se bo ustavila in naša država,naše banke,bodo
sedaj moralo ponuditi tržišču večji del nepremičnin, kar
bo še dodatni znižalo cene nepremičninam...

Nora hiša.
skuggi
# 15.02.2012 ob 08:52
tupamaross
Ja v tem delu pa se povsem strinjava
assange
# 15.02.2012 ob 08:48
spet imamo previsoke plače......
tupamaross
# 15.02.2012 ob 08:34
Skuggi,
soglašam z Tvojim komentarjem. Hotel sem jih nekako
primerjati le z našimi. Pri nas vidiš milijarde vredne tiste
monumentalne spomenike iz železobetona, stekla in
jekla ter nerjaveče pločevine, česar je lastnik le banka,
ker nihče več ni sposoben odplačevati posojil, vendar
mi ni jasno, zakaj banka vsega tega ne razproda, ker
mi dva ne bova več mogla dokapitalizirati naših bank,
ker tudi sama nimava denarja.

Okrog tri tisoč, petsto enot naj bi takšnih objektov najela
država preko medsebojnih povezav (najbolj znan pogačar
in Kresalova ter Šešok in Svstlik...), vendar tudi to ni več
možno, ker tudi država ne bo imela denar za najemnine
in se bo morala seliti v svoje lastne prazne prostore...

Rzni Pogačari in Šešoki ne bodo več vezani za državni
proračun in bo banka morala ta njihova zdanja prodati
komurkoli po katerikoli ceni. Ne bi rad ustrelil kozla, vendar
mislim, da je samo NLB lastnica podobnih zadev tam nekje
za okrog 30 milijard EUR, trenutno pa nima gotovine niti
400 milijonov EUR!? Kam to pelje.

Jankovići naj bi bankam bili dolžni okrog 50 milijonov EUR
in jim že rubijo, ker kreditiov ne morejo vračati, vendar vse,
kar bodo jankovićem zarubili, ne bodo mogli prodati niti
za 5-6 milijonov EUR...

Tisoči naših jankovićev je pozabilo na Sizisovo delo. Morali
so vedet, da se skala, ki so jo valili proti vrhu prej ali slej
bo skotalila nezadržno navzdo. Ne.

Dajem Ti besedo, da bi vse to lahko počel sam, vendar sem
bil prepričan, da bo prej ali slej, po Merfijevih zakonih, vse
skupaj ubralo nasprotno pot. Sam pa nisem tako psihično
trden in bi z težavo sosedom dopovedoval, da nisem jaz kriv,
pač pa recesija(!?). Hotel sem, namreč, kot majhen podjetnik
zgraditi štirinadstropno stavbo v enem manjšem mestu z
okrog 30 prostorov z skladišči pa sem se premislil, ker bi bnil
moral najeti 50% posojilo... Sreča.
dusan21
# 15.02.2012 ob 08:32
Pomagaj si sam in bog ( kakor za koga ) ti bo pomagal.
Evropa nam pametuje,ker pač nekaj morajo storiti za svoje ( pre ) visoke plače.
Naše plače še zdaleč niso visoke, kaj šele previsoke, pač pa je javni sektor prepožrešen in predrag za to kar ustvarimo. Za višjo dodano vrednost še nikoli ni poskrbel tisti delavec,ki dela fizično z rokami, pač pa inženirske,razvojna in vodstvena struktura podjetja.In ker pri nas NI kvalitetnega inženirskega-razvojnega kadra in ker imamo ZANIČ managerje ( beri - lopove ),smo tam kjer smo.
Naše državne banke = socialne ustanove za tajkune
Odgovornost uprav državnih bank = 0
Odgovornost nadzornih organov bank = 0
Zaprtih lopovskih tajkunov = 0
Odgovornost nadzornih agencij = 0
Odgovornost politikov = 0
Delovanje sodstva = 0[/b
]In kaj človek potem lahko pričakuje v taki državi ? O tem, da je trenutno čas zategovanja pasov sem slišal že davno nazaj v zgodovini in obljube, da nam bo vse lepše in bolje v nslednjih petletkah. Kot kaže se zgodovina ponavlja, le da tokrat ni socialistična ampak kapitalistična.
Zanimivo, ampak sranje je pa enako.
Likudnik
# 15.02.2012 ob 08:22
Kajuli: odlicno napisano! Prodajati vojasko elektroniko ali delati za nemsko podjetje, kjer
te stisnejo do zadnjega centa je nekaj cisto drugega. Izrael prodaja Indiji vojasko elektroniko,
ki jo Rusi niso hoteli prodati in tudi na ista kvaliteta.
To je samo en majhen podatek, ki za vase obcutljive duse verjetno ni primeren. Denar je v
znanju in ne v proizvodnji hladilnikov z prepotopno tehnologijo na trziscu, ki je zasiceno s temi
proizvodi.
Problem je v tem, ker ste leta 1945 pobili in unicili druzbeno elito, ki je sposobna narediti
druzbeni in ekonomski napredek, ceprav je tudi za njo delavna sila le strosek. Zaradi tega
je potreben mocen sindikat, da to zbalansira.
Mentaliteta hostarskih plenilcev iz leta 1945 je se vedno na pohodu! Pri vsem tem slovenski
narod se vedno verjame hostarskim levicarjem, da jim bo prineslo boljse zivljenje z svojo
industrijsko nesposobnostjo.
skuggi
# 15.02.2012 ob 08:06
Tupamaross:
Vprasaj Islandce kaj si mislijo o tistih 20 posameznikih, ki so banke in drzavo zafurali in kaj bi storili z njimi, ce se ne bi ze vsi umaknili na varno v tujino. Je pa res, da njihova zakonodaja ni bila pripravljena na taksne primere in verjetno res nihce ne bo kazensko odgovarjal, ceprav so tam krivci oznaceni z imenom in priimkom. Denar o katerem govoris, je denar ki je bil pred krizo vlozen v islandske banke iz teh drzav. To so bili posamezniki , drustva in podjetja, pa tudi razne drzavne ustanove in sindikati. In prav zaradi tega izgubljenega denarja je Islandija se danes v hladni vojni z VB.
Banke in drzavo pa danes resuje ruski kapital.
3nko
# 15.02.2012 ob 07:58
Še ena kopija prispevka iz TV Dnevnika: a se vam je zmešalo, kdo vas bo še bral!!!!!! Kot da imamo bralci čas dvakrat premlevati isto z nekajurnim zamikom.
Kejkoo
# 15.02.2012 ob 07:49
Za vse tiste, ki ne štekajo, kaj predrago delo pomeni:

predrago je zato, ker dobiš PREMALO plače NE preveč.

