Gospodarstvo

Poudarki

  • "Treba bo zarezati v osebne prejemke"
  • Tajnikar: To ne bi bili stoletni ukrepi
  • Kje so rezerve?
  • "Rebalans je v prvem polletju vlade uresničljiv"
  • Bršćič: Upravljanje državnih podjetij je katastrofalno
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4,0 od 52 glasov Ocenite to novico!
Bernard Brščič, Maks Tajnikar
Brščič in Tajnikar se strinjata, da so ukrepi potrebni takoj. Brščič trdi, da je treba do junija odpraviti institucionalno onesnaženje, Tajnikar pa, da je treba takoj prekiniti deficit državnega proračuna. Foto: BoBo
Bernard Brščič
"Brez ničelne tolerance do gospodarskega kriminala se stvari ne bodo spremenile in je javnofinančni primanjkljaj samo ena izmed pojavnih oblik," je prepričan Brščič. Foto: BoBo
       Če smo realisti, je v Sloveniji uvajati spremembe izjemno težko. Smo pod neko tiranijo statusa quo. Tu so zelo močne interesne skupine, ki bodo nasprotovale ukinitvi agencij, inšpektoratov, ampak edino to je smela pot.       
 Bernard Brščič
Maks Tajnikar
"To so ukrepi, ki jih danes potrebujemo, ker se ne smemo več dodatno zadolževati, saj nam to potem začne povečevati dodatke za obresti," je opozoril Tajnikar. Foto: BoBo
       Ne gre samo za ta celotni obseg dolga, ampak za obresti in za tip zadolžitve. Gre za problem obresti, ki izjemno hitro naraščajo. Tudi obrestne mere, ki jih mi dosegamo, izredno hitro naraščajo.       
 Maks Tajnikar

Dodaj v

Brščič: Treba bo manj krasti, v tem je rešitev za proračunski primanjkljaj

Tajnikar: Letošnji deficit bi bilo treba odpraviti v celoti
24. januar 2012 ob 15:06
Ljubljana - MMC RTV SLO

800 milijonov je premalo, da bi se preprečilo zadolževanje države, in preveč, da ne bi bilo treba posegati v osebne prejemke, je za MMC načrte desne sredine o rebalansu proračuna komentiral ekonomist Maks Tajnikar.

Koalicijska pogodba SDS-a, Liste Virant, SLS-a, DeSUS-a in NSi-ja med drugim namreč prinaša rebalans proračuna, ki naj bi že letos prinesel 800 milijonov evrov prihranka. Po mnenju ekonomista Maksa Tajnikarja to ni mogoče, njegov kolega Bernard Brščič pa je prepričan, da je, a ne z ohranjanjem statusa quo.

"Treba bo zarezati v osebne prejemke"
Tajnikar o uspehu rebalansa dvomi, glede na to, da so osebni prejemki (plače uslužbencev v javnem sektorju, socialne podpore, prispevki za pokojnine, zdravstvo) 70 odstotkov državnega proračuna in da je preostali del zelo določen, kot so, recimo, obresti za posojilo in podobno.

"Ne predstavljam si, da je mogoče znotraj državnega proračuna dobiti teh 800 milijonov, ne da bi se zmanjšali osebni prejemki prebivalstva. 800 milijonov ni dovolj, da bi se država nehala zadolževati, po drugi strani pa je preveč, da bi lahko dosegli ta prihranek brez poseganja v osebne prejemke različnih slojev prebivalstva, ki imajo take ali drugačne prejemke iz državnega proračuna," je prepričan Tajnikar.

"Tu mislim na javne uslužbence, na socialne podpore in transferje, na prispevek za pokojnine in zdravstvo. V to sfero bo treba zarezati, če bi hoteli imeti nad 800 milijonov prihrankov. Jaz sicer ne vidim, da bi se jih dalo dobiti zunaj. Kategorije, ki potem še ostanejo, so bolj ali manj določene in jih ni mogoče spreminjati. Tipičen tak dodatek je dodatek za obresti," je zatrdil.

Tajnikar: To ne bi bili stoletni ukrepi
Spomnil je, da je že pred časom začel govoriti, da bi se morali v Sloveniji odločiti, da takoj, to pomeni v letošnjem letu, prekinemo deficit državnega proračuna in nadaljnje zadolževanje države.

"Ukrepi, ki bi jih za to potrebovali, so taki, da bi jih potrebovali leto ali dve. To niso stoletni ukrepi. To so ukrepi, ki jih danes potrebujemo, ker se ne smemo več dodatno zadolževati, saj nam to potem začne povečevati dodatke za obresti," je opozoril.

"Ne gre samo za ta celotni obseg dolga, ampak za obresti in za tip zadolžitve. Gre za problem obresti, ki izjemno hitro naraščajo. Tudi obrestne mere, ki jih mi dosegamo, izredno hitro naraščajo. Letošnji deficit bi bilo treba odpraviti v celoti," je še poudaril.

Kje so rezerve?
Brščič pa je pojasnil, kje so rezerve: "Rezerve so v institucionalnem ustroju ožje državne uprave in javnega sektorja. Treba bo vzeti v roke rdeč flomaster in pogledati institucionalno zgodovino zadnjih 20 let. Koliko agencij, svetov, inšpektoratov, tudi ministrstev in veleposlaništev je nastalo v teh dveh desetletjih? In že samo s črtanjem in ukinitvijo teh agencij, svetov itn. so mogoči znatni prihranki."

Opozoril je, da so vodilni v teh institucijah v najvišjih plačnih razredih (v 50. ali višjem), "pri čemer je večina teh institucij sama sebi namen in ne bi z njihovo ukinitvijo prav nič okrnili standarda prebivalstva".

