Evropska unija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 1.6 od 48 glasov Ocenite to novico!
Hrvaška vlada je ponovila znano stališče, da je arbitražna sodba plod arbitražnega postopka, ki ga je Slovenija kompromitirala in mu odvzela verodostojnost. Foto: BoBo
       Zadovoljen sem, da je Hrvaška odgovorila. Mi bomo seveda dokazali, da zaradi nespoštovanja arbitražne razsodbe ne moremo izvrševati direktiv EU-ja.       
 Karl Erjavec, slovenski zunanji minister
Karl Erjavec
Erjavec zatrjuje, da bo vprašanje odslej bolj pravno kot politično. Foto: BoBo
VIDEO
Rupel in Erjavec o arbitr...
VIDEO
Hrvaška ne popušča

Dodaj v

Zagreb: Hrvaška z zavračanjem arbitražne odločitve ne krši prava EU-ja

Ustna obravnava bo 2. maja
17. april 2018 ob 12:28,
zadnji poseg: 17. april 2018 ob 14:33
Zagreb - MMC RTV SLO, STA

Hrvaška vlada je po zaprti seji, na kateri je sprejela pisni odgovor na slovensko pritožbo Evropski komisiji glede arbitraže, sporočila, da je njen odgovor v skladu s pogodbo o delovanju v EU-ju.

Kot so pojasnili, bodo ponovili stališče, da Hrvaška z zavračanjem lanske odločitve arbitražnega sodišča o določitvi meje med Hrvaško in Slovenijo ne krši prava EU-ja.

Hrvaška bo argumentirano odgovorila na vse slovenske navedbe in predstavila stališče, da s svojim nesprejemanjem in neizvajanjem arbitražne sodbe ne krši prava EU-ja, so poudarili v sporočilu za STA in ponovili znano stališče, da je arbitražna sodba plod arbitražnega postopka, ki ga je Slovenija kompromitirala in mu odvzela verodostojnost.

"Naše stališče je jasno. Tu gre za vprašanje mednarodnega prava, nikakor pa ne evropskega," je dejala hrvaška zunanja ministrica Marija Pejčinović Burić.

Povedala je, da bodo tudi 2. maja na ustno razpravo poslali pravne predstavnike "ne glede na slovenske napovedi, da bo Slovenija imela predstavnike na politični ravni". Dejala je, da z Erjavcem nimata veliko stikov, kar po njeni oceni ni običajno v diplomatskih odnosih. Hkrati je zanikala, da bi obstajal pritisk iz Bruslja, da Hrvaška sprejme arbitražno odločitev.

Izrazila je pričakovanje Zagreba, do Slovenija na Sodišče EU ne bo vložila tožbe na Sodišču EU, a je dejala, da bodo vedeli kako odgovoriti, ker menijo, da imajo vse argumente na svoji strani.

Prav tako je izrazila upanje, da bo nova slovenska vlada bolj odprta za pogovore o reševanju dvostranskega spora o meji. Meni, da je "arbitražna odločitev reducirala slovensko stran na to, da se zdaj ve, o čem se lahko državi pogovarjata".

Erjavec s potezo zadovoljen
Na potezo Zagreba se je že odzval zunanji minister (ki opravlja tekoče posle) Karl Erjavec, poroča Radio Slovenija. "Če odločba ne bi veljala, potem ne vem, zakaj, odgovarjajo Evropski komisiji. Ta odločba obstaja, Evropska komisija je povedala, da jo je treba spoštovati in implementirati."

"Zadovoljen sem, da je Hrvaška odgovorila. Mi bomo seveda dokazali, da zaradi nespoštovanja arbitražne razsodbe ne moremo izvrševati direktiv EU-ja," je dejal za Svet na Kanalu A.

Kot je ob tem ponovil, je popolnoma jasno, da leta 1991 meja med Slovenijo in Hrvaško ni bila določena, saj sicer ne bi bilo tega spora. "Izkazalo se je, da arbitražna razsodba obstaja, izkazalo se je, da je pismo, ki smo ga poslali Evropski komisiji, sprožilo pravni postopek," je dejal v odzivu na hrvaški odgovor.

