Evropska unija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.8 od 35 glasov Ocenite to novico!
London
V Veliki Britaniji se povečuje število tujcev iz držav zunaj EU-ja. Foto: Reuters
Po referendumu, na katerem so britanski volivci podprli izstop države iz EU-ja, se znižuje število prihodov državljanov članic EU-ja. Foto: Reuters

Dodaj v

Vse več državljanov članic EU-ja odhaja iz Velike Britanije

Zvišuje se število prihodov iz neevropskih držav
22. februar 2018 ob 20:10
London - MMC RTV SLO

Iz Velike Britanije se je med septembrom 2016 in septembrom 2017 odselilo 130.000 državljanov držav članic Evropske unije, kar je največ v zadnjih desetih letih.

Hkrati se jih je v istem obdobju sicer priselilo občutno več, 220.000, a je neto razlika med prihodi in odhodi - 90.000 več se jih je priselilo kot odselilo - najnižja v zadnjih petih letih, kažejo podatki britanskega statističnega urada. Kot enega izmed mogočih razlogov za selitev statistični urad navaja brexit. Po besedah Nicole White, vodje oddelka za statistiko mednarodnih migracij, je proces selitev zelo kompleksen, nanj pa vplivajo številni dejavniki, poroča BBC.

V letih pred referendumom o brexitu se je v Veliko Britanijo priselilo od 240.000 do 280.000 tujih državljanov, od junija 2016 pa se število vsako četrtletje zmanjšuje. Na drugi strani se je začelo poviševati število državljanov EU-ja, ki odidejo iz države.

Statistika je tudi pokazala, da je med tistimi državljani iz drugih članic EU-ja, ki so se lani priselili v Veliko Britanijo, manj tistih, ki so prišli zaradi službe.

Povečuje pa se število državljanov držav zunaj EU-ja, ki prihajajo v državo. V enoletnem obdobju se je tako priselilo 285.000 ljudi, odselilo pa 80.000. Razlika med številom priseljenih in odseljenih je najvišja v zadnjih šestih letih.

In kako je z britanskimi državljani?
V enem letu se jih je odselilo 125.000, v domovino pa se jih je od drugod vrnilo 73.000, še poroča BBC. Cilj vlade je znižati število odhodov britanskih državljanov pod 100.000 na leto.

Britanska ministrica za priseljevanje Caroline Nokes je glede zadnjih statističnih podatkov dejala, da kažejo, da Velika Britanija še vedno privablja "najpametnejše in najboljše ljudi", še posebej pa je poudarila povečanje števila tujih študentov. "Smo država, ki je odprta za posel," je dejala in dodala, da si želijo dobre odnose z evropskimi sosedami, hkrati pa "potrebujejo vzdržen migracijski sistem". Podatki statističnega urada še kažejo, da so britanske oblasti leta 2017 azil ali druge oblike zaščite zagotovile nekaj manj kot 15.000 ljudem, med njimi jih je bilo 40 odstotkov mlajših od 18 let.

Podatki britanskega notranjega ministrstva pa kažejo, da je več kot podvojilo število državljanov iz držav članic EU-ja, ki živijo v Veliki Britaniji, ki so zaprosili za britansko državljanstvo. Leta 2016 jih je prošnjo vložilo 15.460, lani pa 38.528.

K. T.
Prijavi napako
Komentarji
STRIKE
# 22.02.2018 ob 20:19
Je pa več afričanov in muslimanov!
libar
# 22.02.2018 ob 20:44
Vse več državljanov članic EU-ja odhaja iz Velike Britanije

Prihajajo pa astrofiziki, doktorji in kirurgi iz bližnjega vzhoda in Afrike.
noble
# 22.02.2018 ob 20:53
West Pakistan
Tako pravijo Veliki Britaniji naši sosedje
alcatraz
# 22.02.2018 ob 20:46
želeli so, imajo.
tron
# 22.02.2018 ob 20:30
VB je naslednja J. Afrika. Afričani i Arabci na socialkah, belec pa bo za njih rasist in hudič kljub temu, da jih bo vzdževal.
anny22
# 22.02.2018 ob 20:43
Odhajajo pametni in sposobni, socialci ostajajo. Bravo.
iluzionistka
# 22.02.2018 ob 21:01
@ramus

odvisno, kaj pojmuješ pod migracijami.