Izpostavil je, da bo ključno vprašanje prihodnjega mandata vprašanje boja proti korupciji in gospodarskemu kriminalu, tudi v povezavi z javnimi naročili. "Težko je oceniti konkretne številke, a prostora je precej," je prepričan.

"Obrambni proračun ima tudi še določene rezerve za krčenje. Tukaj mislim zlasti na razbrzdano udeležbo Slovenske vojske v mirovnih operacijah. Če bi prišlo do zmanjšanja tega, so mogoči tudi opazni prihranki. Opazni prihranki so mogoči na ministrstvu za šolstvo - zmanjšanje investicij. Če se bo vlada smelo lotila teh ciljev, je to uresničljivo," je poudaril.

"Rebalans je v prvem polletju vlade uresničljiv"
"Relevantno vprašanje je, kaj se je dogajalo z javnimi financami v obdobju 2008-2011. V bistvu so popolnoma zdrsele z vajeti. Šlo je za nerazumno, hitro, ekspanzivno fiskalno politiko v času, ko je slovensko gospodarstvo doživljalo zlom. Fiskalna politika se sploh ni odzvala na cikel," je dejal Brščič.

Napovedal je, da je rebalans, predviden s koalicijsko pogodbo, uresničljiv tudi brez resnih odpuščanj, če bo šla vlada v resen obračun s klientelizmom, kriminalom in korupcijo. "To je ključni pogoj. Izvršna oblast teh pristojnosti nima. Če se bo v tem polju ohranil status quo, tudi prihranki reda velikosti 800 milijonov evrov brez posegov v plače, socialne transferje niso izvedljivi," je dejal.

Do kdaj ima nova vlada čas? "Treba je takoj vzeti flomaster v roke in do junija odpraviti institucionalno onesnaženje. Sem skeptik, koliko je to mogoče v tem času, v taki heterogeni zasedbi. Če smo realisti, je v Sloveniji uvajati spremembe izjemno težko. Smo pod neko tiranijo statusa quo. Tu so zelo močne interesne skupine, ki bodo nasprotovale ukinitvi agencij, inšpektoratov, ampak edino to je smela pot. Če se vlada tega ne bo lotila v prvem polletju, je ta cilj zelo težko uresničljiv," je napovedal.

Bršćič: Upravljanje državnih podjetij je katastrofalno
Zatrdil je, da bi bil koalicijski cilj deloma lahko kompenziran na prihodkovni strani. "A kolikor vem, koalicijska pogodba o tem pravzaprav nič ne govori. Prihodke bi lahko povečali iz naslova upravljanja podjetij v državni lasti. Tu so rezerve velike. Govorim o redu velikosti približno pol milijarde evrov. Kar četrtino proračunskega primanjkljaja lahko pripišemo katastrofalnemu vodenju podjetij v pretežni državni lasti," je dejal.

"Kar je pozdraviti, je, da si bodoča vlada postavlja zelo smele cilje, ki bi bili ob brezkompromisnem boju proti kriminalu, klientelizmu in korupciji uresničljivi. Bojim se, da izvršna oblast nima instrumentov, ki bi ji neposredno omogočali spopad z rakom slovenske družbe, ker je to v domeni 'neodvisnega' pravosodja," je povedal.

Napovedal je, da bo temeljno vprašanje tega mandata reforma pravosodnega sistema. "Brez ničelne tolerance do gospodarskega kriminala se stvari ne bodo spremenile in je javnofinančni primanjkljaj samo ena izmed pojavnih oblik. Treba bo manj krasti in tukaj je rešitev za proračunski primanjkljaj. V dobršni meri, mogoče ne za 800 milijonov," je napovedal.

Ana Mavsar
Prijavi napako
Komentarji
mkrebs
# 26.01.2012 ob 18:42
tupamaross,
Poglejmo samo Jankoviće, ki so z krediti NLB kupili
po vsej sloveniji nekretnine za katere sedaj ne morejo
iztržiti niti 1/3 kolikor so za vse to dali in posledično ne morejo
bankam vrniti posojil, zaradi česar jim banke plenijo vse
nepremičnine z čigar prodajo si banke ne morejo poplačati
niti tretjine tistega dolga...

Ampak v medijih pa stalno očitajo Jankovićem, kako zelo zelo so obogateli in služili s temi nepremičninami
Bake
# 26.01.2012 ob 09:14
@tupamaross

Podpis!
mkrebs
# 25.01.2012 ob 13:02
Brščič nja samo še prizna, da se tudi Univerza ni prilagodila, da tako rekoč tudi ona krade čas.
Toliko študentov za smeri, služb pa ni in ni pričakovati.
bory
# 25.01.2012 ob 12:13
Tupamaross,
upam in srčno si želim, da je moj komentar prebral tudi kdo od "onih tam zgoraj", ki odločajo o tej problematiki in vsaj za hip pomislil, da pa morda imam prav....in pričel ukrepati.......gospod Virant je pred volitvami nekaj obljubljal....bomo videli.....
tupamaross
# 25.01.2012 ob 11:24
V Grčiji naj bi bil vsak peti zaposlen v javni službi, pri nas
pa vsak četrti ali celo vsak tretji.