In ne, razlike ne pobere delodajalec. Bolj jasno?
kajuli
# 15.02.2012 ob 07:40
Pa dobro, kaj ta portal berejo samo še tisti, ki nimajo pojma o ničemer ali kaj???
Vsi norite okoli plač, pa sploh pojma nimate. Bruselj ni nikjer zapisal, da imamo prenizke PLAČE, pač pa PREVISOK STROŠEK DELA NA ENOTO PROIZVODA. Da njaprej pojasnim, kaj je strošek dela: netp plača + vsi davki in prispevki NA plačo + vsi davki in prispevki OD plače + prevoz + prehrana + dohodnina. Ok, to je zdaj jasno, zdaj pa da pojasnim "na enoto proizvoda" (tole bom pojasnila bolj po kmečko, da bo jasno, uporabila bom pa delavce v proizvodnji, ker zgleda da je za vas edino delo tisto, ki se opravlja z rokami v tovarni): delaec naredi npr. okno, strošek izdelave pkna je 100 enot, prodano je za 111 enot, zaslužek na enem oknu je 11 enot, dodana vrednost je torej 11 enot oz. 11%. Vidimo, da je dodana vrednost v Sloveniji katastrofalno nizka, ena najnižjih v EU, in pri tako izjemno nizki dodani vrednosti imamo asolutno previsoke plače. Do inženirskih plač bolje da ne pridem, ker bom začela jokati (ampak kot rečeno, za komentatorje inženirska plača sploh ni pomembna, ker itak nič ne delajo, samo sedijo v svojih pisarnah in bulijo v računalnik). Zapomnite si tole: PLAČA NI ODVISNA OD TEGA, KOLIKO ŽULJEV IMATE NA ROKI, NITI NI ODVISNA OD TEGA, KAKŠNE SO CENE V TRGOVINAH, PLAČA JE ODVISNA OD TEGA, KOLIKO PODJETJE NA TRGU ZASLUŽI S TISTIM, KAR VI PROIZVEDETE. In pod "zasluži na trgu" ne mislim na prihodek (seštevek zaslužkov vseh prodanih enot v enem koledarskem letu), pač pa koliko podjetju ostane potem, ko odšteje (poplača) vse stroške. In to si zapomnite ZA VSE VEČNE ČASE oz. še prej se potrudite in probajte razumeti, kaj tule sploh pišem, sem se potrudila in napisala tako razumljivo, da bi moralo biti vsem jasno. Ja, dragi moji, dodana vrednost v Sloveniji je na psu, zato so tudi plače na psu, večjo dodano vrednost pa preprečuje predvsem PREVISOK STROŠEK DELA INŽENIRJEV, kajti podjetje si dobrih inženirjev sploh ne more privoščiti, ker so enostavno predragi. Zdaj se mi ne da tega iskat, zato bom napisala malo napamet, ampak bo zadostovalo, da si boste vsaj malo predstavljali: dodana vrednost v Slo je maksimalno 20% (in še to redkokje) v Nemčiji pa 80% - kot rečeno, tele procente sem navedla malo napamet, ampak nekako tako je razmerje, če se da komu poiskati, naj to poišče in objavi.
tupamaross
# 15.02.2012 ob 07:36
Skuggi,
ne vem. Mislim, da se Islandija ne more enačiti skoraj z nobeno
državo na svetu. Ona ni sposojeni denar zapravila, pač pa ga je
naložila v propadla ameriška podjetja, predvsem z nekretininami
in v propadle ameriške banke in sklade.

Pa še drugo jo loči od drugih prezadolženih držav. Kolikor vem si
je islandska državna banka (torej Islandija kot država) sposodila
skoraj ves denar od Anglije, Švedske in nekaj malega, če se ne
motim, še od Nizozemske. Ves ta denar so dobili po ugodni letni
obrestni meri, če se ne motim, 2,50% in ga trasirali v najbolj
stoječa ameriška podjetja za nekretnine in v nekatere propadle
banke, kjer so denar plasirali po, če se spet ne motim, 7% meri.
Skratka, okrog 250 tisoč Islandcev naj bi dobesedno živelo le od
razlike pri obrestih na okrog 5 milijard EUR.

Zaradi teg v Islandiji tudi nihče ni niti kazensko odgovarjal, saj so
brez težav locirali nekaj vrhunskih strokovnjakov, ki so vse to
izpeljali za redno mesečno plačo.

Je pa pri vsem tem ena srhljivka, da so Anglija in Švedska, ter še
nekaj malega Holandija preko Islandije dobesedno poklonile tam
nekje okrog 5 milijard EUR Američanom.

Kot vidiš, ni vse kriminal.

Le nekaj primerjav z našimi kriminalci. Mi smo, enako kot Islandci
preko naših državnih bank dobili od mednarodnih bank posojila
in jih talali Jankoviću, Tovšakovi, bavčarju, Zidarju in tisočem drugih,
ki so si z večjim deležem posojila doma pokupavali nekretnine, kot
Ti je znano, janković hotele in parcele, drugi stanovanja, vile doma
in po svetu ter nekaj malega so naložili še na tuje manke. Za primer
kriaze. Sedaj naši kriminalci našim bankam ne morejo vračati poojil,
naše banke zaradi tega ne morejo vračati posojil posojilodajalcem
iz tujine, predvsem bankam iz Evropske Unije in rečemo, da smo
pred bankrotom. Pa nismo. Če naše banke vsem tem našim znanim
kriminalcem poberejo dobesedno vse, kar so dobili od dneva naše
osamosvojitve (pustili bi jim le tisto, kar so takrat imeli), bi se kriza
pri nas resnično hitro omilila. vendar, tega ne počnemo in mi sploh
ni jasno, zakaj tega ne počnemo. Zakaj vsaj Kordešu ne zarubimo.
Res bi naše banke bolj malo dobile, ker vsega le niso vložile v to,
kar se lahko rubi pa še cena nepremičninam je padla, vebdar bi pa
nekaj le dobili. Po mojem vsaj 10 do 20%, kar je le nekaj milijard.
vendar ne. Prejšnja vlada je dobesedno ropala že oropane, nas, in
dokapitalizirala banke. In, kdo nas je ropal? Pa tisti, ki so tudi naše
banke oropali in zapravili denar.

