Evropska unija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.4 od 80 glasov Ocenite to novico!
Slovenija, Hrvaška, arbitraža
EK slovensko-hrvaškemu sporu veliko besed ni namenil. Foto: BoBo
Sodba arbitražnega sodišča za Hrvaško ni obvezujoča, zato je tudi ne bo uveljavila, so v torek zvečer sporočili s hrvaškega zunanjega ministrstva. S tem se je Hrvaška uradno odzvala na izjavo Timmernamsa.
false
Vodje koalicije so odziv EK-ja pozdravili kot pričakovanega in ga razumejo kot potrditev slovenskega stališča. Foto: BoBo
false
Evropska komisija le redko podpre eno izmed držav članic proti drugi, po drugi strani pa kot varuh evropskih pogodb težko držav ne pozove, naj uresničujejo odločitev mednarodnih sodišč. Foto: MMC RTV SLO/EPA
VIDEO
Boris Pahor nezadovoljen...
VIDEO
Pogovor z Mirom Cerarjem...
VIDEO
Tujina Slovenijo in Hrvaš...
VIDEO
EK pripravljen pomagati p...
VIDEO
EK pričakuje implementaci...

Dodaj v

EK: Pričakujemo, da bosta Slovenija in Hrvaška sporazum uveljavili

Za Cerarja odziv pričakovan
4. julij 2017 ob 07:34,
zadnji poseg: 4. julij 2017 ob 22:31
Strasbourg - MMC RTV SLO, Radio Slovenija, STA

Evropska komisija je po rednem tedenskem zasedanju v Strasbourgu v povezavi z razsodbo arbitražnega sodišča o meji med Slovenijo in Hrvaško državi pozvala, naj jo uresničita. Vodje koalicije pričakovani odziv pozdravljajo.

Frans Timmermans, prvi podpredsednik Evropske komisije (EK), je o arbitražni razsodbi dejal le, da je EK deloval kot katalizator, da sta državi prišli do arbitraže, zdaj pa pričakuje od obeh držav, da sporazum uveljavita. EK prav tako upa, da bosta premierja obeh držav na srečanju v Ljubljani 12. julija sklenila dogovor, kako najbolje uveljaviti sodbo arbitražnega sodišča, pri čemer je EK pripravljen pomagati, če ga bosta Slovenija in Hrvaška za to zaprosili.

Na kolegiju komisarjev naj bi se po poročanju dopisnika RTV Slovenija Matjaža Trošta k besedi priglasila slovenska komisarka Violeta Bulc in njen hrvaški kolega Neven Mimica. V razpravi naj bi sodeloval tudi ribiški komisar Karmenu Vella.

Za Cerarja je bil odziv pričakovan
Premier Miro Cerar, ki bo zgodbo o arbitraži komentiral tudi v posebnem pogovoru v nocojšnjih Odmevih, je v popoldanskem odzivu odločitev EK-ja pozdravil in je bila zanj pričakovana. Dodal je, da si ni znal predstavljati, da EK ne bi zagovarjal vladavine prava in v tem smislu izvajanja arbitražnih odločb. Pot do tega sicer ni bila lahka, a zdaj ima Slovenija po njegovih besedah vso potrditev za pozicijo, da moramo pristopiti k dogovarjanju s Hrvaško.

Vodja SD-ja, Dejan Židan, pa je poudaril, da se EK ne more postaviti na stran ene ali druge države, ampak na stran prava, se pravi, da je treba pravna dejstva spoštovati.

Erjavec: Sporočilo je jasno, sprejela ga bo tudi Hrvaška
Zunanji minister Karl Erjavec je v izjavi novinarjem prav tako pozdravil stališče Evropske komisije: "Evropska komisija je danes le potrdila zavezo za vse članice držav EU-ja k spoštovanju mednarodnega prava in mednarodnih obveznosti." Stališče Komisije je po njegovem mnenju zelo pomembno tudi z vidika urejanja nekaterih odprtih vprašanj zlasti na Zahodnem Balkanu, saj nekatere meje niso določene.

