Evropska unija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.4 od 31 glasov Ocenite to novico!
Dijsselbloem z grškim finančnim ministrom Evklidesom Cakalotosom (Euclides Tsakalotos) septembra lani. Foto: Reuters
Obupani Grki so med osemletno krizo redno protestirali proti nečloveškim zahtevam držav posojilodajalk. Foto: Reuters

Dodaj v

Nekdanji šef evrske skupine: Grčiji so bile naložene previsoke zahteve

Dijsselbloem kritičen do reševanja Grkov
2. september 2018 ob 16:44
Amsterdam - MMC RTV SLO, Reuters

Nekdanji šef evrske skupine Jeroen Dijsselbloem pravi, da so države evrskega območja od Grkov v zameno za mednarodna posojila zahtevale preveč.

"Glede reform smo od Grkov zahtevali veliko. Preveč," je bil iskren Dijsselbloem v intervjuju za nizozemsko televizijo. "Reforme se težko izpelje še v družbi z dobro delujočo vlado, kar pa v Grčiji očitno ni bil primer."

Ob tem velja omeniti, da so istega Dijsselbloema marca lani pozivali k odstopu z mesta vodje evrske skupine, potem ko je dejal, da so južne države najprej neprimerno zapravile denar, nato pa jih je bilo treba reševati. Le mesec dni pred tem pa je dejal, da so "zgodbe o grški krizi močno pretirane", da pa je Grčijo "sem in tja treba dregniti".

Grčija je 20. avgusta po osmih letih končala tretji, zadnji program finančne pomoči in se bo lahko postopoma ob nemalo izzivih in še vedno strogem nadzoru postavila na lastne noge.

Grčija je od leta 2010 od mednarodnih posojilodajalcev prejela 274 milijard evrov pomoči v treh programih, kar je bilo največje reševanje kake države v gospodarski zgodovini. V zameno je morala izvesti najkorenitejšo prenovo gospodarstva in države med vsemi članicami EU-ja.

Samo evrske partnerice Grčije – v mehanizmu finančne pomoči je v prvih dveh programih sodeloval tudi Mednarodni denarni sklad (IMF) – so državi namenile 242 milijard evrov posojil.

Tretjina prebivalstva v revščini
Med krizo se je grško gospodarstvo skrčilo za četrtino, s tem pa je kar tretjina prebivalstva zapadla v revščino, na tisoče Grkov pa se je odselilo v tujino.

"Očitno je, da Grčija ni zgodba o uspehu. Njihova kriza je bila tako globoka, da to res ne moreš označiti za uspeh," je še dejal Dijsselbloem, sicer nekdanji nizozemski finančni minister.

Dijsselbloem je bil predsednik evrske skupine od leta 2013 do začetka letošnjega leta in je načeloval desetinam kriznih sestankov, na katerih so mukotrpno sestavili skupaj ukrepe za reševanje Grčije, Cipra in španskega bančnega sektorja.

Državno politiko je zapustil potem, ko je bila njegova laburistična stranka na lanskih volitvah prepričljivo poražena, zdaj pa piše knjigo o svojih izkušnjah na čelu evrske skupine.

K. S.
Prijavi napako
Komentarji
ni maitre
# 02.09.2018 ob 16:55
E moj Dijsselbloem... Sej ti je že Varoufakis razložil kdo si in koliko ti je jasno!
pene
# 02.09.2018 ob 16:52
Da ga ni sram...
HOR
# 02.09.2018 ob 16:53
"...Nekdanji šef evroskupine: Grčiji so bile naložene previsoke zahteve..."

Levici je bilo to jasno že takrat in je na to opozarjala...
Alchemist
# 02.09.2018 ob 16:52
Zdaj ko ni več na dolžnosti, lahko govori, ali kako?
Aeda
# 02.09.2018 ob 17:01
Se spomnite, kateri slovenski politik je klical trojko v Slovenijo??
mile952
# 02.09.2018 ob 17:05
In ta veseljak se je to spomnil šele sedaj? Tudi on je bil eden glavnih protagonistov uničevanja držav, k si jih je pohlepen kapital vzel za talce in jih pahnil v bedo. Tudi Slovenija je žrtev teh hijen. Vse so nam spleli za nizke denarje, kar je pa najbolj čudno je pa to, da se najde v Sloveniji še sedaj polno butlov, ki takšno krajo še hvali.
Ples
# 02.09.2018 ob 17:10
@Aeda
Se spomnite, kateri slovenski politik je klical trojko v Slovenijo??

