Evropska komisija je sprva predlagala precej strožjo različico - obvezne tehnične preglede za prav vsa motorna kolesa, vključno z mopedi -, a so države članice in evropski poslanci njen predlog občutno omilili. Evropski parlament je sicer sprva vztrajal, da bi morali biti tehnični pregledi za težka motorna kolesa nad 125 kubičnimi centimetri prostornine motorja obvezni že od leta 2016, a je nato popustil in privolil v kompromis - leto 2022. Foto: BoBo
Evropska komisija je sprva predlagala precej strožjo različico - obvezne tehnične preglede za prav vsa motorna kolesa, vključno z mopedi -, a so države članice in evropski poslanci njen predlog občutno omilili. Evropski parlament je sicer sprva vztrajal, da bi morali biti tehnični pregledi za težka motorna kolesa nad 125 kubičnimi centimetri prostornine motorja obvezni že od leta 2016, a je nato popustil in privolil v kompromis - leto 2022. Foto: BoBo

Evropski poslanci so namreč potrdili nove minimalne skupne standarde za periodične tehnične preglede motornih vozil, predvsem lastniki motornih koles pa so se organizirali in lobirali proti obveznim tehničnim pregledom, saj so opozarjali, da bi ti zanje pomenili visoke stroške, medtem ko je število nesreč motornih koles zaradi tehničnih napak minimalno.

Evropska komisija je sprva predlagala precej strožjo različico - obvezne tehnične preglede za prav vsa motorna kolesa, vključno z mopedi -, a so države članice in evropski poslanci njen predlog občutno omilili. Evropski parlament je sicer sprva vztrajal, da bi morali biti tehnični pregledi za težka motorna kolesa nad 125 kubičnimi centimetri prostornine motorja obvezni že od leta 2016, a je nato popustil in privolil v kompromis - leto 2022.

Državam članicam so celo dopustili možnost, da se povsem izognejo uvedbi obveznih tehničnih pregledov za težka motorna vozila, če "sprejmejo učinkovite alternativne ukrepe za varnost v prometu za dvo- ali trikolesnike".

EU: V nesrečah, ki so posledica tehničnih napak, dnevno umre vsaj pet ljudi
Gre sicer le za minimalne standarde, ki puščajo državam članicam EU-ja proste roke, da svoje voznike zavežejo s še strožjimi pravili, ne smejo pa biti milejša od evropskega minimuma.

Po lanskih ocenah na cestah EU-ja v prometnih nesrečah, ki so posledica tehničnih napak in okvar, umre povprečno več kot pet ljudi na dan. Nova pravila morajo zdaj potrditi še države članice, a je to le formalnost, saj je dogovor o njih že dosežen.