Gospodarstvo
V Sofiji poteka vrh držav Srednje in Vzhodne Evrope ter Kitajske (t. i. pobuda 16+1). Foto: Urad vlade za komuniciranje

Dodaj v

Cerar: Slovenija želi z Luko Koper prevzeti pomembno vlogo na novi svilni poti

Srečanje pobude 16+1 v Sofiji
7. julij 2018 ob 17:14,
zadnji poseg: 7. julij 2018 ob 17:40
Sofija - MMC RTV SLO

Predsednik vlade, ki opravlja tekoče posle, Miro Cerar se je v Sofiji udeležil vrha držav Srednje in Vzhodne Evrope ter Kitajske (t. i. pobude 16+1), kjer so razpravljali predvsem o poglobitvi sodelovanja na področjih gospodarstva, kmetijstva, gozdarstva, znanosti, infrastrukture, komunikacij, kulture in sodelovanja med ljudmi.

Sodelujoči voditelji so, kot so sporočili iz kabineta predsednika vlade, potrdili t. i. sofijske smernice z naslovom "Poglobitev odprtega in pragmatičnega sodelovanja za vključujočo blaginjo". V nagovoru na plenarnem zasedanju voditeljev je Miro Cerar poudaril, da je Slovenija z Luko Koper odločena prevzeti pomembno vlogo pri razvijanju pobude En pas ena cesta (BRI – Belt and Road Initiative). Gre za novo svilno pot 21. stoletja, katere cilj je zagotavljati večjo povezljivost med Azijo in Evropo.

Cerar se je v Sofiji sestal tudi s kitajskim predsednikom vlade Lijem Kečijangom. Največ pozornosti sta namenila poglabljanju gospodarskega sodelovanja med državama in priložnostim, ki jih ponuja pobuda 16+1.

Kitajska je najpomembnejši trgovinski partner Slovenije v Aziji. Vrednost blagovne menjave Slovenije s Kitajsko presega milijardo evrov, kar Kitajsko uvršča na dvanajsto mesto med najpomembnejšimi trgovinskimi partnericami Slovenije. Cerar je v pogovoru posebej izpostavil nekatera izmed posebej perspektivnih področij, npr. farmacevtska industrija, civilno letalstvo, turizem in razvijanje pobude BRI.

To je bil sedmi vrh pobude 16+1, v kateri sodelujejo Albanija, BiH, Bolgarija, Češka, Črna gora, Estonija, Hrvaška, Madžarska, Makedonija, Latvija, Litva, Poljska, Romunija, Srbija, Slovaška, Slovenija in Kitajska.

Lani je vrh gostila Budimpešta, pred tem pa Riga, Suzhou, Beograd, Bukarešta in Varšava. Naslednje srečanje premierjev bo prihodnje leto na Hrvaškem.