Erjavec je zadovoljen tudi s sporočilom Evropske komisije, da je pripravljena pomagati zlasti v tistem delu, ki se nanaša na uveljavljanje arbitražne odločbe, kar razume zlasti v smislu, da to pomaga k spoznanju hrvaške strani, da bo prisiljena spoštovati in implementirati odločbo.

Zadovoljen je tudi, ker je Evropska komisija posebej izpostavila 12. julij, ko se bosta v Ljubljani srečala slovenski predsednik vlade Miro Cerar in hrvaški premier Andrej Plenković. Komisija po Erjavčevih navedbah pričakuje, da se bosta premierja pogovarjala o tem, kako uveljaviti arbitražno odločbo. Dejal je, da je sporočilo Evropske komisije zelo jasno, in prepričan je, da ga bo tudi Hrvaška stran sprejela, saj je spoštovanje vladavine prava eden izmed stebrov, na katerih temelji EU.

Na vprašanje o komunikaciji z Zagrebom je odgovoril, da pričakujejo sestanek obeh premierjev in za zdaj neposredne komunikacije ni, hkrati pa je zadovoljen, ker so vse parlamentarne stranke napovedale podporo spoštovanju arbitražne razsodbe.

Možnosti pritiska na Hrvaško
Minister Erjavec je sicer pred koalicijskim vrhom spomnil na sporočilo predsednika Komisije Jean-Clauda Junckerja med njegovim obiskom v Sloveniji, da od Hrvaške pričakuje spoštovanje arbitražne razsodbe. Arbitražni sporazum je bil sklenjen pod okriljem Komisije in ta je tudi dejavno sodelovala v arbitražnem postopku, s tem ko je predlagala tri arbitre v arbitražnem senatu.

Na vprašanje, ali ima EU sploh možnost pritiska na našo južno sosedo, ki ne priznava razsodbe arbitražnega sodišča, je Erjavec odgovoril z besedami, da za to obstaja diplomacija. Evropska komisija ima po njegovem prepričanju mnogo instrumentov, kako doseči, da posamezna članica spoštuje mednarodno pravo. Teh izkušenj je precej, je dodal. Dejal je še, da pričakujejo protestno noto, ki jo je Hrvaška napovedala po incidentih v Piranskem zalivu. Nanjo bodo, kot napoveduje minister, takoj odgovorili.

Z njeno vsebino je seznanjen, ob čemer kot največjo netočnost izpostavlja navedbo, da je pred 25. junijem 1991 morska meja med državama tekla po sredini Piranskega zaliva. V nekdanji Jugoslaviji po njegovih besedah teritorialne vode med republikami sploh niso bile razmejene.

Incidenti v Piranskem zalivu po njegovem mnenju ne prinašajo pogojev za to, da bi lahko to zadevo "v miru in skozi dialog rešili". Spomnil je tudi na besede hrvaškega premierja, da je potreben dialog med državama. "Mi se s tem popolnoma strinjamo, vendar za dialog glede implementacije arbitražne razsodbe," je še dodal Erjavec in izrazil upanje, da se bo dialog začel 12. julija. "Treba je biti potrpežljiv, imeti mirne živce, diplomacija pa mora pač nadaljevati svoje delo," je dodal.

Poziv k spoštovanju arbitraže
Tudi predsedniki vlad Belgije, Nizozemske in Luksemburga so Ljubljano in Zagreb pozvali k spoštovanju arbitražne odločitve. "Premierji držav Beneluksa poudarjamo pomen vladavine prava kot temelja, na katerem je zgrajena Evropska unija. Odločitve mednarodnih sodišč in sodišč predstavljajo pomembna dejanja mednarodnega prava. Kot taka so sestavni del našega sistema, ki temelji na mednarodnih pravilih," so zapisali predsedniki belgijske, nizozemske in luksemburške vlade, Charles Michel, Mark Rutte in Xavier Bettel, in pozvali "obe strani k spoštovanju arbitražne odločitve v konstruktivnem duhu".

