Evropska unija
Romana Tomc
Skupaj s kolegi iz več držav je Romana Tomc poslala poslansko vprašanje Evropski komisiji, v katerem sprašujejo, ali gre za diskriminacijo, če država članica otroške dodatke prilagodi življenjskim stroškom države, kjer otroci živijo. Foto: BoBo

Dodaj v

Tomc: Avstrija deli otroke državljanov EU-ja na prvo- in drugorazredne

Pismo poslancev EU-ja
12. januar 2018 ob 13:48
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Evropska poslanka Romana Tomc (EPP/SDS) je zaskrbljena zaradi nedavne odločitve avstrijske vlade o znižanju otroškega dodatka za v tujini živeče otroke zaposlenih v Avstriji, ki bo po njenih besedah vplivala tudi na 10.600 otrok v Sloveniji.

Skupaj s kolegi iz več držav je Romana Tomc poslala poslansko vprašanje Evropski komisiji, v katerem sprašujejo, ali gre za diskriminacijo, če država članica otroške dodatke prilagodi življenjskim stroškom države, kjer otroci živijo.

Poslance tudi zanima, ali so državljani EU-ja, zaposleni v drugi članici, ki plačujejo enake prispevke kot državljani članice, upravičeni tudi do enakih socialnih ugodnosti in ali to velja tudi za otroške dodatke. Evropsko komisijo evroposlanci tudi sprašujejo, ali je ukrep Avstrije v skladu s pravom EU-ja, še posebej z uredbo o koordinaciji sistemov socialne varnosti iz leta 2004.

Evropska komisija ima za odgovore šest tednov časa. Komisija je sicer že pred dnevi napovedala, da bo proučila, ali je avstrijski zakon o otroških dodatkih združljiv s pravom EU-ja.

Poslansko vprašanje so pripravili na pobudo poslanke Tomčeve v sodelovanju s kolegi iz Poljske, Madžarske, Slovaške in Romunije. Podpisali so ga evropski poslanci iz devetih držav in petih političnih skupin, med njimi vsi slovenski evropski poslanci in koroška Slovenka Angelika Mlinar.

"Skrbi me, da Avstrija s to populistično potezo deli otroke državljanov EU-ja na prvo- in drugorazredne. Če s tem želijo preprečevati tako imenovani socialni turizem, ki mu tudi sama nasprotujem, je ta način popolnoma neustrezen," je zapisala Tomčeva, v Evropskem parlamentu članica odbora za zaposlovanje.

Prizadetih 132.000 otrok
Po navedbah avstrijske vlade bo ta ukrep vplival na 132.000 otrok tujcev, zaposlenih v Avstriji, predvsem na Madžarskem, Slovaškem, Poljskem, v Romuniji in Sloveniji.

Vprašanje otroških dodatkov v EU-ju ureja direktiva o koordinaciji sistemov socialne varnosti. Da bi bila odločitev avstrijske vlade skladna z evropsko zakonodajo, je po navedbah evropskih poslancev, ki jih povzema avstrijska tiskovna agencija APA, treba spremeniti uredbo.

Tomčeva je napovedala, da bo poročilo, ki skuša spremeniti obstoječo evropsko zakonodajo, dopolnila tako, da bo zaščitila slovenske otroke. "Prav tako verjamem, da bodo člani odbora za zaposlovanje ob glasovanju enotni in takšnih sprememb ne bodo podprli," je dodala.

G. C.
Prijavi napako
Komentarji
Ramus
# 12.01.2018 ob 13:54
"Tomc: Avstrija deli otroke državljanov EU na prvo- in drugorazredne"

Ne Avstrija,.... pač vaši avstrijski strankarski kolegi in veliki prijatelji iz evropske ljudske stranke s katerimi se tako radi slikate skupaj.
Ramus
# 12.01.2018 ob 13:57
Izgleda da SDS menja politično orientacijo,.... kredite sumljivega izvora najemajo v republiki srbski, pljuvajo pa po svojih kolegih iz evropskega parlamenta,.... :)

Neprecenljivo,....
mali_piscek
# 12.01.2018 ob 15:39
Ljudje božji, jaz pa Avstrijce povsem razumem. Zakaj bi plačevali socialo otrokom, ki sploh ne živijo v Avstriji? Naj se preselijo v Avstrijo k staršem, pa bodo prejemali dodatke.

