Evropska unija

Poudarki

  • Lizbonska pogodba po zapletih le začenja veljati
  • Reinfeldt zadovoljen s pogodbo
  • "Unija je še močnejša"
  • Delors razočaran nad pogodbo
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4,4 od 7 glasov Ocenite to novico!
Lizbona
Po dolgotrajnih "porodnih težavah" je Lizbonska pogodba le začela veljati. Foto: Reuters
Lizbonska pogodba
Lizbonska pogodba spreminja in dopolnjuje vse obstoječe temeljne pogodbe Evropske unije in prinaša številne spremembe. Foto: EPA
Jose Manuel Barroso
Barroso je pred dnevi predstavil nove člane svoje druge komisije. Janez Potočnik bo komisar za okolje. Foto: EPA
VIDEO
Lizbonska pogodba je zače...

Dodaj v

Foto: Lizbonska pogodba odpira novo obdobje EU-ja

Delors prepričan, da pogodba ni optimalna
1. december 2009 ob 21:15
Bruselj/Lizbona - MMC RTV SLO

V Lizboni, mestu, po katerem je dobila ime, je potekala slovesnost ob začetku veljave nove evropske pogodbe, ki naj bi prenovila EU.

Nova evropska pogodba je nastala na pogorišču evropske ustave, ki naj bi zagotovila institucionalno prenovo Evropske unije, a so jo leta 2005 na referendumu zavrnili Francozi in Nizozemci. Temu je sledila Lizbonska pogodba, ki so jo voditelji vlad in držav članic Evropske unije podpisali 13. decembra 2007 v portugalski prestolnici.

Reinfeldt: Unija pripravljena na nove izzive
Predsedujoči Evropski uniji, švedski premier Fredrik Reinfeldt je ob uveljavitvi Lizbonske pogodbe poudaril, da se v Evropi s tem "začenja novo obdobje" in da je z novo pogodbo Evropska unija pripravljena na nove izzive. "Z Lizbonsko pogodbo evropski državljani dobivajo Unijo, ki bo lahko upoštevale potrebe 27 članic po transparentnosti, demokratičnosti in učinkovitosti. Unijo, ki se bo lahko bolje spopadala z izzivi globalizacije," je zapisal Reinfeldt.

"Dolgotrajna prizadevanja za dosego novega evropskega okvirja so končana. Zdaj se začenja novo obdobje," je poudaril predsedujoči EU, ki se bo v Lizboni udeležil slovesnosti ob uveljavitvi nove evropske pogodbe. "Danes je prvi dan za učinkovitejšo, modernejšo in bolj demokratično Evropsko unijo - za vse državljane," je še dodal.

Švedski zunanji minister Carl Bildt je v ločeni izjavi zapisal, da EU postaja močnejša, saj dobiva boljše institucije za ukvarjanje z zunanjo politiko, tako v Bruslju kot v državah po svetu. "To Evropi daje večjo težo," pravi Bildt.

Barroso: Unija se bo lahko usmerila v reševanje krize
Zadovoljstvo ob uveljavitvi Lizbonske pogodbe je danes izrazila tudi Evropska komisija. Njen predsednik Jose Manuel Barroso je poudaril, da se bo v Evropski uniji končno lahko umirila razprava o institucijah, povezava pa bo ves svoj trud lahko vložila v gladek izhod iz gospodarske in finančne krize ter v uresničitev svoje strategije za vzdržnejšo rast do leta 2020.

Evropska komisija opozarja tudi na vrsto novih pravic, ki jih pogodba prinaša državljanom EU-ja. Ti bodo zaradi novega statusa Listine o temeljnih pravica bolje zaščiteni, med prebivanjem v tujini bodo deležni diplomatske in konzularne zaščite, s pogodbo pa se članice tudi zavezujejo k vzajemni pomoči v primeru naravnih nesreč ali nesreč, ki jih je povzročil človek.

Jacques Delors razočaran nad pogodbo
Dolgoletni predsednik Evropske komisije in ena najbolj spoštovanih osebnosti v zgodovini Evropske unije Jacques Delors je izrazil razočaranje nad Lizbonsko pogodbo. Delors, ki je Evropsko komisijo vodil med letoma 1985 in 1995, je dejal, da je nova pogodba komaj kaj več kot korak v pravo smer.