Zagotovil je, da je Slovenija pripravljena na ustno obravnavo, ki bo 2. maja v Bruslju. "Tu več ne gre za politično vprašanje, ampak gre za pravna vprašanja, tako bo ta sestanek potekal na ravni pravnih strokovnjakov," je še dejal.

Vsebina pisma zaupne narave
Evropska komisija je v povezavi s slovenskim pismom glede tožbe proti Hrvaški zaradi nespoštovanja arbitražne razsodbe o meji med državama za 2. maj predlagala ustno obravnavo, ki bo potekala na strokovni ravni in za zaprtimi vrati.

Vsebina slovenskega pisma za zdaj ostaja zaupne narave. Po nekaterih informacijah naj bi pismo vsebovalo popolnoma konkretne kršitve evropskega prava zaradi hrvaškega zavračanja arbitražne sodbe o meji med državama, s tem pa tudi vse elemente tožbe. Hrvaška naj bi kršila načela pravne države ter schengenska in skupna ribiška pravila. Po neuradnih informacijah naj bi pismo z vsemi prilogami, med katerimi naj bi bili tudi zemljevidi, presegalo sto strani.

Komisija ima tri mesece časa po prejetju slovenskega pisma, da poda svoje mnenje, kar lahko pomeni, da ustna obravnava na začetku maja ne bo tudi edina. Slovenija namerava, ne glede na odziv komisije, primer po treh mesecih prepustiti sodišču EU-ja.

K. T., Al. Ma.
Prijavi napako
Komentarji
GoodFella
# 17.04.2018 ob 12:55
Zgodba je enostavna. Dokler Hrvati ne bodo začeli spoštovati podpisanih sporazumov (arbitraža, memorandum iz Mokric idr.), z njimi nimamo več kaj sklepati dodatnih dogovorov, ker se jih ne držijo oz. se jih držijo samo v delu, ki koristi njim. Zaradi svoje neverodostojnosti in neizpolnjevanja pogodb jih pač ne moremo podpirati na poti v Schengen, evrocono, OECD...
roka1
# 17.04.2018 ob 12:46
Upajmo, da končno zmaga pravo.
Ples
# 17.04.2018 ob 12:58
Zanimivo, da so se sploh matrali z odgovorom, če jim tako dol visi.
Binder Dandet
# 17.04.2018 ob 12:46
Lepo, da se na pogodbe sklicujejo. Ni pa v skladu s pristopno pogodbo, da zavračate razsodbo arbitraže.
JC29
# 17.04.2018 ob 13:00
Ja ja... poletje se bliža... zdaj imamo priložnost, da jih privijemo.
nepopustljiv
# 17.04.2018 ob 12:42
Bodo kmalu občutili kakšna je ta pogodba v realnosti, samo da se EU predrami.
Franc Jožef I.
# 17.04.2018 ob 13:58
Bojkotirati dopustovanje pri J sosedih.
tupamaross
# 17.04.2018 ob 13:28
Dragi Hrvatje,
vi ste v "skladu" z dogovorom o spoštovanju odločitve Arbitražnega
sodišča postali polnopravna članica Evropske Unije.

Sedaj se sklicevati na "skladno" in "neskladno" je ne civilizacijsko in
se vam, verjemi te mi, bo maščevalo prej ali slej kot državi.
tupamaross
# 17.04.2018 ob 14:18
V Šenegen ne more vstopiti nobena država, ki s sosedi nima
urejene meje.

Tisti politiki, ki jih bodo Hrvatje ponovno izigrali, bodo morali
kazensko odgovarjati pred sodiščem.
Victoria113
# 17.04.2018 ob 14:56
S hrvati ni nikoli dobro imeti posla, ker se nikoli ne držijo kar se zmeniš. Velja za politiko kot v poslu.
Calendula
# 17.04.2018 ob 13:46
Hrvaška želi vstopiti v Schengensko območje in sanja o Evru. Bomo znali izkoristiti ti dve, poslednji sredstvi, da prepričamo hrvaške politike, da je čas za civilizacijski preskok.
sas
# 17.04.2018 ob 14:25
"Naše stališče je jasno. Tu gre za vprašanje mednarodnega prava, nikakor pa ne evropskega," je dejala hrvaška zunanja ministrica Marija Pejčinović Burić.

