Slavnostno odprtje trase je tik pred vrati, saj bo potekalo 5. junija. Foto: BoBo
Slavnostno odprtje trase je tik pred vrati, saj bo potekalo 5. junija. Foto: BoBo
false
V predoru bodo nameščeni najsodobnejši varnostni sistemi. Foto: MMC RTV SLO
Dan odprtih vrat predora Markovec

Predor je zgrajen po najsodobnejših standardih in je varnostno izredno varen objekt, je pojasnil vodja službe za upravljanje prometa in prometne varnosti pri Družbi za avtoceste v RS (Dars) Ulrich Zorin. V predoru bodo s približno 90 kamerami zagotavljali stoodstotno pokritost z videodetekcijo, zelo dobro pa je poskrbljeno tudi za prezračevanje. V obeh ceveh so ventilatorji, ki zagotavljajo prehod zraka v smeri vožnje, zaradi burje je tako v cevi proti Izoli manj ventilatorjev.

Obe cevi predora ob morebitnih obnovitvenih delih ali izrednih dogodkih omogočata dvosmerni promet, v vsaki cevi je odstavna niša, ki je opremljena z varnostnimi mehi, in šest prečnikov za prehod ljudi oziroma vozil iz ene cevi v drugo. Predor ima nameščene tudi sisteme za detekcijo toplote v primeru požarov, ki avtomatično sam zapre predor, brez posega nadzornikov, ki bodo o vsem dogajanju stalno obveščeni v nadzornem centru v Kozini, je naštel Zorin.

Nova signalizacija
Veliko pozornosti bodo namenjali opozarjanju uporabnikov in domačinov na novo signalizacijo, uvoze oz. izvoze, krožišča in druge prometne novosti, ki bi lahko povzročale voznikom preglavice. Pripravili bodo tudi preventivne akcije o pravilnem razvrščanju vozil pred predorom, je še dodal Zorin.

Gradbena dela so tik pred koncem, pa je pojasnil inženir pri projektu Franc Likar, ki je dodal, da potekajo še različna manjša korekcijska dela in čiščenje, v sklepni fazi pa so tudi postopki za pridobitev uporabnega dovoljenja za celotno traso in obratovalnega dovoljenja za sam predor.

Neslavna zgodovina
Prva pogodba za gradnjo trase je bila podpisana že davnega leta 2006, je na neslavno zgodovino predora spomnil Likar: "Doživeli smo pet stečajev, ki so imeli za posledico ta dolg čas gradnje."

Končna cena gradnje bo znana jeseni, trenutno pa so že porabili 47 milijonov evrov ob pogodbeni vrednosti 60 milijonov evrov, je še pojasnil Likar: "Geološki pogoji so bili boljši, kot se je predvidelo, in velik prihranek je v glavnem tukaj."

Sama gradnja je bila tehnično nezahtevna, veliko pozornosti so posvečali predvsem ublažitvi vplivov samih izkopnih del na naselje nad predorom, je o gradnji dejal Likar in dodal, da večjih zapletov ni bilo. Nekaj vprašanj glede odškodnin se še rešuje, vendar je bilo sodelovanje izvajalcev in lokalne skupnosti zgledno, je sklenil.

Dan odprtih vrat predora Markovec