Ta vlada jim mora vse zarubiti in jim tudi soditi. če tega ne bo naredila,
bo prva propadla in se bo verjetno njej sodilo. Sodili pa jim bodo prav
tisti, ki si vsa ta ropanja pri nas izvedli.

Točno tako je, kar sem napiusal in niti centa drugače.

Lep poztdrav!
arto77
# 15.02.2012 ob 05:11
olli rehn
ne morem ga vidit. kdo in kdaj ga volil?
a je to plačanec , a je to nastavljenec?
skuggi
# 15.02.2012 ob 04:24
mkmorfius
Verjetno zato, ker je Islandija prva drzava, ki je prakticno bankrotirala ob prvi sapici krize. Ce so Grki ziveli preko svojih zmoznosti, potem to velja za Islandce se toliko bolj.
detelca
# 15.02.2012 ob 01:17
KRIZA, kriza, kriza - vedno in povsod. Permanentna kriza v Sloveniji - za čase, ki bodo hujši, bomo morali izumiti novo besedo, alternativo za KRIZO. Kako se lahko ljudje sploh še obremenjujemo s tem, da imamo krizo, če moramo vsak dan brati o tem in živeti s tem, kako je spet kriza, kako gre spet navzdol. Če je takšna KRIZA bomo pač morali stisniti, ali pač? Zakaj se pri takšni KRIZI ne razišče, kdo je zanjo odgovoren, tako kot se pri kriminalnem dejanju poišče storilca, in se potem prevzame (finančno) odgovornost? Namesto tega se raje vsi - za in v imenu KRIZE takšnih obsežnosti - odpovedujemo marsičemu, plačujemo previsoke davke in živimo v premajhnih stanovanjih. Če naši poslanci, Evropa in mediji rečejo, da je KRIZA, potem pa že mora biti tako - za hlapce rojeni, v hlapce vzgojeni, zgodovina se ponavlja...
mkmorfius
# 15.02.2012 ob 00:33
ne me j.e.b.a.t! P.i.z.d.a, jest morm ornk delat za 680€ neto plače, če me vržejo iz šihta bom mogoče 3 mesce prejemu cca 80% plače, pol pa NIČ! Kakšno nadomestilo dobilo poslanci, ki ne znajo nič delat? 100% in to CELO LETO! M.a.r.š. v PM! Jest sm za to, da imajo poslanci ENOTNO, POVPREČNO slovensko plačo, ko pa prenehajo z tem "poslanstvom" se pa pravica do nadomestila "izračuna" tako kot MENI!

Zakaj se ne zgledujemo po Islandiji?
zozozo
# 14.02.2012 ob 23:42
@espero
Veš zakaj. Zato ker je v Avstriji Milka čokolada 37 centov , pri nas v Mercatorju pa 114 centov. Kg faširanega mesa v Sparu v Avsrtiji 3.80 evra , pri nas v Sparu pa 6,80 evra. Zato !

Temu se reče visoke trgovske marže, ne pa drago delo.
Markizni
# 14.02.2012 ob 23:38
Ni mi jasno, zakaj so nepremičnine v tem kontekstu.
espero
# 14.02.2012 ob 23:37
Zen@ Veš zakaj. Zato ker je v Avstriji Milka čokolada 37 centov , pri nas v Mercatorju pa 114 centov. Kg faširanega mesa v Sparu v Avsrtiji 3.80 evra , pri nas v Sparu pa 6,80 evra. Zato !
zen
# 14.02.2012 ob 23:32
Drago delo na enoto proizvoda. Ma ne mi bluzit. Avstrijci majo še enkrat večje neto plače. Zakaj oni nimajo še dražjega dela na enoto proizvoda? Sej vem kaj bo reku. Da pač oni od proizvoda dobijo tolk masla, de se lohka dražje plačajo. Ampak kaj pa oni proizvajajo, da je gor tolk masla. A mi pa ne znamo??????
wisan
# 14.02.2012 ob 23:21
To so težki mojstri ! Zdaj prenašajo odgovornost zadolževanja administracije na podjetnike in zasebni sektor !? Oni so pa same pepelke. Dokler bojo v EU administraciji taki Oliji, bo vse le še slabše. Naša vlada pa se že kaže v pravi luči, sami OLIJI in STANLIJI. Grčija ne more privarčevcati 300 mio., naši pa bi naj 800 mio. Ja pa saj ne, ker makroekonomski podatki so se že spremenili. Pa nikogar ne bi radi odpustili, samo reorganizirali se bojo, tak, da bo zgledalo, kot, da nekaj poizkušajo. Pa črno delo je treba preganjati, potem bo vse OK, pa čeprav gospodarstvo premalo ustvari za zmajsko državo. Nove davčne biriče in inšpektorje je treba zaposliti, saj praznih stavb in pisarn je veliko. Res, fantastičen načrt. Rezultat načrta: ne bo treba odpustiti 30.000 javnih uslužbencev, ker jih bo kar večina šla, po državnem bankrotu.
zozozo
# 14.02.2012 ob 23:19
Dragega dela? Komu pa nakladajo. Delo je v vseh uspešnih evropskih džavah dražje kot pri nas. Nemški delavec ima več neto plače kot naš bruto, vključno z vsemi doplačili delodajalca.
BJNW
# 14.02.2012 ob 23:11
hu da fak cares, ant fak, again, he's not here right now
cslesce
# 14.02.2012 ob 23:11
miroslav: to se mi sprašujemo že 20 let.
miroslav
# 14.02.2012 ob 22:53
Komisija je sicer v poročilu še zapisala, da so razlogi za poglobljeno analizo stanja v Sloveniji "hitro kopičenje notranjih neravnovesij z velikim naraščanjem stroškov dela na enoto proizvoda

