Evropska unija

Poudarki

  • Na letni ravni evroobmočje izgubil 0,9-odstotka BDP-ja
  • Slabe napovedi za Francijo, optimistične za Nemčijo
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4,1 od 11 glasov Ocenite to novico!
Angela Merkel in Francois Hollande
Nemško-francoski motor gre gospodarsko v dve nasprotni smeri so prepričani gospodarski poznavalci v Evropi. Foto: EPA
Evro -ECB
V EU-ju se je industrijska proizvodnja v prvem četrtletju 2013 povečala za 0,1 odstotka, v evroobmočju pa za 0,9 odstotka. Foto: EPA

Dodaj v

Francija uradno v recesiji, Nemčija s šibko rastjo

Eurostat: Evrsko območje ostaja v recesiji
15. maj 2013 ob 10:49,
zadnji poseg: 15. maj 2013 ob 11:28
Bruselj, Frankfurt, Pariz, Berlin - MMC RTV SLO/Reuters

Uradni podatki so potrdili, da je Francija vstopila v drugo recesijo v zadnjih 4 letih, medtem ko se je Nemčija temu izognila z najnižjo mogočo rastjo, za 0,1 odstotka BDP-ja.

Območje evra je imelo v prvem letošnjem četrtletju na ravni trimesečja 0,2-odstoten padec BDP-ja, medtem ko se je v celotni Evropski uniji gospodarstvo skrčilo za 0,1 odstotka, je v prvi oceni objavil evropski statistični urad Eurostat. Na letni ravni je bil padec v območju evra enoodstoten, v Uniji pa 0,7-odstoten.

Kolikšen padec ali rast v Sloveniji?
Eurostat je sicer podatke izračunal le na podlagi izidov 20 držav, saj v kar sedmih državah EU-ja še niso naredili obračuna 1. četrtletja 2013. Med njimi je tudi Slovenija, ki je v zadnjem četrtletju 2012 sicer izgubila natanko 1 odstotek BDP-ja, kar je na letni ravni pomenilo 2,8-odstotno skrčenje slovenskega BDP-ja.

Številke ostajajo v rdečem območju
Rezultat je slabši od pričakovanj analitikov, ki so za območje skupne evropske valute napovedovali 0,1-odstotno krčenje BDP-ja. Evrsko območje tako še naprej ostaja v recesiji. V zadnjem lanskem četrtletju se je BDP v območju evra na ravni trimesečja znižal za 0,6 odstotka, v sedemindvajseterici pa za 0,5 odstotka. Na letni ravni je bil padec gospodarske dejavnosti v območju skupne evropske valute takrat 0,9-odstoten, v Uniji pa 0,6-odstoten.

Dva zaporedna minusa po -0,2 odstotka
Nemčija, največje gospodarstvo Evropske unije, je v zadnjem četrtletju 2012 izgubila kar 0,6 odstotka BDP-ja, a je gopodarstvo v prvem letošnjem četrtletju toliko okrevalo, da je zmoglo 0,1-odstotno rast, s čimer Nemčija uradno še ni padla v grozečo recesijo.

Slabše jo je odnesel drugi del evropskega motorja, Francija, ki je tako v zadnjem četrtletju 2012 kot v prvem četrtletju 2013 izgubila po 0,2 odstotka BDP-ja. Na prvi pogled je razlika med evropskima velikanoma majhna, a po mnenju ekonomistov in politikov je vzdušje glede rasti ali padca povsem nasprotno. Trg še vedno močno zaupa Nemčiji kot glavnemu stebru EU-ja in predvsem evroobmočja, medtem ko Franciji vsi po vrsti napovedujejo še večji in dlje trajajoči padec bruto družbenega produkta.

Narašča tudi nezaposlenost, ki pa je trenutno z 10,6 odstotka pod evropskim povprečjem. Evropska komisija je predsednika Francoisa Hollanda posvarila pred povečanjem proračunskega primanjkljaja, ki naj bi letos znašal 3,9 odstotka, s čimer presega predpisano 3-odstotno omejitev.