Bory,
to jasno kaže kje smo in kaj nas čaka,če tega nesorazmerja
ne bomo v najkrajšem času spremenili.
bory
# 25.01.2012 ob 10:47
Takoj zmajnšati število prezaposlenih (????bruhaha!) ljudi v javnih službah!!!! Samo enkrat moraš imeti opravka z njimi oz. službami na javni upravi, zavodih, raznih agencijah ipd., pa takoj vidiš, da jih veliko nima pravega dela. Naj že enkrat nekdo iz vlade gre anonimno opazovati vso to silno angažiranost teh zaposlenih, pa bo videl veliko "praskanja jajc" ( sorry) IN PA ŠE VEČ BREZPREDMETNEGA DELA, KI NE DA NOBENIH PAMETNIH REZULTATOV. Predvsem pa nikjer ne moreš opaziti tako dosledno upoštevanje časa za malico, pa za uradne ure brez dodatka kakšne sekundice več, pa za odgovore v smislu "ja, kolegice ki dela na vašem primeru pa danes ni, pa jutri ni, jaz pa nimam časa".........Tukaj, dragi gospodje, ki se ukvarjate s šoldeki naše obubožane države, tukaj so še gromozanske rezerve. V javni upravi in službah naj delajo res delovni ljudje, maximalno opravijo svoje delo, dajte jim dostojno plačilo in rezultati bodo kmalu vidni. Veliko njih pa nagnati domov in delat tja, kjer si je treba vsak centek zaslužiti. Tja , kjer ni uradnih ur, tja kjer je potrebno telefonsko slušalko dvigniti takoj, ko zazvoni, tja, kjer se kakšen ubogi sendviček poje kar med delom, pa kavica spije kar tako mimogrede. Ves ostali čas pa je namenjen delu!!!! Vem kaj govorim, ker moram vedno odpreti ogrooomno vrat, preden dobim, kar iščem in za kar plačujem.
tupamaross
# 25.01.2012 ob 10:28
Naše banke so dajale grandomanske kredite kriminalcem,
če ravno so vodilni v teh bankah dobro vedeli ali so morali
vedeti, da ti krediti nikoli ne bodo mogli biti vrnjeni, ker niso
bili namenoma ustrezno zavarovani.

In, to se v sleherni civilizirani državi kaznuje.

Zakaj so to počeli? ker so dobivali grandomanske podkupnine
in so si vodilni zidali prave gradove, kupavali jahte, stanovanja...
tupamaross
# 25.01.2012 ob 10:15
Spoštovani gospod Brščič,
spoštovani gospod Tajnikar,

ko nam uspe razprodati vse do zadnega delčka državnega
premoženja, bo tudi kriminala konec. Ostane le še državni
proračun iz katerega ne sme odtegati niti cent brez jasne
razlage zakaj in komu.

Ravno preko državnega premoženja, ki dejansko ni od nikogar
in je od vseh, seveda tistih, ki so pri koritu, kar je spoštovanemu
gospodu Tjnikarju to dobro znano (nadzorni sveti), se je pri nas
razrasel eden najhujših kriminalov v Evropi in svetu. Zaprimo
jim ta prekleti ventil kriminala in smo jim spodrezali noge. Vse
to prodajmo pa naj kradejo zasebni kapital, tujim bankam...

Dokler se ne rešimo državno-družbenega-komunističnega
kapitala do zadnjega centa,momo le banana državica kriminalcev,
ki nič drugega ne počnejo, kot pa kradejo...

Levica, kot posamezniki, bodo v najkrajšem času bankrotirali,
ker so si izgradili monumentalne spomenike, pokupili vse te
mogoče in nemogoče nekretnine, na katerih so videti, kot

muha na banani

in sedaj ne morejo priti do gotovine s katero bi servisirali
vse to. Poglejmo samo Jankoviće, ki so z krediti NLB kupili
po vsej sloveniji nekretnine za katere sedaj ne morejo
iztržiti niti 1/3 kolikor so za vse to dali in posledično ne morejo
bankam vrniti posojil, zaradi česar jim banke plenijo vse
nepremičnine z čigar prodajo si banke ne morejo poplačati
niti tretjine tistega dolga...

Vse naše vodilne v državni banki je nujno staviti pred naše
sodišče, ker se niso zavarovali z vsaj trikratno vrednostjo
z hipotekami na posojila in gredo v bankrot.

Sramotno je, da je damjan najel, če se ne motim, 6 milijonov
posojila pri NLB in za teh 6 milijonov kupil nekretnine, gradbene
parcele, v Logatcu, katerega posojila NLB-ju sedaj ne more
vrniti in mu je banka zaplenila prav tiste parcele, za katere je dala
6 milijonov in jih lahko sedaj proda zza največ en milijon, kdo pa
ji bo vrnil iz z katerimi sredstvi še preostali dolg od 5 milijonov...

To je bil kriminal vseh kriminalov in te banke je nujno prodati
tujcem pa naj Damjan na tak način posluje z tujci in mu bomo
vsi oddali priznanje zaradi ekonomskega uničevanbja tujcev,
zaradi ekonomskega uničevanja lastne države, pa mu moramo
na vsak način soditi. tako njemu, kot vodilnim v NLB.

Jankovići sploh več ne morejo plačevati rednega davka državi
od nepremičnin, ki pa se dnevno kopičijo z obresti na obresti
in znajo po določenem času doseči več sto milijonov ali celo
mulijardo EUR...

Vse to je pod nujno razčistiti, magari z tujimi strokovnjaki in
vgotoviti kje država splh je.
miacis
# 25.01.2012 ob 09:39
Ukinat vojsko
galoper
# 25.01.2012 ob 09:11
Največji nepravični prenosi sredstev so bili izvedeni v obliki zrežiranih stečajev, prisilnih poravnav, preprodaje terjatev in odpisiov terjatev v bankah. Vse v skladu z zakonom, če "nekdo" noče vedeti za ozadje, oziroma preiskavo usmeri pod krinko obrabljene parole.
gico
# 25.01.2012 ob 08:41
Tile so še volitve ukradli.
Whitetrasher
# 25.01.2012 ob 07:53
"Manj krasti???"