Zelo dobro. Zato ga ne maramo.
Zdejkapopi
# 02.09.2018 ob 16:56
Kapitalisticne nemske banke okupirale Grcijo
K_ris
# 02.09.2018 ob 17:00
Nekateri smo to že takrat govorili ...
Ples
# 02.09.2018 ob 17:16
@the law1
Kako lahko tako potvarjate, Res neverjetno. Pravi, da se je zahtevalo veliko in da se reforme težko izpelje. Iz tega bi vsak človek s kakšno celico v glavi lahko razumel, da so reforme bile nujno potrebne ampak v grčiji imajo nesposobne vlade.

Hočeš reči, da trojka ni vedela, da Grčija nima dobro delujoče vlade? Da je bila brez celice?
V resnici je bila preprosto kruta, nepoštena.
Alchemist
# 02.09.2018 ob 18:01
Problem Grčije je še vedno isti. Zanič gospodarstvo in preveč javne potrošnje. KOt zglede se nočete sprijazniti z dejstvom, da bi moral biti grški standard na nivoju kakšne turčije ali egipta. To so dejstva. Vse kar imajo več kot v teh dveh državah jim je šenkano.

Ma daj, kako nabijanje. Grčija bi morala biti toliko razvita, kolikor je bila Grčija pred vstopom v Evro. Ta jim je sploh omogočil napihovanje kreditnega balona (državnega in zasebnega). To pa sigurno ni bilo na ravni Egipta. Zagotovo tudi še boljše od Bolgarije, Romunije ali Makedonije.

Grčijo so pač pahnili na raven tretjega sveta, zato da ne bi bilo treba priznat nemški in francoski javnosti, da so se nemške in francoske banke pošteno opekle, s tem da so Grčiji in Grkom posojale denar. Če bi pustili da grški dolg potopi Nemške in Francoske banke seveda bi morali tako v Berlinu kot v Parizu svojim državljanom razlagat zakaj je potrebno banke dokapitalizirat. Morali bi jim pojasnit, da so njihove banke brez preverjanja in garancij kreditirale državo, za katero so v naprej vedele, da ne bo sposobna vrnit svojih kreditov in da je bila odločitev za njen sprejem v EMU politična (če Grčije ne bi leta 1999 vključili v Evro, bi se potem pojavljalo vprašanje drugih držav.....Italije, Španije in na koncu tudi Francije, zato je vladala mentaliteta "ali vsi, ali nihče") in ni temeljila na podlagi ekonomskih kazalcev.

Tako to ni bilo treba in se je našlo Grčijo kot primernega grešnega kozla. Lahko bi bila to tudi katera koli druga država, ki so jim bile te banke izpostalvjene, Grčija je bila pač najočitnejša in najlažja žrtev.

Če bi hoteli na pravičen način rešiti krizo, bi pustili da Grčija bankrotira že leta 2010 in bi pol konkretno prepucali nemško-francoski bančni sektor, bodisi z delnimi likvidacijami, bodisi z dokapitalizacijami. Praktično bi vsi skupaj naredili tisto kar je leta 2013 s svojimi bankami naredila Slovenija. Samo za to rabiš politični pogum za državljanom razložit zakaj je to treba. Bratuškova je očitno to zmogla, Merklova in Sarkozy pa takrat očitno ne. Hoteli so svojim ljudem prikazati, da je vse v najlepšem redu. Zato so izumili "reševanje Grčije", kjer so eno državo pripeljali par civilizacijskih stopenj niže, povsem po nepotrebnem.