Optimistične napovedi za Nemčijo
"Če gledamo naprej, so obeti za nemško gospodarstvo dobri. Industrija ponovna pridobiva, ker so se naročila znova zgostila in podjetja previdno nadaljujejo investicijske in razvojne načrte. Dodatno je tu močno domače povpraševanje z trdnim trgom dela in povišanjem plač, ki je postalo zanesljiv dejavnik rasti," je svojo oceno podal Carsten Brzeski iz Ekonomskega urada ING.

Nemška rast je bila sicer nižja od napovedovanega 0,3-odstotnega skoka. Nemški statistični urad je pojasnil, da je za šibkejšo rast kriva tudi nenavadno dolga in ostra zima. "Nemško gospodarstvo počasi pridobiva, pri čemer je svojo vlogo odigralo tudi ekstremno zimsko vreme," so zapisali nemški statistiki, ki so potrdili, da se je lani nemški BDP skrčil za 1,4 odstotka.

Evropski statistični urad Eurostat bo ob 11. uri sicer objavil prvo oceno BDP-ja v Evropski uniji in območju evra za prvo letošnje četrtletje.

T. G.
Prijavi napako
Komentarji
gulmor
# 15.05.2013 ob 11:18
Kako morejo biti v recesiji, ko pa polovica EU proračuna gre za njihove vele-kmete.
am shagar
# 15.05.2013 ob 11:26
he,he. a prihaja bumerang nazaj. ekonomija je sistem. Če nekje pvozročaš težave jih boš slej ali prej kasiral tudi ti. Amerika je zelo zadovljna z nemškim delom. saj Z EU in pomočjo bonitetnih agencij, špekulantov in domačih kvizlingih v posameznih državah lepo sesuvajo Evropo. Evro je pač postal premočan in ga je bilo treba prizemljiti, kajti bog ovruj, da bi se trgovalo z nafto in podobnimi zadevami v drugi valuti kot v dolarjih. Japonci so ratali silno močni konec 80 začetek 90-tih. Najbogatejša država takrat pa so jih hitro ohladili. Gadafi je načrtoval svojo enotno valuto za Afriko, pa so ga ohladili. V Irak so šli po nafto , v Afganistan po opij. Evropa se je začela povezovat med sabo, pa so nas ohladili in nam zrihtali krizo. sedaj hladijo Sirijo pa ne gre ravno po načrtu. Kaj bodo naredili s Kitajci oz. ali bodo Kitajci zmagali proti ZDA v ekonomski vojni. to je sedaj edino vprašanje. Kajti vsakdo njade svojega mojstra pa ga bodo tudi ultra imperialisti in militantneži iz ZDA. Prevladi ZDA stojita nasproti samo ruski speči medo in hitroleteči in množeči se Kitajci. potem so tu še Indijci in pa večje države v južni ameriki oz. vsa južna Amerika, če se jim uspe povezat, kajti stric Hugo jih je prebudil iz spanca. Zato so se ga tudi znebili. Ker enotna južna amerika je nevarnost. Ostale države so zgolj listi v vetru.
ajvar
# 15.05.2013 ob 11:17
Prosim če nekdo pod to novico prlima tisti zanmeniti levičarski mail, ki je na veliko krožil po slovenjiji o pravilnih in socialnih ukrepih francoske vlade (saj veste gradili bomi vrtce bla bla bla)
nemi
# 15.05.2013 ob 11:17
To da ima sds enak pogled na ekonomijo, te še ne dela sorodnega Angeli Merkel in njeni stranki. SDS in Janša je še zelo zelo daleč od Angele Merkel.
the law1
# 15.05.2013 ob 11:28
Kaj pa se je zgodilo temu Hollandu? A ni to bil čudežni rešitelj za vse socialiste? A višje obdavčitve ne delujejo? Res čudno.
Nikec3
# 15.05.2013 ob 11:45
K_ris se spreminja v ultra liberalnega kapitalista.
flurazepam
# 15.05.2013 ob 11:27
@Jožeine