G. C.
Prijavi napako
Komentarji
GoodFella
# 07.07.2018 ob 17:47
Benji, a ja, izgubili smo izhod? Kakor mi je znano, nam je arbitraža črno na belem zagotovila povezovalni koridor do odprtega morja in ladje še vedno nemoteno plujejo v in iz Kopra. Tako da ne prodajati takih otrobov.
5tane
# 07.07.2018 ob 17:57
Pred leti je prišel do našega podjetja Kitajski partner in nas prosil, da organiziramo sestanek, z slovensko carino in vsemi vpletenimi v luki Koper. Hoteli so začeti uvoz kontejnerjev preko luke Koper z začetnim poslom tisoč do dva tisoč kontejnerjem na mesec. Kasnjeje naj bi se pa posel dvignil. Do sestanka ni prišlo, saj so nas že takoj na carini zavrnili, češ, da pregled takšnih količin kontejnerjev ni mogoč, saj se iz kitajske uvaža vse mogoče in, da oni ne mislijo delati pregledov po sistemu nakjučnega in, da sploh nimajo ljudi za kaj takega, saj od vstopa v EU ne zaposljujejo. Po toliko letih mehkega odpuščanja na slovenski carini, nismo sposobni luke Koper pretvoriti v micro Rotterdam. Država nam je praktično rekla naj gredo, kamor hočejo. Kar so seveda Italijani sprejeli z odprtimi rokami. Ne vem od kje misli Cerar zdaj kaj spremeniti, saj so slovensko carino v tem času še združili z DURS, ki jim je pobral še tisto malo sposobnih ljudi. Tudi luka ni sposobna takšne ekspanzije, drugega tira pa še lep čas ne bo. Temu vsemu jaz rečem, pobožne želje.
grenadir
# 07.07.2018 ob 18:46
Kitajci se zelo zanimajo za Balkan... Trenutno sodelujejo v izgradnji proge in kasneje še avtoceste, Beograd - Budimpešta... Gradili bodo Pelješki most, pa še kaj bi se našlo.... Posebej dobre odnose imajo s Srbijo, kar je seveda logično, ker edina ni v EU in ni nujno , da vse uboga Gelco, kot naši papki.... BIH, sploh ni država.. Makedonija, pa bi bila zanimiva zaradi "kitajskega" Soluna, pa je USrA preko Albancev ne izpusti iz krempljev..... Vsekakor pa bi imela Slovenija mnogo boljše pogajalske pozicije v globalnem in novem multipolarnem svetu, če bi le imela neko svojo politiko, prilagojeno lastnim interesom in ne interesom Bruslja in Berlina....Vsekakor pa, je Kitajcem verjetno vseeno... Če ne bo Koper, bo pa kdo drug....
slovenc1
# 07.07.2018 ob 17:48
Brez 2. tira nebo nič.
GoodFella
# 07.07.2018 ob 18:06
@adamus
Lahko so in tudi v prihodnje bodo lahko, ampak sedaj imamo pa še jasno zapisano mednarodnopravno veljavno arbitražno razsodbo, ki ne pušča nobenih dvomov. Naši prijatelji Hrvati jo bodo v doglednem času že sprejeli in implementirali, ker sicer bodo težko prišli v Schengen, pogodbe je namreč treba spoštovati, se bodo že naučili, malo so trmoglavi, a jih bo minilo :)
losmarko
# 07.07.2018 ob 20:00
Tokrat ima Cerar še kako prav.... za tiste, ki niste obveščeni, se pogovori in pogajanja dogajajo že kar nekaj let. Ni naključje da sta mesto Koper in mesto Ningbo na kitajskem že večlet pobratena mesta in sodelujeta. Luka Ningbo je največja azijska luka, medtem ko je Luka Koper največja luka v Jadranu. Pred nekaj tedni je bil na Kitajskem pomemben forum na katerem je bila SLO delegacija(mesto Koper in predstavniki luke) kjer je bilo podpisanih kar nekaj sporazumov o sodelovanju med lukama.
Ni naključje da nam Hrvati toliko nagajajo okoli meje, vse se gre za Luko Koper...
HOR
# 07.07.2018 ob 17:23
"...Cerar: Slovenija z Luko Koper želi prevzeti pomembno vlogo na novi svilni poti..."

Tu pa tam tudi pametna izjava...
firbec111
# 07.07.2018 ob 20:31
robespierre

Luka Koper zaradi cincanja levih vlad vse bolj izgublja

a ni bil SDS za referendum proti izgradnji drugega tira? se pravi dodatno zavlačevanje itd
Bivši uporabnik
# 07.07.2018 ob 19:47
Mi imamo rajši begunsko pot.
Seveda, tako kot Merklca ukaže.
m72
# 07.07.2018 ob 17:57
"Cerar: Slovenija z Luko Koper želi prevzeti pomembno vlogo na novi svilni poti"

Pozno mu je potegnilo. Samo še Ruse in Kitajce naj zvleče v investicijo. Pa bo.
adamus
# 07.07.2018 ob 17:44
Očitno ste že zopet vsi pozabili na obisk kitajske delegacije (vodil jo je podpredsednik kit. vlade)
pred leti pri nas.
A ja, takrat je bila pri nas neka druga vlada na oblasti.
Hopi
# 07.07.2018 ob 20:12
Svilena pot "drugi tir" bi bila že zdavnaj in ceneje narejena, ČE
bi ne ubogali, od Merklove, Bruselj!