Oglasili so se tudi vodje strank v Evropskem parlamentu
Vodja skupine Evropske ljudske stranke (EPP) Manfred Weber je dejal, da morata državi najti pot in še naprej voditi dialog. Na vprašanje STA-ja v Strasbourgu je odgovoril, "da je bolje, da se z evropske strani ne postavijo na eno stran".

Vodja evropskih liberalcev (ALDE) Guy Verhofstadt pa je Evropsko komisijo že v ponedeljek pozval, naj pomaga stranema uresničiti odločitev sodišča. "V interesu Evropske komisije - ki je bila skupaj s Svetom pokroviteljica sporazuma o arbitraži, ki je Hrvaški odprla vrata v EU - je pomagati obema stranema uresničiti odločitev sodišča. To bi bil pomemben prispevek k dobrososedskim odnosom v regiji Zahodnega Balkana," je v ponedeljek na svoji strani na Facebooku objavil Verhofstadt. V torek objave ni bilo več.

Vodja skupine socialistov in demokratov (S&D) Gianni Pittella je na Twitterju objavil, da je treba mednarodno pravo spoštovati. "Od Slovenije in Hrvaške se pričakujeta politična odgovornost in ploden dialog," je zapisal.

A. Č., Matjaž Trošt, RTV Slovenija
Prijavi napako
Komentarji
Saturn
# 04.07.2017 ob 07:46
Edini normalen odziv je poziv k spoštovanju in uresničitvi sodbe. Vse ostalo je rušenje temeljev na katerih naj bi EU slonela.
severnik
# 04.07.2017 ob 07:42
Evropska komisija bodo razpravljali o arbitraži, kaj bo prinesla razprava ni jasno

Če je kaj pravnega v EU, potem je jasno kaj bo prinesla razprava. Drugače pa lahko kar ukinemo sodišča..
cairns
# 04.07.2017 ob 08:30
Evropska komisija bo razpravljala o arbitraži. Kaj bo prinesla razprava, ni jasno.

Razprave sploh ne bi smelo biti.

EK bi morala samo vzeti na znanje da je AS končalo delo in obe državi pozvati na spoštovanje sodbe. Takoj, brez odlašanja.
Vsako drugačno odločitev lahko Slovenija, ali pa ostale države, smatrajo na poziv da se lahko mednarodne zakone krši.
mihael1
# 04.07.2017 ob 08:35
Sramota za evropsko komisijo.

Postavila se je nad sodišče.

Take odločitve evropskih birokratov bodo povzročile še kakšen exit.
ivandruck
# 04.07.2017 ob 08:07
Glede na to, koliko energije, predvsem pa denarja je bilo vloženega v to Haaško sodišče, da razsodi, tako kot je treba, bi človek od teh "uglednih" strokovnjakov vseeno pričakoval, da se bodo zadeve lotili celovito, predvsem pa življenjsko. Pričakoval sem, da si bodo teh nekaj par 100 km meje ogledali na samem terenu. Potem se jim ne bo zgodilo to, kar se jim je, da so pustili največje življenjske primere ljudi nerešene, meje še naprej potekajo po sredini dvorišč in parcel. Predvsem bi morali meje oblikovati tako, da bi le-te reševale problematiko ljudi, ki tam živijo, če si nek zaselek želi živeti v Sloveniji, bi ga lahko pripojili Sloveniji, če neko gospodinjstvo želi biti na Hrvaškem, bi ga pripojili Hrvaški, če se visokovodni nasipi, ki ščitijo slovenske vasi pred poplavami, bi verjetno bilo bolje, če ga urejajo na naši strani in obratno. Potrebno bi bilo iti na teren in si te primere ogledati. In kako naj zdaj pričakujemo, da boste te "anomalije" in usode ljudi reševali državi, ki se 26 let nista mogli zmeniti za mejo ?
Damny
# 04.07.2017 ob 08:01
Kakšen dialog?
Nikolaj
# 04.07.2017 ob 08:31
Torej arbitražna razsodba ne velja.
Čudno.
Bo kar evropska komisija odločila.
lv
# 04.07.2017 ob 07:57
Razpravljali bodo, simbolično pozvali naj se državi držita pravnega reda EU (karkoli naj bi to pomenilo) in to bo vse kar bodo naredili. To je vse kar v Bruslju so kadar koli naredili.
Seneca
# 04.07.2017 ob 08:02
Če ne bodo uvedli finančnih sankcij ni prav nobenih možnosti, da Hrvaška sprejme arbitražo!
odzajcatč
# 04.07.2017 ob 07:54
"Pričakovati je poziv k dialogu, med možnimi zaključki razprave je tudi ponudba za posredovanje pri dialogu"...