Kaj Slovenija že plačuje otroške dodatke Ahmadu Šamiju za njegove otroke v Siriji????
penzl
# 12.01.2018 ob 14:25
Nalijmo si čistega vina in priznajmo, da tudi nam ne bi bilo všeč, če bi država izplačevala otroške dodatke za otroke v tujini (recimo na Hrvaškem kot primer EU članice).

Seveda če bi bile stvari pri nas bolje urejene ne bi bilo treba Slovencem delati v Avstriji in priklopiti svojih otrok na avstrijsko socialo.
mali_piscek
# 12.01.2018 ob 17:40
neutrino

Avstrija deli otroke na tiste, ki dejansko živijo v Avstriji, in tiste, ki zgolj izkoriščajo avstrijsko socialo.
neutrino
# 12.01.2018 ob 17:13
Ne, Avstrija deli otroke državljanov EU na avstrijske in ne-avstrijske.
firtoh
# 12.01.2018 ob 14:14
No saj pr nam delavec iz Bosne tudi ne dobi otroških dodatkov za svoje otroke v Bosni
Guzjebescu
# 12.01.2018 ob 17:38
Vsaka družina deli otroke na svoje in tuje... pri državah gre za nekaj podobnega.
Populistična poteza gospe poslanke.
semaino
# 12.01.2018 ob 15:12
@freezbee

nic nemci ne znizajo penzijo, potem naj tem delavcem tudi znizajo socialne prispevke, ki jih placujejo 100%.

Naenkrat stvar nic vec ni logicna, kajneda?
penzl
# 12.01.2018 ob 14:38
@johnsmith in kako so nadarjeni otroci po tvoje priviligirani?
firtoh
# 12.01.2018 ob 14:32
RJSlo
Sem prebral tudi prispevek in govori samo o znižanju otroškega dodatka,kar je pošteno.Otroci živijo pr nas,starši dobro zaslužijo in še otroški dodatek je občutno višji kot pr nas,kar ostale slovenske otroke postavlja v neenakomeren položaj,ker so prihodki nižji.Če hočejo, pa se lahko preselijo v Avstrijo in bodo imeli tudi vrtec manj za plačat
tupamaross
# 12.01.2018 ob 18:09
Razen tega, ta zapis spada v avstrijski in ne v naš tisk. Njih
se graja in ne nas.
tupamaross
# 12.01.2018 ob 18:08
Mi raje poskrbimo za upokojence tako, kot skrbi Avstrija za svoje
pa bo vse v redu.Starši otrok,ki delajo v Avstriji,zaslužijo mesečno
2 do 3 tisoč EUR neto, pri nas ti isti delavci pa so služili 500 do
600 EUR neto.
mochvirnik11
# 12.01.2018 ob 16:40
Jaz sem državljan Slovenije, ne evropske unije!
zamudnik
# 12.01.2018 ob 16:43
ali gre za diskriminacijo, če država članica otroške dodatke prilagodi življenjskim stroškom države, kjer otroci živijo.

Takole, na prvo žogo, birekel, da je odgovor: Ni, zakaj bi pa bilo? Saj pojedo toliko kot njihovi vrstniki, katerih oči ne dela v Avstriji.
TinTin
# 14.01.2018 ob 21:04
In Slovenija deli otroke na bogate in revne...Samo, da je revnih vec...
Lupo
# 14.01.2018 ob 19:48
Avstrija deli otroke državljanov EU-ja na prvo- in drugorazredne

...v Sloveniji so vsi tretjerazredni!
wta
# 13.01.2018 ob 14:17
Zakaj bi Avstrija plačevala za otroke, ki sploh ne živijo v Avstriji? Zanje naj plačuje država v kateri živijo. Otroški dodatek je prilagojen standardu države. Zakaj bi Avstrija plačevala nekomu 200€ če pa je njegova matična država izračunala, da staršu za otroka glede na državni standard pripada 70€?
Bivši uporabnik
# 13.01.2018 ob 10:22
Razumljiva poteza Avstrije, ki placuje velike zneske za otroske doklade v tujino. Razumljivo. Dejstvo pa je, da tile slovenski delavci vplacujejo 100% vse prispevke in davke v Avstriji, zato drugacni vatli niso vec tako razumljivi. Povprecen slovenski kavcar, pa sedaj vidi le SDS in je zato apriori proti slovenskim cezmejnim delavcem. Povrh tile kavcarji opoldne gonijo slovensko mladino v izselitev, popoldne pa pametujejo, da se slovensko prebivalstvo stara in da zato nujno ne glede na stroske in vse druge nevarnosti, treba uvozit mladenice iz Afrike in arabskega sveta.
Bi pa se bilo za zamislit se nad necem. Ce slovenske delavce zaposlene v tujini davcno diskriminira celo Slovenija sama, zakaj jih potem ne bi smela tudi Avstrija? Zato ne verjamem, da si bo Ljubljana upala kaj dosti protestirat na Dunaju. V drzavah s mocno socialo, je pac vedno tako, da ga nahebajo najbolj ravno produktivne sile, torej delavstvo.
ap72
# 12.01.2018 ob 22:26
pišče, pa kako naj me ne jezi, če pošiljaš slovenske otroke jodlarjem, pa kaj ti je??

