V ZPS-ju poudarjajo, da je skrb vzbujajoče, da želi država spodbujati konkurenčnost ponudnikov blaga z nižanjem ravni varstva potrošnikov, ne z dobro kakovostjo, inventivnostjo in družbeno odgovornim gospodarstvom. Foto: MMC RTV SLO
V ZPS-ju poudarjajo, da je skrb vzbujajoče, da želi država spodbujati konkurenčnost ponudnikov blaga z nižanjem ravni varstva potrošnikov, ne z dobro kakovostjo, inventivnostjo in družbeno odgovornim gospodarstvom. Foto: MMC RTV SLO
Potrošniki bodo lahko svojo pravico do brezhibnega izdelka očitno uveljavljali le s tožbo na sodišču, če prodajalec ne bo prostovoljno odpravil okvare ali zamenjal izdelka. Foto: MMC RTV SLO
ZPS ogorčen nad zakonom o varstvu potrošnikov

V Zvezi potrošnikov Slovenije nasprotujejo predlogu zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o varstvu potrošnikov ter ministrstvo za gospodarstvo pozivajo, naj podaljša nerazumno kratko obdobje za javno razpravo.

Garancija za tehnično blago uzakonjena že 40 let
Kutinova dodaja, da obvezna garancija za t. i. tehnično blago, ki je v Sloveniji uzakonjena že skoraj 40 let, potrošnikom in drugim kupcem zagotavlja, da bo proizvajalec ali prodajalec najpozneje v roku 45 dni brezplačno odpravil morebitne okvare na izdelku, če se pojavijo v določenem roku, ali pa mora izdelek zamenjati z novim.

Hkrati je zagotovljeno servisiranje izdelkov, saj zakon določa obveznost organiziranja ustrezne servisne mreže in preskrbe z rezervnimi deli tudi določen čas po izteku obvezne garancije.

"Kršitelje zakonodaje kaznuje tržna inšpekcija"
Kot je še pojasnila Kutinova, je za brezhibno delovanje izdelka iz skupine t. i. tehničnega blaga po trenutni zakonodaji odgovoren proizvajalec izdelka skupaj s prodajalcem. "Kršitelje zakonodaje lahko kaznuje tržna inšpekcija. Po novem pa teh pravil ne bo več, trgovec ali proizvajalec se bo sam odločil, ali za svoj izdelek ponudi garancijo za brezhibno delovanje, za koliko časa in kako bo urejeno servisiranje izdelkov in zagotavljanje rezervnih delov. Tako se v kriznih časih na široko odpirajo vrata za prodajo nekakovostnih izdelkov," dodaja.

V ZPS-ju poudarjajo, da je skrb vzbujajoče, da želi država spodbujati konkurenčnost ponudnikov blaga z nižanjem ravni varstva potrošnikov, ne pa z dobro kakovostjo, inventivnostjo in družbeno odgovornim gospodarstvom.

Bodo potrošniki svoje pravice od zdaj uveljavljali na sodišču?
Predlagane spremembe so v nasprotju s programom varstva potrošnikov na nacionalni in tudi evropski ravni, saj neposredno zmanjšujejo doseženo raven zaščite potrošnikov in znižujejo učinkovitost tržnega nadzora, ko odvzemajo pravno podlago za ukrepanje inšpekcijskih organov. Potrošniki bodo tako lahko svojo pravico do brezhibnega izdelka očitno uveljavljali le s tožbo na sodišču, če prodajalec ne bo prostovoljno odpravil okvare ali zamenjal izdelka.

"Ministrstvo se v obrazložitvi napačno sklicuje na zahtevo Evropske komisije o uskladitvi z direktivo o prodaji blaga in s tem povezanimi garancijami. Komisija ne zahteva ukinitve instituta obvezne garancije, temveč zgolj uskladitev zakona z direktivo v tistih določbah, ki urejajo prostovoljno garancijo, ki jo lahko za kateri koli izdelek ali storitev potrošniku obljubi prodajalec ali proizvajalec," pojasnjujejo v ZPS-ju.

Spremembe predlagane brez ustrezne razprave
Ministrstvo za gospodarstvo se je za spremembo zakona odločilo brez ustrezne razprave na strokovnem svetu Urada RS za varstvo potrošnikov in brez posvetovanja z ZPS-jem, čeprav ga k temu zavezuje nacionalni program varstva potrošnikov. V ZPS-ju ugotavljajo, da je ministrstvo predvidelo samo 14-dnevno obdobje za javno razpravo, zato predlagajo, da se čas javne razprave podaljša najmanj do 15. januarja, v tem obdobju pa se tudi skliče srečanje strokovnega sveta Urada RS za varstvo potrošnikov.

ZPS poziva vse sindikate in vsa civilna združenja, da ga podprejo pri zahtevi za umik spornih sprememb zakona o varstvu potrošnikov, ki bi lahko drastično poslabšale ekonomski položaj potrošnikov v Sloveniji.

Ministrstvo za gospodarstvo: predlog zakona je usklajen z evropsko zakonodajo
Z ministrstva za gospodarstvo so sporočili, da so predlagano novelo pripravili v skladu z evropsko zakonodajo, v času javne razprave pa je ne bodo komentirali. Če pa bo ob koncu javne razprave ugotovljeno, da je veliko pripomb na predlagane rešitve, bodo čas javne obravnave in usklajevanja podaljšali. po končani javni obravnavi bo zakon poslan v medresorsko usklajevanje, predvidena pa je tudi obravnava končnega predloga na seji strokovnega sveta urada za varstvo potrošnikov.

ZPS ogorčen nad zakonom o varstvu potrošnikov