vse je določeno v razsodbi arbitražnega sodišča, kakršnokoli vmešavanje in mešanje dreka s strani EU je le voda na mlin hrvaški
SamoRes
# 04.07.2017 ob 08:37
Predlagam, da blokiramo podpis vseh pogodb, zakonodaje, predpisov, kjer morajo biti podpisane vse članice EU, dokler se ne prisili spoštovanje mednarodnega pravnega reda.
Pri tem se nam ni treba ukvarjati s Hrvati, naj se potrudi EU.
tanj
# 04.07.2017 ob 08:42
Če prav razumem, Evropska komisija dvomi v odločitev arbitražnega sodišča iz Haaga, oz. ji ne zaupa... Torej smo 6,7 milijona plačali za papir, ki nima prave teže. Fajn.
kotzi
# 04.07.2017 ob 07:44
noo da vidimo moc slovenije....imam obcutek da bomdo rekli da je to stvar med dvema drzavama...lahko se motim
SamoRes
# 04.07.2017 ob 08:17
Stvar bo pozabljena v kakšnem tednu, Hrvati bodo izvajali vse kot do sedaj, mi pa izpraznili vojašnico na Trdinovem vrhu in sidrali na polovici Piranskega zaliva.
Pri vsem skupaj bo imel koristi le Pahor, ki bo lahko večkrat na leto šel pozdravit Kolindo in ji povedat, da si prizadevajmo za dialog.
Nikolaj
# 04.07.2017 ob 08:34
Torej je Evropska komisija nad arbitražo.
mataj-finance
# 04.07.2017 ob 09:23
Če bo Evropska komisija rekla: "Sami se zmenite, pa ne se tepst", se bomo morali resno vprašati, kaj vraga sploh počnemo v EU.
Churchill W.
# 04.07.2017 ob 09:45
Kot prvo, nehajte s nabijati s stavkom: "Dobri soseski odnosi"!
SLO in HR sta kot državi daleč od tega, da bi imeli dobre soseske odnose.
Ko so odnosi dobri in prijateljski, se prijatelji med sabo pogovarjajo in dogovarjajo, sklepajo kompromise in se dogovorov držijo.
Pri slabih odnosih pa se prijatelji poznajo samo takrat, ko imajo korist eden od drugega. Obstaja zahrbtnost in hinavščina.

