Vse več Kitajcev si bo želelo ogledati izvirnike znamenitosti, in ne le njihovih kitajskih replik. Foto: Reuters
Vse več Kitajcev si bo želelo ogledati izvirnike znamenitosti, in ne le njihovih kitajskih replik. Foto: Reuters

Adam Ruszinko z madžarskega gospodarskega ministrstva je na okrogli mizi, ki je potekala v okviru panela o turizmu na Blejskem strateškem forumu, poudaril pomen makroregionalnega povezovanja. Dodal je, da sta srednja in Vzhodna Evropa dovolj pisani in pestri, da bi lahko privabili goste Daljnega vzhoda, a se bodo poleg države morala zganiti in se povezati tudi podjetja, je dodal.

Slovenski gospodarski minister Zdravko Počivalšek se je z njim strinjal in dodal, da so turisti danes zahtevni in da je njihova pričakovanja mogoče izpolniti le s skupnim delom. Pri tem je izpostavil "mali čudež" pozitivnega sodelovanja Slovenije in Hrvaške pri promociji turizma na Daljnem vzhodu, ki ga bosta slovenska in hrvaška stran še naprej razvijali.

Slovenija po njegovih besedah načrtuje "izrazito" krepitev promocije na tujih trgih. Ta bo potekala pod okriljem Slovenske turistične organizacije, sodelovati pa bodo morali tudi regionalne in lokalne turistične organizacije ter podjetja. "Slovencem je beseda sodelovanje na neki način tuja, a verjamem, da primeri dobre prakse dokazujejo, da gre razvoj v pravi smeri," je dejal minister.

Države se morajo zavedati vloge njihovih ukrepov
Vodja področja turizma pri Organizaciji za gospodarsko sodelovanje in razvoj Alain Dupeyras pa je opomnil na prepletenost različnih politik za doseganje učinkovitega turizma. Kot eno izmed za razcvet turizma ključnih področij je izpostavil vizumske režime, kjer ima država izključne pristojnosti.

Pedro Ortun Silvan iz Evropske komisije je opozoril še na potrebo po novih orodjih, kot je razvoj digitalnega turizma. Danes so namreč turisti bolje obveščeni in digitalno usposobljeni ter si želijo drugačne izkušnje. V razvoj turizma je zato treba vključiti vse deležnike, s čimer se je strinjal tudi glavni izvršni direktor Azijsko-pacifiškega potovalnega združenja (PATA) Mario Hardy.
Ta je poudaril, da je turizem panoga, ki potrebuje kompetentne ljudi vseh profilov - od upravljanja človeških virov do informacijske tehnologije. Pozval je, naj deležniki k sodelovanju pritegnejo čim več mladih ljudi – navsezadnje so ti tisti, ki bodo kmalu oblikovali nov val turistov.

Kitajskih turistov bo vse več
Visoki predstavnik kitajske nacionalne turistične administracije CNTA Vej Hongtao pa je izpostavil krepitev sodelovanja med Kitajsko in regijo osrednje in Vzhodne Evrope. Lani je v tujino namreč potovalo več kot 100 milijonov kitajskih turistov, v prihodnosti pa bodo te številke le še rasle.

Počivalšek je ob tem dodal, da je Češka zainteresirana za sodelovanje s Slovenijo pri pripravi zanimivih proizvodov za kitajske turiste. "Kamor koli bodo znotraj šestnajsterice (platforma 16 srednje- in vzhodnoevropskih držav ter Kitajske) prileteli, bodo želeli obiskati več držav in to tudi za nas pomeni veliko priložnost. Poskusili jo bomo tudi izkoristiti," je še napovedal minister.