Zapomnite si: It takes two to tango! Za dolžniško krizo ni nikoli kriv samo tisti, ki si je neodgovorno izposojal denar, ampak tudi tisti, ki ga je neodgovorno posojal in tako efektivno izgubil. Oba bi morala nositi odgovornost in ne samo eden.
CarlosNorris
# 02.09.2018 ob 17:14
To je jasno že leta. To vedo vsi. Še IMF, boter neoliberalizma je to oznanjal leta 2015. EU je bolj neoliberalen kot IMF!

Migracije so bolj seksi, vidna tema, ampak verjemite: to kar so Bruselj, Berlin in Frankfurt naredili Grčiji in demokraciji v EU so tisti pravi zametki uničenja Evrope.
mile952
# 02.09.2018 ob 19:50
Grčija bi morala razglasiti stečaj prezadolženih bank, ne pa da je pristala na famozno trojko. To trdi Veufakis, ki je takrat odstopil ravno zaradi sprejema teh katastrofalnih zavez reševanja francoskih in nemških bank na plečih Grkov. Tudi mi bomo popušili tisto dobro milijardo "pomoči Grčiji", pardon nemškim in francoskim bankam.
Ples
# 02.09.2018 ob 19:34
@5tane
Od kdaj je kredit pomoč ?

Odkar je rezanje sociale "varčevanje"
Alchemist
# 02.09.2018 ob 18:09
trojka na Irskem naredila super delo

Ne gre toliko za to, da je trojka na Irskem naredila super delo, kolikor za to, da je bila narava krize na Irskem povsem drugačna, kot je Grško gospodarstvo različno od Irskega. Tudi okrevanje je precej drugačno....Irsko gospodarsko rast trenutno fura nov kreditni balon, primerljiv s tistim prvim. Ne bi se hvalil s tem.
BTZ
# 02.09.2018 ob 17:40
Nemška bilanca "pomoči" Grčiji je taka, da je dobila 3x več kot je dala. Torej je jasno, zakaj se je Merklca tako trudila očrniti lene Grke, da samo zapravljajo in nič ne delajo. Tej laži je nasedla tudi večina Slovencev, samo poglejte komentarje izpred let. Večina je sovražila lene grke, skoraj nihče pa ni dojel, da je to načrtovana bančna kraja, kako si polastit grške nepremičnine in njeno gospodarstvo.
Mali Marinko
# 02.09.2018 ob 17:37
To, da se jih je stisnilo bolj kot je bilo potrebno so krivi sami in Wolfgang Schäuble, nemški financminister. Sami zato, ker so izvolili Sirizo, kar je za Nemčijo bila kot rdeča krpa. Ker če bi se grška levica izkazala za uspešno, to bi pomenilo podobno zgodbo v ostalih prezadolženih državah, npr Italijo, Portugalsko in Španijo, v kateri bi skoraj zagotovo zmagal Podemos. Večino evropskih butlov so mediji prepričali, da je za vse kriva SIriza, čeprav je ravno takrat prišla na oblast, in večina butlov je verjela, da so Grki zapravljali preveč. Zapravljale so pa banke, ki so si denar sposojale pri francoskih in nemških bankah, te so pa kredite grškim dajale brez kakršne koli kontrole. Denar evropskih davkoplačevalcev ni reševal Grkov, ampak nemške in francoske banke, kar vsak ki malce razume makroekonomijo. Butle so pa prepričali, da so so Grki sami krivi.
Me zanima, ali bi kdo od nas tlele protestiral, če bi mu podjetje dvignilo plačo in se spraševal odkod denar.
bori
# 02.09.2018 ob 17:20
the law1, # 02.09.2018 ob 17:09
>>@Aeda
>>Se spomnite, kateri slovenski politik je klical trojko v Slovenijo??
Trojka je bila tudi na Irskem ampak tam je minimalna plača sedaj cca. 1.500 EUR neto in javni dolg je nižji kot v Sloveniji in po nominalnem BDP-ju na prebivalca so Irci drugi v EU takoj za Luksemburgom.
----------
Sam tisti tvoj idol, klicatelj trojke, danes ne bi bil 'politični zapornik,' ampak pravi zapornik.
K_ris
# 02.09.2018 ob 17:19
@the law1