se je kdo vprašal zakaj rabimo nekega komisarja ki ima bruto plačo kot kak ducat zaposlenih v uspešnem malem podjetju skupaj, negova pisarna pa stroške za eno srednje veliko podjetje? tam je delo na enoto za kako ničlo dražje kot drugje...torej delaš eno leto za mesečno plačo podrejenega komisarju...
vzhodnik
# 14.02.2012 ob 22:38
Cilj vlade JJ in kompanije,ni rešitev države,ampak dokončati začeto tajkunizacijo in polniti lastne žepe.Dost je vidno z egoističnimi izjavami in z načetimi dejanji pri manjavah.To je tudi legalni tihi državni udar JJ, z namenom pograbiti in polastiti dokumentov,ki ga bremenijo z aferami,saj vemo katere vse. Sramujem se da je lahko predsednik vlade človek z tako velikim dosjejem afer. Naj živi korupcija in njegovi priskledniki z Erjavcem in Virantom na čelu. Lagali so in lagali bodo.Za državo jim je en k.... mar.Kaj še JJ sploh ve drugo kot lagati in brisati sledi.
skuggi
# 14.02.2012 ob 22:28
jd666
Za 2000 jurja, bi si lahko tudi obicajno cenovno karto za kam drugam kupil, ce ti te destinacije niso vsec. Jaz bi bil kar zadovoljen lol
jd666
# 14.02.2012 ob 22:21
Ce bi mel zokija bi bil zdej vsi mel 2000 jurja place pa nizkocenovnika za kubo, kongo in severno korejo;)
miroslav
# 14.02.2012 ob 22:10
predrago delo?? folk komaj preživi. prodajalka v našem šparu ni nč manj delavna kot ona iz avstrije...

če pa so težave v organizaciji pa to pomeni da mamo zanič vodstveni in organizacijski kader.
ferpob
# 14.02.2012 ob 22:06
Birokraktom se je dokončno strgalo. Izgubili so kompas. Slovenci imamo predrago delo? Morda celo previsoke delavske plače? Bi bilo 400 € neto dovolj? Raje kar 200, ali pa pro bono, kot mladinske delovne brigade?
Slovenci imamo PREDRAG, PREOBSEŽEN in NEUČINKOVIT DRŽAVNI APARAT. Politiki in njihovi prijatelji in simpatizerji so si spisali zakone po svoji meri in pokradli ne le presežke in dobičke podjetij ampak tudi fundamente naše države. Zabijte si že enkrat to v vaše trde betice in nehajte delavcem vzbujati krivdo za nastalo situacijo. Vsak narod se enkrat dvigne, ko mu počijo živci in nima hrane za preživeti.
x1ijn
# 14.02.2012 ob 21:36
Jasno mi je kaj imam od zdavstvenega zavarovanja. Kaj naj bi imel od pokojninskega, mi je tudi jasno.

Kaj pa imam od plačevanja dohodnine? Kaj pa od DDV-ja? Pa razne takse, trošarine, cestnine, vinjete,...?

Zakaj morajo biti te stvari tako zelo drage? Poleg tega za socialo damo veliko manj, kot za ostale stvari.
mbvana
# 14.02.2012 ob 21:33
@okip48; # 14.02.2012 ob 21:01:

In katere so tiste izjave, ki po tvojem kažejo na popolno nevednost?
nWo
# 14.02.2012 ob 21:11
"Bruselj: Slovenija v primežu dragega dela, dragih nepremičnin in dolgov"

Bo pa treba znižat plače ubogim delavcem, kajne? Delavci so pa v EU res strošek. Bruselj je pa že treba ubogat.
tupamaross
# 14.02.2012 ob 21:04
Ne krivim nobenega z spodnjo žalostno renico, le navajam
dejstva.

Mi do tega hipa imamo v eni državi več ekonomskih sistemov
in sicer malo kapitalističnega, malo komunističnega, malo
sicialističnega in zelo veliko etatističnega (v etatističnem je
lastnik država). V kapitalistični prištevam take, kot je gospod
Akrapović, Tuš, Češko... in ne kriminalce, ki so si prilastili
prejšnjo družbeno lastnino in propadli. Torej, le v "pravih"
kapitalističnih podjetjih se ni kradlo, če pa se je kradlo, je to
škodovalo le lastniku tovarne, dočim se je kradlo malo v
komunističnih podjetjih, malo v socialističnih in ogromno
v državnih (državna podjetja, banke, skladi...).

Po pravici povem, da mi sploh ni jasno, kako smo sploh še
živi. Kot ekonomist, lahko mirno povem, da smo svetovno
čudo (strašilo) in se bo kmalu pokazalo, kje smo v resnici.
Bolj smo podobni Frankeštajnovem čudovištu kot državi.

Nisem cinik, vendar v koži enega Janše, Šušteršiča, Viranta...
ne bi hotel biti za nobeden denar. Namreč, iz Frankeštajnovega
čudovišta bo z nemogočimi operacijami narediti sprejemljivega
in človeku podobnega bitja.

Ali jim bo to uspelo? Naj jim vsak pomaga po svoji moči!
okip48
# 14.02.2012 ob 21:01
Se opravičujem vsem simpatizerjem nove vlade, vendar po ogledu današnjega "Odkrito" in predstavljenim načrtom g. Šušteršiča, predvsem pa g. Žerjava trdim, da bo ta vlada zafurala še tisto, kar nam je ostalo, na koncu tega leta pa odstopila. Povedano bolj preprosto - pojma nimajo ne o gospodarstvu, ne o ekonomiji, še najmanj pa o vodenju države. Na žalost!
Slovenci moji dragi - zabluzili smo, da bolj nismo mogli!
Buldog
# 14.02.2012 ob 20:54
@tupamaross
14.02.2012 ob 20:39

Tak argument, kot ga daješ ti za neukrepanje, kaže na nesposobnost vlade. Nobena vlada nikjer na svetu, razen v diktaturah, se ne more zanašat na ponovno izvolitev. To, da ne sprejmeš ukrepov, kljub temu, da vsi govorijo o potrebnosti sprejema le-teh, in imaš odgovor, da jih boš sprejel po volitvah, kaže na nesposobnost ali pa na neodgovornost vlade. Torej je taki vladi vseeno za nas.
tupamaross
# 14.02.2012 ob 20:48
Dragi Stanolio,
"...dajte nam več dela...(?"

