Podjetje Seaway je v velikih dolgovih. Foto: BoBo
Podjetje Seaway je v velikih dolgovih. Foto: BoBo

Zaposleni, ki so zaradi pomanjkanja materiala za izdelavo plovil zadnje mesece večinoma na prisilnem dopustu, od vodstva Seawaya niso prejeli pravih zagotovil, da bi družbo, ki je v hudih finančnih težavah, lahko rešili.

Po besedah Petra Viranta iz Konfederacije sindikatov Slovenije Pergam je v zadnjih mesecih delala le manjšina delavcev. Denarja ni bilo, prav tako ni bilo več pravih obetov, da bi podjetje do denarja lahko prišlo, tako da delavcem ni preostalo drugega, kot da vložijo predlog za stečaj in vsaj iz tega naslova prejmejo del zaostalih plač in denarno pomoč.

Stečaj bi preprečilo le poplačilo delavcev
Stečaj bi vodstvo podjetja lahko preprečilo, če bi poplačalo delavce. Tega bi bili zaposleni zelo veseli, Virant pa se boji, da za to ni več veliko možnosti. Številni delavci, ki jih je bilo pred začetkom težav v podjetju Seaway Yachts okoli 100, so v preteklih mesecih že sami dali odpoved, saj niso mogli več zdržati brez prihodka. Tako so dobili vsaj nadomestilo zavoda, nekateri pa so si našli drugo službo.

Zadnje redno izplačilo avgusta lani
Zadnje redno izplačilo so delavci prejeli 26. avgusta lani, potem pa so s precejšnjimi zamudami prejemali le še posamezne dele plač. Zaradi težav so lansko jesen ustanovili sindikat in sprva privolili v dogovor, da o težavah podjetja ne bodo javno govorili. Decembra so se lotili stavke, ki pa so jo kmalu prekinili, nato pa šli na izredni dopust, saj stavka zaradi pomanjkanja materiala za proizvodnjo niti ni imela smisla.

Direktor brez pravih odgovorov
Direktor Bogdan Topič zaposlenim tudi na zadnjem zboru delavcev ni mogel dati pravih zagotovil in odgovorov, ki bi kazali, da bi kmalu lahko našli rešitev. Delavci so tako sprevideli, da bi se le še nadaljevala agonija in podaljševalo zanje nevzdržno stanje, ter so sklenili, da vložijo predlog za stečaj.

"Zelo mi je hudo za firmo in za ljudi, odgovornost za to pa nosijo lastniki," je poudaril Virant, medtem ko od vodstva podjetja in lastnikov v sindikatu še niso dočakali pravega odziva. Neuradno naj podjetje ne bi ugovarjalo predlogu za stečaj.

Z vložitvijo predloga stečaja in slabim stanjem družbe se je danes seznanil tudi nadzorni svet Seaway Yachtsa, ki ga vodi Zoran Bošković. Nadzorniki pa stečaju niso naklonjeni, saj menijo, da bi zahteva za stečaj bistveno otežila proces prestukturiranja podjetja, ki je v sklepni fazi.

Nadzorniki so se seznanili tudi z utemeljenimi sumi nezakonitega poslovanja v preteklih letih in naložili upravi, da nemudoma sproži vse potrebne postopke. Upravi in lastnikom pa so predlagali takojšen sklic izredne skupščine s predlogi izredne revizije poslovanja od ustanovitve družbe naprej in vložitvijo morebitnih odškodninskih tožb proti odgovornim osebam

Seaway v dolgovih
Topič je vodenje Seawaya prevzel lansko jesen, že več mesecev pa se trudi zagotoviti svež denar za Seaway Design in Seaway Yachts ter za Seawayevo podjetje v Italiji, ki imajo za več kot 15 milijonov evrov dolgov. Podjetja imajo tudi blokirane račune, rešitev pa bi bila nov strateški partner ali konverzija terjatev bank v lastniški delež.

Zaradi finančnih težav stoji tudi projekt v Puconcih, kjer je razvojnih center že zgrajen, vendar sameva. Delovati bi moral že od začetka tega leta, a je podjetje Seaway Yachts kot vlagatelj ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo zaprosilo za podaljšanje roka, o čemer odločitev še ni padla.

Razvojni center z nepravilnostmi
Seawayu tako grozi vrnitev evropskih sredstev. Že sicer sta služba za kohezijsko politiko in urad za nadzor državnega proračuna glede projekta, ki je za zdaj prejel 11,3 milijona evrov evropskih sredstev, ugotovila nepravilnosti v zvezi z nakupom orodij, stroški gradnje stavbe in stroške dela zaposlenih.

Ustanovitelja se distancirata
Ustanovitelja Seawaya Japec in Jernej Jakopin, ki snujeta barke za med šest in desetih največjih proizvajalcev bark na svetu in se distancirata od finančnih težav podjetja, sta konec lanskega leta že ustanovila novo družbo J & J Jakopin, ki se je kmalu preimenovala v J & J Design, je poročal Dnevnik. Jakopina nameravata tako še naprej razvijati luksuzna plovila za ugledne svetovne proizvajalce v navtični industriji.