Verjetno je mislil nič krasti!
Ali pa je tudi on eden tistih,ki mislijo,da kdor ne krade ni slovenc??
tupamaross
# 25.01.2012 ob 07:35
Zaratustra,
Mercator dolguje samo NLB okrog milijardo in pol in si je
NLB t spremenila kot delncica, ker ji Mercator ne more vrniti
tega dolga. Okrog desetim bankam Mercator dolguje okrog
6 milijard, česar nikoli ne bo vrnil. Največji upniki, ki so si na
silo zaradi dolga prisvojile Mercatorjeve delnice, kot hipoteko,
bodo v kratkem vse to prodali in si vsaj delno pomagali. Malo
vas ve, da je Mercator grob Slovencev.

Janković pravi, da je Mercator bil njegov otrog, ki so ga futrale
vse državne banke, kot njegove žene in ljubice, nazadnje pa
je tega svojega otroka futral še iz državnega proračuna...

Mercator j uničil vsaj 100 srednjevelikij proizvodnih podjetij,
ki jim je održl razvojni denar. Štacunce delaš take, kot jih dela
Špar, Hoffer, Lidl... Narediš štiri stene in strom ter vse to
prebeliš in napolniš z mesnimi izdelki, krugom, mlekob,
solato, čenom, čebulo...

Nedelaš pa razkošne jeklenobetonske pošasti, ki ničemu
ne služijo, le milijarde žrejo...

Če Mercator ne prodamo pod nujno, v parih mesecih ga nihče
ne bo več hotel, več milijard kreditov pa ne le, da jih ne bo
mogel vrniti, pač pa jih bo hotel še in še...

Odprodaja Mercatorja in vsega tega državnega klumba bo
rešilo državo pred bankrotom.
muzkontar
# 25.01.2012 ob 07:12
E, Maksi, Maksi - kdo te še sploh jemlje resno?
Brščič: podpis, a to je mišn imposibl
Ristoh
# 25.01.2012 ob 06:23
Treba bo manj krasti.
To velja tudi za nekatere privilegirance na ekonomskem faksu in zlasti na FDV. Spet pametuje Tajnikar, ki že deset let kao 'rešuje' Adrio Airways. Da o njegovi odgovornosti pri dodeljevanju ponarejenega magisterija marku jakliću sploh ne govorimo.
pirat321
# 25.01.2012 ob 01:04
Mimogrede:
Švedi so si v javnem in privatnem sektorju na začetku krize 2008 znižali plače za 10 do 15%, danes imajo že višje kot takrat in solidno gospodarsko rast.
Nemci so si v javnem sektorju znižali za 10% na začetku krize, danes imajo enake plače kot takrat in solidno za ta čas gospodarsko rast.

Slovenci smo si v letu 2008 povečali plače in smo pred bankrotom, o gospodarski rasti pa ne duha ne sluha.
pirat321
# 25.01.2012 ob 01:00
dro: falkona ter patrie takoj prodat

Falkona bi se dalo a ga nihče noče kupiti.
Patrije pa ne moreš kar tak oprodati, ker jih prvič še ni in še novovladjaoči niso dobili verjetno vseh provizij za vse Patrije.
mkrebs
# 25.01.2012 ob 00:42
Še kaj drugega je:
V Bruselj plačujemo denar, da nam potem Evropa odobrava sredstva po njenem diktatu.
Prejemamo sredstva za ceste, za olepšave na cestah, delajo pa seveda tuji delavci, pri nas pa ljudje na zavodu, za TEŠ 6 bo spet prišlo menda kar 1800 tujih delavcev!
Simikal se npr. pritožuje, da rajši kupujemo kitajsko robo... Očitno se nam nič ne splača! Evropa in ZDA so tako uredile, da se nikjer na stari celini ne splača več proizvajati, da je bolje, da sedimo doma križem rok, ker nam vse postorijo Kitajci. Seveda vse zaradi valutnih tečajev.
Nekako ta moja pripomba ne paše k temu članku? Pravim, da pa le. Ljudje bi lahko lepo hodili na delo v proizvodnjo, od tega dela prispevali v proračun, drug občutek je, če sami poskrbimo zase.
Ne morejo biti vsi ekonomisti, profesorji, niti po sposobnostih kot tudi ne po razpoložljivih delovnih mestih.
Skippy
# 25.01.2012 ob 00:38
So že kej delali študijo, kolk bi prišparali, če bi ukinili 150 občin?

Veš koliko bi šele potem bilo brezposelnih? Pri nas so nove občine ustanavljali izključno zato, da so lahko zaposlili še nove in nove ljudi.
mkrebs
# 25.01.2012 ob 00:18
Koliko agencij, svetov, inšpektoratov, tudi ministrstev in veleposlaništev, je nastalo v teh dveh desetletjih. In že samo s črtanjem in ukinitvijo teh agencij svetov itn. so mogoči znatni prihranki."

Opozoril je, da so vodilni v teh institucijah v najvišjih plačnih razredih (v 50. ali višjem), "pri čemer je večina teh institucij sama sebi namen in ne bi z njihovo ukinitvijo prav nič okrnili standarda prebivalstva".