Torej kršijo mednarodno pravo?
mihael1
# 17.04.2018 ob 14:49
Hrvaška je pač katastrofa od države.

Če ne bi imela obale , bi bila pa črna luknja Evrope.
ni maitre
# 17.04.2018 ob 19:30
kralj matjaž
Ni problem levica, problem je hrvaška desnica, nad katero se vi Ivanovi tako navdušujete.
Rocknrolla
# 17.04.2018 ob 14:39
Še dobr da o tem ne odločajo slovenska sodišča, ker bi zihr popušil
kukalo
# 17.04.2018 ob 16:10
Mene že dolgo ni so videli, pa me ne bodo več. Imamo Terme na vsakem koraku, še raje pa si ogledam prestolnice EU, kot da bi trošil € za skalnjake in beton. Previti je treba tudi ostale turiste iz EU, da si zapomnijo za koga (HR) so in podpirajo.
jarovit
# 17.04.2018 ob 14:10
@Franc Jožef I.
# 17.04.2018 ob 13:58
Bojkotirati dopustovanje pri J sosedih.
------------------------------------------------
Večina folka je totalno apolitična. Ne moreš ga spravit na ulice tudi takrat ko je direktno oškodovan in pobran denar iz žepa. Ne pričakuj, da pa bodo nekaj naredil v svojo škodo, če niso pripravljen nič narediti za svojo korist.
tupamaross
# 17.04.2018 ob 16:30
Nečloveško je obsojati kogarkoli, da paktiramo z Rusi. Če je to
paktiranje, po tem pa največ z Rusijo paktira Nemčija, ki dobi od
Rusov največ plina. Tisti plin, ki ga bomo mo dobili, je, verjemite
mi, v primerjavi z tistim, ki ga dobe Nemčija in druge države
Evrope od Rusije, samo za vžigalnike.
tupamaross
# 17.04.2018 ob 14:16
SamoRes,
ostali pa na Pag, Brač, Korčulu...
Franc Jožef I.
# 17.04.2018 ob 14:39
@jarovit
Se strinjam. Pri nas slovencih je žal tako, da svoj ponos izredno radi "poceni" prodamo J sosedom in še kdo bi se našel na spisku kupcev. Pa tu ne gre zamira 100k lastnikov objektov na jadranu, ampak ostelim 70%+ dopustnikom, ki kljub zavedanju pluvanja v lastno skledo, neumorno leto za letom množično rinejo svoje težko prislužene € sosedom v njihove žepe. Vse skupaj mi deluje že malo mazohistično.
REsnica
# 17.04.2018 ob 16:36
Fritaja
tudi če ne komentiram kje bi po tvojem morala pravno potekati meja je popolnoma jasno, da meja v zalivu nikoli ni bila določena. Hrvaška je sprejela " orodje" in predala svoje dokaze kje bi po njenem mnenju morala potekat meja. Slovenija enako. Slovenija je zahtevala več in dobila manj. Enako hrvaška.
Nikoli in nikdar pa ni pravno, da stranka v postopku odloči kontra sodišču in dela v nasprotju s sprejetim sporazumom. Sodišče je imelo vso pravico in dolžnost da je rešilo zaplet glede prisluškovanja. In ga je rešilo v skladu s svojimi pristojnostmi.

Normalno da ne moremo biti vsi zadovoljni z ogločitvijo, ampak arbitraža je s hrvaškim pristankom zavezujoča tudi zanjo. Še več, hrvaška je vstopila v EU pod pogojem, da bo arbitražo spoštovala. Kaj pomeni če ima hrvaška drugačno mnenje in želje od dokončne arbitražne razsodbe, je politično in ne pravno vprašanje.
Hrvaška ima možnost doseči več samo s pomočjo politike eu desnice in nikakor in nikoli v pravnih postopkih.