Merklova je daleč od JJ. Tako po vsebini kot tudi politični kulturi.
crusader
# 15.05.2013 ob 11:12
to so evropski srbi in hrvati
OMNIC
# 15.05.2013 ob 11:24
Vem, kako Nemci gledajo na EU. Kljub temu, da vlečejo lepe makroekonomske koristi (kar se tudi vidi in so pri tem eni od redkih, poleg Luxemburga in še kakšne države), preprosto nemško ljudstvo samo jamra, da oni vlečejo voz EU naprej, da drugi samo lenarijo in vlečejo pomoč od njih, "ubogih". Skratka, mislijo, da so drugi čisti lenuhi, kljub statistiki, da Nemci ne delajo nič več, kot drugi.
K_ris
# 15.05.2013 ob 12:51
@the law1 in Nikec3

Keynes ni bil liberalec. Visok proračunski primanjkljaj (ekspanzivna fiskalna politika) nima veze z liberalizmom. (Neo)liberalec ne bi poskušal z ekonomsko politiko vplivati na stanje v gospodarstvu, ampak bi po zgledu Hayeka počakal, da se zadeve uredijo same od sebe.
GIGNfrance
# 15.05.2013 ob 12:40
Delovnih mest bo vedno manj in manj. Delavce vedno bolj nadomešča tehnologija. Posledično ima manj ljudi delo, manj ljudi dobi plačilo in kupna moč upade. Ko upade kupna moč se ta naš piramidni sistem začne sesuvat, ker temelji na eksponentni rasti. Tega vrli ekonomisti ne dojamejo ali nočejo dojeti. Namesto, da bi zamenjali sistem, ki je očitno zastarel in vodi v propad ga raje kot osel vlečemo naprej.
pingo69
# 15.05.2013 ob 11:44
Če pa še Germani padejo v recesiji ali v krizo pa vemo kaj nas zopet čaka?!
aristarchus
# 15.05.2013 ob 11:35
Dokler se z nafto trguje v dolarjih, so američani lahko ohlapni v monetarni politiki. So pa zato manj ohlapni pri ozemeljski politiki. Čakamo vojno v Iranu, ki z nafto noče trgovati v dolarjih.
GIGNfrance
# 15.05.2013 ob 12:59
@the law1

Seveda, v podjetju, kjer so prej rabili 200 delavcev, da so skrbeli za proizvodnjo in proizvajali, bodo potem (oz. že) rabili 5 inženirjev, ki bodo nadzorovali robotsko proizvodnjo. Ne vem od kod tvoja logika.
Valerija
# 15.05.2013 ob 12:56
ne pozabimo - to so tisti, ki nam govorijo, kako je treba delat.
to so tudi tisti, ki "bodo prišli", "naredili red" in "iz Slovenije naredili normalno državo". ha!

zdaj imajo še več razlogov, da čim bolj stisnejo male države v EU in za drobiž "pokupijo", kar je vrednega. to so njihovi edini motivi.

in mi se njih bojimo - eni pa jih celo kličejo!
sharkyslo
# 15.05.2013 ob 11:38
Francozi so vsaj vstopili v drugo recesijsko obdobje, mi pa še žal nismo prišli niti iz prvega.
grujo7577
# 15.05.2013 ob 11:32
sedaj pa da vidimo,če bo Francija tako izgubljala bonitetne ocene kot druge države!! Sigurno NE!
Nemška politika pa temelji na kapitalizmu iz ZDA,ki pa vemo kakšno je. Najprej uničiti gospodarstvo neke države, nato pa pokupiti vse kar se da po čim nižji(smešno nizki) ceni.
In večina držav to sprejema TIHO,ker so pač ZDA in ostale "močne" države neke svetovne velesile. So sile,ampak sile za IZKORIŠČANJE obobožane države, ki po tem nima niti lastnega gospodarstva....saj vse gre v TUJE roke.
LJUDJE PA MIRNO PRENAŠAJO TA USR... KAPITALIZEM!!
škrpelj
# 15.05.2013 ob 13:43
Francija uradno v recesiji...
Prav je tako. Še dosti slabše jim privoščim bandi morilski, imperialistični. Denar za morilske, kolonialne vojne imajo, doma jim ga pa zmanjkuje.
vojnaslo91
# 15.05.2013 ob 13:26
the law1
GIGINfrance


