Še leta 2004 je bila Slovenija s 137 mrtvimi udeleženci v cestnem prometu na milijon prebivalcev na 21. mestu med 25 državami EU-ja. Leta 2014 smo glede števila mrtvih udeležencev na milijon prebivalcev napredovali na 11. mesto med 28 članicami EU-ja, kar pomeni, da smo v 11 letih zmanjšali število umrlih na milijon prebivalcev za 62 odstotkov. Foto: BoBo
Še leta 2004 je bila Slovenija s 137 mrtvimi udeleženci v cestnem prometu na milijon prebivalcev na 21. mestu med 25 državami EU-ja. Leta 2014 smo glede števila mrtvih udeležencev na milijon prebivalcev napredovali na 11. mesto med 28 članicami EU-ja, kar pomeni, da smo v 11 letih zmanjšali število umrlih na milijon prebivalcev za 62 odstotkov. Foto: BoBo

Nagrado že od leta 2006 vsako leto podeljuje Evropski svet za prometno varnost - (European Transport Safety Council - ETCS) v okviru programa PIN, ki je namenjen spremljanju izpolnjevanja ciljev EU-ja glede zmanjševanja smrtnih žrtev v prometnih nesrečah.

Minister Gašperšič je ob prejemu nagrade dejal, da se Slovenija že od leta 2001 izjemno trudi na področju varnosti cestnega prometa.

V EU-ju 51 žrtev na milijon prebivalcev
Še leta 2004 je bila Slovenija s 137 mrtvimi udeleženci v cestnem prometu na milijon prebivalcev na 21. mestu med 25 državami EU-ja. Leta 2014 smo glede števila mrtvih udeležencev na milijon prebivalcev napredovali na 11. mesto med 28 članicami EU-ja, kar pomeni, da smo v 11 letih zmanjšali število umrlih na milijon prebivalcev za 62 odstotkov.

Lani je sicer v državah Unije na milijon prebivalcev na cestah v povprečju umrlo 51 ljudi. Največ v Latviji, Romuniji in Bolgariji, najmanj pa na Malti. Slovenija se po številu smrti na milijon prebivalcev uvršča v evropsko povprečje.

Cilj: "Vizija nič"
Gašperšič je poudaril še, da je ta nagrada za Slovenijo veliko priznanje in hkrati spodbuda za naprej, da nadaljujemo ukrepe, s katerimi je Slovenija dosegla bistveno povečanje cestnoprometne varnosti.

Dejal je, da je za povečanje cestnoprometne varnosti potrebno načrtno in dosledno delo na področju infrastrukture, uvajanje pametnih cest in cest, ki odpuščajo napake, načrtno vzgojno in preventivno delo, spodbujanje javnega potniškega prometa, uvajanje dobrih in varnih vozil, nadzor nad prometom in ne nazadnje tudi pozitivni pristop medijev in civilne družbe ter sodelovanje in vključevanje številnih institucij, organizacij in strokovnjakov.

Slovenija si je v Nacionalnem programu varnosti v cestnem prometu, objavljenem leta 2013, zastavila cilj v okviru katerega želi zagotoviti manj kot 70 smrtnih žrtev in manj kot 460 hudo ranjenih v letu 2022 ter doseči "vizijo nič" - nič smrtnih žrtev na slovenskih cestah. Ob tem je minister zatrdil, da so cilji resda ambiciozni, ampak tudi realni.