Kdo naj bi nam to dal?Pa to so sozakoni tržišča,kjer vsak odloča
sam o sebi. Kjer večja in močnejša riba žre manjšo.Tržni zakoni
so enaki za blago in za delovno silo.In, točno to smo izglasovali
na referendumu.Mi lahko od vlade zahtevamo le zakone, ki bodo
vsem dale enako priložnost na tržišču in nič več.Zakone, ki bodo
enako obravnavali Mercator in Tuš in tudi tistega najmanjšega
trgovca z enim samim zaposlenim in ne, da se Mercator uvrsti v
nacionalno prioriteto in mu odpreš državno blagajno preko bank
ali kar direktno, vse drugo pa uničiš z zakoni, ki ne veljajo enako
za Tuš in enako za Mercator. Samo to rabimo in nič več.
demetra
# 14.02.2012 ob 20:44
Nam kazen, Grkom pa dnar. Narobe svet!
Hijena
# 14.02.2012 ob 20:42
Kučan...reši nas!!!
Nikec3
# 14.02.2012 ob 20:41
Tebi se zdi, daimamo previsoko minimalno plačo, Grki imajo minimalno 600 eur. Kaj misliš delat za 200'?

Če me sprašuješ kot kapitalista, potem da. Če me sprašuješ kot delavca pa seveda ne.
tupamaross
# 14.02.2012 ob 20:39
Buldog,
nikogar ne branim, vendar je takratna vlada bila prepričana
v svojo zmago na bližajočih se volitvah, ki jih pa ni dočakala.
Vsaka vlada, in tudi tista ni bila izjema, se je pripravljala, da
bo zadevo uredila v naslednjem mandatu.

Srčno upam, da se zadeva ne bo ponovila.
stanolio
# 14.02.2012 ob 20:34
Dajte nam več dela, da bomo naredili več kot z varčevanjem, tam kjer ni veliko za varčevat. Vsakdo, ki se v to malo bolj poglobi, kot novi minister bo to pogruntal, rešitev je več dela in ustvarjanje nove vrednosti, brez tega tudi v državni blagajni ne bo več denarja. Ne rečem, da se v javni porabi ne da kaj privarčevati, veliko več bomo naredili, če ne bomo pustili zasebnemu kapitalu upoštošiti še tisto malo kaj je ostalo (Luka Koper, drugi tir iz Kopra oz. železnica, banke ki še niso tuje itd...) Pogledati je treba koliko davkov na dobiček plačujejo v Sloveniji razni ŠPARI, LIDLI, HOFERJI, RUTARJI, OBIJI, BAUMAKSI, HARWIJI ITD..) pa bomo videli kaj smo storili in kaj bi morali storiti. Kričanje o javni porabi skriva resnične probleme, ki jih libelarni ekonomisti (tipa SUSTERŠIČ) napovedujejo in zanesljivo peljejo v revščino veliko večino ljudi. Malo poglejte preko atlantika pa boste videli. Če so nam že amerikanci postavili vlado, potem vemo kam se peljemo.
Hudomuh
# 14.02.2012 ob 20:29
Če je pri nas delo drago, kaj je potem šele v zahodni Evropi, kajne Olli.
Niti malo ne dvomim, da bodo nova vlada in delodajalci take in podobne neoliberalistične floskule sprejele s širokim nasmeškom...
Buldog
# 14.02.2012 ob 20:28
@tupamaross
14.02.2012 ob 20:12

Za časa sedanjega predsednika vlade, v letu 2007, se je že govorilo, da bo Slovenija tenko piskala, če ne bodo sprejeti kakšni ukrepi. Nekateri se še kako dobro spomnimo težkih besed, ki so padale na račun dela analitikov pri Banki Slovenije glede napovedi, kaj se bo zgodilo, če ne bodo sprejeti nobeni ukrepi. Pa takratna vlada ni izvedla nikakršnih ukrepov, kvečjemu še nekaj "bonbončkov" je dala ljudstvu, izvedla še nekaj tajkunskih prodaj, s tem povečala zunanji dolg za največ v celotni zgodovini, napovedi je pa označila za nedopusten dokument,...

Kaj pa sedaj govoril EU? Da ima Slovenija problem z zunanjim dolgom - zadolženostjo bank, podjetij,...
frgo
# 14.02.2012 ob 20:22
@frgo
Pa bi šla za inžinirja, kdo ji je kriv. Isto kot nobeden ni kriv delavcu, da je pač delavec.


Sem ji točno to povedal tudi sam :)

Pač moje pisanje je bilo samo opazka, kako si "nepravično" porazdelitev bogatstva nekateri predstavljajo.
mandingo
# 14.02.2012 ob 20:19
Ti so hujši kot je bil Beograd včasih.Eu postaja karikatura.
tupamaross
# 14.02.2012 ob 20:12
RasipsaLoquitur,
ravno v tem je problem. Vendar ali mi ne bi počeli isto,
če bi nam to uspelo.

Da smo od prvega dne imeli sposobno in predvsem
domoljubno vodstvo,bi se danes smejali krizi.Če nam
spodleti še z to vlado, ki je državo prevzela v najhujšem
trenutku v njeni zgodovini, ne vem, kaj bo. Moramo pa
se zavedati, da je rešitev možna le preko naših pleč in
nikakor drugače.
polzaliva
# 14.02.2012 ob 20:09
Bruselj: Slovenija v primežu dragega dela, dragih nepremičnin in dolgov

