Lani je bilo na novo registriranih 130 avtobusov z motorji euro VI in približno 100 avtobusov z motorji euro V in euro V EEV. Foto: BoBo
Lani je bilo na novo registriranih 130 avtobusov z motorji euro VI in približno 100 avtobusov z motorji euro V in euro V EEV. Foto: BoBo

Direktor združenja za promet pri Gospodarski zbornici Slovenije Robert Sever si obe zbornici, ki združujeta prevoznike, GZS in Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije, prizadevata, da bi bile davčne olajšave za tovorna vozila in avtobuse izenačene.

Za tovornjake so bile namreč lani priznane davčne olajšave za standard euro VI, pri avtobusih pa le za hibridne in električne motorje - ki pa jih na primer lani sploh niso prodali."Temu nasprotujemo in se kar nekaj časa pogajamo z ministrstvoma za finance in infrastrukturo," je dejal in dodal, da so zdaj dobili obljubo o priznanju olajšav za nižji standard. Finančno ministrstvo jim je, kot pojasnjuje Bojan Pečnik z OZS-ja, pripravljeno dati olajšave za avtobuse z motorji euro VI, ne manj.

Električni in hibridni avtobusi praktično neuporabni
Vendar pa si avtobusni prevozniki za lani želijo davčnih olajšav tudi za motorje euro V in euro V EEV, saj se je pri avtobusih zgodil preskok z olajšav za motorje euro IV na električne in hibridne motorje, čeprav je bila v preteklosti razlika s tovornjaki v enem razredu, torej so bili lastniki avtobusov i za razred zadaj. Kot je poudaril Jože Baškovič z GZS-ja, v letu 2014 v Sloveniji ni bilo nakupa avtobusa z električnim ali hibridnim motorjem, saj so taki avtobusi pri nas "praktično neuporabni". To je tudi razlog za nezadovoljstvo.

Lani je bilo na novo registriranih 130 avtobusov z motorji euro VI in približno 100 avtobusov z motorji euro V in euro V EEV.

S spremembo zakonodaje pa je treba pohiteti, sicer ne bo mgooče uveljavljati davčnih olajšav za leto 2014. Baškovič tako upa, da bo vlada spremembo potrdila še ta četrtek in da jo bo parlament čim prej potrdil, saj bodo olajšave lahko uveljavljali, če bo sprememba začela veljati do konca meseca.

Ministrstvo spodbuja nakup novih avtobusov
Na finančnem ministrstvu pa pravijo, da bo vlada potrjevala spremembe zakonov o dohodnini in davku od dohodkov pravnih oseb, s katerima se na pobudo zbornic širi možnost uveljavljanja davčne olajšave za investiranje v opremo avtobusov. "S predlogoma zakonov se zasleduje cilj spodbujanja nakupa novih avtobusov in s tem posodobitev voznega parka javnega potniškega prometa ter zmanjšanje negativnih vplivov na okolje," pravijo in dodajajo, da se poleg tega za leto 2014 in naslednja leta v enak položaj postavlja prevoznike z avtobusi in tovornimi vozili.