Tako pa nas bosta Reka ali pa Trst prehitela. Tudi v kvaliteti in
zmogljivosti proge.
bori
# 07.07.2018 ob 18:53
Bolje, da bi se EU z Rusijo in Kitajsko povezala. Slednji so itak prehiteli ves svet. Skoraj neopazno.. in nihče si ne upa nič govoriti ne o njihovi ekonomiji ne o čem drugem. Paralizirani naši moderni analitiki. Naš Pahor pa Putinu o varnosti.. parlament poln vrhunskih demokratov.. kdo bo vladal.. kdo bo knjige pocenil.. bere pa ne nihče.. kot slikanic reporterjev občuduje..
bori
# 07.07.2018 ob 18:25
adamus, # 07.07.2018 ob 17:44
Očitno ste že zopet vsi pozabili na obisk kitajske delegacije (vodil jo je podpredsednik kit. vlade)
pred leti pri nas.
A ja, takrat je bila pri nas neka druga vlada na oblasti.
---
Ja in? A so hoteli kupiti demokracijo in reporter? Al' se predsednik tiste vlade ni hotel s 'komunajzarji' pogovarjati? .. in je poln optimizma in navdihov iz Azerbajdžana potem prišel..
SamoRes
# 07.07.2018 ob 18:10
zaradi desničarjev nas bodo prehiteli Italijani in Hrvati. Drugi tir bi se že gradil da ne nagajajo
P1X3L
# 07.07.2018 ob 18:09
V teli naši Sloveniji znajo samo zavajat pa tud večina nasede... morjo bit obe strani krive za tako stanje konc koncev.
Homer.
# 08.07.2018 ob 19:58
@SonceSije
Pozabljaš na nekaj malenkosti:
1) Luka ni sama sebi namenjena
2) Železnicam se bo zaradi 2.tira promet povečal. To pomeni več prihodka za železnico
3) Tako imenovani sinergijski učinki, ki jih boljše železniške povezave imajo na celotno gospodarstvo.
.......
Lahko pa rečemo, saj nič ne potrebujemo, ker se menda nič ne splača ugasnemo luč in rečeno lahko noč
Ampak s takim razmišljanjem bi verjetno še danes bili v jamah.........
sonce12
# 07.07.2018 ob 21:30
Mal pozen tale Cerar, konkurenca in ostape drzave se hitro modernizirijao. Medtem ko vi se kar blebetate o drugem tiru ki nebo resil nicesar.
nepokorni
# 07.07.2018 ob 20:56
Bravo, Cerar!!
Bivši uporabnik
# 07.07.2018 ob 19:40
Pravilno! Se kolcalo se nam bo za Cerarjem.
Radoveden
# 07.07.2018 ob 18:11
Dejte kitajcem naredit tale ubogi tir. 3x prej bo narejeno in 3x ceneje. Pa še vedno bo 100 milijonov ostalo za "svetovalne pogodbe".
pobrisan
# 10.07.2018 ob 09:28
"...Cerar: Slovenija z Luko Koper želi prevzeti pomembno vlogo na novi svilni poti..."

Kitajci to pot že delajo. Kupili so največje pristanišče v Grčiji in ga še povečujejo in modernizirajo.
PlanetOfTheApes
# 08.07.2018 ob 08:52
Za vstopno točko nove Svilne poti je že bilo izbrano Beneško pristanišče.
janezi
# 07.07.2018 ob 23:51
V sobotnem Delu piše o Kitajskih dolgovih.POdjetja so zeelo zapufana.Kako rešit ta rebus ?
mb128
# 07.07.2018 ob 21:03
losmarko
Kaj na Trst pa si pozabil?!
Sicer pa le zakaj tukaj ne bi pomagal še Boscarol? On ima zagotovo veliko kontaktov tam tako da škoditi že ne more! Dejstvo je da imajo hrvati t.i. iniciativo treh morji in če mi ne bomo tukaj dejavni Luke in s tem kar precejšnjega dela našega gospodarstva več ne bo. Dejstvo je, da trojček Rijeka, Koper in Trst na tako malem prostoru ne more obstajati večno.
Torej ali se bomo zmigali ali pa lahko že sedaj rečemo Luki zbogom!
Glede 2. tira pa samo to. To je samo pokazatelj kakšni smo dejansko kot družba! Mislim Teš6, Patria. Le kako ste lahko glede 2. tira pričakovali kaj drugega?!
Če pa bo kdo slučajno ugovarjal glede Patrie pa imam zanj sledeče vprašanje. Le zakaj sedaj kopujemo nemške Boxerje?!
Hja enkrat so eni psi drugi pa karavana, da bi se potem vseskupaj obrnilo. Kot nekakšen perpetum mobile, ki ga nikakor nočemo ustaviti.
pero-perica
# 07.07.2018 ob 18:48
mogoče samo stručkota ta ustavno pravo ne bo zraven
kotzi
# 09.07.2018 ob 16:50
in kje je clanek o aneksu ...za drugi tir..kolektor si ga je ze dobil...cerar...odstopi..pa okol hod...super del....
samogledam
# 09.07.2018 ob 06:45
nisem prepričan, že danes stojimo v koloni pleha skozi Slovenijo...in čakamo...in stojimo...
Binder Dandet
# 08.07.2018 ob 14:17
A ne bo to cestno zelezniska povezava? Kaksno vlogo ima luka?
SonceSije
# 08.07.2018 ob 13:22
Slo železnice imajo vedno manj prihodkov... (letno poročilo 2016, str. 147)
2016 2015
390.809.392 463.289.248 prihodki
25.055.578 25.830.763 dobiček REPUBLIKA SLOVENIJA 100%
http:// www.slo-zeleznice.si/sl/skupina-slovenske-zeleznice/predstavitev/sz-v-stevilkah/letna-porocila