Kot drugo pa:
EU se ima za demokratično strukturo.
V političnem smislu demokracija med drugim pomeni tudi spoštovanje zakonov, pogodb, zavez.
V kolikor želi EU ohraniti kredibilnost, potem bo pač morala na stranko v postopku ( v tem primeru HR) pozvati, da spoštuje zakone in mednarodne pogodbe.
Ali ima mehanizem, ki HR lahko prisili? Nima.
A tako je v demokraciji - mehanizmi prisile se ne potrebujejo! Demokracija sama je mehanizem.
dalton1
# 04.07.2017 ob 19:37
Napačna razlaga sporočila Evropske komisije na Slovenski in Hrvaški strani, zlasti Hrvaški, od koder poročajo, da je EK stopila na stran Slovenije. Napaka in še enkrat napaka. Evropska komisija je stopila na stran Arbitražnega sodišča in njegove odločitve in ne na stran Slovenije. Namreč, če bi bila odločitev AS še veliko slabša za Slovenijo ali Hrvaško bi EK podprla odločitev sodišča, torej EK se ni postavila na nobeno stran. To bi morali podarjati zlasti na Slovenski strani.Diplomati in politiki dajte mal streznit glavo in ne škodujte končnim interesom Slovenije, to pa je, da se odločitev AS spoštuje, ne pa s poudarjanjem nekakšne "zmage".
Zoro27
# 04.07.2017 ob 10:30
O čem imajo za razpravljati v Komisiji???
Pogoj Hrvaški za vstop v EU je bil, da sprejme dogovor o meji, kar je bila arbitraža.
kotzi
# 04.07.2017 ob 07:45
severnik..v razkrizju upajo in tam kjer meja seka njihoive spalnice da hrvatje ne bodo uposteval arbitraze...
mataj
# 04.07.2017 ob 18:06
Na hrvaških portalih berem obupane komentarje ''tvrdoglavih'' Hrvatov, kateri zahtevajo od vlade, da naj Hrvaška izstopi iz EU. A ni to dober znak za nas? Počasi se daleč pride.
cairns
# 04.07.2017 ob 11:31
Zadržanost v Evropskem parlamentu

Zadržanost ???

Razlog:
Parcela v Dalmaciji in 100 litrov terana. Iz Istre seveda.
dharma
# 04.07.2017 ob 09:18
Nisem Evroskeptik, ker samo v močni in skupni Evropi vidim prihodnost. Ampak, če ta enotonst ni dosežena in bo EK podala drugačno mnenje od AS potem je pa to tudi pri meni kaplja čez rob in sem za to, da gremo gladko ven.
cairns
# 04.07.2017 ob 17:56
Vodja skupine Evropske ljudske stranke (EPP) Manfred Weber je glede arbitražne razsodbe o meji med Slovenijo in Hrvaško dejal, da morata državi najti pot in še naprej voditi dialog.

Seveda, a samo o tem kako v šestih mesecih implementirati sodbo AS.
POIVRE
# 04.07.2017 ob 15:42
Erjavec seveda niti ne omenja tisto kar je za zunanjega ministra najbolj pomembno in kar njemu največ manjka – znanje in znanje, poznavanje geopolitike, poznavanje mednarodnih odnosov...
Sorrento
# 04.07.2017 ob 15:19
Pajac Erjavec, odstopi!
utegurovic
# 04.07.2017 ob 15:06
in spet se bodo pokakali
sicer pa, s politiki tipa Pahor, Erjavec, Cmerar, JJ slovenija nima prihodnosti...
TineB
# 04.07.2017 ob 13:17
In kot sem že večkrat povedal:

Ne more se kar ena stran v dvostranskem mednarodnem sporazumu sprdniti, da laho na podlagi 60. člena Dunajske konvencije odstopi od sporazuma, zaradi kršitve le tega s sstrani druge stranke.

Vedno obstaja neodvisna inštanca, ki preveri upravičenost trditev ene strani, ki od sporazuma odstopa, ali je res prišlo do bistvenih materialnih kršitev sportazuma, ki so tako hude, da se sporazuma ne da več izvajati in ima ena stran pravico enostranskega odstopa od sporazuma oz njegovih obvezujočih določb. Če bi o tem lahko podpisnice sporazumov kar samovoljno odločale, pote bi bili ti sporazumiu vredni eno figo, ker bi se vsakič, ko eni strani ne bi kaj ustrezalo, odločila odstopiti od sporazuma. Kao brez posledic. A tako to ne gre!