Poglej npr. pri nas in tudi drugje po Evropi je pomanjkanje ravno poklicev, ki zahtevajo ročne spretnost...
----------------------------------------------------
Tak primer je kamnoseštvo.
Pogosto grem v Verono na sejem. In kaj vidim? Od najmanjše dlet, ki so jo poznali skoraj v kameni dobi do najmodernejše računalniško vodene naprave, ki obdeluje izdelek v 3D prostoru. Takega stroja v Sloveniji še dolgo ne bo.
Ampak pazi, kdo je tukaj boljši stroj ali kamnosek? Lahko bi rekel, da je v rahli prednosti kamnosek. Določenih finih potez stroj še zmeraj ne naredi tako dobro kot človek.
En človek kamnosek proti tisoč vrhunskih strokovnjakov + kamnoseki.
Pri serijskih izdelkih je prednost na strani stroja. A kdo si želi nekaj serijskega?
Kefren
# 15.05.2013 ob 13:14
@7up
Ker si funkcionalno pismen, si si verjetno ogledal da je bila praktično povsem enaka razlika med nemčijo in francijo tudi pred letom in pol, se pravi ob koncu mandata desne vlade in ni nikakršna posledica grde komunistične vlade. To je tisto o čemer pišem. Saj verjetno, kot funkcionalno pismen tudi veš koliko let je bila pred tem v franciji na oblasti desnica? Po tej logiki stvari bi oni morali biti trenutno vodilna evropska država...
tim881
# 15.05.2013 ob 12:55
Neverjetno!! Angela, a bo treba še bolj čvrsto zategnit pas ane? Pa še bo treba globlje zarezat, da se bo gospodarstvo še bolj krčilo, pa še več brezposelnih?

Že vrabci čivkajo da restriktivna politika ne deluje!!

Primerjava ZDA in pa EU:



420
# 15.05.2013 ob 12:20
recesija me ubija tik tak tik tak
a.orhidejca
# 15.05.2013 ob 12:18
VAŽNO, da imajo po 10-20 jurjev € plače.
Kefren
# 15.05.2013 ob 11:57
@the law1
Ne razumem kaj mi hočeš povedati... Iz zgornjega je razvidno da so rezultati menda odličnih "neoliberalnih" reform iz nemčije praktično povsem enaki kot rezultati menda napol komunistov iz francije.
Edina razlika je v "strokovnih" ocenah zgornjih inštitutov, ki mi že ves čas razlagajo da je Nemčija v odličnem stanju, Francija pa pred bankrotom, čeprav so rezultati obeh v tem času povsem primerljivi. Greva stavit da boš jeseni spet bral o zgrešenih ocenah te agencije za Nemčijo, samo da bo takrat za to verjetno krivo prevroče poletje, namesto premrzle zime...
K_ris
# 15.05.2013 ob 11:20
EU mora še malo varčevati, pa bo bolje, a ne? Rezultati se že kažejo. Medtem ko ZDA s svojo ohlapno monetarno in fiskalno politko tonejo vse globlje, v EU gospodarstvo že cveti.
Jethros
# 16.05.2013 ob 09:25
Zgleda, da se varčevalna politika ni obnesla...Stieglitz je lepo opozarjal ,da se s tem drvi v spiralo nove recesije...ampak so politiki bolj pametni seveda, zategovanje pasov je boljše, kot pa zapiranje vseh krivcev za nastalo krizo in zaplemba nakradenega premoženja. Politike to ne zanima, saj imajo tudi sami denar po različnih računih in davčnih oazah.
Zakaj bi jih to skrbelo, če lahko narod palča vse to. Medtem pa...se beleži nova recesija...

