V postopku ostajata družbi Gio Poslovne aviacije in Linxair. Foto: EPA
V postopku ostajata družbi Gio Poslovne aviacije in Linxair. Foto: EPA

V Adrii Arways so se, kot pojasnjujejo, za umik ponudbe odločili zaradi nezmožnosti t. i. hangariranja letala ter previsokih stroškov zagotavljanja nadomestnega letala. V obeh peostalih podjetjih so potrdili, da se za upravljanje letala potegujejo, o vsebini ponudb pa niso želeli govoriti.

Kot so že pretekli teden pojasnili na obrambnem ministrstvu, bo interna komisija ponudbe ocenila v skladu s kriteriji, poročilo za vlado pa bo vsebovalo tudi končni predlog ministrstva. V prihodnjem tednu bo ta predlog obravnavala tudi vladna komisija za administrativne zadeve, o končni usodi falcona pa bo nato odločala vlada.

Vlada je falcon kupila leta 2001, tri leta pozneje pa ga je dala v najem v ZDA. Avgusta lani je letalo iz ZDA priletelo v Basel na servis, oktobra pa je falcon pristal na osrednjeslovenskem letališču.

Po vrnitvi letala v Slovenijo so se nadaljevala pogajanja z omenjenimi ponudniki za najem letala. Razpis je bil neuspešen, vlada pa je decembra sklenila, da falcon odda v operativno upravljanje. To pomeni, da letalo ostaja v lasti države, ki krije vse fiksne stroške ter stroške lastne uporabe. Podjetje, ki bo letalo uporabljalo, ga bo tržilo po lastni ceni, s tem pa se bo del sredstev vrnil v državni proračun.