Dejal je, da dokument podpira "bolj iz načelnih razlogov kot iz resničnega navdušenja nad njim" in da so krivci za takšno pogodbo tudi državljani Unije, "ki nimajo občutka za to, kaj je pomembno za Evropo". "Če Evropejci želijo svojim vnukom prepustiti Unijo, ki bo razmeroma bogata, a brez resničnega vpliva na svetovnem prizorišču, je to njihova odgovornost," je prepričan Delors.

Imenovanje Van Rompuya odlična potreza
Nekdanji predsednik Evropske komisije pa podpira imenovanje Belgijca Hermana Van Rompuya na čelo Evropskega sveta. Kot pravi, je jasno, da je njegova naloga predsedovati in spodbujati postopek odločanja med voditelji članic EU-ja, ne pa biti izvršilni predsednik, kakršen je na primer predsednik ZDA. "Izbira kandidata, ki bi deloval tako, bi ustvarila precej napetosti in po šestih mesecih bi bilo vse ohromljeno. Voditelji so se zato odločili prav," je povedal Delors.

T. V., B. T.
Fredrik Reinfeldt
Jose Manuel Barroso
Lizbona
Lizbona
Jose Socrates in Jose Luiz Rodriguez Zapatero
Jerzy Buzek
Prijavi napako
Komentarji
kmetozar
# 07.12.2009 ob 13:06
Ja, če si ne pustiš dopovedati, da te je nekdo dobil na blefu, je verjetno res najbolje, da se razkriješ kar sam. Kajne Neron?
hm85
# 05.12.2009 ob 11:41
@Neron
Copy-pejstat in prepisovati znaš, z branjem ali vsaj razumevanjem prebranega pa imaš očitno še veliko težav. Ali si sploh dojel, da si s tem svojim komentarjem pravkar izpodbil svoje lastne trditve?
Referendum je torej tudi v tem primeru (kot si torej končno tudi sam izbrskal) fakultativne narave - kar, povedano z besedami, ki jih boš tudi ti in ostali tvoji uobraženi somišljeniki razumeli, pomeni, da za spremembo ustave referenduma ni treba razpisati.
Mislim, halo!
kpkp
# 05.12.2009 ob 09:04
Europska unija naj bo "free trade" in ne diktatura neizvoljenih birokratov....
Naši politiki naj se zavzemajo za suverenost, ker zato da bodo izvajali EU direktive jih ne rabimo...
Neron
# 05.12.2009 ob 04:55
hm85, dejstva so dejstva. Če si neizobražen to ni moja krivda. Citiram preambulo ustave:

Postopek za spreminjanje in dopolnjevaje ustave se imenuje ustavnorevizijski postopek, medtem ko se postopek za sprejemanje celotno nove ustave imenuje ustavodajni postopek. Glavni namen postopka za speminjanje ustave je zavarovati ustavne norme pred pogostim spreminjanjem, kar ima hkrati za posledico največjo pravno moč ustave kot splošnega pravnega akta.

Predlog za začetek spremebe ustave lahko poda 20 poslancev, vlada ali pa 30.000 volilcev. V primerjavi z ureditvijo po prejšni ustavi gre po eni strani za razširitev, po drugi strani pa za zoženje kroga potencialnih predlagateljev. Izpadla sta šef države, torej predsednik republike in pa državni svet, možnost pa je bila dana neposredno državljanom.
O predlogu o spremembi ustave odloča dvetretjini navzočih poslancev, torej gre za relativno večino. Za razliko od odločanja o aktu o spremembi, ko pa je potrebna kvalificirana absolutna večina vseh poslancev, torej dvetretjini vseh poslancev izvoljenih v državni zbor mora biti za.
V primeru, da se tako odloči najmanj 30 poslancev je potrebno razpisati referendum. Ta je torej fakultativne narave, kar je novost v primerjav s prejšno ustavo. Pogoj za veljavnost referenduma je dvojna. Za mora glasovati večina volilcev, ki so glasovali ob pogoju, da se tudi večina vseh volilcev udeleži volitev.
Sprememba ustave začne veljati z razglasitvijo v državnem zboru. Rok, do kaj je potrebno razglasiti ustavo ni določen. Bi bilo pa smiselno to urediti. Razlog je tudi v tem, da bi se s to določitvijo opredelil tudi čas , ki ga imajo poslanci, da zahtevajo referendum.