Zaseči vsak evro, ki je bil potrošen na sporen način, vzeti vsak evro za davek, ki ni bil plačan, ampak ne pri malih ribicah imenovani, navadni smrtniki, ampak pri tistih, ki so zafučkali milijone. Tukaj pa nič...pa čeprav so se samo v Slovneiji ti milijoni zbrali na kupu nekaj milijard. Krpamo pa vse to mi, in samo mi. Eni pa še kar o levo/desnih...
melanholik
# 15.05.2013 ob 17:53
Nikec3

# 15.05.2013 ob 15:27
Prijavi neprimerno vsebino
Delovnih mest ne zmanjkuje. Včasih je bilo tako da je 200 ljudi delalo v tovarni, danes jih pač dela v tovarni 10, 20 jih te izdelke prodaja, 20 jih dela na marketingu, 20 jih razvaža okrog itd.

Preprosto, v industriji vedno manj ljudi vedno več naredi, novi poklici pa se pojavljajo v storitvenem sektorju.

Šele do 70 si prišel ... Saj v tem je fora. Nobeden ne trdi da nova delovna mesta ne nastajajo. Nekateri pa trdimo, da jih razen v zelo redkih primerih nikoli ne nastane toliko, kot jih je izginilo. V večini držav so kot enega od pomembnih blažilcev tega razkoraka uporabljali tudi napihovanje javnega sektorja, ampak zdaj se vrstijo napadi tudi na to.
Trubadur
# 15.05.2013 ob 15:44
viljemmm

# 15.05.2013 ob 14:29
Prijavi neprimerno vsebino Ne smemo pozabiti, da imajo v Nemčiji desno. in v Franciji levo vlado. Pri nas pa krvavo rdečo.


Če misliš, da so rdeči, si se zmotil, naši so kradljivci, ne rdeči. V prejšnjem sistemu so ljudje delali in ne kradli. Če pa ti nisi še toliko star, da bi vedel, kako je bilo v prejšnjem sistemu, potem pa raje bodi tiho, da ne boš še naprej delal norca iz sebe...
bozo.miklavc
# 15.05.2013 ob 14:35
Smilite se mi tisti, ki gledate na ekonomijo "levo/desno" in potem ocenjujete in navijate za vašo stran in iščete dokaze za to, katera stran je boljša itd. In potem še projecirate na Slovenijo... A ste lahko še bolj ideološko oprani...
V vseh državah se menjujeta t.i. "levica" in "desnica" pa so razlike v razvitosti demokratičnih držav enake... Dejavniki za gospodarsko rast so bolj kompleksni kot to, katera politika vlada državi... Nekatere so res dobro oprali s tem črno belim pogledom na svet (levica/desnica), ko pa vemo, da je svet mavrica neskončnih mnenj, pogledov, odnosov, dejavnikov itd.
kralj matjaž
# 15.05.2013 ob 14:22
A se še spomnite, kako so nas prepričevali, da bo Holland stvari uredil.
Bebci.
Hijena
# 15.05.2013 ob 14:00
Slovenija bo z uspešnimi reformami (dvig davkov!), zagnala gospodarstvo in bo prevzela štafetno palico od Nemčije, ter izvlekla EU iz krize!!! Največje potencialno tržišče za slovenske proizvode in storitve ostaja domače, ker le gre za nacionalni interes in domačini razpolagajo z veliko kupno močjo! Med glavnimi tujimi gospodarskimi partnerji se je na prvo mesto povzpela bodoča članica EU, Hrvaška! Nemčija, nekdanja največja uvoznica slovenskega blaga, je zaradi krize, ki jo pričakujejo, zdrsnila na nezavidno 6. mesto. Pred njo so se tako uvrstile še Grčija, Portugalska, Španija in Ciper, ki s svojimi reformami povečujejo konkurenčnost in so že izplavale iz krize, ki zdaj tolče nedisciplinirane države, kjer se ne ve kdo pije in kdo plača! Lep primer sta Nemčija in Francija, kjer vlada kaos in ni jasno, kaj se lahko zgodi jutri!
Za tak uspeh se imamo zahvaliti zdajšnji vladi, ki je s pogumnimi dejanji zatrla krizo doma in Slovenijo popeljala na svetovni gospodarski zemljevid. Vendar pa jim to ne bi uspelo brez dobrega dela prejšnje vlade, ki je z dobrim izborom strokovnjakov in vestnim delom pripravila teren za uspešno vpeljavo ključnih reform!
melanholik
# 15.05.2013 ob 13:56
Saj ravno to ti tudi hočem povedat, da je v današnjih časih potrebno spremeniti pristop ne pa razmišljati z idejami, ki so veljale v začetku 20 stoletja.

