Večina proizvodnje v Preventu je usmerjena v avtomobilsko industrijo, ki pa je, kot je znano, v globoki krizi. Foto: Prevent
Večina proizvodnje v Preventu je usmerjena v avtomobilsko industrijo, ki pa je, kot je znano, v globoki krizi. Foto: Prevent
Volkswagen je ustavil svoja obrata v Wolfsburgu in Bratislavi. Foto: EPA

Ker v Preventu delajo avtomobilske sedežne prevleke in ker je predvsem avtomobilska industrija v krizi, nimajo izbire, pravijo v slovenjegraškem podjetju, ki ima podružnice tudi v Radljah in na Mirni. Volkswagen je namreč ustavil svoja obrata v Wolfsburgu in Bratislavi, delo pa stoji tudi v bavarskem BMW-ju, zato "ni druge rešitve, kot da jim sledimo tudi mi," pravi Monika Žvikart, predstavnica Preventa Globala, piše časopis Delo.

V družbi Prevent Avtomobilski deli je zaposlenih 1.350 ljudi, največ jih dela v matični tovarni v Slovenj Gradcu (700). Poleg večine od teh bo za en teden na prisilnem dopustu še 120 delavcev, ki so zaposleni v Preventu Puru, in 70 ljudi iz Preventa AFC-ja. Že od začetka tega tedna pa doma na delo čaka 120 delavk, ki delajo na liniji izdelkov za Volkswagen. Skupno je v Preventu v Sloveniji sicer zaposlenih 1.865 ljudi.

Družba Prevent Global se je že decembra odločila, da 1. januarja preide na 36-urni delovnik, a se je izkazalo, da ukrep ni zadosten: "Število naročil se je zelo zmanjšalo. Zato smo se s sindikati dogovorili in podpisali sporazum za izredni enotedenski kolektivni dopust v vseh Preventovih avtomobilskih proizvodnjah," za Delo še pojasnjuje Monika Žvikart.

Napetosti tudi med lastniki
Prevent sicer pretresajo še spori med največjima lastnikoma Prevent Globala, Jankom Zakeršnikom in Nijazom Hastorjem, zaradi katerih je sporazumno prenehal mandat tudi predsedniku uprave podjetja, Borutu Mehu. Na njegovo mesto so nadzorniki v začetku januarja za pol leta postavili Ivana Majcna.

Takrat so iz Preventa sporočili, da so se za sporazumen odhod Meha odločili zaradi konceptualnih razhajanj med nadzornim svetom in uprave, ki pa ima po navedbah iz družbe "globlje ozadje v razhajanju dveh največjih delničarjev, ki sta kapitalsko in poslovno povezana".

T. K.