To bo držalo tako približno polovično, še pred sprejemom reforme dela pa se bo celo zelo otepalo. Polovično zato, ker od plač iz plačnih razredov od 50. navzgor zelo veliko vračajo v proračun (takoj bo manj priliva za pokojnine, zdravstvo, dohodnine...). Ukinjanje agencij pred reformo bo prineslo en zelo velik odhodek, zaradi odpravnin.
No, ampak enkrat se vendar mora začeti. Upajmo, da bo bodoča vlada dobro premislila v tej smeri, da je treba napraviti reorganizacijo, viške prezaposliti v delovna mesta, ki bodo delovala proti korupciji.
robertvo
# 24.01.2012 ob 23:54
Zanimivo "manj krasti" Se pravi namesto 100 ukradem samo 90 milijonov. Nič krasti bi bilo prav. Vendar je to misija nemogoče
caven
# 24.01.2012 ob 23:46
Treba bo manj krasti in vrnit ukradeno predvsem gotovino naloženo v bančnih oazah.Po objavlenih podatkih je te gotovine na tujih bankah za okoli 4 do 5 milijard evrov.To ni majhen denar.
stoychi
# 24.01.2012 ob 22:57
Brščič je eden najtreznejših ekonomistov, ki si upa bobu reči bob.
1."Treba bo manj krasti in tukaj je rešitev za proračunski primanjkljaj."
2."spopad z rakom slovenske družbe, ker je to v domeni 'neodvisnega' pravosodja,"
seveda je tudi še tisti del policije, ki se ukvarja s kriminalom, oziroma ga nadzorovano ne preganjam ker ima od njega korist. Spomnimo se popročila iz medijev o anonimki o policijski mreži prodaje kokaina koprskih kriminalistov in policistov.
mojmaribor
# 24.01.2012 ob 22:40
Maks Tajnikar - človek, ki česar koli se je lotil je šlo v maloro. Sem do pred kratkim mislil, da kot profesor na faxu pač ne more ničesar zamočiti, pa evo, pride ven da je bil mentor Jakliča.

Brščič pa je eden izmed mladih strokovnjakov, ki bi definitivno moral biti bolj vključen v oblikovanje družbenih sprememb. Delovanje naravnost, brez peska v oči je edino kar nas lahko reši.

Za strokovnjake tipa Tajnikar in vrsto direktorjev in politikov bi pa bilo potrebno narediti geto - enosmerna vozovnica, izhoda ni. Samo ne vem kateri košček slovenske zemlje bi uničil za to golazen - morda vmesni zeleni pas na avtocesti.
Skippy
# 24.01.2012 ob 22:33
V šolstvu je potrebno zmanjšati razmerje med učitelji in učenci na eni strani

Zdaj je v razredu še samo po 15 učencev, pa 2 učitelja itd., na mednarodnih lestvicah pa samo padamo. Včasih je bilo v razredu po 30 učencev, naši učenci pa so po znanju brez problema lahko prišli na katerekoli svetovne univerze.

Problem našega šolstva je, da smo ga amerikanizirali oz. poenostavili, namesto da bi sledili kakšni Koreji, Tajvanu itd. A na olimpijadah iz znanja zmagujejo zahodnjaki ali Korejci, Pakistanci, Indijci itd.?
DREADLORD
# 24.01.2012 ob 22:14
Brščič je nekako namignil, da je dovolj enarja? :D Mi pa cele reforme na sporedu. O sodstvu itd. pa nobene?
173232
# 24.01.2012 ob 22:03
Manj krasti. Tega naši vladajoči niso slišali.
AlFe
# 24.01.2012 ob 21:44
pepar # 24.01.2012 ob 19:09: "Trezno gledano,brez hudega iskrenja v slovenski družbi naslednjih par let ne bo šlo. Upam le,da ne bo najhuje počilo spet po najnižjih slojih "

Ah, saj ti je vendar definicija najnižjega sloja! On vedno naje**!
miki331
# 24.01.2012 ob 20:43
jagrmaister

So že kej delali študijo, kolk bi prišparali, če bi ukinili 150 občin?


Bingo!!!!
galoper
# 24.01.2012 ob 20:35
Kraja je relativni pojem v odvisnosti od strani ki jo opredeljuje.
jagrmaister
# 24.01.2012 ob 20:16
So že kej delali študijo, kolk bi prišparali, če bi ukinili 150 občin?
caps
# 24.01.2012 ob 20:13
Brščič: Treba bo manj krasti, v tem je rešitev za proračunski primanjkljaj

To bi lahko rešil samo Janković! On ni nikoli kradel, saj nima nobene obtožnice.. A, ne?
visionslovenija
# 24.01.2012 ob 20:11
Maks Tajnikar je pa zadnji, ki bi lahko pridigal - KO JE LEPO ZAFURAL ADRIO !!! pa še kero podjetje ... Lepo je biti redni prfoks, brez kančka prevzemanja odgovornosti - res ne vem kje imajo taki ljudje moralo ....
janken88
# 24.01.2012 ob 20:06
Odprem pašteto, spet ta Tajnikar!

Ali mediji res nimajo nikogar drugega za vprašat o tem in onem??!
K_ris
# 24.01.2012 ob 20:05
Hehe. V enem članku profesor in njegov asistent. A je novinar varčeval pri potnih stroških ali so ga samo noge bolele?
jolika
# 24.01.2012 ob 20:05
Ja pa, saj zato smo imeli predčasne volitve, da bomo dobili vlado, ki bo sposobna sprejemati varčevalne ukrepe in spraviti Slovenijo v neke normalne vode. Bomo videli ali bodo novinarji klape 571 tiho vsaj dva meseca. Vprašanje Fili že pripravlja ukrepe za "prestruktuiranje" delovanja te medijske hiše.
alenka2012
# 24.01.2012 ob 19:19
...seveda vsi smo za, le vlada ne sme svojih ljudi postavljat na vodilna mesta v državnih podjetjih, kaj se je zgodilo z Interevropo, luko....palomo, ki so jo vodili državni uradniki, pa dane ss Primorjem ,ki ga vodi državna uradnica, vemo. kam je šel denar iz interevrope, Luke Koper.....bi morla vedeti sodišča, pa se bojim, da niso v stanju procesirat teh zadev.....torej kaj nas čaka....
Sloven258
# 24.01.2012 ob 19:14
"Brščič: Treba bo manj krasti, v tem je rešitev za proračunski primanjkljaj"

KAKO TREBA BO MANJ KRASTI? SPLOH NE KRADITE BARABE!
pepar
# 24.01.2012 ob 19:09
Trezno gledano,brez hudega iskrenja v slovenski družbi naslednjih par let ne bo šlo.
Upam le,da ne bo najhuje počilo spet po najnižjih slojih prebivalstva,saj so predvsem v javni upravi precej dobro organizirani in bodo zelo težko stopili korak nazaj.
Zna bit,da bodo naše elite in koritniki še zelo pogrešali vodne topove in še kaj.
sema
# 24.01.2012 ob 19:06
Treba bo manj krasti in tukaj je rešitev za proračunski primanjkljaj. V dobršni meri, mogoče ne za 800 milijonov," je napovedal.