No, saj sprememba pristopa pomeni točno to kar trdim - priznat si je treba, da na današnji stopnji ekonomskega in tehnološkega razvoja dela preprosto ni več dovolj za vse. In na tem temelju gradit vse ostalo (UTD, morda?). As simple as that.
vojnaslo91
# 15.05.2013 ob 13:12
GIGNfrance # 15.05.2013 ob 12:40

Delovnih mest bo vedno manj in manj. Delavce vedno bolj nadomešča tehnologija.
----------------------------------------------------------
Od kar sem živ (skoraj) so govorili, da bodo roboti delali namesto človeka... Kje so zdaj ti roboti?

Imeli smo industrijsko kmetijstvo. Zdaj nas pa zanima bolj bio kmetijstvo. To zahteva več fizičnega dela in več fizičnih delavcev. Jabolka lahko vržeš v box paleta ali pa v zavite in okrašene v košaro, pakirane po 1-4 jabolk.
goldhorn
# 15.05.2013 ob 13:04
GIGNfrance
Seveda, v podjetju, kjer so prej rabili 200 delavcev,
-----------------
Te delavce so nadomestili poceni Kitajci (na Kitajskem)....
7up
# 15.05.2013 ob 12:57
K_ris

Seveda je bil liberalec - tudi sam sebe se je večkrat imenoval za liberalca. Verjetno si se zmedel zaradi dolgoletnega slovenskega zlorabljanja njegovih idej&politik iz strani slovenskih nacionalnih interesentov.

Če ga fantje iz določenega inštituta in revije občasno per-partes citirajo, še ne pomeni, da je imel kaj skupnega z njihovimi idejami. Gre za narejeno klasično logično napako,...
7up
# 15.05.2013 ob 12:32
Kefren

Nemčija je glede na podatke IMF v letu 2012 imela PPP 39,028, Francija pa 35,548

V Nemčiji je bila Oktobra 2012 brezposelnost 5.2%. V Franciji pa 10.7%

Pa še to si poglej:
List of government budgets by country
4 Germany 1,551,000 1,588,000 -37,000 -2.33 % 2011 est.
5 France (details) 1,386,000 1,535,000 -149,000 -9.71 % 2011 est.

Če se ti zdi situacija primerljiva, verjtno nisi preveč inteligenten,... strokovno bi človek temu rekel funkcionalna nepismenost.
baekbra
# 15.05.2013 ob 11:39
Ljudje sprijaznite se, da je konec kapitalističnih manter!!
the law1
# 15.05.2013 ob 11:35
@Kefren

ki ji ga je mimogrede priskrbela prejšnja Schrederjeva leva vlada

Ravno v tem je problem, da bi reforme, ki jih je leta 2003 sprejela Schrederjeva vlada v Sloveniji označili za "neoliberalne", ki uničujejo socialno državo. Saj v principu so tudi v Nemčiji tedaj nasprotovali uvedbi teh reform (sindikati in priskledniki) ampak sedaj so lahko samo hvaležni.
the law1
# 15.05.2013 ob 11:31
@K_ris

A si malo zamenjal teorije? Všeč mi je tudi, da si včeraj deklariral, da je Slovaška bolj napredna kot Slovenija.
Kefren
# 15.05.2013 ob 11:30
@Jožeine
Kaj točno pa Angeliki uspeva? 0.1 procent rasti je bolj klavrn dosežek, še posebej če upoštevaš da je Angelika že štartala z krepko boljšega položaja, ki ji ga je mimogrede priskrbela prejšnja Schrederjeva leva vlada... Meni so to zdi prej polom kot dosežek.
the law1
# 15.05.2013 ob 11:29
@K_ris

Medtem ko ZDA s svojo ohlapno monetarno in fiskalno politko tonejo vse globlje, v EU gospodarstvo že cveti.