Konsolidirani računovodski izkazi Skupine Luka Koper (Letno poročilo 2017, str. 206)
2016 2015
211.438.377 199.543.696 prihodki
34.982.789 44.375.981 dobiček REPUBLIKA SLOVENIJA 51% lastnik
https:// luka-kp.si/slo/poslovna-porocila

Projekt naj bi bil vreden 1,4 miljarde... (v primeru, da bi nam izplačevali ves dobiček, sami izračunajte koliko let bi potrebovali, samo da se nam investicija povrne (okoli 30 let))

Te stare stranke nas bodo vse izropale do konca
janezi
# 07.07.2018 ob 23:40
Benji, a ja, izgubili smo izhod? Kakor mi je znano, nam je arbitraža črno na belem zagotovila povezovalni koridor do odprtega morja in ladje še vedno nemoteno plujejo v in iz Kopra. Tako da ne prodajati takih otrobov.
----------------
tako ubogo služnostno pot smo imeli že 1992.
Epafrodit
# 07.07.2018 ob 22:01
Cerar: Slovenija želi z Luko Koper prevzeti pomembno vlogo na novi svilni poti

Če pa bo novo vlado prevzela prava ekipa bomo dobrodušno dopustili Madžarski, da to stori namesto nas.
grenadir
# 07.07.2018 ob 20:26
Pa samo za tiste, ki jim še vedno ni nič jasno, kakšen je novi multipolarni svet.... In kaj pomeni kitajska inicijativa ... OBOR ....
robespierre
# 07.07.2018 ob 19:58
Eno zgodba, ki je pomembna. Kitajci bodo zgradili hitro zeleznico Beograd-Budimpesta, ki bo del svilene poti iz grskega pristanisca Pirenej, ki so ga prevzeli Kitajci in ki zelijo svoje blago izvazati v srednjo in vzhodno Evropo. Luka Koper zaradi cincanja levih vlad vse bolj izgublja. Kitajci bodo zeleznico izgradili hitreje, kot pa bodo slovenski birokrati potrdili kaksen dokument. Tako to je v birokratizirani Sloveniji...
capyes
# 07.07.2018 ob 18:57
Saj ni res ...

Mariborski župan Fištravec in njegov pomočnik Kovačič naj bodo Sloveniji za vzgled ...Več kot 20krat sta bila na Kitajskem ... s Kitajci so bili dogovori ( pogovori)...

In rezultat ?
Na novo 3300 metrov dolgo vzletno-pristajalno pisto dnevno pristajajo iz Kitajske velika letala , ki letno pripeljejo milijon in pol bogatih turistov ...

Mariborske delegacije so Kitajskem lahko brezplačno urinirale , za opravljanje velike potrebe ... ni podatkov ...
gorenc007
# 07.07.2018 ob 17:57
a ni ta model odstopu...............
POIVRE
# 07.07.2018 ob 17:55
Plenković je verjetno pohvalil Cerarja, ker je Slovenija v času turistične sezone ukinila šengen na hrvaški meji.
mb128
# 07.07.2018 ob 17:21
Ojoj to pa marsikomu ne bo všeč! Npr. hrvatom da o naših najboljših prijateljih in največjih zaveznikih niti ne pišem!
Ubogi Tonin. Upam, da je vsaj za polovico toliko vešč kot je bil Brglez!
Alchemist
# 09.07.2018 ob 22:47
Do sedaj je bolj zgledalo, da jo želi prodati najboljšemu ponudniku. Vse seveda zavoljo fiskalne vzdržnosti.
kotzi
# 09.07.2018 ob 16:51
tako dober premiier..nekateri celo pravire da se bo nam kolcalo po njjem..pa je padel iz 36 poslanskih mest na 10....a.....torej..narod ga ne vidi oh in ah ...torej
SonceSije
# 09.07.2018 ob 14:13
@samogledam
če stojimo v kolonah je to problem v cestah ne v železnici (ali želite povedat, da se boste peljali z vlakom, ko bodo novi tiri?)