se ti zdi da jaz delam v avstriji??

ne, otroški dodatek ni nujno socialni korektiv. v nekaterih državah se dobi otroški dodatek ne glede na dohodke staršev.

jaz dobivam slovneski otroški dodatek, iz izkušenj pa vem da je pri nas sistem zblojen. za avstrijo pa ne vem, vem da zakon govori, da pripada vsem, ki so zaposleni pri avstrijskih podjetjih na avstrijskih tleh.
leond
# 12.01.2018 ob 20:08
Gospa Tomc, to je vaš kader. :)
božo1
# 13.01.2018 ob 06:59
Gre res za otroke? Res pa je, da zaposleni v drugi članici, ki plačujejo enake prispevke kot državljani članice.......
semaino
# 12.01.2018 ob 19:49
@tupamaross tebi ze v nicku pise da si bolj tupa*.

Zakaj pa vsi delavci ne gredo delati v Avstrijo iz Slovenije? Zakj ti ne gres delati za 2-3€ neto?

P.S. Slo delavci v Avstriji placujejo 100% prispevke in jim pripada 100% tako kot Avstrijcem. Tudi pokojnina, ki jo zasluzijo.
Homer.
# 12.01.2018 ob 17:44
Kaj sedaj jamra.....
So iz istega pola, zagovarjajo enake "rešitve" in so enako nastrojeni proti tujcem.......
forhand
# 12.01.2018 ob 15:41
Dobro jutro Romana Tomc, to delajo vaši donedavni vzorniki, ki imajo pravi nazor in so po prepričanju vaši strankarski kolegi. Evropa dveh oziroma koliko že hitrosti.?
Bivši uporabnik
# 18.01.2018 ob 08:54
@Gepad007

Že res da niso državljani EU, ampak glede pravičnosti ali nepravičnosti tega, da so obravnavani drugače, so pa na istem. Kako je z zakonitostjo pa bomo videli, ko bo EK dala svoj odgovor.
M.R.S.
# 17.01.2018 ob 17:30
Frau Tomc...tudi v Slo se dogaja to in sicer z lastnimi državljani...!!!
galoper
# 17.01.2018 ob 10:47
Kam pa EU poslanci in druga administracija plačujejo prispevke ?
Gepard007
# 16.01.2018 ob 21:40
@firtoh: Od kdaj pa so Bosanci državljani EU?!? Je potrebno prebrati vsaj naslov...
tupamaross
# 13.01.2018 ob 14:14
Semaino,
hvala. 100%. "Tudi pokojnina, ki jo zaslužijo." In, koliko % je pri
nas za pokojnino?
ZalifMulafa
# 13.01.2018 ob 12:31
Oh, kakšno presenečenje! Kaj ste pa pričakovali od svobodnjakov? Slovenci pa še kar veselo ploskajo FPÖju, ki bo 'naredil red'.
Nacizem je vedno prinašal bedo in razdor med narodi.
HariL
# 12.01.2018 ob 21:58
Kolikor vidim, se oglašate v glavnem takšni, ki sedite doma za pečjo in o zadevi nimate pojma. Imate pa peč dobro zakurjeno s slovensko faušijo.

Tu sploh ne gre za socialno pomoč.... eh, kot bi tulil v luno. Kepajte se naprej.
apache666
# 12.01.2018 ob 17:47
Od kdaj pa je SDS za socialno politiko? Verjetno je tako narocil mafijski gargamel ker se blizajo volitve
mali_piscek
# 12.01.2018 ob 15:54
ap72

Otroški dodatek je socialni dodatek ljudem, ki imajo otroke, da jih lažje preživljajo. Otroški dodatek ni davčna olajšava. Če tega ne razumeš, ti ne morem pomagati.