Bravo Brščič.
povžek
# 24.01.2012 ob 19:02
Maks, ali niso bili iz gnezda tisti, ki so nas pripeljali do tu? Ja, primite tatu!
itak
# 24.01.2012 ob 18:47
Bršćiča za ministra!
brane37
# 24.01.2012 ob 18:45
Kdo krade? Odgovor Nobeden. Obravnava zaključena?
motorcki
# 24.01.2012 ob 18:37
Priznanje,da ste skoz kradli al kako,no če boste zdaj manj boste pa pridni.
miki331
# 24.01.2012 ob 18:21
cslesce

Kje so rezerve?

Vse plače nad 2000€ prepolovit za 20 in več %....


Ne stresaj neumnosti, potem bo prec problem ko bo nekdo z 2100 padel na okoli 1600 in se mu bo tisti z 1990 samo smejal jasno to je samo primer vendar to ni prava rešitev.
miki331
# 24.01.2012 ob 18:17
Bršič je lepo povedal, nevarno je krčit plače vsem po spisku s tem si pljuneš v skledo (manjša poraba). Potrebno je prečesati javni sektor, kaj rabimo in kaj ne, kaj se lahko združi in kje mečejo dnar skozi okno ali mutijo pod mizo. In to se dogaja, lep primer so vse te računovodkinje, javni razpisi in neskončne pritožbe na le te in ponovitve. Neka delovna skupina bi morala it od ministrstev, uradov itd po vseh stroškovnih mestih, je jebeno in zamudno delo samo na koncu bi gotovo navrglo lepo številko.
cslesce
# 24.01.2012 ob 18:12
Kje so rezerve?

Vse plače nad 2000€ prepolovit za 20 in več %....
zaratustra
# 24.01.2012 ob 17:54
Epafrodit
tako je, edino islandci so naredili tako , kot je treba. Če ne gre, pa v stečaj, nobena banka ni tako velika, da ne bi šla v stečaj. Samo nas neoliberalisti pumpajo in prodajajo, da privatne banke ne smejo propadati, samo da vzamejo davkoplačevalski denar, ker s tem rešujejo nas in ne banke. In ovce beeeeeeeeeeeeeeeee
SimikaL
# 24.01.2012 ob 17:49
Dvignit je treba domačo proizvodnjo. A se vi sploh zavedate, kakšno zemljo imamo in koliko lesa? Ampak rajši kupujemo kitajsko robo, mleko pa izvažamo v Avstrijo. KATASTROFA!!! Kdaj bo vlada zaščitila slovenskega kmeta in domačo proizvodjo? Ker je bla na delu mafija, je večina predelovalne industrije šla v stečaj. Tisti direktorji, ki so zadovoljni z normalno plačo, pa lahko - čeprav v srednje velikih podjetjih, funkcionirajo. Poglejte si za primer mlekarno Planika.
Uvesti bi bilo treba državni protekcionizem, ne pa pustit klinčevemu turbo kapitalizmu, da nas do konca požre. Howgh.
Epafrodit
# 24.01.2012 ob 17:45
Če ne nameravajo islandskih izkušenj v reševanju krize na primeren način prenesti v slovenske razmere, ne mislijo resno. Vse to varčevanje in krčenje je le pesek v oči. Karavana bo šla po isti poti, po kateri smo prispeli v krizo. Le še več bodo iztisnili iz žepov tistih 99% Slovencev za 1% privilegiranih sodržavljanov. Na primer - že septembra 2009 je bilo na zasedanju G-20 sprejeto stališče, da se bank ne sme več dokapitalizirati z davkoplačevalskim denarjem. EU je to odločno podprla. Je kdo slišal, da je kdorkoli pri nas, tudi od tistih, ki sicer padajo v nezavest od ginjenosti, če je treba ustreči kakšnim zahtevam EU, na tem tudi zares vztrajal?
kralj matjaž
# 24.01.2012 ob 17:42
Zanima me kje je bil tratnikar zadna tri leta, zakaj ni pomagal svojim s svojim znanjem?
zaratustra
# 24.01.2012 ob 17:41
ponikovčan
ne, nikakor ne, samo v tistem momentu se jih nisem vseh spomnil
Q_
# 24.01.2012 ob 17:38
@objektivc,

a je tebi mogoče jasno, zakaj je Ryanair tako poceni?!

Ker ga subvencionirajo lokalne oblasti. Povsod. Tudi v MB bi bilo tako.