Še enkrat, nepoznavanje prava škoduje, in prav imaš, ta citat je bil namenjen tebi!
hm85
# 04.12.2009 ob 17:59
@kretenikus
Kakšna osebna žalitev? Kje pa ti vidiš kakšno osebno žalitev? Morda tam, kjer sem "priznal" da se "financiram iz EU"? Poskusi raje namesto tega prebrati moj komentar, pa se ti ne bo treba razburjati zaradi neobstoječih osebnih žalitev - ali pa si užaljen, ker sem uporabil tvoj nick? Rade volje napišem kaj drugega namesto kretenikus, ampak najprej moraš spremeniti svoj nick, ker drugače ne boš vedel, da je komentar namenjen tebi. Sicer pa si sam izbral tak vzdevek. Ne jezi se zdaj name.
In na to, kar si ponovil, ti tudi jaz spet ponavljam: jaz v prerokbe od svojega petega leta starosti ne verjamem več. Če se bodo ljudje razjezili in če bo politična alternativa prišla iz faze nastajanja, se bova o tem pač takrat lahko pogovarjala. Do takrat pa se o tem, kaj se bo nekoč zgodilo, pogovarjaj z vidovito Zorko.
kretenikus
# 04.12.2009 ob 17:42
@hm85 lepo da priznaš, da se financiraš iz EU, torej verjamem da je to tvoja definicija demokracije jemati drugim, vzeti zase. Ti praviš da so ljudje zadovolnji z obstoječimi političnimi strankami - to preprosto ni res. In namesto da bi prebral kar sem napisal se spuščaš v osebne žaljivke, kar je popolnoma neprimerno ko je govora o tako pomembnih temah. Torej naj ponovim: da se bo prišlo do alternativne politične opcije se morajo ljudje najprej razjeziti in ljudje so zmeraj bolj jezni. Torej politična alternativa je v fazi nastajanja. Lahko bi te žalil, pa te ne bom.