Arbitražno sodišče niti ni imelo podlage da bi odstopilo od svoje naloge, moralo pa je odločiti na podlagi sporazuma, s predloženimi dokazi in z orodji s katerimi se je strinjala tudi hrvaška. In to je tudi naredilo. Zaradi prisluškovalne afere je bila slovenija kaznovana, ni pa zaradi tega bila oškodovana nobena stran.

Se sprašujem ali bi bila arbitraža " nepovratno" kompromitirana in s tem neveljavna, če bi jutri hrvatje dokazali, da so sami goljufali? Seveda ne. In tudi v primeru prisluhov je isto. Arbitrazno sodišče je moralo priti do razsodbe in to je naredilo.
nelon
# 17.04.2018 ob 14:49
Jaz upam, da bo naslednja vlada brez DESUSA....Toliko škode kot je g. Rjavec naredil je...
oliva
# 17.04.2018 ob 13:31
Zanimivo, da se sklicujejio na EU, ko jih prav nanjo veže pogodb, ki jo zdaj kršijo in torej eu pravni red.
dejneseri
# 17.04.2018 ob 13:29
spicy, ni problem v povezavah z rusi, problem je v kompletni politicni bebavosti, diplomatski nesposobnosti in popolnem nerazumevanju mednarodnih odnosov.

z eno besedo = erjavec
z dvema = slovenska diplomacija
SamoRes
# 17.04.2018 ob 13:45
JC29
# 17.04.2018 ob 13:00
Ja ja... poletje se bliža... zdaj imamo priložnost, da jih privijemo.

Kdo? Janša in Grims spet na Pašman in Vis, Karl v Istro...
oliva
# 17.04.2018 ob 13:33
@wowoo:
"Z vsemi sredstvi je nujno potrebno urediti mejno vprašanje s Hrvaško ... v primeru razpada EU zna bit to zelllooooo velik problem!"

Se strinjam in dodajam - pravnimi.
citizen
# 17.04.2018 ob 17:22
Mene zanima katera država, poleg Avstrije, nas podpira glede arbitraže?
zamudnik
# 17.04.2018 ob 15:20
Ne verjamem. Zagotovo obstaja kakšna luknja, v katero je Karl otresel svoj jezik.
jarovit
# 17.04.2018 ob 13:56
@SpicyWeiner
# 17.04.2018 ob 13:25
A kdo resno pričakuje, da bo Komisija stopila na stran Slovenije? Sploh ko imamo na mestu zunanjega ministra nekoga, ki ima sumljivo močne povezave z Rusijo...
------------------------------------------------------
A hočeš mal bol razložit, kako je obveznost spoštovanja mednarodnega in evropskega prava pogojena s tem kdo je s kom prijatelj in kadrovsko politiko neke države.
jockan
# 17.04.2018 ob 13:45
predvolilna tema za skrivanje nesposobnosti politike pred realnimi problemi
runcajz
# 17.04.2018 ob 17:48
"Naše stališče je jasno. Tu gre za vprašanje mednarodnega prava, nikakor pa ne evropskega," je dejala hrvaška zunanja ministrica Marija Pejčinović Burić.

Za Hrvatarje evropsko pravo ni del mednarodnega prava ! Zanimiv argument !

To bo še hec .Korl, potrudit se boš moral, da ji boš razložil zadevo.
A ja. Pa poostrit kontrolo na šengenski meji s Hrvaško, da jim bo izginil tisti nasmešek z njihovih domišljavih frisov.
zamudnik
# 17.04.2018 ob 15:21
Ja ja... poletje se bliža... zdaj imamo priložnost, da jih privijemo.
----------------------------------
Kako? Tako, da bo ostala šengen Evropa mirno čakala na zabasanih mejah dokler se dva Balkanca ne zmenta? Pozbi.