Ma kaj nam je Janša naredil, ane?
kazam123
# 14.02.2012 ob 20:07
Stanovanja bo treba naredit bolj dostopna, ker danes si ne moreš nič kupit. Potem so povsod pa še sami dobičkarji,npr v Lj za 300€ dobiš pri nekaterih tako luknjo, da bi blo še Fritza sram. Najboljše so pa ponudbe eno sobnih oz.1.5 sobnih stanovanj primerne za mlad par, oz. družino. Tega ne razumem kako si lahko tako pohlepen, da hočeš družino spravit v eno celico in za ljudi te sploh ne briga, važno da iztržiš maksimalno denarja. Pohlep bo glavna poguba človeštva.
Lol zadnjič je ena francoska političarka rekla brezdomcem naj v takem mrzlem vremenu raje ostanejo doma.
Hijena
# 14.02.2012 ob 19:59
Tudi vsi, ki mi šopate minuse, ne si mislit, da bo "slovenska odrešitev" prišla tako kmalu...hahaha...lp
ResIpsaLoquitur
# 14.02.2012 ob 19:59
Cene nepremičnin niso dražje kot pri njih cene dela pa so precej nižje.
Verjamem pa, da bi bili navdušeni nad tem, da jim delamo zastonj in da bi lahko za drobiž pokupili naše nepremičnine.
Saj, a ni to namen te krize?
samburin
# 14.02.2012 ob 19:56
@Nikec3
Tebi se zdi, daimamo previsoko minimalno plačo, Grki imajo minimalno 600 eur. Kaj misliš delat za 200'?
Hijena
# 14.02.2012 ob 19:52
Hahaha,...pod vodstvom naših vrlih politikov, ki nimajo pojma o ekonomiji bomo takoj našli rešitev ...hahaha...pahor ali janša...vseeno je :P
Blitzkrieg
# 14.02.2012 ob 19:52
Moramo višati davke, kakor je predlagal Janković! To je sigurno dobra rešitev za Slovenijo! Prisluhnimo Pozitivcem, oni vedo veliko o ekonomiji. Potem si bomo lahko privoščili počitnice na Cipru, kajneda?
traianos
# 14.02.2012 ob 19:52
Ja, delavec, ki zasluži 450 evrov neto na mesec je absolutno predrag. Rešitev? Krčenje obsega socialnih pravic ali selitev proizvodnje v kapitalu ugodnejša okolja. Pick one.
Me zanima kdaj bo tudi prodani slovenski eliti postalo jasno, da je sistem zgrešen in da smo se tranzicije lotili povsem napačno.
Utopično apeliram na pametne ljudi, ki jim je brezizhodna dinamika sodobnega mednarodnega kapitala jasna, da ustanovijo svojo stranko, ki v politiko ne bodo šli s sebičnimi nameni in ki bodo predstavili jasen izhod iz te igre, ki se jo gremo. Kriza bo v vsakem primeru. Stranko, utemeljeno na dejansko vzajemni socialni odgovornosti, ki ne bo leporečno zadela samo večine. Sistem v katerem bodo banke sredstvo za doseganje ciljev realnega gospodarstva, sistem v katerem ne bodo ljudje cilj za dosego čim večjih kapitalskih dobičkov. Sistem v katerem ne bodo vsi "nekomu" nekaj dolžni...
Taka stranka bo dobila tudi mojo podporo.
a-bra-ka-da-bra
# 14.02.2012 ob 19:51
Verjamem da se bo težko sprijazniti, ampak dejstvo je da imamo previsoko minimalno plačo, da bi bili zanimivi za tuja podjetja.

Niti slučajno. To je pot najmanjšega odpora. Seveda so podjetja, ki je ne zmorejo ... toda če ne bomo pokopali takšnih podjetij in podjetnikov in povezane mentalitete, ne bo nikoli bolje. Spomnite se Mure ... stečaj je bil par let prepozen, bolje in lažje bi ga bilo narediti v časih debelih krav, danes že rasejo podjetja na njenem pogorišču.
Eska
# 14.02.2012 ob 19:49
Nagradimo bankirje in se jim zahvalimo za stanje, ki so ga soustvarjali.
Blitzkrieg
# 14.02.2012 ob 19:48
Delam za 10$/uro preko Interneta za nekoga iz Amerike.
Še sreča, da obstaja ta možnost, kje bi dobil delo v Slo.?
V Slo. te nihče noče zaposliti ker ve kak strošek je delavec ...
To je problem Slovenije.
a-bra-ka-da-bra
# 14.02.2012 ob 19:47
Definitivno je "delo" v Sloveniji večinoma NEPOTREBNO IN PREDRAGO!! Kaki hinavci ste eni komentatorji! Vedno, ko pride debata do plač se govori samo o ubogih delavcih in kako jih tajkuni izkoriščajo! Samo industrije v Sloveniji sploh ni več, je crnila in sploh ne more vplivat več na statistiko, zaposleni pa so večinoma socialni problem...pod "delo" je mišljeno vse tisto kar dobiva v tej državi plačo!

Delo je res predrago, a ne zaradi previsokih plač. Slovenija ima eno najvišjih obremenitev dela z davki in prispevki. Za povrh pride še dohodninska lestvica ki ljudi z malce nadpovprečnimi plačami tlači v najvišji dohodniski razred.

Drugače pa - v Sloveniji še obstajajo podjetja ki ustvarjajo novo vrednost.
Nikec3
# 14.02.2012 ob 19:45
Verjamem da se bo težko sprijazniti, ampak dejstvo je da imamo previsoko minimalno plačo, da bi bili zanimivi za tuja podjetja.
a-bra-ka-da-bra
# 14.02.2012 ob 19:43
kot vidim (berem) je komentatorje v glavnem povozil čas.
na mojem koledarju piše leto 2012, manekenstvo in jamranje iz leta 2008 je pase.


Da, zaradi takšnih pristopov ima zgodovina navado ponavljati se.
pAznik
# 14.02.2012 ob 19:42
Jah podjetja drago pride, če zaposlijo delavca, pa ne zato ker ima 500€ plače ampak zato, ker mora ogromno denarja nameniti državi.
traianos
# 14.02.2012 ob 19:41
Ja, delavec, ki zasluži 450 evrov neto na mesec je absolutno predrag. Rešitev? Krčenje obsega socialnih pravic in selitev dela v davčno manj obremenjujoča in cenejša okolja.
Ah, kdaj nam bo kapnilo, da je sistem povsem zgrešen, se sprašujem ... Apelir
tupamaross
# 14.02.2012 ob 19:35
Če naše banke same priznajo, da bodo moralo odpisati tam
nekje okrog 10 milijard EUR (v dnevniku ob 19 uri), pomeni,
da so dejansko ob najmanj 30 milijard EUR. Tu pa se že
nazire grški sindrom.