Praviš da o fašizmu nimamo pojma, pa naj citiram enega izmed najbolj uglednih strokovnjakov s področja fašizma Benita Mussolinija: "Fašizmu, bi se bolj ustrezno reklo Korporatizem, ker je to združitev državne in korporacijske moči." Dokaj blizu EU-ju, kjer neizvoljeni birokrati (Evropska komisija) in korporacije oblikujejo politiko. Kjer se z rekordno visokimi davki duši ekonomska svoboda posameznika in presežna in vseobsegajoča regulacija čedalje bolj zmanjšuje število firm, ki so sposobne uskladiti svoje delovanje z muhami tega novega avtokratskega imperija.
hm85
# 04.12.2009 ob 17:27
Nisi razumel niti besedice, pa ti očitno moram napisati neposredno. Če bi bila Lizbonska pogodba protiustavna, bi se že našel nekdo, ki bi jo izpodbijal na ustavnem sodišču - ali pač verjameš, da se v Sloveniji (razen tebe seveda) prav nihče ne spozna na ustavno pravo? In v info: za spremembo naše ustave prav noben zakon ali določba ustave ne predpisuje razpisa referenduma.
In če ne leva ne desna politična opcija ne predstavljata ljudstva, potem pač pojdi s tem svojim ljudstvom ustanovit novo stranko in novo opcijo, ki bo to tvoje ljudstvo predstavljala - in da ti ta stavek razložim, ker ga sicer spet ne boš razumel, če bi ljudstvo res bilo tako nezadovoljno s strankami, ki so zdaj na političnem prizorišču, bi se že ustanovile nove stranke, ki bi stare zamenjale. Dejstvo, da novoustanovljene stranke na vsakih volitvah pogorijo, pa dokazuje, da je ljudstvo čisto zadovoljno tudi z obstoječimi strankami.
Sicer pa res, če ti lakota v Afriki ni všeč, potem sam nekaj naredi proti njej. Zakaj pa ne bi šel v Afriko pomagat? Vsi bi nekaj nergali o fašizmu (ker nimate pojma, kaj to sploh je) in se pritoževali, da so vas odstavili od mleka polnih prsi Evropske unije. Ampak naredili pa ne bi nič. Prav, če ti je tako bolj všeč, pa nergaj še naprej.
Glede čakanja na voljo ljudi pa samo toliko, daj se raje ti o tem, kaj bom jaz nekoč videl, pojdi pogovarjat s svojo vidovito Zorko. Jaz v prerokbe od svojega petega leta starosti ne verjamem več.
kretenikus
# 04.12.2009 ob 17:02
Glede tega da nismo imeli referenduma pa še to - seveda ga nismo imeli, seveda ga nismo zahtevali, saj niti nismo vedeli kaj ta pogodba pomeni. Ampak počakaj da še bolj udarijo davki iz EU, takrat boš videl voljo ljudi.
kretenikus
# 04.12.2009 ob 17:00
@hm85 očitno sam priznavaš (skozi odsotnost protiargumentov) da je Lizbonska pogodba protiustavna. Izjave tipa če ti kaj ni ušeč pa pojdi na Ustavno sodišče pa so ekvivalentne izjavam tipa če ti ni všeč lakota v Afriki pa pojdi tja in jo pomagaj odpraviti namesto da sediš tu križem rok. Mislim hm85, da je očitno da ne leva ne desna politična opcija ne predstavljata ljudstva. Saj si tudi sam že dostikrat slišal izjave tipa: sej nimam koga voliti; saj tega ki ga volim ne maram, ampak drugega še bolj ne maram. Sedaj boš po zakonu inercije tvojih izjav verjetno rekel pa ustanovi svojo stranko. Politične alternative še pridejo. Najprej pa se moramo ljudje dovolj razjeziti in verjemi mi hm85, med navadnimi ljudmi (beri tistimi ki nismo prisesani na prsi evropske unije in torej debeli od obilnega mleka) se jeza kuha.
hm85
# 04.12.2009 ob 16:50
@Neron
1. Očitno ne veš, kaj so to retorična vprašanja ali pa jih nisi sposoben prepoznati.
2. Če si tale rek namenil meni, potem očitno ne veš niti tega, kaj pomeni tisto, kar citiraš. Kdor prekrši zakon, se na sodišču ne more sklicevati na to, da ga ni poznal. Ker meni pač ne sodijo za nobeno kršitev zakonov, je tvoj citat deplasiran. Če si rek namenil poslancem, ki so potrjevali Lizbonsko pogodbo, pa ti še enkrat sporočam, da pojdi na Ustavno sodišče, namesto da tukaj nergaš v tri dni - boš videl, kaj ti bodo tam povedali.
Neron
# 04.12.2009 ob 16:31
hm85

Ignorantia iuris nocet.
hm85
# 04.12.2009 ob 16:00
@Neron
1. RS ustave ni spremenila.
2. Kje piše, da se da ustavo preminjati samo z referendumom?
hm85
# 04.12.2009 ob 15:57
@Neron
Verjetno veš, da so za ugotavljanje protiustavnosti pristojni na Ustavnem sodišču RS.
Pojdi torej tja, pa je stvar rešena.
@kretenikus
O razpisovanju referendumov ne odloča EU, ampak njene države članice. V Sloveniji je možnost referenduma obstajala, vendar je, kot sam priznavaš, ni podprlo zadostno število ljudi, kar pomeni, da ljudje tega referenduma niso hoteli. To je bila torej ljudska volja in če ti ta volja ni všeč, ker meniš, da so bili ljudje zavedeni (pri čemer očitno ti ne spadaš med ljudi), potem pač nisi zagovornik demokracije (niti po moji niti po svoji definiciji demokracije, za katero res ne vem, od kod si jo potegnil) in se zato ne sklicuj nanjo.
Neron
# 04.12.2009 ob 15:48
Ustavo se da spreminjati samo z referenduomom - z voljo ljudstva.
...
Za Lizbonsko pogodbo NI bilo referenduma.