@Binder Dandet
Kdo bo v Luko Koper pripeljal robo po železnici in jo na Kitajsko odpeljal na ladji? Tega dela ne razumem. Če si iz drugih celin, boš peljal po morju na Kitajsko.

drugače pa lahko vprašate podjetnike, na katere se vsi radi sklicujejo, kdo bi investiral v projekt, ki bi mu morda v 30 letih povrnil investicijo (brez dobička)...
Binder Dandet
# 09.07.2018 ob 11:07
@SonceSije:
Kdo bo v Luko Koper pripeljal robo z ladjo in jo na Kitajsko odpeljal po železnici? Tega dela ne razumem. Če si iz drugih celin, boš peljal po morju na Kitajsko. Če si iz Evrope, boš peljal po kopnem na Kitajsko.
SonceSije
# 08.07.2018 ob 21:48
@Binder Dandet

iz Luke Koper dobivajo naročila za prevoze po železnici
SonceSije
# 08.07.2018 ob 11:55
ne pozabit spremljat podražitve... (je že za 1,3 milijona eur več)
https:// siol.net/posel-danes/novice/izvlecni-tir-bo-zaradi-aneksa-za-1-3-milijona-evrov-drazji-472253
https:// www.finance.si/8936061?cctest&

celo železniško infrastrukturo naj raje prodajo in tujci v celoti prevzamejo stroške... država bo v vsakem primeru pobirala davke od tega... če je tak interes za tujce naj kar sami financirajo, ne na naše stroške...
peglezn
# 08.07.2018 ob 08:31
Itak ja. Pa Vili bo vodja projekta.
cevnik
# 07.07.2018 ob 20:59
Grenadir in Robespierre imata prav. nimam kaj dodati..oni gredo preko Soluna noter.

Pa še nekdo prej je govoril o 1000-2000 kontejnerjih mesečno in da carina ni sposobna? Dnevno gre samo po železnici cca. 400 kontejnerjev ven in not iz Kopra.
jurlin
# 07.07.2018 ob 20:07
Pri povečanju prometa s Kitajsko preko Luke Koper ga ni načina, da Hrvati blokirajo plutje ladij v Slovenijo.
QUENDI
# 07.07.2018 ob 18:06
.......in komu se moramo sedaj dobrikati.....oz krepiti stike........na koncu se, kot v športu, vse postavi na svoje mesto.....sekunda izgubljena na eni tekmi se vrne na drugi tudi kot minuta.......
RJSlo
# 07.07.2018 ob 18:05
"Poglobitev odprtega in pragmatičnega sodelovanja za vključujočo blaginjo"
-------------------------------------------------------
No ja. Ko bogati in pokvarjeni politik izreče, novinar pa zvesto zabeleži kopirano izjavo se, vprašam v kakšnem svetu živim. Hijene, pijavke in paraziti, za druge ni prostora.
SonceSije
# 08.07.2018 ob 21:38
@Homer
Pozabljaš na nekaj malenkosti:
1)koliko davkov pa dobimo od tistih, ki jim je še namenjena in koliko davkov več bomo dobili, če so jim prihodki že padli za 70.000.000 v enem letu?
2)železnico iz Trsta do Dunaja
3)ja bi zelo rad videl, katera vsa podjetja se odločajo za prevoz po železnici, da bomo videli kakšni naj bi bili ti sinergijski učinki... ali kakšne učinke imate v mislih, morda za podjetja, ki bodo državni proračun izčrpavala s tem projektom?

naši državni prihodki so premajhni, da bi se splačalo vlagati v to zadevo... popravila obstoječega tira ja, ne pa taka investicija...

je veliko stvari, v katere bi bilo bolj pametno investirati in Slovenci bi imeli dvojne koristi od tega (vsi Slovenci)
Kazalo