dokler so zakonite, se popolnoma strinjam s tabo. torej na preko meje z delovnim dovoljenjem, vizo in garantom.

migracije, ki smo jim bili priča 2015 in v sprememnjeni obliki (čeprav še vedno brez za vstop potrebnih dokumentov ali celo z "legalnim uvozom" ob blagoslovu vlade) to zagotovo niso, sploh pa ne v korist naroda.
Umivalnik
# 22.02.2018 ob 20:24
Raje imam v glavi nepremostljiv zid kot pa, da je moja glava prazna.
Sorrento
# 22.02.2018 ob 21:49
Pa še Aljaž Bedene jih je zapustil.

Še nekaj let nazaj pa: "I feel so British!"
el CARTEL
# 22.02.2018 ob 21:33
število migrantov (tistih legalnih) ni tako drastično zraslo, v povprečju z 9% v 90. na ene 12% povprečja populacije danes. to ni zopet toliko.

je pa bilo dorbo ugotovljeno, problem so ilegalne migracije, ki jih je legalizirala EU - ko je državam ukazal da spustijo migrante čez vse meje.
nato pa določila kvote za sprejetje da bi "porazdelili breme"

se spomnim, par let nazaj so bili dokumenti v wikileaksu o tem, kako je janša imel komunikacijo z američani, da bi sprejeli al enega al dva zapornika, pa je rekel da bi on zelo rad ustregel a da se boji protestov. danes pa nam je bruselj vsilil migrante pa nič. kastriran narod. taki si tudi zaslužijo,da jih vodi bruselj in to žejne čez vodo če je le možno
firtoh
# 22.02.2018 ob 21:28
noble
vir gov.uk.
V VB je 65,64mil prebivalcev,od tega je belcev 87,1%,domorodcev je malo čez 55 milijonov
Največja etnična skupina so Indijci 2,3% oz nekaj čez milijon,drugi so Poljaki 2%,tretji so Pakistanci1,9%
Črncev(afriških in karibskih) je 3%,ostalo so Kitajci,mešane rase in druge etnične skupine
DrKult
# 22.02.2018 ob 21:58
Britance bo Brexit še konkretno opalil. Bedasta odločitev ljudi, ki verjetno ne znajo definirati niti EU institucij in posledično verjamejo preprostemu besednjaku Farage-a in kompanije.
Brexit kampanji sta imeli različno težavnost. Leave kampanja je morala zagovarjati preprosto laž, kampanja remain pa komplicirano resnico.
Ko imaš na Otoku gomilo polpismenih hillbilly-jev, ki cele večere zijajo Bingo in pijejo pir iz tetrapaka, je jasno, kaj bo zmagalo.
el CARTEL
# 22.02.2018 ob 22:05
the law1 @ sej podjetja rabijo poceni delovno silo. zato pa je tanja fajon zrihatala vizume za kosovske albance (kar je njen največji politični uspeh) in za to dobila bonbonček od bruseljskih gospodarjev.

sicer pa, se ne stirnjam. v teoriji neoliberalizem je veliko bližje ideje EU o prostem pretoku ljudi, kot pa "vizumskem pretoku" tistih, ki jih potrebuješ. enako kot neoliberalizem govori o prostem trogovanju vsega blaga, in ne le prostem trgovanju za tiste izdelke za katere se bilateralno dogovorimo (in jih potrebujem).