Ponavadi o kršitvah sporazumov in o upravičenosti ene strani do odstopa od sporazuma preverja Mednarodno meddržavno sodišče v Haagu, če je v sporazumu tako določeno. Ponavadi je. V primeru arbitraž pa - po splošnih pravilih Stalnega arbitražnega sodišča za arbitražne postopke - kar arbitražni tribunal sam, na podlagi načela "Kompetenz-Kompetenz". Da je edino arbitražni tribunal sam pristojen za razalgo in tega arbitražnega sporazuma je tudi v samem sporazumu izrecno zapisano v 4. odstavku 3. člena Sporazuma "Arbitražno sodišče je pristojno za razlago tega sporazuma."

In Tribunal je v svoji Delni odločbi, kjer je ugotavljal svojo pristojnost glede odločanja o tem; ugotavljal slovensko kršitev sporazuma in ugotavljal upravičenost Hrvaške do odstopa od njega, jasno zapisal in odlično argumentiral, da je sam Tribunal pristojen za odločanje o tem in da je SLO res kršila sporazum (ker je Drenikova govorila z arbitrom Sekolcem), da pa ta kršitev ni bila tako huda in nepopravljiva, da predstavlja bistveno materialno kršitev Sporazuma, zaradi katere bi lahko Hrvaška upravičeno odstopila od njega.

Skratka, kar se (mednarodno)pravnih argumentov, načel in pravil tiče, Hrvaška nima prav in ji je Tribunal to tudi povedal.

In če bo katrakoli država ali EU institucija odločbi (delno in končno) podrobno preučila, ji bo takoj jasno, da HR krši mednarodno pravo in da ne spoštuje odločbe sodišča, ki bi jo morala. HR pač zdaj nasprotuje celotni mednarodnopravni stroki in odločitvi in odlično utemeljenim argumentom Tribunala samega glede svoje (ne)upravičenosti odstopa os sporazuma. Enako se obnašajo kot Milošević, ko je za haaaško sodišče za mednarodne zločine kričal. "Ne priznajem ovaj sud!" (Ne priznavam tega sodišča!). BS!
Coli
# 04.07.2017 ob 08:44
Tole mencanje EK zagotovo ni dober znak!
cairns
# 04.07.2017 ob 16:54
kralj matjaž
Hravtje že nadzorujejo kopno, ki jim ga je arbitraža dodelila in Hrvatje tudi ignorirajo razmejitev na morju ter lepo nadzorujejo polovico Piranskega zaliva. Torej kaj sedaj? Hrvatje so dobili vse kar so želeli, mi pa smo bili zopet izigrani s strani levice.

Še en prvoborec iz Trstenjakove ki ne razume prav nič. Takšni ljudje, oz.papagaji ki ponavljajo kar jim naročijo, se mi resnično smilijo.
1986
# 04.07.2017 ob 07:58
Pa da vidimo, če se bo danes pisala zgodovina. Lahko je prvi dan konca EU. Kaj sledi potem v Evropi pa si sami predstavljajte.
GUESS
# 04.07.2017 ob 17:50
Pa še zanimivo nadaljevanje:

Europska komisija stala na stranu Slovenaca: "Očekujemo provedbu presude"