"Glede reform smo od Grkov zahtevali veliko. Preveč"

Sam si kopiral ta del teksta in obenem praviš, da v naslovu potvarjajo. Kaj pa pomeni to zgoraj in v čem se ne sklada z naslovom?
5tane
# 02.09.2018 ob 19:30
Od kdaj je kredit pomoč ?
Ples
# 02.09.2018 ob 19:01
@the law1
Tudi čas za sprostitev je seveda pomemben :)

Dvomim, da si pogledal ta sirtaki, ker če si ga, potem je skrajno nenavadno, da se ne zgražaš. Mislim, folk pleše med službenim časom! :O)
Ples
# 02.09.2018 ob 18:16
@the law1

Ne vem, najbolje da sporočiš Dijsselbloemu, da naj ne govori neumnosti, ker so v resnici Grčijo še premalo stisnili, sploh najšibkejše sloje, te bi morali še bolj, ta sloj bi moral biti še večji. -ccc
samo.jug
# 02.09.2018 ob 17:29
Ja, čakam komentatorje, ki bodo rekli, da kaj pač pričakovati od Balkancev... Pozabljamo pa pri vsem vsi, moji dragi Slovenci, da smo tudi mi zadolženi prek glave skoraj in godilo se nam ne bo nič bolje, ko pride naslednja kriza. Glede na noro ameriško rast je pričakovati, da se bo ciklična kriza ponovila prej. A naša vlada kaj odplačuje dolgove? Sicer pa ne pozabite, ko bomo mi odplačevali svoje dolgove, bodo nemške banke spet imele profite. Kot so jih z grškimi med krizo.
Alchemist
# 03.09.2018 ob 08:22
Druga opcija bi bila bankrot države, bolelo bi pa prav tako.

Točno tako. Bolelo bi in isto bi se lekcije naučili, kot so se jo sedaj. Najbrž pa s to razliko, da ne bi bili obsojeni na 50 let revščine.
K_ris
# 02.09.2018 ob 20:34
@Bake

Preden bi se podbrali po bankrotu, dobili dostop do mednarodnih trgov denarja, bi znalo kar trajat.

Evrska skupina in ECB sta imela v rokah škarje in platno, da bi takoj po bankrotu Grkom spet omogočili dostop do finančnih trgov. Če se je lahko sprejela odločitev, da ECB odkupuje državne vrednostne papirje drugih članic evroobmočja, bi lahko tudi grške.
K_ris
# 02.09.2018 ob 19:56
@Radoveden

Če jim ne posodiš si zloben, ker imaš pa ne posodiš. Če jim pa posodiš in ne vrnejo in hočeš nazaj, si pa spet zloben.

Zame si zloben, če jim posodiš, pa kredit, za katerega zaračunavaš obresti, imenuješ pomoč.

Hej, včeraj sem pomagal brezdomcu. Dal sem mu dvajsetaka. Jutri grem k njemu, da mi vrne 25.
Bivši uporabnik
# 02.09.2018 ob 19:46
Ja česa ne pove gospod Dijsselbloem.
Kako že rečemo temu po domače - dolga lajtenga? Ali pa gre nemara za t. i. "krokodilje solze"?
Ples
# 02.09.2018 ob 18:57
@ni maitre

Dober tale sirtaki :)
ni maitre
# 02.09.2018 ob 18:51
@the law1
Če pa hočeš samo plesat zadovolji se da boš živel od zraka.
Dej sprosti se...
https://www.youtube.com/watch?v=yr9lQFYsW3U
bori
# 02.09.2018 ob 18:38
the law1
Kot zgleda si radi zatiskate oči pred realnostjo oz. še posebno, ko dejstva popolnoma sesujejo vaša ideološka prepričanja.

.. je napisal nekdo, neobremenjen, prizemljen.. z jasno vizijo*..