žal se tvoja ideologija ne sklada z zdravim razumom, vem. zdrav razum pravi da prost pretok resnično vseh ni najbolj pameten.
zato pa skoraj nikjer ni implementirana tvoja ideologija v popolnosti. ker zopet pripelje do tega da so argumenti - ki se predstavljajo kot ekonomski - v resnici vasj delno politični.
aktivist
# 22.02.2018 ob 21:45
Po eni strani pravilo, da se vracajo. Po drugi je pa tudi cas, da se EU reformira in zacenja delovati za ljudi, ne pa za elito.
Sorrento
# 22.02.2018 ob 22:11
Delovni Poljaki odhajajo, prihajajo pa religozno in natalitetno usmerjeni Pakistanci, Afganistanci ipd.

Vedno več je t.i. no go zones, kjer Angleži in državna policija nimajo kaj iskati. Britanistan v nastajanju!
cairns
# 22.02.2018 ob 22:08
Vse več državljanov članic EU-ja odhaja iz Velike Britanije

Je pa vse več tistih ki tam nimajo kaj iskati.
the law1
# 22.02.2018 ob 21:53
@el CARTEL

podporniki neoliberalizma bi ja morali podpirati prost pretok ljudi, saj podpirajo blaga, kapitala in še marsičesa. pri ljudeh se zatakne, ker to najbolj neposredno vpliva na domačine

Seveda prost pretok za tiste, ki jih rabiš ne pa za nepismene afganistanske pastirje. Avstralija ti v praksi kaže kako to deluje.
DrKult
# 22.02.2018 ob 22:11
The law1, kdo pa pravi, da jih? Zadnje čase bi najraje videl, da čimprej odidejo. Bomo vsaj končno sprejeli zakonodajo za preprečevanje izogibanja davkom. Je pa razlog za njihovo dobrodošlico doslej bil precej sam po sebi zgovoren - keš. Tudi Američani niso posebej znani po svoji pameti, ampak imajo tistih par procentov vrhunskih intelektualcev, ki jim goni gospodarstvo naprej.
el CARTEL
# 22.02.2018 ob 20:32
podporniki neoliberalizma bi ja morali podpirati prost pretok ljudi, saj podpirajo blaga, kapitala in še marsičesa. pri ljudeh se zatakne, ker to najbolj neposredno vpliva na domačine (propad recimo teške industrije gre počasi, postopoma in ni direktno vidne kauzalnosti).

medtem ko pa pakistanca vidiš takoj.

seveda tudi neoliberalni politiki (tako levi kot desni, danes so to praktično vsi) ne podpirajo vseh migracij neomejeno, ker bi to bil političen samomor. že tu se vidi, da je ekonomija delno politična tema in vsi argumenti v ekonomiji so delno tudi politični argumenti.

dejansko pa je res, po navadi ima od migracij korist država prejemnica - ker bodisi sprejema znanstvenike in inžinirje na eni ali nižje kvalificirane a deficitarne poklice na drugi strani.
seveda pa je to,d a moraš sprejeti vse, nediskriminatorno, kot je ideologija EU, resnična neumnost.
cairns
# 22.02.2018 ob 23:38
Vse več državljanov članic EU-ja odhaja iz Velike Britanije

Se pa krepijo roparske bande po Londonu.

https://www.youtube.com/watch?v=YifftXcX
W-o

Policija pa nima časa za lovljenje kriminalcev, ker se morajo 24/7 ukvarjati s sovražnim govorom.
aktivist
# 22.02.2018 ob 23:07
@the law1

Trzno gospodarstvo je edino, ki si zeli vecje populacije. Vec ljudi pomeni vec konkurence, obtoka denarja, vec kapitalizma. Kar povej koga zagovarjajo evropski liberalci (ALDE). V prvi vrsti so to migranti. Poleg tega pa ne dvomim, da so neoliberalne korporacije na veliko zelele migrante, saj si ljudje ob napredku zelijo vecjih plac, migranti pa bodo delali tudi pod minimalcem. Kerih ljudi, ki delajo za minimalca, mislis, da je vec? Anglezev ali migrantov?