Prva pa zadevo storpedira domača peta kolona lastnikov pavšalov v njiviških, kraljeviških idr. kampih.
Celt
# 17.04.2018 ob 15:05
Zagreb: Naš odgovor na slovensko pritožbo je v skladu s pogodbo EU-ja

Odgovor je seveda v skladu z delovanjem EU, vsebina pa ne tako zelo.
smradulja
# 17.04.2018 ob 17:25
zapret vse mejne prehode na Hrvaško...za nazaj so lahko odprti
pa da jih vidmo
cairns
# 19.04.2018 ob 13:13
Zagreb: Hrvaška z zavračanjem arbitražne odločitve ne krši prava EU-ja

Krši pa mednarodno pravo.
runcajz
# 18.04.2018 ob 19:06
@ itoh

Poostriti kontrolo na meji ne pomeni zapreti meje ! Delaš pač tako, kot moraš na šengenski zunanji meji - temeljito in v skladu s predpisi. Pet minut gor ali dol, čez dan se jih pač nabere za nekaj ur .Dovolj, da bo tisti Plenković popiz ........

Morda pa mu bo takrat le potegnilo, da je vse naše početje v skladu EU zakonodajo !
Slovenci pa ostanimo poleti doma. Pa še prihranili bomo kakšen euro !
svatne
# 18.04.2018 ob 16:09
Hrvaška z zavračanjem razsodbe ne more kršiti nobenega prava, ker je končna razsodba po vseh veljavnih kriterijih null and void (nična). Že v izhodišču popolnoma napačno ugotavlja dejansko stanje, ko tribunal trdi, da sta se Slovenija in Hrvatska osamosvojili hkrati. To izhodišče je bistvenega pomena pri kakršnem koli ugotavljanju stanja, kaj šele pri odločanju o zadevi. Dejstvo namreč je, da se je Republika Slovenija osamosvojila dne 26.6.1991 in to od SFRJ. Osamosvojila se je lahko le tako in taka, kakor in kakršna je v južnoslovansko povezavo vstopila. Republika Hrvatska pa je razglasila svoj "raskid državnopravnih sveza sa bivšom državom" dne 8. oktobra 1991. Ker se ni mogla osamosvojiti, saj v južnoslovansko državo ni vstopila kot subjekt marveč kot okupirani del teritorija premagane Kraljevine Ogrske, se je lahko le odcepila in to od preostanka SFRJ, ko je Slovenija bila že suvereni subjekt internacionalnega prava z vsemi atributi - tudi z državno mejo. Hrvatska torej svoje državnosti ni mogla uveljaviti, ne da prizna obstoječo državno mejo Republike Slovenije, ki je državna meja slovenskih dežel. Te meje je Zagreb enkrat že uradno priznal leta 1941.
veza
# 18.04.2018 ob 07:13
rooster
# 18.04.2018 ob 06:31

Mene zanima katera država, poleg Avstrije, nas podpira glede arbitraže?

Nemčija. Močno.


in države Beneluxa, tu gre zasluga Cerarju, ki je vzpostavil prijateljske stike s to skupino
Voly
# 17.04.2018 ob 19:38
Število komentatorjev je dokaz, da imamo Slovenci dovolj tega "nategovanja" s Hrvati. Mi po svoje, oni po svoje, EU je pa neutralna. Torej, kot kaže se ne bomo nikoli zmenili, drugi nam pa tudi ne bodo pomagali. In tako bo ostalo na istem tudi za naše vnuke...
silhuet
# 17.04.2018 ob 18:33
Dve bolhi sta živeli na velikem črnem psu. Ves čas, dan za dnem sta se prepirali o tem, čigav je pas, od katere bolhe je ta pes, na katerem sta živeli.
politik kritik
# 17.04.2018 ob 15:01
Prvomajski prazniki so za ovinkom, begunski val se veča... Idealen čas, da se poostri mejna kontrola.

Ampak ne, skorumpiranci v tej vladi s Korlnom na čelu se bojijo, da bo treba na meji čakat, ko se bodo cjazili v svoje vikendice v Istri. Bodo raje zapravili še malo po njihovem ničvrednega davkoplačevalskega denarja za Bruslejske advokate.
rooster
# 18.04.2018 ob 06:31
Mene zanima katera država, poleg Avstrije, nas podpira glede arbitraže?