Hrvatska sve usamljenija, zemlje Beneluxa javno podržale Sloveniju oko arbitraže

Ugledni hrvatski diplomat o arbitraži: "Pa tko će sada nakon svega vjerovati Hrvatskoj na sudu?"
heristalski166
# 04.07.2017 ob 11:47
se vidi kako sloveniji prav pride da ima verjetno največ na svetu pravnih fakultet in pravnikov na kubični meter
nevem
# 04.07.2017 ob 09:51
Če bo EK dala podobno pišmevuhovsko izjavo (v maniri Hilary Clinton seveda), kot ameriški konzulat v smislu "Ne mislimo stopiti na nobeno stran, zadevo naj uredita državi sami" (kot da ne gre za spoštovati mednarodno pravo ali ne), bo to jasen znak, da v EU mednarodno pravo za določene stvari velja, za določene pa ne.
Upam, da se to ne bo zgodilo, saj bi bil to močan precedens za vse nadaljne probleme na tem in tudi marsikaterih drugih področjih.
Torej ima kljub vsemu današnji dan lahko precej obširnejše posledice. Upam, da se poleg Merkelce tega zaveda še kdo.
Miso101
# 04.07.2017 ob 09:23
Imamo odločitev arbitraže in ni potrebno klečeplaziti in se sliniti naokoli pred nikomer. Kot jih je že nekaj lepo in točno povedalo. In koga v EU ta jajca zanimajo. In vsaka izjava naj bi bila klofuta, poraz ali pa zmaga.
Imamo sodbo in konec. Ne rabimo še kup izjav in pitrditev in hvalhenhe in jokanje nad lastno usodo. Game over, sodnik je odpiskal in rezultat je znan.
ginobili
# 04.07.2017 ob 20:38
Če kateremu kaj ne paše naj gre iz Slovenije.........in se preseli na hrvaško.
Dol mi visi za njihov sabor ;)
Jole88
# 04.07.2017 ob 20:24
Hrvaska, razsodbe ne bo upostevala trdijo v Zg. Slovenija naj zahteva pisno izjavo te trditve in naj brez cakanja 6 mesecev takoj sprozi tozbo pred sodiscem EU ali OZN zaradi nespoštovanja odlocbe sodišč.
no72
# 04.07.2017 ob 18:46
Aleluja. Vendarle še kakšna pametna iz Bruslja.

Sedaj pa veselo na delo, Slovenija ima pozitivno stališče v prvi vrsti AS, v drugi vrsti EK, v tretji vrsti Nemčije, pa tudi ostale države, kot je Benelux, kar sploh ni nepomembno.

Čisto po človeško pa si težko predstavljam, da bi ZDA, predvsem pa Trump sedaj sprožil proti Sloveniji neki kontradiktorni in skrajno škodljiv ukrep v hrvaško korist, kot oni upajo, vsaj dokler bo mel Melanijo ob sebi - čisto človeško gledano.
Hrvati so končno priznali, da jim je prisluhe preskrbela ZDA oziroma prolevičarski luzer Obama.
Menim, da je za nas relativno dobro, da bo Trump vladal vsaj še 4 leta, vsaj tako je moje mnenje kar se tiče SLO, v tem času pa mora uredba AS do konca zlavfati in ji kasneje tudi nam neugodni voditelji ZDA ne bodo mogli več bistveno škodovati.

Skratka, dokončno implementacijo AS ne more preprečiti več nihče, ....razen, Bog varuj, mi SAMI s svojo neumnostjo in neodločnostjo!

Zato je 4.7.2017 še en zelo dober dan za Slovenijo!
GUESS
# 04.07.2017 ob 17:42
EVO, KAJ O ZADEVI PIŠEJO "BRATJE":
Najprej vest iz index.hr:

Prvi potpredsjednik Europske komisije Frans Timmermans nakon sastanka je kazao kako "Komisija očekuje implementaciju presude".
Timmermans je na konferenciji za medije kazao i kako Komisija neće ulaziti u to na koji način će dvije zemlje implementirati presudu.
"Radi se o sporu koji traje više od dva desetljeća. Mi smo uvijek zagovarali mirno rješenje sporova, a ovdje smo djelovali u smjeru podrške i olakšavanja samog procesa te smo pomogli pri njegovom uspostavljanju. Presuda je sada ovdje. Komisija ju je uzela u obzir, i mi očekujemo od obje strane da je implementiraju. Pozdravljamo i najavljeni susret hrvatskog i slovenskog premijera. Nećemo nalagati kako se presuda treba implementirati, ali ćemo opet ponuditi pomoć u njezinoj implementaciji. Radi se o bilateralnom pitanju, potrebni su razgovori", rekao je Timmermans.
"Dat ćemo sve od sebe da pomognemo objema stranama te da se presuda implementira na što pošteniji način", zaključio je.