Multiplikativni učinki so možni, ne pa nujni.
Arso
# 24.01.2012 ob 17:38
Ne, da je treba manj krasti. Krasti se nikoli ni smelo. Za pregon tega potrebujemo tudi strogo finančno policijo, neodvisno in učinkovito sodstvo in policijo. Predvsem je treba izredno varčevati in vsak prihranjeni evro nameniti za oživitev gospodarstva, za odpiranje produktivnih
delovnih mest. Tudi direktorje javnih zavodov in vse neproduktivna v javni upravi je treba z
z zmanjšanjem kvote za plače strezniti. Če ni denarja za gospodarstvo, ga bo pač manj za
birokrate. Spodbuditi bo treba domače in tuje investicije, oziroma ustvariti pogoje za odpiranje
delovnih mest. Druge rešitve ni.
ponikovčan
# 24.01.2012 ob 17:36
Kaj pa Kordež, Zemljarič in še jih je veliko, si jih namerno spustil.
zaratustra
# 24.01.2012 ob 17:35
država naj pobere dolg od Bavčarja, Šrota, Zidarja, Tovšakove, RKC (800 mil. € ), pa ne bo treba nič odpuščati
ponikovčan
# 24.01.2012 ob 17:31
Kdo še resno jemle Tajnikarja, a ni bil mentor Jakliču pri magistrski nalogi in kaj se je zgodilo.
Zato bi bilo dobr, da utihne in ne pametuje.
ekrancek
# 24.01.2012 ob 17:23
Povejte javnosti ,kdo je dolžan javiti, prijavit vsako nepravilno porabo ali krajo državnega -družbenega denarja; vaščan,državni sekretar,minister,novinar ,državni uslužbenec ,profesorji itd , ki natepavajo honorarje in od njih nič ne kapne v skupno blagajno. Upam,da nam pa le objavite. Namreč vse je že gnilo ,kjer ste zraven . G .Brščič hvala za odkrito besedo .! Daje upanje za premik .
okip48
# 24.01.2012 ob 17:23
Treba bo manj krasti!
Točno tako! To je vsa filozofija naših težav!
daresi
# 24.01.2012 ob 17:22
Ne zmanjšati javne uprave, ampak prisiliti zaposlene, da začnejo delati. Posledica bo učinkovitejša država, res pa je, da se bodo morali nekateri "outsourcingarji" sprijazniti s konkurenco na trgu.
ekrancek
# 24.01.2012 ob 17:17
Naj ne iščejo več pri upokojencih,med tistimi z minimalno plačo in nasploh v ljudstvu. Vse se najde zapisano,zavoženo,stran zmetano ,napačno sprejeto prav med vsemi ki ste bili in bi radi spet bili pri koritu. Na kašen način moramo povedati,da starih nočemo in tudi niso bili večinsko izvoljeni. Revolucijo ????
objektivc
# 24.01.2012 ob 17:13
Tako je. Koncno en s pametnim predlogom ! Adrio tudi prodat, pa spustit Ryanair v Slo.
zhak
# 24.01.2012 ob 17:00
Kako se bo manj kradlo, če želi postati kriminalec predsednik vlade (Jankovič ali Janša, razlike ni).
poppy
# 24.01.2012 ob 16:52
Brščič je za Tajnikarja Bog. Ta Slovenija si ne bo opomogla vsaj 40 let, kar za tiste, ki so v najbolj produktivnih letih, pomeni uničenje. Reši se, kdor se more..
miroslav
# 24.01.2012 ob 16:51
"Prihodke bi lahko povečali iz naslova upravljanja podjetij v državni lasti. Tu so rezerve velike. Govorim o redu velikosti približno pol milijarde evrov. Kar četrtino proračunskega primanjkljaja lahko pripišemo katastrofalnemu vodenju podjetij v pretežni državni lasti,

Brez ničelne tolerance do gospodarskega kriminala se stvari ne bodo spremenile in je javnofinančni primanjkljaj samo ena izmed pojavnih oblik. Treba bo manj krasti in tukaj je rešitev za proračunski primanjkljaj. V dobršni meri, mogoče ne za 800 milijonov," je napovedal.

torej so plače in pokojnine ok? lepo...vlada ki to izvede dobi moj glas na naslednjih volitvah.
Alchemist
# 24.01.2012 ob 16:50
Naj provajo, pa da bomo videli, če jim bo uspelo.
amigo
# 24.01.2012 ob 16:35
Treba bo manj krasti in tukaj je rešitev za proračunski primanjkljaj. V dobršni meri, mogoče ne za 800 milijonov,

Bravo Brščič! Tajnikar je mojster za bankrot, zato z njim ne izgubljajte časa.
zaratustra
# 24.01.2012 ob 16:35
tupamaross
kateri kredit merkator ni vrnil? pišeš neresnice
juventina10
# 24.01.2012 ob 16:29
bivšim poslancem zmanjšajte ali kar ukinite nadomestilo, ne pa ,da dobivajo isto plačo, kot če bi bili v DZ, najprej naj poslanci in ministri zarežejo pri sebi, pa , da vsi pridemo na mesec s 6oo,oo skozi, pa bo standard za vse enak, ne pa plače od 5oo,oo eur do 15.ooo,oo eur, banda.
theClover
# 24.01.2012 ob 16:28
Evo trop pesimistov je že na delu.Problem je samo v tem, da so ti isti ljudje imeli kar precej možnosti, da te stvari preprečijo oz. vsaj omilijo.Takrat verjetno še niso imeli te modrosti kot danes.
realm
# 24.01.2012 ob 16:28
@dro

Za 30 prejetih patrij in falcona ima država denar za 1-2 tedna.. potem pa je blagajna spet prazna.
cslesce
# 24.01.2012 ob 16:21
SDK in finančno policijo uvest, TAKOJ!
KennyAngel
# 24.01.2012 ob 16:21
Kje so rezerve? Rezerve so v tem da se brcne v rit nekaj 10.000 javnih uslužbencev, ki samo zrak mešajo po domače povedano in dražijo postopke zaradi nepotrebne birokracije.
kajtimara
# 24.01.2012 ob 16:20
pri čemer je večina teh institucij sama sebi namen in ne bi z njihovo ukinitvijo prav nič okrnili standarda prebivalstva".

Povej mi tri, pa ti čestitam! Kr neki...
tupamaross
# 24.01.2012 ob 16:18
Spoštovani gospod Brščič,
seveda je to biblija preživetja Slovenskega naroda in lepa
hvala enemu profesorju, da reče bobu bob.