A si ti med prizadetimi, ker si tako jezno reagiral???
ap72
# 12.01.2018 ob 15:45
mali pišček ne mešaj stvari, ne komentiraj česar ne razumeš

slovenski delavci migranti, ki vsakodnevno hodijo v avstrijo, tam delajo, soustvarjajo dobičke v podjetjih, tam plačujejo davke in prispevke in država njihovim otrokom upravičeno "vrača" v obliki otroških dodatkov, ki je pač zakonsko dodeljen vsem, ki prispevajo v avstriji v državno blagajno

in kakšno pišče bo pošiljalo slovenske otroke čez mejo, pa kdo si ti za en k...ten!!

in šami... nima tu enega delovnega dne (delo na črno ne šteje) niti ne skrbi za svoje otroke tako kot to velja za slovenske migratnske delavce
mali_piscek
# 12.01.2018 ob 15:36
Ljudje bo
junkmail
# 12.01.2018 ob 14:57
Mislil sem, ko klikneš na EU.
RJSlo
# 12.01.2018 ob 14:24
firtoh
# 12.01.2018 ob 14:14
-------------------------------------
No ja. Vsaj naslov bi prebral?
mkrebs
# 13.01.2018 ob 12:38
Ja, verjetno Avstrijci tujcem izplačujejo tudi nižje plače, od katerih so posledično tudi prispevki nižji, sedaj bi pa še otroški dodatek znižali.... taka je najbrž njihova logika
galoper
# 12.01.2018 ob 20:45
Glasovanje je odvisno od kvalitetne in ustrezne predstavitve vsebine problema
JBT
# 12.01.2018 ob 19:56
Seveda, gre za prvo in drugo rqzredne državljane. Otroke staršev, ki delajo v AT, v primerjavi z otroci staršev, ki delamo v SLO.
Predvidevam, da tudi pri nas prejmajo naš otroški dodatek, vsaj po spremembi zakona....
Miša
# 12.01.2018 ob 16:28
Razni RAMUSI in ...prespite in pridite k pameti.
junkmail
# 12.01.2018 ob 14:42
Dobra fotka btw :)
johnsmith
# 12.01.2018 ob 14:34
Da pa pri nas v OŠ delijo otroke na priviligirane (etiketa "nadarjeni") in ostalo manjvredno rajo, jo pa nič ne moti, kaj šele, da bi jo skrbelo. Tudi to, da zagovarja privat šole, kjer ločijo rajo vstran od bogatih, je pa verjetno pozabila.
Če ne bi bila iz SDS, bi ji človek še zameril, tako se mi pa samo smili.
Simba
# 13.01.2018 ob 16:43
Avstrijski otroški dodatek naj bi bil za avstrijske otroke oz. otroke z avstrijskim državljanstvom.

Le zakaj bi morala Avstrija plačevati za slovenskega otroka? ČE je dodatek namenjen OTROKU, potem slovenski otrok nima kaj imeti avstrijskega dodatka.

Tako pravi logika. Se pa strinjam da je boljše da ima slovenski otrok avstrijski dodatek, ampak potem bomo mi začeli plačevati kosovarjem za njihove smrkavce.... a vi veste kolk jih imajo?!?!
xerces8
# 12.01.2018 ob 22:14
Vidim da vas skrbi za otroke, Slovence, ter niste čisto nič našivašistični. Lepo.
pomladnidnevi
# 12.01.2018 ob 16:35
Tomčeva,ti ki fajn zaslužiš za nič dela, ne komentiraj avstrijske politike,mate v stranki DOSTI dela in zadev za uredit.
semaino
# 12.01.2018 ob 14:56
Ima zelo dober predlog glede otrok v Sloveniji, da bi vsak dobival otroski dodatek, kot v razvitih drzavah.

Ne glede na to kako premozna je tvoja druzina.

Vsak skrbnik (stars, itn.) dobi do 18 leta vsoto, ki je za otroka. Kar ne vkljucuje ali znizuje otroske dodatke. Samo sem zadnji slisal jim je NSI ze hotel ukrasti idejo in ponujajo isto. Pogorelec in Ljudmila, dva, ki ne bosta pripeljala NSI cez 5 % pa bosta spet govorila kako so dobri copy/paste predlog pobrali od Ivana, ampak z njim pa ne. lol #štalanadesni lol
Nikolaj
# 12.01.2018 ob 18:49
Oče dela v Avstriji, otroci pa živijo na Marsu.
A bo Avstrija plačevala otroške dodatke za Marsovce ?
freezbee
# 12.01.2018 ob 15:05
To je meni cisto logicno.
Kot mi je logicno da nemci znizajo penzijo ce ne zivis v nemciji.
Kazalo