*s svojo televizijo Nova1/4>>3/4
Ples
# 02.09.2018 ob 18:23
@the law1

Ne vem, zakaj to o Irski naslavljaš name ... Ti pa že vnaprej povem, da me pokojninski sistem na Novi Zelandiji zdajle ne zanima, nekako se mi zdi, da pripravljaš predavanje na to temo ;)
bori
# 02.09.2018 ob 18:21
the law1
# 02.09.2018 ob 18:10
Zakaj bi jih? Za mene, da ni prišla trojka je neuspeh saj smo sile tekovine ohranili za vsako ceno brez da bi izvedli ustrezne reforme.

Seveda, ker zate in podobne je rešitelj tisti, ki je državo na kolena spravil.. res ste nadnaravni talenti s svetilnikom na čelu.. vi in vaše tekovine in komunizmi in totalitarizmi in sovražni govori.. prekrasni ste.. sami sebi.
darkwader
# 02.09.2018 ob 18:10
Seveda, da je imela slovenija serijo zanič vlad saj nismo izvedli nobene potrebne reforme.

Tale tvoja ocena ni objektivna, ampak odraz luzerske mentalitete. Irska??? Sem siguren da je ta tvoj podatek iztrgan iz konteksta. Le kaj si "pozabil" omeniti? Mogoče da imajo privatizirano vse živo.
K_ris
# 02.09.2018 ob 18:03
@the law1

"Reforme se težko izpelje še v družbi z dobro delujočo vlado, kar pa v Grčiji očitno ni bil primer."

To nima veze z naslovom. Naslov temelji na tej izjavi: "Glede reform smo od Grkov zahtevali veliko. Preveč,"

Kje vidiš vsebinsko razliko med to njegovo izjavo in naslovom? Ali po tvoje on ni rekel, da so od Grkov zahetavli preveč?
bori
# 02.09.2018 ob 18:01
the law1, # 02.09.2018 ob 17:32
Prav nobeden moj idol ni. Problem je, ker vas peče dejstvo, da je npr. trojka na Irskem naredila super delo. In če rečemo, da je trojka enaka potem je jasno, da je problem v sami Grčiji oz. v gnilem sistemu v grčiji, ki je zelo podoben slovenskemu. NAs pač rešujejo ti uvozniki, ki jih joče mesečnik sedaj zatirat. Boš videl potem pri nas grčijo.

A ni bil Cerar dober? Si /ste ga pohvalili kdaj? .. ali Bratuškovo takrat?..
Da je Ivan klical trojko vemo.. in še cel kup samih težav je naredil.. kako bo naprej, bomo pa videli..
grenadir
# 02.09.2018 ob 18:01
Neverjetno, koliko ljudi še vedno maha z neoliberalnimi puhlicami l.2018.... Vsi vzroki krize iz 2008, so še vedno prisotni, zgolj tiskanje in ničelna obrestna mera, vse skupaj kažeta v zlagani Wallstreet pravljici..... Ko že misliš, da smo se rešili mladoekonomskih modrecev z Mrkaičem na čelu l. 2008, pa lahko vidimo, da imajo še vedno dosti modrih sledilcev..... No ja.... Kakor koli že.... Kmalu, bomo vsem balonom iz l.2008, dodali še obvezniškega in sem prepričan , ko bo naslednji zlom, ki bo zelo kmalu, da nam bodo takrat razni the lawi rade volje pokazali, kolikšna je minimalna plača na Irskem....Do takrat pa LP...
darkwader
# 02.09.2018 ob 17:59
Zanič vlade in zanič sistem države pač niso olajševalne okoliščine.

Torej priznavaš, da v preteklosti Slovenija ni imela serijo zanič vlad, imela je pa zanič opozicijo, ki je klicala trojko, ter posledično kot Grkom "proizvedla" za tretjino prebivalcev revežev. Razen, seveda, če to ni vaš plan.
Krimsky
# 02.09.2018 ob 17:35
Ali lahko tistemu, ki bi bil rad zvečer bogatejši kot zjutraj ...
~
... to preprečimo?

V tem svetu trenutno ne, ker je to kriterij uspeha. In ker je zgornja omejitev tega 'uspeha' − zgolj nebo, je spodnja omejitev zgolj stopnja pekla, ki so ga sovražno-zadolženi še pripravljeni prenašati.