Sem že v letih in "uživam" verjetno tista zadnja leta, vendar mi
ni jasno, kako je nekdo nekaj dolžan in tega ne vrne. Pa sem
imel majhno podjetje, vendar znano v Evropi, pred mnogimi
leti z ženo več posojil v trdni valuti za hišo, plačilo državi vseh
mogočih davkov in prispevkov v znesku okrog milijob EUR. In
enako je z vsemi mojimi sosedi, le da podjetja niso imeli. Soi
v glavnem obrtniki ali so dočakali pokojnine v podjetjih. In so
vsi plačali vse svoje obveznosti do zadnjega centa in vse to
bodo plačevali redno do smrti.

Kdo je tisti, ki dolgov bankam, davkariji, zpizu, zdravstvu... ni
plačal in je sedaj država pred bankrotom. Vseh mojih sosedov,
ki so vse življenje garali in nikomur ne dolgujejo niti centa, je
sedaj pošteno strah.
royayers
# 14.02.2012 ob 19:27
Naj si državo konkretno manj davka od naše plače vzame. Banda pohlepna. Povsod mdf davke plačuješ, potem ti še pa skoraj pol od plače vzamejo.

Kradite sebi, nesposobneži...
tupamaross
# 14.02.2012 ob 19:25
Nikoli mi ne bo jasno, zakaj naše banke, predvsem NLB,
niso prodale nepremičnine iz naslova hipotek takrat, ko
bi za določene nepremičnine iztržile lahko tudi do 10 krat
več. Bojim se, da so Vegradu za Celovške dvore dajale
posojilo po predračunski ceni tam nekje okrog 4 do 5
tisoč EUR za m2, prodale pa bodo lahko maksimalno
tam nekje po 1.500 do 2.000 EUR za m2. Pa še večji
del tega na posojilo(!?).

To je bilo samouničenje nših bank.Dobesedno samomor.
Nekaj podobnega sedanji ceni Mercatorja. Če je res, da je
Agrokor ponujal 221 EUR za delnico, ni jasno zakaj banke
ob jamstvu Svetovne banke za onovo in razvoj teh delnic
niso prodale,še posebej NLB,in tako prišle do prepotrebne
gotovine. Naslednja ponudba za delnico Mercatorja bo tam
nekje okrog 130 do 140 EUR.
DukeNukem
# 14.02.2012 ob 19:16
@frgo
Pa bi šla za inžinirja, kdo ji je kriv. Isto kot nobeden ni kriv delavcu, da je pač delavec.
ti_si_nula
# 14.02.2012 ob 19:15
V RS so vrednosti oz cene nepremičnin PRENAPIHNJENE. Upam, da UMAR ve, kaj komisija pričakuje in da ne bo zavajanj s podatki.
DREADLORD
# 14.02.2012 ob 19:14
kako to misli dragega dela? če misli neto plače naj poba najprej svojo zniža na 1000 neto pa da ga vidmo heroja klobasati neumnosti.
Kejkoo
# 14.02.2012 ob 19:09
To sem jaz že vse vedel leta nazaj!

:D
frgo
# 14.02.2012 ob 19:03
učitelji v OŠ, ki zaslužijo 2 ali celo 3 kratnik

LOL ja, moja žena kot učiteljica angleščine zasluži manj kot jurja s prevozom, s tem da ima DVE univerzitetni diplomi. Pripada ji 27 dni dopusta letno, če se slučajno tolažiš, da so cela poletja doma in za vse počitnice in ne vem še kaj. Vse oddelajo s popoldnevi in delovnimi sobotami.

Sicer pa, kaj je navaden delavec v življenju dal od sebe, da si bo zaslužil enako? Je spil več pirov po šihtu s kolegi?

Komunajzerji ne razumete, da si nekateri zaslužijo mnogomnogokratnike plač delavcev, ker so v življenju dali več od sebe in znajo marsikaj kar delavci ne znajo. Samo dve roki kot delavec ima namreč vsak zdrav človek, pa kakšen robot, ki delavce zamenja kadarkoli tudi.
MartinEs
# 14.02.2012 ob 18:47
V primezu dragega dela???

Definitivno je "delo" v Sloveniji večinoma NEPOTREBNO IN PREDRAGO!! Kaki hinavci ste eni komentatorji! Vedno, ko pride debata do plač se govori samo o ubogih delavcih in kako jih tajkuni izkoriščajo! Samo industrije v Sloveniji sploh ni več, je crnila in sploh ne more vplivat več na statistiko, zaposleni pa so večinoma socialni problem...pod "delo" je mišljeno vse tisto kar dobiva v tej državi plačo! Več 10.000 nepotrebnih uradnikov in mešalcev megle na raznih agencijah, uradih, zavodih je tudi zajeto v tej statistiki, učitelji v OŠ, ki zaslužijo 2 ali celo 3 kratnik plače nekega delavca, ki spada v tej statistiki že pod kategorijo socialni problem...so tudi zajeti v statistiki!

....folk na tem portalu me v komentarjih velikokrat spominja na Grke!!
frgo
# 14.02.2012 ob 18:39
Problema pri prodaji nepremičnin sta vsaj dva. Prvi je ta, da banka stanovanj ne more prodajat sama, ampak sodišče na dražbi. Drugi je ta, da zaseženih stanovanj ni toliko, kot gre o njih ljudski glas (želje?), da jih je.

V bistvu je tu še tretji problem in to je ta, da če bo cena stanovanj padla tako, kot si povprečnež želi, jih bojo nekateri kupovali po več kosov hkrati in bodo oni, ki nimajo, spet izviseli. Če nimaš pač ne moreš imet v nobeni državi.

Sploh pa so smešne ideje, ko si ljudje predstavljajo, da bodo kupovali stanovanja skoraj zastonj in po ceni nižji od gradbenega kvadrata. Za ta denar jih banka raje prepusti "skrivnostnemu požaru" in kasira zavarovalnino.
trocki
# 14.02.2012 ob 18:36
V primezu dragega dela???

