Google ima na področju spletnega iskanja v Evropski uniji 90-odstotni tržni delež. Foto: EPA
Google ima na področju spletnega iskanja v Evropski uniji 90-odstotni tržni delež. Foto: EPA
Evropska komisija bo lahko končala preiskavo, je dejal komisar Almunia. Foto: EPA

Iz Bruslja so sporočili, da se je Google zavezal, da bo v iskalnih rezultatih enakovredno prikazoval tudi storitve konkurenčnih podjetij. Spoštovanje zavez, ki bodo veljale za pet let, naj bi nadzoroval neodvisen organ.

Konzorcij 18 podjetij, med katerimi so Microsoft, Nokia, Oracle in Tripadvisor, je Googlu očital, da daje v iskalnih rezultatih prednost lastnim storitvam. Tako naj bi na primer izdelke ali hotele, ki se oglašujejo prek Googlovih storitev, v iskalnih rezultatih prikazal višje oziroma bolj izpostavljeno.

Google naj bi imel po nekaterih podatkih na trgu spletnega iskanja v EU-ju kar 90-odstotni tržni delež, v ZDA pa 70-odstotnega. Če bi se komisija odločila za izdajo kazni, bi ta lahko znašala do 10 odstotkov Googlovih letnih prihodkov oziroma več milijard ameriških dolarjev.

Googlova zaveza, da bo v prihodnje pri promociji svojih specializiranih iskalnih storitev na lastni spletni strani, na primer za izdelke, hotele, restavracije, izpisal tudi storitve treh konkurenčnih podjetij, pa naj bi najverjetneje zadovoljila ključno zahtevo tekmecev, ki so tudi sprožili postopek pred komisijo. Evropski komisar za konkurenco Joaquín Almunia je ob tem nakazal, da bo komisija s tem lahko končala preiskavo, ki se vleče že od leta 2010.

Google naj bi kršil tudi druga določila evropske zakonodaje
Kršitve evropske zakonodaje naj bi na področju varstva konkurence nastajale še na treh drugih področjih, in sicer pri avtorskih pravicah za vsebine, omejitvah v pogodbah o oglaševanju in povezovanju oglasov z rezultati iskanja.

Google pa je po besedah komisije tudi tu ponudil kompromise. Avtorji vsebin bodo dobili možnost, da svoje vsebine umaknejo iz Googlovih specializiranih iskalnih storitev, na področju oglaševalskih pogodb pa bo ameriško podjetje, ki veliko večino prihodkov ustvari z oglaševanjem, sprostilo zahteve po ekskluzivnosti.

Komisar Almunia je še poudaril, da je naloga komisije zaščititi interese uporabnikov, in ne tekmecev. Ti bodo najnovejše Googlove zaveze proučili in podali svoje mnenje. Končno besedo v sporu bo imela Evropska komisija.