Nemčija. Močno.
LjudjeSoOvce
# 17.04.2018 ob 17:03
Zakaj za vraga se bi pa naj tu spoštovalo "EU pravo" in "mednarodno pravo" in podobne floskule, ko je jasno, da je vse skupaj podrejeno kapricam cca 10 osebkov? Te sorte "pravo" se upošteva, ko to odgovarja "velikim", da še bolj teptajo svoje uboglije podkupljene vazale.
jarovit
# 17.04.2018 ob 13:18
J@C29
# 17.04.2018 ob 13:00
Ja ja... poletje se bliža... zdaj imamo priložnost, da jih privijemo.
----------------------------------
Kako? Tako, da bo ostala šengen Evropa mirno čakala na zabasanih mejah dokler se dva Balkanca ne zmenta? Pozbi.
Coli
# 17.04.2018 ob 13:00
Bi bil morda še optimist, če v tej mineštri nebi bilo Erjavca. Tako pa se bojim, da bomo potegnili zelo kratko špagico. Žal!
dalmoš
# 22.04.2018 ob 23:08
@cairna
Kršitev mednarodnega prava ni v pristojnosti Evropskega sodišča, ker je mednarodno pravo nad evropskim pravom.
Zato bi morala Slovenija tožiti Hrvaško pred mednarodnim in ne pred Evropskim sodiščem.
galoper
# 18.04.2018 ob 10:28
Zrežirano?
veza
# 18.04.2018 ob 07:09
roka1
# 17.04.2018 ob 12:46

Upajmo, da končno zmaga pravo.

naj zmaga zdrav razum, kaj se bomo spet pogajali o zadevah, ki so določene, nihče ni zmagal v arbitraži, kot se je šopiril Erjavec, on je največji krivec, da naša zunanja politika ne deluje.
Upam, da po volitvah pride do zamenjave zunanjega ministra.
samogledam
# 18.04.2018 ob 06:30
mene tolaži dejstvo da Istra z Dalmacijo nikoli nista bila zagrebška hlapca in počasi a zanesljivo bodo imeli dovolj zagrebških lordov...se bodo med seboj zgrizli, kar lepo počasi vse se začne in konča pri denarju in Istra z Dalmacijo potrpežljivo finansirata gospodo v Zagrebu, ko ta razmetava z njihovim zaslužkom in se prepira z sosedi...je pa res, turizma imajo vedno več in smeti tudi.
DrMatilda
# 17.04.2018 ob 23:54
In še sodna praksa.
Samo v Sloveniji! Mislim, arbitraža velja samo v Slvoeniji, kjer lahko še vedno sodijo po svoje neka ljudska sodišča, v slogu inkvizicije.
Seveda pravni postopek ne more biti veljaven, če ena stran krši pravila sodnega postopka, ker potem to ni več sodni postopek ampak navadna mafija. Pri nas smo tega navajeni, ker si ne moremo čisto nič pomagati, celo hvaležni bi jim morali menda biti, da niso še slabši.
Povedano še drugače, podpora našemu pravosodju je nična, ne obstaja, iskreno dvomim, da uživajo zunanje zadeve kaj večji odstotek splošnih simpatij, MORS pa raje itak sploh ne omenjam, ker oni so pa v svoji ligi ničevosti. Ko gre pa za očitno nezakonit postopek, smo naenkrat menda vsi za, vsi podpirano naše pravnike in diplomate, celo na hrvate smo jezni, ker jih ne spoštujejo enako kot mi.

Ne, niso nori, dobro organizirana terorsitčna celica mogoče, nori zagotovo ne, to je vse zelo skrbno in natančno režirano, posledice bodo pa zgodovisnke in usodne. Pa ne zato ker sem jaz tako rekel, povsod na svetu je isto, samo pri nas, v Sloveniji ne. Na arbitraži, bi nas morala zastopati Evropska sodišča, oni pa vedo, da je to vse res in nas edini branijo. Zakaj potem ne, tam vsaj ne bi bilo v slovence zamaskiranih hrvatov zraven, pravo je pa itak pravo edino, če velja za vse enako.
Kazalo