Po moje mislijo, da so plače previsoke. Morale bi biti nižje, da bodo lastniki firm lahko več zaslužili in imeli večje bazene. Nekako tako, se mi zdi.
MartinEs
# 14.02.2012 ob 18:35
K_ris
Dokler so v isti skupini tudi Danska, Švedska in Finska še ni pravega razloga za paniko. Kot lahko vidite, v tej skupini ni ne Grčije ne Portugalske in tudi ne Irske.

Vprašaj se raje zakaj ni tega potrebno naredit Nemčiji, Avstriji, Nizozemski,...v Grčiji, na Portugalskem in Irskem so te analize že končane, zdaj smo na vrsti mi. In glede na prejšnje izsledke analiz teh držav, tudi točno vejo kaj iskati pri nas! Makroekonomska neravnosvesja oziroma simptome nagnenosti k neobvladovanju dolga že kažemo...diagnozo pa nam bodo sporočili v kratkem.

Zanima me komentar našega ministra za propagando, populizem in splošni BS, Žerjava! najbrž je njemu in komplet vladi zmanjkalo Limitless tabletk, katere so jemali v predvolinem času in zato bili polni idej... danes je vse: "Ne obljubljamo, nič spektakularnega...
Ali pa Žerjavove izjave: "bomo preučili" - najpogostejša, "treba je prisluhnit stroki", "le gospodarstvo lahko izvleče državo iz krize", "najboljše, da janša prevzame upravljanje državnih deležev v podjetjih"...in ostalo nakladanje za garantiranih več tisoč evrov na mesec!!
R2D2
# 14.02.2012 ob 18:35
"Gospodar mora vladat s trdo vendar pošteno roko"

... ono prvo še gre samo to druugo ...m ja tun je pa problem ...
hyosung
# 14.02.2012 ob 18:35
Nimam diplome, a vem da je treba kot prvo v Sloveniji spustiti zlatarske marže prav na vseh stvareh! Ko se bo to končalo bomo nehali kupovati v tujini, nepremičnine bodo stekle itd, itd....
ssn
# 14.02.2012 ob 18:21
Rešitev za solidnejšo finančno strukturo NLB in cenejše nepremičnine je enostavna. NLB mora prodati vsa stanovanja, ki so jih tajkuni pustili za garancijo kreditov in sedaj te kredite ne vračajo.
mortir
# 14.02.2012 ob 18:18
V primezu dragega dela???
mooodeeel
# 14.02.2012 ob 18:05
Kriv je definitivno spet Jansa!
Nikec3
# 14.02.2012 ob 17:33
@jani23 Pahor je govoril, da prava kriza šele prihaja.
Gyorgy
# 14.02.2012 ob 17:31
Ja K_ris, ni najbolj zavoženih držav, so pa same take, ki to hitro lahko postanejo in polovica od njih ima vsakih nekaj mesecev znišano kreditno oceno... sedaj naj bi to doletelo tudi VB.
K_ris
# 14.02.2012 ob 17:08
Dokler so v isti skupini tudi Danska, Švedska in Finska še ni pravega razloga za paniko. Kot lahko vidite, v tej skupini ni ne Grčije ne Portugalske in tudi ne Irske.
MIRNČAN
# 14.02.2012 ob 17:03
Iz članka ni razvidno al morajo same članice opravt analizo, al bo to storila komisija?
miroslav
# 14.02.2012 ob 16:47
naj si jo plačajo pa jo bodo imeli...analizo
kva dogaja
# 14.02.2012 ob 16:30
aj ni JJ govoril da ima super formulo za izhod iz krize, ne vem zakaj jo ne patentira pošlje v Bruselj in pobaše pravice.
kva dogaja
# 14.02.2012 ob 16:25
Sej zdej pa bo, ko imamo čudežno vlado super ministrov s super programom na 100 + 10 straneh.
klemnuet
# 14.02.2012 ob 16:25
kot vidim (berem) je komentatorje v glavnem povozil čas.
na mojem koledarju piše leto 2012, manekenstvo in jamranje iz leta 2008 je pase.
to, da več delamo ni res, saj je 116000 brezposelnih - ljudi brez službe. menda pa kidajo sneg, torej delajo - upam da niso krivi politiki...
cslesce
# 14.02.2012 ob 16:20
Točno tako Gorila....več delamo, a denarja manj. Razumi kdor hoče.
GORILA
# 14.02.2012 ob 16:00
...so govoril, ko se rešimo komunizma in YU bo raj na zemlji... no, ko bomo v EU bo pa raj na zemlji..., no, ko bomo v šengenu bo pa res raj na zemlji..., no, ko bomo imeli € bo pa čisto res raj na zemlji...
...danes pa nam pravijo, ko vam znižamo plače in ukinemo socialo...

V glavnem samo vedno več delamo, za vedno nižje plače... jest bi nazaj v vice, hehe!
nekdodalec
# 14.02.2012 ob 15:54
Analiza ki jo bo bruslju oddala jansina ekipa superministrov:

"V Sloveniji je situacija katastrofalna, gospodarstvo na psu... za vse to je kriva prejsnja vlada in komunisti..."

"V cast in veselje nam bo, v kolikor vam bomo lahko po zmerno nizki ceni prodali se zadnjih nekaj slovenskih firm, ki se niso potonile in si na novo pridobiti Vase zaupanje..."

"Z lepimi pozdravi, Vasi zvesti podalpski evropejci.."
peroz
# 14.02.2012 ob 15:52
Kdo kdo... bedno vpršanje.

Veliki umi govorijo o idejah, povprečni o dogodkih, majhni o ljudeh!

Raje se vsi skupaj začnite spraševati, "kako" in "zakaj", ko pa bodo rezultati analiz pripravljeni, pa še enkrat "zakaj".
jani23
# 14.02.2012 ob 15:48
Ti ko so govorili da krize nebo v Sloveniji so pa Pahor, Kresal, Golobič ter se mi zdi da Erjavec
tonko81
# 14.02.2012 ob 15:40
@ cslesce
očitno jo bodo mogli tisti, ki so še leta 2008 govorili, da krize Slo ne bo in da se nimamo česa bati...
cslesce
# 14.02.2012 ob 15:29
Here we go, in kdo bo to analizo "pogoljufal" ?
Kazalo