Ma ne mi rečt, da si za liberalizacijo v stilu ZDA. Imaš prav, da del socialistične Evrope tone.
Mr.D
# 16.05.2013 ob 15:31
Rast gospodarstev v nedogled pac ni mozno, ce ne more Nemcija, ne more noben.
kozorog1973
# 16.05.2013 ob 11:27
naj kdo da primerjavo plač nemčija:slovenija
Jethros
# 16.05.2013 ob 10:05
kralj matjaž
# 15.05.2013 ob 15:21
šurda
A ste ali niste lani trdili, da bo Francija pod levico doživela razcvet in da je politika desnice v Nemčiji napačna.


Aniste prav vi v bran velikemu Ivanu pisali tukaj, da v enem letu čudežev ne more narediti? Zakaj pa se je potemtakem, če je ta politika super zategovanja pasov narodom po EU, gospodarstvo ohladilo tudi v Nemčiji in znaša zgolj še 0,1 odstotka BDPja? Še malo, pa bo Nemčija v sveži recesiji s takim tempom. Ah ja, Stieglitz, ki je na to opozarjal, je itak nesposobnež. Potrebni so drugačni ukrepi, potrebno je reševati vzroke, ne pa posledice. Gasijo požar, ki se je razširil, pozabljajo pa na vir sam, ki ognju daje dalje moč. Zakaj ne zaplenijo premoženja slehernega managerja, bankirja, politika, ki je omogočil propad tisočih podjetij po EU, pranje denarja tisočih milijonov? Že pri nas so milijarde šle iz države zaradi naveze politike z gradbenimi baroni, RKC, bančnimi prijatelji, prijateljskimi tajkuni...pa ne mi o levakarjih ali desnjakarjih, to so floskule s katero vas politika dalje fila, da se imate s čim kregati tukaj, oziroma, imamo.
Odgovorni so vsi, saj se vpletene v te lopovske afere najde v vseh strankah. Samo vi jim dajete municije, da se perejo krivde s kazanjem s prstom naokoli, namesto, da bi jih skupaj odstranili od korit. Ne, raje o komunistih, pingvinčkih, pionirčkih, partizanih, drugi svetovni vojni, rovih itd., potem pa se še čucite, da stagniramo oziroma, kar nazadujemo.
Eh...povejte mi, ko se boste zbudili.
ales24
# 15.05.2013 ob 15:35
heil Merkel!
ajša55555
# 15.05.2013 ob 15:29
am shagar

Na kratko si povzel skoraj vsa dogajanja, ki so seveda še kako resnična. Če bi naši novinarji in blogerji tako pisali, bi mi veliko časa prišparal. Samo en velik problem bi imeli, kdaj bi reklame vrteli? ;)
šurda
# 15.05.2013 ob 15:27
kralj matjaž
Seveda, da SEM, a kaj ko Holland ne dela tistega, kar je
obljubil pred volitvami, zato pa ima tako podporo !
anjago2
# 15.05.2013 ob 14:37
šurda 15.05.2013 ob 14:31
če bi kdaj delal v nemčiji bi vedel da ni slabo plačanega dela. vsako delo je spoštovano in spodobno plačano
anjago2
# 15.05.2013 ob 14:35
nemški politiki so siromaki proti našim, kaj se nepremičnin pa voznega parka tiče :) nesposopna birokracija hehe
GORILA
# 15.05.2013 ob 13:58
saj je imela nemčija lepo gospodarsko rast tudi v 30-tih letih prejšnjega stoletja...no, leta 45, je padla na 0 (pa ne gospodarska rast, ampak BDP)!
Kazalo