V Parizu in Rimu so podpirali komisijo, Nemčija je bila najglasnejša nasprotnica. Takoj po potrditvi nove 11-odstotne kazenske dajatve je Peking zagrozil s preiskavo oziroma uvedbo povračilnih ukrepov na uvoz evropskega vina. S tem bi prizadeli predvsem vinarje iz Francije, Španije in Italije, torej iz držav, ki so podpirale Komisijo pri odločitvi o uvedbi carin. Foto: Reuters
V Parizu in Rimu so podpirali komisijo, Nemčija je bila najglasnejša nasprotnica. Takoj po potrditvi nove 11-odstotne kazenske dajatve je Peking zagrozil s preiskavo oziroma uvedbo povračilnih ukrepov na uvoz evropskega vina. S tem bi prizadeli predvsem vinarje iz Francije, Španije in Italije, torej iz držav, ki so podpirale Komisijo pri odločitvi o uvedbi carin. Foto: Reuters

Medtem ko so v Pekingu že napovedali antidampinško preiskavo v zvezi z evropskim vinom, naj bi bila po nekaterih informacijah na udaru tudi avtomobilska industrija.

Ob uvedbi začasnih protidampinških dajatev na uvoz kitajske solarnih panelov v Evropsko unijo niti države niti gospodarstvo niso bili enotni. Ukrepe podpirajo evropska podjetja, ki tovrstne izdelke proizvajajo, nasprotujejo jim podjetja, ki jih uvažajo in montirajo ter nekatere nevladne organizacije.

Podobno je med državami: V Parizu in Rimu so podpirali komisijo, Nemčija je bila najglasnejša nasprotnica. Takoj po potrditvi nove 11-odstotne kazenske dajatve je Peking zagrozil s preiskavo oziroma uvedbo povračilnih ukrepov na uvoz evropskega vina. S tem bi prizadeli predvsem vinarje iz Francije, Španije in Italije, torej iz držav, ki so podpirale Komisijo pri odločitvi o uvedbi carin. Kitajska preučuje tudi možnost uvedbe povračilnih ukrepov na področju kemikalij.

Predvsem nemško avtomobilsko industrijo pa je vznemirila informacija o tem, da utegne Peking preučiti tudi možnost uvedbe dodatnih dajatev na uvoz luksuznih avtomobilov iz Evrope. Evropski avtomobilski proizvajalci naj bi prejemali državne pomoči, pravijo v Pekingu, zaradi njih pa pod ceno prodajajo luksuzne avtomobile na kitajski trg.

Zveza evropskih avtomobilskih proizvajalcev s sedežem v Bruslju se boji, da bi ukrepe lahko uvedli septembra, in sicer za vozila s prostornino motorja več kot 2 litra. V tem segmentu so najbolj zastopani BMW, Daimler in Audi. Skupno so evropski proizvajalci na Kitajskem lani prodali 13,2 milijona vozil, kar je 20-krat več kot leta 2000, evropski trg pa je medtem stagniral.

Evropska komisija informacij iz Pekinga ne komentira in ponavlja, da je pripravljena na pogajanja. Po navedbah visokega ameriškega predstavnika pa so Evropska unija, Združene države Amerike in Kitajska že sprožile tudi prve pripravljalne pogovore za dosego globalnega dogovora o solarnih panelih.

Iz Bruslja Erika Štular, Radio Slovenija