Verjetno je, da so korporacije oz. vecja podjetja vabila migrante v EU kot to pocno tudi v Kanadi, kjer jih dajo na minimalca, hkrati pa lahko opazujes oglase na FB o super visokih placah. Za migrante so res super visoke, za lokalce pa minimalci.
DrKult
# 23.02.2018 ob 16:02
the law1: "Zadnje čase opažam, da je Nemčija zelo nezadovoljna z odhodom UK . Le zakaj? Dejstvo je, da ne gre samo za ideološke teme mlečnezobcev ampak za keš"

Seveda je Nemčija nezadovoljna, ampak kaj hočemo? Britanci so se odločili oditi. Na dolgi rok izgubimo več keša zaradi izpadlih davčnih prihodkov, ki so posledica konstantnega britanskega lobiranja proti zakonodaji za preprečevanje izogibanja davkom in finančno-transakcijskemu davku, kot pa ga pridobimo od njihovih 9 milijard eurov letno.

Brexit bo za nas slab, za Britance pa ekstra slab. Oboji bomo na izgubi, sploh če bo šla Britanija v hard Brexit, kar se zna zgoditi. Jacob Rees-Mogg je trenutno najbolj priljubljen politik v UK. Človek je tako spreten govorec, da ljudem idejo o totalni liberalizaciji trga in primerjanja VB s Singapurjem predstavi kot nekaj, kar je v popolnoma njihovem interesu. Če mu v resnici uspe, zna VB postati dejansko zelo bogata država, ampak država kakršne so ZDA. Revežev več kot kjerkoli v EU in peščica full bogatih, pa zelo konkurenčno okolje. On je pač tudi ekstremni kapitalist in za mene ekstremni kapitalizem preprosto ni človeški.
Lupo
# 22.02.2018 ob 23:54
Vse več državljanov članic EU-ja odhaja iz Velike Britanije

Hkrati se jih je v istem obdobju sicer priselilo občutno več

več kot podvojilo se je število državljanov iz držav članic EU-ja, ki živijo v Veliki Britaniji, ki so zaprosili za britansko državljanstvo


Prvi stavek je v naslovu v mastnem tisku, drugi in tretji ki ga 200% negirata pa skrita v članku.

Hvala novinarjem rtvslo za oblikovanje javnega mnenja!
el CARTEL
# 22.02.2018 ob 22:40
the law1 @ ah, daj no. "narod" potrebuje tudi delavce iz t.i. triple D jobs (dirty, dangerous and demeaning),

pa dobro veš, da podjetja nižajo stroške dela - in priseljenci so pač cenejši.

torej je nerazumno tvoje nasprotovoanje idejam lastne ideologije.
el CARTEL
# 22.02.2018 ob 22:10
DrKult @ menim,d a nimaš prav. preveč posplošuješ - preprosta laž, komplicirana resnica.

brexit je pač posledica različnih dejavnikov. enega je tudi pokojni Tony Benn razložil. in britanci dejansko tako razmišljajo, pomembna jim je tudi demokracija (slovenci pa so raje vodeni)



nekatere pač skrbi za demokracijo. v EU jo je pač zelo zelo malo.
cairns
# 23.02.2018 ob 12:54
Vse več državljanov članic EU-ja odhaja iz Velike Britanije


Pa ne samo oni, ampak tudi Britanci.

https://www.youtube.com/watch?v=gjcfC98VYLk
makaroncek
# 23.02.2018 ob 06:46
največja ironija pa je, da je brexit posledica desnega hujskanja..

Urbana legenda za tiste brez zgodovinskega spomina. ;D
V resnici je delavska stranka - laburisti - prva napovedovala odhod iz Evropske gospodarske skupnosti v svojem političnem programu l 1983:

http://www.politicsresources.net/area/uk
/man/lab83.htm
Natančen program, v katerem je podrobno opisan "exit from the EEC".

https://www.thesun.co.uk/news/3408128/to
ny-blairs-old-election-leaflet-reveals-the-brexit-wrecker-used-to-want-to-leave-the-eu/
Rumeni tisk, ampak s sliko delavskega poslanca Tonyja Blaira - vau!