En komentator (Damir Radić) pa je takoj dal "nasvet":

Ne provoditi nista, zavlaciti i dalje smatrati granicu na pola Savudrijske vale. Diplomaciju maksimalno angazirati prema Americi (jer EU tolerira mutne poslove medju sucima Arbitraznog Suda), koja nam je i dostavila one audio zapise nakon kojih smo izasli iz Arbitraze, te na taj nacin stvoriti nervozu unutar EU, onako kako to rade Poljaci i Madjar Orban.
Svit-1
# 04.07.2017 ob 15:02
Če bi bil Erjavec tiho, ne bi bilo nobenih težav!!!
sam-zee
# 04.07.2017 ob 13:07
Ob takih politikih je res treba biti potrpežljiv... da ti ne prekipi!
ajdna
# 04.07.2017 ob 09:21
Severnik : Nimaš prav, da lahko kar ukinemo sodišča. Če se EU ne bo zavzela za Slovenijo lahko kar ukinemo EU.
DREADLORD
# 04.07.2017 ob 08:55
Če EK ne izjavi, da je sodbe potrebno spoštovati, je naslednja teza lahko samo, da je evrospko obnašanje tako, da se sodb ne spoštuje.

Adijo pravo.
bud00
# 04.07.2017 ob 11:50
Med tem, ko se naši prepirajo o kvazi meji, Avstrijci že razmišljajo o napotitvi 750 vojakov na mejo z Italijo zaradi migrantov.
heristalski166
# 04.07.2017 ob 11:21
drgač smo pa že pri ilegalcih videli kako je EK en slamnati tiger, tako kot vse te silne konvencije, deklaracije, mednarodni organi in druga propederisana sranja, prihajamo spet do osnov držav in družbenih, svetovnih ureditev-pomembno je torej kdo ima zadosti oz največ (vojaške) sile
oliva
# 04.07.2017 ob 18:33
"EK: Pričakujemo, da bosta Slovenija in Hrvaška sporazum uveljavili"

Slovenija je brez potrebe v tem stavku.
svabo
# 04.07.2017 ob 17:39
Res, kaj pa se pričakuje lahko od komisije, ki je bila vendar pokrovitelj dogovora o arbitražnem sporazumu med SLO in CRO? Ja kaj pa lahko reče. Če reče karkoli drugega negira samo sebe in svoj obstoj.
Lukas
# 04.07.2017 ob 17:08
Kot da vsem v EU ni jasno, koliko je ura in zakaj je Hrvaška sama od sebe v svojem univerzuumu kao odstopila od mednarodne pogodbe! Sicer pa, danke Angela! :)
Ples
# 04.07.2017 ob 17:04
EK: Pričakujemo, da bosta Slovenija in Hrvaška sporazum uveljavili

Malo je komično, da so toliko mečkali ... Itak je bila taka izjava edina možna, karkoli drugega bi bila katastrofa za celotno EU.
Da vidimo odziv Hrvaške.
vranek
# 04.07.2017 ob 13:39
Ja seveda ne morejo hrvati nic. AS je obvezujoca zz obe dtrani in pika. Ampak mi imamo odlocbo s katero bomo vrisali nove koordinate na svetovne zemljevide. Ne rabimo hrvatov! Ladje se bodo javljale našim lukam, ne njijhovim, letala isto. In zdaj mi pocejte, zakaj tukaj padate v nezavest ker en uradniček tam rece ali ne rece nekaj, kar bi vi radi slišali, da ja Juncker ima Slovenijo rad!! Ja pa ja. Jaz nočem da me ma rad, le meje EU naj zsvaruje pred vsemi, tudi nasimi "prijateljskimi nesramnimi arogantnimi" sosedi in pred trumami pešohodcev!
Arbitraža
link
Plenković vnovič vabi Cerarja v Zagreb
254
22. september 2017 ob 17:26 "Slovenija ostaja odprta za dialog, vendar pa ko oz. če bodo za to ustvarjeni pogoji," je še enkrat zatrdil premier Miro Cerar, ki ga je hrvaški premier Plenković danes znova povabil v Zagreb.
Več novic ...
Kazalo