Jebeš tako demokracijo! Dobrodošli v novodobni GLOBALNI fašizem.

kretenikus hvala! :D
kretenikus
# 04.12.2009 ob 15:44
@Neron: lepo povedano.
kretenikus
# 04.12.2009 ob 15:43
@hm85 s tem da EU ni zagotovila diskusije sem mislil samo pokazati dvoličnost EU-ja, ki govori o demokraciji, pomembne odločitve pa poskuša vpeljati mimo ljudi - saj niti nismo vedeli kaj Lizbonska pogodba pomeni.
Mislim pa da spoštovani hm85 koncepta demokracije ne razumeš. Ni v demokraciji tako da lahko izvoljeni predstavniki sprejmejo vse (tudi tisto o čemer ljudje niso niti približno zadosti obveščeni) čemur ljudje izrecno ne nasprotujejo, ampak samo tisto, kar ljudje podpirajo. Pri tako radikalnih spremembah bi bila javna debata nujna in v primeru če bi se ljudje zavestno odločili za izgubo suverenosti, bi bila potrditev tega na referendumu neobhodna. Fini tisk v pogodbi in izjave tipa samo podpišite pa bo vse v redu, pa so znamenje goljufa. In da, ogoljufali so nas naše lastne države.
Neron
# 04.12.2009 ob 15:36
Verjetno veste da je Ustava RS temelnji in najvišji pravni akt.

Lizbonska pogodba je višja od Ustave, torej je de facto protiustavna!
hm85
# 04.12.2009 ob 14:54
@kretenikus
Heh, "EU ni zagotovila diskusije". Pritožuješ se zaradi domnevne izgube samostojnosti in suverenosti, hkrati pa od EU pričakuješ, da bo zagotavljala diskusije.
In če "ljudje" niso bili pripravljeni prispevati svojega podpisa pod to referendumsko pobudo, je bila to pač ljudska volja. Če s to voljo nisi zadovoljen, potem si namesto demokracije začni prizadevati za uveljavitev sistema, v katerem boš lahko uveljavljal svojo voljo mimo tega, kaj mislijo ljudje.
kretenikus
# 04.12.2009 ob 14:00
@hm85: dovolj podpisov se ni nabralo, zato ker propagandna mašina nikoli ni priznala da gre za izgubo suverenosti. Ljudje so mislili da gre za samo še eno iz množice evropskih pogodb in sporazumov. Če bi ljudje vedeli da gre za izgubo suverenosti, če bi vedeli da Slovenija izgublja samostojnost, bi hoteli referendum. Slovenija ni več republika s svojo ustavo, ampak je provinca z evropsko ustavo. Kot vsak prevarant noče diskusije o stvari, ki jo prodaja in se s prodajo zmeraj mudi, tako EU ni zagotovila diskusije o kolosalnih spremembah, ki se dogajajo. Da, hm85 pustili smo se prevarati in kljub temu da je žrtev prevare pomagala prevarantu s svojo naivnostjo, to še zmeraj ne spremeni dejstva da so nam evrokrati ukradli državo.
hm85
# 04.12.2009 ob 13:39
Pravila glede referendumov v Sloveniji so zelo jasna. Treba je sprožiti pobudo in nabrati dovolj podpisov. Če podpisov (beri interesa) ni, tudi referenduma ni (takšna pobuda je navsezadnje tudi bila, pa očitno ni bilo dovolj zbranih podpisov - in seveda so bili potem za ta neuspeh pobudnikov vsi krivi, samo diletantski zbiratelji podpisov ne). Dajte se drugič bolje organizirat in malo najprej prebrat zakone, ne pa samo križem rok jamrat v teh komentarjih.
kretenikus
# 03.12.2009 ob 22:33
Se strinjam Neron, izgubili smo svojo suverenost in o tem nihče niti ne govori, kaj šele da bi nam o tem ponudili referendum.
hm85
# 02.12.2009 ob 14:37
"Lizbonska pogodba spreminja in dopolnjuje vse obstoječe temeljne pogodbe Evropske unije"
V razlago tistim na RTV, ki tega ne veste: spreminja in dopolnjuje dve pogodbi. Tretje pogodbe (Euratom) se sploh ne dotika.
Neron
# 02.12.2009 ob 12:28
Novodobni fašizem ... Unleash hell!
Kazalo