Ko se nekoč odločijo, da tega ne bodo več prenašali (iz filma Network, 1976 − "Jezen sem ko hudič in tega ne bom več prenašal") ... potem sovražni dolgovi preprosto ne obstajajo več ...

Res pa je, da so državljani glede tega precej neenotni (pristavljen piskrček) in neorganizirani, .... islandski vzorčni primer je bil trenutno izvedljiv samo tam ...
Samo Zakes
# 02.09.2018 ob 17:35
Kaj ti bo vojska, če imaš banke ...
RJSlo
# 02.09.2018 ob 17:27
No ja. Zahtevali preveč? Saj niste skorja nič dosegli? Večina Grkov je svoje premoženje spravila na varno. SAamo v Švico okoli 660 miliard Evrov. Odpisalo se jim je za okoli 100 miliard Evrov dolga. Za ostalo ste pa nategnili EU davkoplačevalce, da so dali poroštva oziroma "fizični" denar.

Ta bi moral sedeti v zaporu in pisati svoje spomine.
K_ris
# 02.09.2018 ob 22:23
@Bake

Edini upniki so bili zasebni investitorji. Jaz govorim o ECB.

In da, seveda so vsi vedeli za težave Grčije. Kar meni še vedno ni jasno, je to, zakaj je trojka s "pomočjo" reševala zasebne investitorje v grški dolg, če pa bi bilo treba Grkom posodit bistveno manj denarja, če bi se Grčijo "reševalo" šele po bankrotu, ko bi bil dolg zasebnih upnikov že odpisan.
K_ris
# 02.09.2018 ob 21:10
@Radoveden

Mene banka ne zajebava. Jaz ne njo, oni ne mene. Ko bodo težave sem pa podpisal da če ne vrnem, mi vzamejo nepremičnino in poplačajo kredit in vrnejo razliko na moj račun. S tem sem se strinjal in če bo tako, bo tako, je to POVSEM moja krivda.

Dvomim, da je banka ta kredit imenovala pomoč.
ni maitre
# 02.09.2018 ob 19:49
@K_ris

...od grkov zahtevali preveč...

Nak, v naslovu piše: Grčiji so bile naložene previsoke zahteve :D

Ej, zakaj imaš v avatarju zeleno lovko in ne zelenega lovca...ga je že snedla?
K_ris
# 02.09.2018 ob 19:33
@Radoveden

law je napisal da je danec lepo povedal, da so od grkov zahtevali preveč glede nato kako zabito in neučinkovito vlado so imeli.

Danec? Kateri Danec?

In točno to, kar si tudi sam napisal, piše v naslovu, kaj ne?
darkwader
# 02.09.2018 ob 19:22
the law1

Sam se bojim, da mi boste vi zagovorniki turbokapitalistov zakuhali še kakšno krizo, za katere se zdaj sprenevedate da je popolnoma normalno, da jo čutijo le tisti z dohodkom srednjega razreda.
Ples
# 02.09.2018 ob 19:10
@the law1
Sem pogledal seveda in sploh me ne moti, če kdo pleše, seksa igra igrce med delovnim časom, itd. Edino, kar je pomembno da je delo opravljen kvalitetno in v roku.

Bravo. Vidiš, saj kdaj pa kdaj znaš pa tudi kaj lepega napisat.
darkwader
# 02.09.2018 ob 19:01
Bolj malo vidiš

Pa poglejmo, novica o tem da so Grke preveč stisnili, ti pa o Irski, Estoniji.....O flopu te trojke pa nič, nada, niente, ti ne odgovarja kritiziranje neliberalizma.
darkwader
# 02.09.2018 ob 18:51
Tako se pač zgodi, ko se bluzi o zadevah brez nobenega stika z realnostjo.

To ti o Akrapoviču, eee dam ti plus.
janroz
# 02.09.2018 ob 18:42
Pokvarjenci prve vrste. Najprej so v Grčijo plasirali poceni kredite čeprav so vedeli, da imajo težave. Ko se je utopila pa so ji vrgli betonski rešilni pas!
darkwader
# 02.09.2018 ob 18:25
@Ples

A si mogla N.Zelandijo omenit!

Šit!!!
Kazalo