Mnenje laburistične poslanke lani:
https://www.independent.co.uk/voices/lab
our-mp-kate-hoey-why-leaving-the-eu-is-a-left-wing-move-a6687936.html
"Če bo rezultat referenduma odhod iz EU, bomo spet internacionalisti in ne več mali Evropejci."

Ogromno ljudi je zaprosilo za britansko državljanstvo.

MMC poroča v skladu z bruseljsko paradigmo: "Če danes odpreš vrata enemu konju iz konjušnice, jutri ne bo nobenega več notri."
the law1
# 22.02.2018 ob 21:56
@aktivist

Ou, s tem "die linke" v tvojem avatarju si me pa močno nasmejal :)
Audy
# 22.02.2018 ob 23:46
Murko
# 24.02.2018 ob 22:31
O, saj bodo kmalu nazaj lezli, nič bat.
skorpijon93
# 24.02.2018 ob 13:17
velika britanija ne sodi med države EU z najnižjim deležem revščine, pod pragom revščine živi po zadnjih podatkih eurostata,16,2 % Britancev , kar je najmanj po letu 1991 od kar so statistike na voljo, prag revščine za samsko osebo je 1.000 eur mesečno, socialna pomoč pa 780eur mesečno na osebo ,.ni vse tako rožnato v VB ! ravnotako so zelo zadolženi največ kot kdarkoli prej ,imajo pa vsaj svojo nacionalno valuto
heristalski166
# 23.02.2018 ob 00:02
in pol majo podobne kadrovske primankljaje kot v sloveniji, ker domačini raje za isti in stabilnejši dohodek (socialna) spijo doma,
the law1
# 22.02.2018 ob 22:20
@DrKult

The law1, kdo pa pravi, da jih? Zadnje čase bi najraje videl, da čimprej odidejo. Bomo vsaj končno sprejeli zakonodajo za preprečevanje izogibanja davkom. Je pa razlog za njihovo dobrodošlico doslej bil precej sam po sebi zgovoren - keš. Tudi Američani niso posebej znani po svoji pameti, ampak imajo tistih par procentov vrhunskih intelektualcev, ki jim goni gospodarstvo naprej.

Zadnje čase opažam, da je Nemčija zelo nezadovoljna z odhodom UK . Le zakaj? Dejstvo je, da ne gre samo za ideološke teme mlečnezobcev ampak za keš
REsnica
# 24.02.2018 ob 00:14
Uvedba carine za eu tržišče bo lepo premešala karte.
Možno je da bo UK postala glavna kraljevina utajalcev davkov na stari celini. To bo spet dvignilo carine....
izo
# 22.02.2018 ob 23:02
največja ironija pa je, da je brexit posledica desnega hujskanja..
the law1
# 22.02.2018 ob 22:03
@DrKult

Ko imaš na Otoku gomilo polpismenih hillbilly-jev, ki cele večere zijajo Bingo in pijejo pir iz tetrapaka, je jasno, kaj bo zmagalo.

Ni če so res takšni "hillibiliyi" zakaj bi jih pa sploh hotel imeti v "elitnem" EU klubu? A ni malo kontradiktorno?
Ramus
# 22.02.2018 ob 20:26
Ja saj zid lahko zraste samo v prazni glavi,... drugje nima prostora.
Ramus
# 22.02.2018 ob 20:20
"da Velika Britanija še vedno privablja "najpametnejše in najboljše ljudi," še posebej pa je izpostavila povečanje števila tujih študentov. "Smo država, ki je odprta za posel,"

Saj slej ko prej pridemo do tega, da so migracije in migranti sploh za gospodarsko rast nujna zadeva,.... ampak tega mentalno zaostali politiki kot je Donald Trump, Viktor Orban in njima podobni ne razumejo,.... ne morejo razumeti, ker imajo v glavah nepremostljive zidove in bodečo žico.
Kazalo