Vse svoje življenje, kot povprečen državljan, sem plačeval
davke in prispevke. Po mojih izračunih sem v svojem
življenju plačal vsega skupaj okrog en milijon EUR glavnice.
Ko plačujem svoji občini, sem vesel, ker imam občutek, da
sem denar prerstavil iz levega v desni žep.

Ko pa plačujem v državni proračun, mi lasje gredo po konci,
ker vem, da bodo polovico tega ukradli kriminalci.

Poglejmo samo primer Mercatorja,ker Vas to skoraj zagotovo
kot profesorja zanima.

Iz mojega denarja se dokapitalizira NLB, ki po tem ta denar
da Mercatorju kot posojilo, ki pa ji tega posojila nikoli ne vrne.
In se tako vrtimo v krogu - moje denar za dokapitalizacijo NLB,
ki z tem mojim denarjem kreditira firme, ki ji nikoli ne vrnejo
posojila...

Drugi del mojega denarja pa spoštovana gospa Katarina da
za najem prostorov svojim prijateljem, ki na ta način sami od
sebe kupijo svojo lastno železobetonsko pošast, del tega
denarja pa še Katarini namenijo kot ngrado, del bani Hypo,
del pa zadržijo za sebe...In se krog tudi tu vrti.In tako milijarde
EUR iz državnega proračuna, kot bi jih v ogenj metali...

In, tako počasi drvimo proti bankrotu. Upam, da jim bodo sodili.

S spoštovanjem!
iskra73
# 24.01.2012 ob 16:15
A ni imela Tajnikarjeva hčerka tudi neko afero, ko ji je fotr zrihtal službo za katero sploh ni imela pogojev?
A se kdo spomi kej je blo?
ikn1
# 24.01.2012 ob 16:14
sgll

Brscic spada v kvoto ekonomistov ki so tlakovali pot v globalno ekonomsko krizo.
iskra73
# 24.01.2012 ob 16:14
Se strinjam, vendar je to pri JJ nemogoče.
babi2
# 24.01.2012 ob 16:14
Tajnikar že zopet ribari v kalnem, dela na EF, drugače pa je v NS v večinski državni lasti, svetovalec in še kaj...skratka vsa leta tranzicije izkorišča za svoj žep. Zadnji bizaren je bil njegov uspeh dokapitalizacije AA z državnim denarjem....Skupaj z Mencingerjem smetita in meglita......
Hermas
# 24.01.2012 ob 16:11
Glede na naslov bi rekel, da nasi strokovnjaki KRAJE sploh ne vidijo kot problema, ampak samo KOLICINA tovrstnih dejanj je problem. A sem morda kaj zamudil pri vzgoji??? :)
abria
# 24.01.2012 ob 16:11
- BOJ PROTI korupciji, klientleizmu in gospodarskem kriminalu
- ZA delovanje pravne države in nadzornih inštitucij
- ZNIŽEVANJE nepotrebnih STROŠKOV in birokracije ter administracije v javnem sektorju in družbi nasploh
- BOJ PROTI gospodarskim in drugim družbenim MONOPLOM, ki so nam ukradli državo

Cilj takšnega programa naj bo širitev polja svobode, pravičnosti in odgovornosti posameznika za svoje odločitve, kar bo krepilo osebni razvoj posameznikov in splošno kulturno raven državljanov.
štiblc
# 24.01.2012 ob 16:11
Nyu

Že če ma zidar in njemu podobni 700 000 plače ter njemu podobni ni čudno da je povprečna slovenska bruto plača 1600 evru
Nyu
# 24.01.2012 ob 16:08
Slovenija trenutno živi nadstardadno kar kažejo številke javnega dolga in letnega primankljaja. Seveda, nekateri imajo od proračunskega denarja več, nekateri manj, nastradali bomo pa vsi.
štiblc
# 24.01.2012 ob 16:08
Ja treba bo manj krast, pa mal plačilno disciplino zrihtat pa bom koga zaposlil.
Breathe
# 24.01.2012 ob 16:07
Vendar pa se bo na žalost verjetno spet varčevalo tako, da si bodo morali državni uslužbenci kupovati svoj toaletni papir, pa kakšno papirno sponko manj bodo imeli na razpolago. Pijavke bodo pa še naprej veselo sesale.
Kejkoo
# 24.01.2012 ob 16:06
Manj krasti??

Ni šans!

Slovenski Robin Hoodi bomo povampirjenemu kapitalizmu kradli s pospešenim tempom!!!
kaj_kaj?
# 24.01.2012 ob 16:06
Odstranite Tajnikarja in bo že korak v pravo smer.
abria
# 24.01.2012 ob 16:06
V šolstvu je potrebno zmanjšati razmerje med učitelji in učenci na eni strani ter razmerje med adminstrativnimi delavci v šolstvu in učenci na drugi strani.
Breathe
# 24.01.2012 ob 16:04
Kot sem že rekel. če se odstrani pijavke, ki sesajo iz javnih naročil, se bo prihranilo ves denar, ki sedaj odteka za raznorazne lobije, posrednike, lobiste ali kakorkoli jim že rečemo. In tega ni malo.
sgll
# 24.01.2012 ob 16:03
Tajnikar spada v kvoto ekonomistov, ki so tlakovali pot slovenske hiper zadolžitve, zato se naj samo lepo umakne nazaj in bo naredil največ koristi. Aja spada pa tudi v tisto kvoto ekonomistov, ki so slabo upravljali s slovenskim kapitalom. Brščić pa naj stopi naprej.
dro
# 24.01.2012 ob 16:00
falkona ter patrie takoj prodat
ta_prav
# 24.01.2012 ob 15:48
Brščič: Treba bo manj krasti, v tem je rešitev za proračunski primanjkljaj

Težka naloga v kleptokraciji.
Kazalo